- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
jippie2010
-
- 2612 berichten
- 8082 stemmen
Die kant is er zeker ook, ik woon al jaren in een volksbuurt, dus ik ken dat soort types wel.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Hier in Hengelo hebben we eigenlijk geen volksbuurten. Hengelo is het prototype van een saaie stad. Geen centrum, geen buitenwijken, geen volksbuurten en geen hippe wijkjes.
Maar wel tuig, blijkbaar.
Nou ja, over tot de orde van de dag.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Die kant is er zeker ook, ik woon al jaren in een volksbuurt, dus ik ken dat soort types wel.
Dat waren natuurlijk geen olifanten in kamers.
Dan was het gewoon iets dat er 'zeker ook is'.
Bah.
Splinters
-
- 2619 berichten
- 1390 stemmen
Het zullen homofobe types geweest zijn. Verdere assumpties dragen aan niks goeds bij, lijkt me.
Waar. Opgestoken vanuit de ervaringen van mijn homoseksuele ex-zwager. Dit komt binnen nl overal voor en is niet gerelateerd aan culturele achtergrond.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
"Ze verpesten de ervaring": reclames weg uit de bioscoop? | FilmTotaal
Ik ben het dus helemaal eens met deze stelling. Reclames zijn bloedirritant, zeker als je wat vaker naar de bios gaat. Elke keer weer die ellendige troep met lokale commercials, landelijke commercials, trailers, Pathé advertorials, etc etc. Ben je een half uur verder voor de film pas begint.
En dat terwijl je allemaal flink hebt gelapt voor je kaartje. Eigenlijk is het zo belachelijk dat je dan nog naar die gesponsorde shit moet kijken. En je kan het ook niet skippen door later binnen te komen, want bv Pathé laat je 10 minuten na de officiële start niet meer toe in de zaal. Anders kom ik echt elke film minstens 20 minuten later binnen.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
En je kan het ook niet skippen door later binnen te komen, want bv Pathé laat je 10 minuten na de officiële start niet meer toe in de zaal.
En als je tijdens de reclames nog even snel naar het toilet wilt dan? Kom je dan de zaal niet meer in? Staan ze bij Pathé echt bij elke zaal met een wachter voor de deur?
Heb ik nooit meegemaakt, maar hier bij de VUE in Enschede is het geen enkel probleem om pas na start van de hoofdfilm nog binnen te komen, en daar wordt dan wel eens gebruik van gemaakt door lui die niet op tijd kunnen komen (helaas).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En als je tijdens de reclames nog even snel naar het toilet wilt dan? Kom je dan de zaal niet meer in? Staan ze bij Pathé echt bij elke zaal met een wachter voor de deur?
Heb ik nooit meegemaakt, maar hier bij de VUE in Enschede is het geen enkel probleem om pas na start van de hoofdfilm nog binnen te komen, en daar wordt dan wel eens gebruik van gemaakt door lui die niet op tijd kunnen komen (helaas).
Dat mag wel, maar langs de kassa's kom je niet meer na 10 minuten. Zelfs niet als abonnementhouder of als de kaartjes vooraf zijn betaald.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Dat mag wel, maar langs de kassa's kom je niet meer na 10 minuten. Zelfs niet als abonnementhouder of als de kaartjes vooraf zijn betaald.
OK. Ik kom zelden bij de Pathé, maar ik kan me van de laatste keer in Zwolle herinneren dat je gewoon een kaartje kocht en dat bij een automaat liet scannen, zonder tussenkomst van kassapersoneel. Het kan natuurlijk zo zijn dat het kaartje niet meer gescand kan worden 10 minuten na aanvang van het programma.
Zelf ga ik tijdens de eindeloze reclame/trailers altijd met muziek op de oren nog even wat schaken op mijn mobiel. Zo kom ik de tijd dan wel weer door. Maar iemand die graag zijn tijd aan andere zaken, buiten de bioscoop, besteedt, die zit er inderdaad niet op te wachten.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik heb altijd mijn e-reader bij de hand om me bezig te houden. Ik ben meestal wel flink op tijd omdat ik steevast mijn vaste plaats verkies. In mijn niet-commerciële (kleine) bioscoop weliswaar. Een nog niet geziene of interessante trailer kan dan enigszins nog mijn aandacht trekken.
Stephan123
-
- 236 berichten
- 1223 stemmen
Was het al bekend dat bij de Pathe vestigingen met een parkeermogelijkheid voor fietsen/auto's het op eigen risico is als het beheer onder Pathe valt? Dus als er ingebroken is in je auto of je fiets gestolen is dat Pathe geen medewerking eraan geeft?
Ze zeggen alleen dat je aangifte kan doen bij de politie.
Verder niks..
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Deze ergernis had ik wel aan kunnen zien komen.
De film "Tegendraads" gaan kijken in het filmhuis van Enschede (Concordia) op dinsdagmiddag.
Natuurlijk zit de zaal dan vol met half en heel bejaarden oet Twente, die de hele film commentaar leveren op een volume dat voor dove oude mensen heel laag is.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Was het al bekend dat bij de Pathe vestigingen met een parkeermogelijkheid voor fietsen/auto's het op eigen risico is als het beheer onder Pathe valt? Dus als er ingebroken is in je auto of je fiets gestolen is dat Pathe geen medewerking eraan geeft?
Verder niks..
Zeggen ze dat, of is dat ook zo? Niet alles dat een bedrijf zegt is ook wettelijk zo geregeld. Ik zou daar nog wel even goed navraag naar doen. Als het onder beheer van Pathé valt, kan het zomaar zijn dat Pathé wel degelijk verantwoordelijk is. Ik weet dat niet zeker natuurlijk, maar het loont de moeite het even uit te zoeken.
Stephan123
-
- 236 berichten
- 1223 stemmen
Zeggen ze dat, of is dat ook zo? Niet alles dat een bedrijf zegt is ook wettelijk zo geregeld. Ik zou daar nog wel even goed navraag naar doen. Als het onder beheer van Pathé valt, kan het zomaar zijn dat Pathé wel degelijk verantwoordelijk is. Ik weet dat niet zeker natuurlijk, maar het loont de moeite het even uit te zoeken.
Het is een onbewaakte stalling (wel met video maar daar doen ze niks mee).
Heb de manager kunnen spreken over mijn gesloopte fiets, liet foto's hiervan zien maar gaf aan dat Pathe hier niet verantwoordelijk kan worden gehouden omdat dit een gratis fietsenstalling is.
Als het een betaalde zou zijn dan zouden ze verantwoordelijk er voor zijn.
Bron Fiets vernield in de stationsstalling: wie is verantwoordelijk? - Rover
Zelfde geldt voor de parkeergarage,die hebben ze weer uitbesteed aan een derde partij en die is verantwoordelijk ervoor maar geven ook aan dat zij geen vergoedingen geven voor schade aan auto's.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Het is een onbewaakte stalling (wel met video maar daar doen ze niks mee).
Heb de manager kunnen spreken over mijn gesloopte fiets, liet foto's hiervan zien maar gaf aan dat Pathe hier niet verantwoordelijk kan worden gehouden omdat dit een gratis fietsenstalling is.
Als het een betaalde zou zijn dan zouden ze verantwoordelijk er voor zijn.
Bron Fiets vernield in de stationsstalling: wie is verantwoordelijk? - Rover
Zelfde geldt voor de parkeergarage,die hebben ze weer uitbesteed aan een derde partij en die is verantwoordelijk ervoor maar geven ook aan dat zij geen vergoedingen geven voor schade aan auto's.
Ja, dat is dan heel vervelend, en duur ook nog. Je hebt het uitgezocht, dus ze zullen gelijk hebben. Het zou wel zo goed zijn als dat ook duidelijk wordt aangegeven. Ik ken de situatie ter plekke niet. De enige tip die ik je kan geven: koop een extra, goedkope flutfiets, als je naar dit soort dingen gaat. Mijn tweedehands fiets van 50 euro, daar kijkt geen dief naar om.
Maar daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen.
Stephan123
-
- 236 berichten
- 1223 stemmen
Er is niks aan te doen helaas... het enige wat er staat is dat er videobewaking is..
Het gebeurt wel vaker in de fietsen stalling zegt de manager. Het is beleid van Pathé Nederland en de managers moeten dat beleid volgen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Verder niks..

Door een soortgelijke 'situatie' met de bewaakte NS-fietsenstalling ben ik noodgedwongen van mijn plan afgestapt om de eerste 20 kilometer van mijn woon-werkverkeer met e-bike af te leggen (en de rest met de trein). Daar wilde ik een goede (en dus prijzige) fiets voor aanschaffen, maar toen las ik dit, en dat gaan we dus niet doen aangezien hij daar niet veilig staat. Natuurlijk kun je hem verzekeren tegen diefstal, maar wie wil dat gedoe steeds?
Stephan123
-
- 236 berichten
- 1223 stemmen

Door een soortgelijke 'situatie' met de bewaakte NS-fietsenstalling ben ik noodgedwongen van mijn plan afgestapt om de eerste 20 kilometer van mijn woon-werkverkeer met e-bike af te leggen (en de rest met de trein). Daar wilde ik een goede (en dus prijzige) fiets voor aanschaffen, maar toen las ik dit, en dat gaan we dus niet doen aangezien hij daar niet veilig staat. Natuurlijk kun je hem verzekeren tegen diefstal, maar wie wil dat gedoe steeds?
Thanks. Ik heb dat NS verhaal gehoord/gelezen..
Had hem met 2 sloten vastgezet maar is flink toegekakeld, (o.a banden lekgestoken, touw van bagagedrager kapot gesneden en de jasbeschermer en kettingkast waren eraf (geschopt?)... Voorlicht kapot gemaakt (eraf getrapt)..
Gelukkig niet gestolen maar het kostte een hoop om te repareren.
Was met iemand anders naar de bios en zijn fiets was ook gehavend maar niet zo als de mijne (misschien gestoord door iemand? ).
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dat je in wanhopige omstandigheden een fiets jat kan ik me nog iets bij voorstellen , maar dat je bij Pathé fietsen toe gaat takelen nauwelijks. Als je daar plezier uit haalt, dan ben je wel een bijzonder sneu figuur.
Goedkope fiets dus, of anders hier even kijken. Daar heb ik mijn Gravelbike en de elektrische mamafiets verzekerd.
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog gerant heb over mensen in de bioscoop. Maar hier komt het weer. 
Sinds wanneer zijn mensen zo luid geworden?
De Sphinx in Gent is al jaren onze vaste bioscoop en toen we hoorden dat ze een abonnement van Cineville gingen aanbieden waren we er natuurlijk als de kippen bij. Nu merk ik dat hierdoor - en ik ben heel blij voor de bioscoop zelf - veel meer mensen naar de film gaan. Maar waar het publiek vroeger bestond uit filmfans die een arthouse film willen meepikken, zie ik nu meer en meer casual filmgangers. Het soort mensen die niet naar een film kunnen kijken zonder popcorn te inhaleren en luidruchtig chips naar binnen zit te werken. Bij ons laatste aantal bezoeken werd er ook opvallend veel gepraat tijdens de film. Schoenen worden uitgesmeten en voeten op de nekleuning gelegd, zo'n 10cm van je neus. Ook voor de film begint zit men al enorm luidruchtig te praten, lachen, gillen,... Men wordt pas stiller wanneer de film een aantal minuten bezig is.
Ik ben pas 28 jaar maar ik voel me als een boze bejaarde die de jeugd niet aankan maar toch voel ik me hier erg vervelend over. Bij The Wild Robot zat de volle zaal collectief te huilen maar dit wordt dan verstoord door iemand die beslist een afhaal curry-schotel naar binnen te werken in de zaal. Waarom?
Dit alles is de reden waarom we amper nog naar Kinepolis gaan maar het is vervelend dat dit nu ook in de kleinere arthouse filmhuizen stevig begint te komen.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog gerant heb over mensen in de bioscoop. Maar hier komt het weer. 
De Sphinx in Gent is al jaren onze vaste bioscoop en toen we hoorden dat ze een abonnement van Cineville gingen aanbieden waren we er natuurlijk als de kippen bij. Nu merk ik dat hierdoor - en ik ben heel blij voor de bioscoop zelf - veel meer mensen naar de film gaan. Maar waar het publiek vroeger bestond uit filmfans die een arthouse film willen meepikken, zie ik nu meer en meer casual filmgangers. Het soort mensen die niet naar een film kunnen kijken zonder popcorn te inhaleren en luidruchtig chips naar binnen zit te werken. Bij ons laatste aantal bezoeken werd er ook opvallend veel gepraat tijdens de film. Schoenen worden uitgesmeten en voeten op de nekleuning gelegd, zo'n 10cm van je neus. Ook voor de film begint zit men al enorm luidruchtig te praten, lachen, gillen,... Men wordt pas stiller wanneer de film een aantal minuten bezig is.
Ik ben pas 28 jaar maar ik voel me als een boze bejaarde die de jeugd niet aankan maar toch voel ik me hier erg vervelend over. Bij The Wild Robot zat de volle zaal collectief te huilen maar dit wordt dan verstoord door iemand die beslist een afhaal curry-schotel naar binnen te werken in de zaal. Waarom?
Dit alles is de reden waarom we amper nog naar Kinepolis gaan maar het is vervelend dat dit nu ook in de kleinere arthouse filmhuizen stevig begint te komen.
Ik ken hier in Nederland geen enkel filmhuis waar gegeten mag worden. Je mag een dropje of een zuurtje naar binnen werken, maar geen chips, popcorn of afhaalmaaltijden.
Lijkt me dat je eens met het beheer moet gaan praten, want een beetje controle vanuit hen mag er ook wel zijn.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Goed dat je dit meldt Graaf Machine in het bioscoopnieuws staat Bioscopen verkochten vorig jaar minder kaartjes: 'Er is nogal wat concurrentie' - nos.nl staat dat het aantal bezoekers in filmhuis is toegenomen. (Het aantal ergernissen zal wel aanzienlijk minder zijn daar).
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Ik ken hier in Nederland geen enkel filmhuis waar gegeten mag worden. Je mag een dropje of een zuurtje naar binnen werken, maar geen chips, popcorn of afhaalmaaltijden.
Lijkt me dat je eens met het beheer moet gaan praten, want een beetje controle vanuit hen mag er ook wel zijn.
Geloof me, in Gent zie je wel wat hoor. De geur is echt afleidend. Bij Nosferatu was het mens achter mij gretig een heel pak rijstkoeken te vreten. Rijstwafels associeer ik niet direct met gothic vampires en bloedzuigen,…
Stephan123
-
- 236 berichten
- 1223 stemmen
Bioscopen kunnen er niks aan doen dat iemand ziin afhaalcurry opeet in de bios. Ze kunnen moeilijk iedereen fouilleren of een tassencheck doen bij de ingang.
Je kan altijd het overlastnummer appen met de klacht en dan komt er een medewerker het nakijken.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Geloof me, in Gent zie je wel wat hoor. De geur is echt afleidend. Bij Nosferatu was het mens achter mij gretig een heel pak rijstkoeken te vreten. Rijstwafels associeer ik niet direct met gothic vampires en bloedzuigen,…
Maar niet tof, die dingen maken naast de wat muffige geur ook nog een herrie als je een stuk afbijt. Ik ga morgen naar Dikkie Dik 2 denk ik, dan ga ik vermoedelijk wat meemaken qua 'overlast' 
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Maar niet tof, die dingen maken naast de wat muffige geur ook nog een herrie als je een stuk afbijt. Ik ga morgen naar Dikkie Dik 2 denk ik, dan ga ik vermoedelijk wat meemaken qua 'overlast'
Wel erg passende bijnaam idd 
Ik ben vooral blij voor de medebioscoopgangersdat de Wicked Sing-a-Long editie niet gedraaid wordt in België. Ik zou dan waarschijnlijk de oorzaak van overlast zijn met mijn stem die even mooi is als nagels op een krijtbord. Dan zit men niet opgescheept met rijstwafelgeuren, wel met een ooraandoening.
Splinters
-
- 2619 berichten
- 1390 stemmen
Bioscopen kunnen er niks aan doen dat iemand ziin afhaalcurry opeet in de bios. Ze kunnen moeilijk iedereen fouilleren of een tassencheck doen bij de ingang.
Je kan altijd het overlastnummer appen met de klacht en dan komt er een medewerker het nakijken.
Het is de vraag of een bioscoop met goed fatsoen vol kan houden dat het consumeren van een afhaalmaaltijd onder overlast valt; bioscopen verkopen ontzettend veel snacks, snoep, etc, waarbij de ene snack sterk ruikt en je de andere snack (sterk) hoort.
En ja, een bioscoop kan en mag besluiten alleen snacks en toebehoren toe te staan die door de bioscoop zelf worden verkocht. Maar dan heeft men een kilo boter op het hoofd.
Graaf Machine
-
- 9787 berichten
- 1412 stemmen
Ik geloof je best. Ik verbaas me erover dat in België de cineville-pas dus ook bij reguliere bioscopen te gebruiken is.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Film na technische problemen afgelast. Ontgoochelde bomvolle zaal die moest afdruipen. Film herstartte telkens na 10 min en toen was het over.
Niet echt een ergernis, wel jammer. De eerste keer dat ik dit meemaakte.
Was Day Tripper (2023) - IMDb - m.imdb.com, een film op het Chinees filmfestival te Sphinx Gent.