- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Gebruikersmijlpalen
Gebruikersmijlpalen
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
berichten zoals
Goede film 4*
Bagger film 0,5*
maar het is natuurlijk wel handig als men een post plaats met inhoud, ikzelf kijk gewoon bij bepaalde users hun berichten(noem geen namen btw jij bent er 1 van onderhond,) dat geeft mij genoeg info over een film alhoewel ik natuurlijk er zelf uiteindelijk ook een mening over heb.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7253 stemmen
Post zelf ook altijd een bericht bij de film waar ik op stem ook al ik het lang geleden dat ik hem zag en dat is me tot nu toe bij alle 423 films waar ik op gestemd heb gelukt...
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Dat zou dus betekenen dat die gebruikers op elk moment van de dag flashbacks krijgen van tientallen films die hij in het verleden gezien heeft. Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Hmmm, dit gebeurt mij wel eens, hoor! Dan zie ik in de updates een titel langskomen en denk ik: "o, jaaaah! Die!"
Of als iemand in een recensie refereert aan een titel, of vraagt om een titel in het forum, of als ik bij een regisseur zijn oeuvre bekijk. En dan kan het ineens hard gaan met het stemmen!
Het verbaast me hoeveel films ik al gezien heb in mijn leven (zonder dat ik uitgesproken filmfreak was!).
Ik probeer zoveel mogelijk te recenseren, maar soms doe ik het gewoon bewust niet. Vooral in geval van jeugdfilms die als kind heb gezien. Daarvan weet ik niet altijd meer het naadje van de kous, maar ik heb daarover alleen nog een soort van 'gevoel' van overgehouden hoe ik die als kind vond! Dus wat moet ik dan opschrijven?
Dan kan je eisen om de film nogmaals te gaan zien, maar ik leg me prioriteiten dan toch liever bij films die meer passen bij mijn leeftijd (als de films überhaupt nog te krijgen zijn!). Bovendien zou ik de film dan als volwassene gaan recenseren en dan ben ik ook niet meer de juiste doelgroep! Mijn eerste cijfer lijkt me dan toch sowieso accurater!
Overigens vind ik 100 berichten bij 7000+ stemmen inderdaad ook wel wat weinig............
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Overigens vind ik 100 berichten bij 7000+ stemmen inderdaad ook wel wat weinig............
Ik vind dat je dat zelf moet weten, maar ik haal de meeste interessante users voor mijzelf uit hun stemgedrag én de berichten die ze posten bij interessante titels en regisseurs. Als je zelf weinig post kom je minder in contact en krijg je minder tips.
Overigens zijn we geloof ik helemaal off topic en hoort dit op "waar gebruik jij het forum voor" thuis 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Hmmm, dit gebeurt mij wel eens, hoor! Dan zie ik in de updates een titel langskomen en denk ik: "o, jaaaah! Die!"
Heb ik in het verleden ook gedaan en nu heb ik daar spijt van. Ik zie liever dat mijn stemmen een accuraat beeld vormen van mijn filmbeleving in plaats van een lijst die enkel aangeeft welke films ik gezien heb. Ik heb al vele stemmen verwijderd, maar zo nu en dan kom ik weer een aantal stemmen tegen, die volgens mij misplaatst zijn. Zo heb ik vandaag mijn stemmen bij de Doctor Dolittle- en Problem Child-films weggehaald. Die films heb ik voor mijn MovieMeter-periode gezien, wat betekent dat ik heel anders naar de films keek. Ik was jong en een film was leuk of niet leuk; vaak was er geen middenweg.
Nu hou ik al tijdens het kijken van een film rekening met mijn stem op moviemeter, waardoor de stem veel betrouwbaarder is. Achteraf is het onvermijdelijk de film met een roze bril te evalueren (of juist andersom), waardoor het oordeel 'gekleurd' is. Nu hoeft dat niet per se verkeerd te zijn. Een film is immers meer dan de som der delen; een beoordeling moet dus berusten op de film als geheel en niet op de afzonderlijke scènes. De intro, het middenstuk en het slot zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, waardoor het goed mogelijk is dat het einde van een film het voorgaande deel naar een hoger niveau tilt. Echter, tegenwoordig is er (helaas?) steeds meer sprake van een plottwist, die er voor zorgt dat het overige deel van de film in de vergetelheid geraakt - de kijkers heeft immers enkel oog voor de schokkende wending. Als tussenweg tracht ik bij de totstandkoming van mijn stem mijn gevoel tijdens het kijken te combineren met mijn gevoel na afloop van de film.
Bij films die ik voor mijn MovieMeter-stem zag - in een periode waarin ik nog niet in stemmen dacht - is die combinatie onmogelijk. Om mijn stemmenlijst toch een coherent geheel te laten vormen, heb ik besloten alle stemmen van voor mijn MovieMeter-periode weg te halen. Ik schat dat zeker negentig procent van mijn huidig aantal stemmen bestaat uit films die ik in mijn MovieMeter-periode zag - dus dat gaat de goede kant op. Toch ben ik nooit volledig tevreden over mijn stemmenlijst - bepaalde stemmen 'vertrouw' ik niet helemaal. Wat kan ik dan met andermans stemmen? Onmogelijk te zeggen. Dan maar recensies lezen.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
ik heb zo juist mijn 3600 bericht gehaald
zijn er al wat
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bij Finding Neverland net mijn 6.000ste stem geplaatst.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Gefeliciteerd! Daar doe ik nog wel twee jaartjes over...
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ik nog een jaartje of 10, 20
Gefeliciteerd overigens.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Prachtige mijlpaal Speedy, gefeliciteerd. 
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
Het gaat weer erg rapido met speedy
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4555 stemmen
proficiat Speedy! mooie mijlpaal
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Flinke bagage heb je daar Speedy!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Gefeliciteerd Speedy, Metalfist en 606!
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Gefeliciteerd Speedy, Metalfist en 606!
dankje je bent de eerste 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
dankje je bent de eerste 
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
oh ja sorry 
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Net (eindelijk) m'n 1000e stem geplaatst.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1829 stemmen
Gefeliciteerd. Toch wel 1 van de mooiste mijlpalen van het aantal stemmen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Metalfist & Tommeh, beiden gefeliciteerd. De teller tikt sneller dan je denkt. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vandaag mijn 1000ste bericht gehaald.
Ben bezig met het invoeren van mijn volledige dvd collectie en dat zijn er nog vele honderden, dus er komen er nog zat bij 
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3312 stemmen
606 en Ajax&Litmanen1 gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Proficiat !