menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Even voorstellen

zoeken in:
Speciaal voor jou Cikx

606
Welkom Luukve

Welkom Luukve!

Cikx hoezo die opmerking ineens, hij is net hier xD

Maarten0402 schreef:
Welkom Luukve!

Cikx hoezo die opmerking ineens, hij is net hier xD

Luuk is een maat van me, ik ken hem dus al wat langer.

Ik ben Luc, 61 jaar jong voelend en redelijk fanatieke film liefhebber, maar beoordeling is altijd een persoonlijke, want ik wil vermaakt worden zonder ingewikkelde verborgen boodschappen. Een film moet je altijd minimaal 3 keer zien om alles ook te zien.

Vergaapte me vroeger al jong bij de bioscoop ramen naar de foto's van films, liep er speciaal voor om van en naar school. Had al redelijk snel een der eerste videorecorders, een Sanio Betamax, zo'n grote mechanische met bijna zo grote pendalen om alles te bedienen, zie ze nu weer terug in luxere Peugeot's en Citroëns. Van Betamax naar VHS, hoe jammer, want Betamax was veel beter dan VHS, toen de DVD's en nu heb je de Blu-ray's en de HDD-Tuners.

Ik ben een doosjes liefhebber, dus alles legaal hier, ruim 1400 DVD's in mijn verzameling, die ook bestaan uit velen die van eerder gekochte VHS, naar DVD zijn omgezet (zo kon je het originele layer verknippen naar DVD doosje formaat. Veel gebruikt gekocht, maar meeste zijn ex-retail, die zijn gekocht bij de videotheken.

Nu koop ik alle Samsung SMT-C7140 Harddisk Tuners op in mijn woonomgeving van mensen die Ziggo verruilen voor een andere provider. Rond de 20 a 25 euro heb je er één met 500 Gb harde schijf en je kunt 2 films tegelijk opnemen. 1 maal per jaar wordt ik voor 5 euro per maand (introductie korting), 3 maanden lang Film1 abonnee (zeg het in 2e maand weer op) en pomp mijn 8 Samsung SMT-C7140 Harddisk Tuners vol met films.

Via Moviemeter info maak ik afspeellijsten op de PC, per apparaat met korte inhoud beschrijving, uitgeprint, maar je kan het ook digitaal lezen, via de tuner software want EPG info wordt ook meegenomen. Je moet wel altijd een Ziggo smartcard er in hebben (ook stand alone) anders werkt hij niet. Ik neem ook 1 of 2 mee op vakantie in buitenland (auto vakanties). In mijn caravan (daar op stalling) zit een TV in, even de HDMI kabel er in en hij speelt af. Tuner functie werkt dan uiteraard niet, je drukt direct op de 'Libary' knop van de AB.

Ik wis de films niet meer op de HD-Tuners, want voor 25 euro heb ik weer een andere, waar weer voor circa 500 Gb aan films of docu's kan worden opgeslagen, alles legaal en in full HD kwaliteit.

Dan weet je nu wel dat ik al heel veel films heb gezien, op horror na ... dat is niks voor mij.

606
Welkom en have fun.

Welkom!

Hallo,

Aangezien ik hier nieuw ben, wil ik mij even voorstellen. Ik kijk al ruim een jaar mee op deze leuke site en had me bedacht om me in te schrijven. Ik haal veel ideeën van de site en lees altijd de meningen van anderen voordat ik een film opzet.

Ik ben een jongeman genaamd Niels. In mijn vrije tijd kijk ik zoveel mogelijk films, uiteraard heb ik ook andere hobbies. Maar films kijken vind ik het leukst. Verder heb ik ook een (kleine) film collectie. Meestal kijk ik films via Netflix, Videoland of normale TV. De films die er boven uit steken, schaf ik dan aan. Af en toe op basis van interesse, die nergens anders te zien is. Voordat ik een stem uitbreng ga ik ze nog eens bekijken. Ik heb nog niet zoveel filmkennis, dus er kan soms wat onzinnigs uitkomen, bij een eventuele mening. Maar ik hoop dat ik hier veel leer.

Groetjes.

Neluz schreef:
er kan soms wat onzinnigs uitkomen, bij een eventuele mening

Ach joh, dat gebeurt iedereen wel eens. Mij incluis. Bovendien, wat is onzinnig?
Laat het je vooral niet weerhouden.
Hoe dan ook. Welkom.

606
Welkom en have fun

Welkom!

Hoi iedereen!

Wil me ook graag even kort voorstellen.

Ik ben Ger, 25 jaar, al m'n hele leven gek op films. Van jongs af aan keek ik al veel 16+ films (actie, horror) bij m'n vader thuis, ook al was ik toen pas een jaar of 8 (maar dat vond m'n vader allemaal prima , haha ).

Een aantal jaren verder werd ik compleet geobsedeerd door rampenfilms, en deed me te goed aan allerlei films in dat genre; Dante's Peak, Volcano, Deep Impact, Armegeddon, Asteroid, Meteor, The Core, Aftershock, Epicenter, Earthquake in New York (ja, haha ), Daylight, The Day After Tomorrow, The Towering Inferno.
En de miniseries van 10.5 en 10.5: Apocalypse, Supervolcano, Category 6: Day of Destruction en Category 7: End of the world.
De obsessie voor rampenfilms is er nog steeds wel, maar in veel mindere mate, hoewel ik wel enorm onder de indruk was van 2012, The Tower, San Andreas, Into the Storm (wat minder dan verwacht), en me ontzettend verheug op Geostorm die eind dit jaar uitkomt.

Ik houd in feite van alle genres films, maar mijn favoriete genre is nu toch echt wel horror.
De afgelopen 2,5 jaar ben ik ook heel actief begonnen met het verzamelen van horror-films, en heb nu, al zeg ik het zelf, al best een aardige uitgebreide collectie opgebouwd.

Fantasy is eigenlijk niet echt mijn ding; daarentegen ben ik dan wel weer enorm fan van de Harry Potter serie; die vind ik alle 8 gewoon geweldig. En Fantastic Beasts was ook hartstikke mooi en leuk; kijk al uit naar de vervolgen.

Wegens vervelende persoonlijke omstandigheden ben ik de afgelopen jaren erg op mezelf geweest, maar heel weinig buiten en onder de mensen gekomen, en amper sociale contacten gehad. Ik ben nu bezig uit dat dal langzaam weer omhoog te klimmen, en probeer weer wat vaker dingen te ondernemen.
Dat is ook de voornaamste reden dat ik me hier aangemeld heb, om andere film- en liefhebbers te leren kennen, en wellicht wat leuke contacten te kunnen opbouwen.

Jullie zullen de komende tijd wel wat meer berichten zo hier en daar van me zien verschijnen, hoewel ik het soms toch best moeilijk vind om me in woorden uit te drukken, en goed te omschrijven hoe ik over een film denk. Maarja, hoe vaker ik dat doe zal het denk ik ook wel wat makkelijker gaan.

Welkom Valak!
Veel plezier en neem vooral ook eens een kijkje op het forum en bij de filmgames.

Bedankt! Oké, ik zal eens kijken!

606
Uhm Valak lijkt erg veel op wat ik al heb mee gemaakt. En ook de smaak voor Horror en rampenfilm.

Bedankt voor je bericht. Dan hebben we inderdaad wat dingen gemeen.

Heyyy,
Misschien een beetje laat maar welkom Valak.
Heb al een aantal berichten van je zien staan.
Veel plezier.

Dankjewel Daan!
Dat zal wel lukken, vind het nu al heel leuk hier te zijn!

Welkom op MovieMeter Valak.

Bedankt Wesley!

Goede ochtend aan allen,

Ik ben Rob een ondertussen 23 jarige Vlaamse student communicatiewetenschappen (laatste maanden zijn ingezet normaal gezien), die de laatste jaren meer en meer into film geraakt is. Favoriete genres zijn er niet echt, ik probeer een vrij brede smaak te behouden omdat ik nog behoorlijk wat moet ontdekken. Lees hier al een tijdje de meningen van mensen voor ik een film opzet (of soms ook erna) en heb dan enkele dagen terug maar beslist om toch ook maar is een account aan te maken. Grootste passie naast film is sport, heb allerlei sporten op competitieniveau gedaan, volg ook (belachelijk) veel sport op tv, en de grootste droom is om na het afstuderen in de richting van de sportjournalistiek/-verslaggeving/... terecht te komen.

Welkom GoodOldJack,
Veel plezier hier en succes met je studie etc.

606
Welkom GoodOldJack

Bedankt beiden .

Ben ook pas nieuw, maar ook Welkom op MM van mij GoodOldJack!

Fillumon
Welkom. GOJ ! Misschien een idee om een Sportmeter op te starten.....(ben ik helemaal voor in !)

Welkom GoeieouweJack.

Heb je nog favoriete sportfilms?
Mooie top 10 overigens!

Bedankt alledrie.

Fillumon , sportmeter zou ik een prima initiatief vinden.
SergioMalick : Ik vind (jammer genoeg) dat er weinig films zijn die sport echt op een mooie en volwassen manier kunnen tonen én tegelijk een goede film kunnen zijn. Er zijn er wel: Million Dollar Baby vond ik fantastisch goed (maar die is dan niet zo zeer écht gefocust op het boksen), Chariots Of Fire is ook erg goed (maar heeft ook belangrijkere thema's dan de sport op zich natuurlijk), Wimbledon is geen slechte film maar op puur tennisvlak erg matig, Hoop Dreams heb ik erg van genoten, Senna is een prima docu, ... . Er zijn er ongetwijfeld nog wel waar ik nu niet opkom maar over het algemeen toch weinig waarvan ik zeg die doen én recht aan de sport die getoond wordt, én het is verder ook een prima film.

Welkom op MovieMeter GoodOldJack.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.