• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!

zoeken in:

mrwhite

• 1521 berichten
  • 3499 stemmen

moviemafketel schreef:

Die dwerg-hondjes van jou zijn eerder bang voor de baby dan andersom denk ik Eline haha

Haha dat zou idd kunnen maar wij hebben een chihuahua en hij is vooral heel beschermend. Als ze bij ons in de zetel is komt hij ook bij ons liggen en als ze in haar park ligt gaat hij ernaast liggen maar hij wordt wel nooit agressief eerder zorgzaam.

Het is wel belangrijk dat hij de geur al kent voor je met je kindje thuis komt.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

SelmaDuim Hm.. Dat is niet wat ik Daphne Deckers heb horen zeggen (of nou ja, beschrijven is een beter woord). Er was (natuurlijk, denk ik) wel een oergevoel bij haar, maar zij beschrijft ook hoe het daar van onder uit zag, zeg maar, en dat ze niet 1, 2, 3 helemaal het moedergevoel kreeg. Er zijn gaandeweg wel momentjes natuurlijk, maar ik ben geneigd om haar denkbeeld een beetje over te nemen... En er kan ook van alles misgaan, geen gezond kindje, of een kindje dat juist een berg verzorging nodig heeft omdat het wat dan ook mankeert. Maar dat heb je er natuurlijk wel graag voor over aan de andere kant, omdat, wat jij en Elineloves zeggen, wel klopt. Er komt een berg bij kijken, maar (ook als je kind wat zou mankeren), je krijgt er zoveel voor terug.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Toch wel knap dat de meeste hier al zo met zekerheid kunnen zeggen dat ze snel/ooit kinderen willen, moet er niet aan denken en durf ook niet te zeggen of dat over vijf jaar anders is...

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

. Over een jaartje of 5/6, als het niet eerder gaat kriebelen.

Gefeliciteerd mrwhite!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

niethie schreef:

Toch wel knap dat de meeste hier al zo met zekerheid kunnen zeggen dat ze snel/ooit kinderen willen, moet er niet aan denken en durf ook niet te zeggen of dat over vijf jaar anders is...

Jaren terug brak het zweet mij ook uit als het genoemd werd en had ik mijn koffers naar verweggistan al geboekt, er is veel veranderd. Hou daar rekening mee Niels .

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

soom schreef:

... maar zij beschrijft ook hoe het daar van onder uit zag, zeg maar...

Dat is dan ook (zo'n beetje het enige) het voordeel van een keizersnede. Al is een litteken van ruim 20 cm op je buik ook niet zo fraai.

mrwhite

• 1521 berichten
  • 3499 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Dat is dan ook (zo'n beetje het enige) het voordeel van een keizersnede. Al is een litteken van ruim 20 cm op je buik ook niet zo fraai.

20cm is dat vantegenwoordig ook niet bij mijn vriendin is het slechts 8cm. Het grootste nadeel is dat ze je buikspieren doorsnijden en dat kun je meer dan 6 maanden voelen en dus vergt het nog meer moeite om alles weer mooi en strak te krijgen als de persoon in kwestie dat wil natuurlijk.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Cosoco schreef:

. Over een jaartje of 5/6, als het niet eerder gaat kriebelen.

Er zijn natuurlijk ook zat mensen die er nooit behoefte aan hebben om zich voort te planten. Ik heb er zelf in ieder geval ook absoluut geen behoefte aan om kinderen te nemen, zeker niet nu de wereldbevolking toch al op de tien miljard afstevent. Als ik ooit iemand zou ontmoeten die wel heel graag kinderen zou willen zou ik er misschien wel voor open staan, maar uit eigen initiatief zou ik er niet aan gaan beginnen.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

@mrwhite Bij mij is het wel zo'n 20 cm (vorig jaar gedaan). Waarschijnlijk hangt dat van de ligging van de baby af. En buikspieren doorsnijden doen ze toch helemaal niet? Deze kunnen ze gewoon opzij 'schuiven'. Bij mij is dat in ieder geval niet gebeurd en in Nederland is dat ook niet de gewoonte hoor. Het kost wel veel tijd voordat het litteken een beetje 'mooi' wegtrekt. Nu veertien maanden later is het nog steeds een rode, dikke en gevoelige streep. En ik heb nog regelmatig last van de inwendige littekens.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Er zijn natuurlijk ook zat mensen die er nooit behoefte aan hebben om zich voort te planten. Ik heb er zelf in ieder geval ook absoluut geen behoefte aan om kinderen te nemen, zeker niet nu de wereldbevolking toch al op de tien miljard afstevent. Als ik ooit iemand zou ontmoeten die wel heel graag kinderen zou willen zou ik er misschien wel voor open staan, maar uit eigen initiatief zou ik er niet aan gaan beginnen.

Uiteraard. Ik zou het waarschijnlijk een gemis vinden als ik nooit kinderen krijg, maar ik kan me net zo goed voorstellen dat mensen er niet aan moeten denken. Ik vind beiden niet meer dan logisch eigenlijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ben momenteel erg actief in het datingcircuit en je zal er nog van schrikken hoeveel stevige twijfel hebben of kinderen al uitsluiten.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Ja, we leven ook in het tijdperk van het individualisme natuurlijk. Kinderen nemen vereist het maken van persoonlijke offers, en daar hebben veel mensen (waaronder ik) geen zin in. En als psychologen er dan ook nog in gaan stampen dat het nemen van kinderen negatief correleert met subjectief welzijn, en bevolkings-deskundigen dat de wereldbevolking flink blijft groeien, dan raak ik al helemaal gedemoraliseerd!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik ben momenteel erg actief in het datingcircuit en je zal er nog van schrikken hoeveel stevige twijfel hebben of kinderen al uitsluiten.

Verrassend idd. De vrouwen in mijn leven tot nu toe wilden juist zo snel mogelijk moeder worden of zijn het al. Ik moet zeggen dat ik kinderen wel erg leuk vind, maar ik het ook erg fijn vind als ik ze na een dagje uit weer gedag kan zeggen.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Ik zou je geloven als je pak 'm beet 8 jaar ouder was, maar ik denk dat je daar over paar jaar anders over zult denken.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Dat kan ik natuurlijk niet uitsluiten (misschien word ik inderdaad plotseling overvallen door mijn oerdriften), maar anderzijds denk ik dat jij te makkelijk jouw verlangens en idealen op mij projecteert.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Verrassend idd. De vrouwen in mijn leven tot nu toe wilden juist zo snel mogelijk moeder worden of zijn het al. Ik moet zeggen dat ik kinderen wel erg leuk vind, maar ik het ook erg fijn vind als ik ze na een dagje uit weer gedag kan zeggen.

Dat idee had ik dus ook, bleek toch niet zo'n zekerheidje als verwacht.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Naomi Watts schreef:

En dat in Zeeland? Zijn ze nou helemaal van god los daar!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat idee had ik dus ook, bleek toch niet zo'n zekerheidje als verwacht.

Hoe oud zijn de dames die jij date dan? Ik kan mij voorstellen dat vrouwen van begin 20 er iets anders tegenaan kijken dan vrouwen achter in de 20 en/of begin 30.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Cosoco schreef:

(quote)

Uiteraard. Ik zou het waarschijnlijk een gemis vinden als ik nooit kinderen krijg, maar ik kan me net zo goed voorstellen dat mensen er niet aan moeten denken. Ik vind beiden niet meer dan logisch eigenlijk.

Zo zou wat mij betreft iedereen er in moeten staan. Maar hoe vaak je jezelf wel niet moet 'verantwoorden' of bedenkelijke blikken toegeworpen krijgt als je vertelt dat je waarschijnlijk geen kinderen wilt...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hele Facebook-timeline staat dagelijks vol met foto's van baby's. Baby eet, baby drinkt, baby lacht, baby kruipt, baby dit baby dat. En elke keer weer 50 likes en meer haha. Ik vind het maar tijdlijnverspilling, maar goed er is naast een baby kennelijk niks anders meer in het leven

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Animosh schreef:

Dat kan ik natuurlijk niet uitsluiten (misschien word ik inderdaad plotseling overvallen door mijn oerdriften), maar anderzijds denk ik dat jij te makkelijk jouw verlangens en idealen op mij projecteert.

Wie is hier nu de amateurpsycholoog?

Wij hebben ongeveer dezelfde leeftijd en ik kan je verzekeren dat als ik er op dit moment aan denk, ik ook absoluut geen behoefte heb aan kinderen. Maar ooit raken idealen en ambities op en ga ik net als iedereen uiteindelijk overstag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

merijn82 schreef:

(quote)

En dat in Zeeland? Zijn ze nou helemaal van god los daar!

Inderdaad. We zitten al met een gebrek aan populatie .

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik riep tot een jaar of zes geleden dat ik ook nooit kinderen wilde en iedereen had dat idee al geaccepteerd. Moet je me nu eens zien.

Nu waren mijn exen ook niet bepaald types die ik als geschikte vader kon zien (sorry OH ).

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Hoe oud zijn de dames die jij date dan? Ik kan mij voorstellen dat vrouwen van begin 20 er iets anders tegenaan kijken dan vrouwen achter in de 20 en/of begin 30.

NW date alleen teenagers.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

rokkenjager schreef:

Maar ooit raken idealen en ambities op en ga ik net als iedereen uiteindelijk overstag.

Oh, dat ga ik misschien ook wel, hoor - dat sluit ik niet uit. Maar ik heb om zowel filosofische als egoïstische redenen momenteel echt geen behoefte aan kinderen, en die redenen zijn over vijf jaar ook nog geldig. En daar zou ik nog aan toe willen voegen dat ik geen impulsieve/emotionele persoonlijkheid heb.

Al lijkt het me wel tof om het "John Stuart Mill-experiment" te herhalen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

SelmaDuim schreef:

Nu waren mijn exen ook niet bepaald types die ik als geschikte vader kon zien (sorry OH ).

Ho eens, heb jij met Onderhond wat gehad? Kijk, zo lees ik nog eens wat af en toe

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Vreemd genoeg zijn het vaak de vrouwen van mijn leeftijd (al zijn die over het algemeen ook hoger opgeleid dus daar zal het ook wel mee te maken hebben) en zijn het vooral de jonge meiden die wel een kindwens hadden waar wel een vervolgafspraak dus uit voortgevloeid was (19 en 21 jaar). Maar niet hoog opgeleid. Komt daarbij dat ik bij voorkeur niet iemand wil die al een kind heeft (maar geen dealbreaker ofzo), misschien is het ook wel zo dat meiden van mijn leeftijd die kinderen willen al een kind hebben.

Al zegt dit niet alles, opvallend is het wel.

rokkenjager schreef:

NW date alleen teenagers.

LOL. Beetje jammer dat ik het niet volledig meer kan ontkennen maar in my defense meer twintigers dan tieners. Al zit er helaas wel eentje bij dus onzin verkondig je helaas niet .

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook een fase gehad dat ik niet aan kinderen moest denken, maar inmiddels lijken 2 zoontjes me geweldig. De één een goeie voetbalverdediger laten worden, de ander een shooting guard. En ik zou nog fit blijven ook. In het weekend naar Ajax, en 't vrouwtje kan in alle rust het huishouden doen. Ik zie het al helemaal voor me. Een dochter erbij zou leuk zijn en het plaatje compleet maken, maar ik heb geen idee wat ik daarmee zou moeten doen. Samen de golden retriever uitlaten misschien.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Apollinisch schreef:

en 't vrouwtje kan in alle rust het huishouden doen

Heel geëmancipeerd.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ho eens, heb jij met Onderhond wat gehad? Kijk, zo lees ik nog eens wat af en toe

Dat is overigens al heeeuuuuuuuuul lang geleden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.