- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- opvallend stemgedrag (van bepaalde users)
opvallend stemgedrag (van bepaalde users)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Welkom Ninjo! volgens mij de eerste nieuwe user die via de stemtabellen z'n stemmen plaatst (en gelijk een stuk sneller zo te zien
)
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En de eerste nieuwe gebruiker die iedereen in spanning laat over "zijn 5 sterrenfilm" 
Ik blijf bij Rear Window!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het gebeurt volgens mij regelmatig dat mensen hun imdb lijst hier naar overzetten, da's meestal wel een paar uur werk. Misschien is het een idee dat ik een keer een scriptje schrijf waar mensen hun imdb-my-movies lijst mee kunnen uploaden, waarna de stemmen (gedeeld door 2) automatisch ook op MM staan...
stinissen (crew films & series)
-
- 23466 berichten
- 76973 stemmen
Het gebeurt volgens mij regelmatig dat mensen hun imdb lijst hier naar overzetten, da's meestal wel een paar uur werk. Misschien is het een idee dat ik een keer een scriptje schrijf waar mensen hun imdb-my-movies lijst mee kunnen uploaden, waarna de stemmen (gedeeld door 2) automatisch ook op MM staan...
Zo heb ik het ook gedaan , alleen moet ik nog veel toevoegen ik ben bij letter
H.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
[..]waarna de stemmen (gedeeld door 2) automatisch ook op MM staan...
Maar zo werkt het stemsysteem hier toch helemaal niet? 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Goodfella slaat Jordy met zijn eigen uitspraken tegen het hoofd. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ja ik begin m'n strijd langzaam aan op te geven... al die "net een zesje dus 3 sterren" berichten gaan me niet in de koude kleren zitten
enzo
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ik gok op "Reservoir Dogs"
..en de wasmachine gaat naar Mik.
Bandit
-
- 607 berichten
- 4031 stemmen
Kan iemand even reageren op het stemgedrag van pablito, ik geloof dat ie een abonnement heeft op 1 en 1,5 sterren. Deze geeft ie voor juweeltjes als Ghandi, Forest Gump, Leon, Rainman en Papillon 
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar jij geeft Leon 4.5 sterren. Ook een beetje overdreven. Ik vind dat iedereen 'm 3 sterren moet geven, anders zijn ze verdacht. En weer serieus: volgens mij heeft Pablito een top 10 die prima algemeen geaccepteerd wordt. Beetje saai zelfs, bijna.. Ben blij dat 'ie nog wat gedurfder stemmen neer durft te zetten. Alhoewel, eigenlijk maakt 't me allemaal geen moer uit.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Ik denk dat altijd geldt dat zolang ze jouw favoriete films niet naar beneden stemmen het niet uitmaakt. Als iemand bv. The Matrix 1 ster geeft, maakt me dat niet uit, maar bij Forrest Gump wordt dat toch een andere zaak. Maar zo heeft iedereen wel minimaal een stuk of 5 films die over het algemeen goed worden bevonden, maar jij niets aan vindt. Aangezien hij over het algemeen wel 'normale' stemmen heeft uitgebracht lijkt me het niet nodig om hem te royeren (alsof ik daar over mag oordelen), alhoewel Forrest Gump zo wel erg afdrijft van de top100.
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
pas je op, straks krijg je neo op je dak 
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ach Pitbull, wees blij dat je favorietste film niet al te hoog staat. Je moet er toch niet aan denken dat je bij de meerderheid hoort
. Ik zal speciaal voor Forrest Gump een sterretje minder geven.
(GRAPJE! - voordat ik geroyeerd, wat overigens wel een prachtig woord is, word)
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Kan iemand even reageren op het stemgedrag van pablito, ik geloof dat ie een abonnement heeft op 1 en 1,5 sterren. Deze geeft ie voor juweeltjes als Ghandi, Forest Gump, Leon, Rainman en Papillon 
Zal ik zelf wel doen. Mijn stemgedrag is soms nogal hard, dat weet ik. Maar wat de films betreft die jij aanhaalt:
* Ghandi: denk niet dat het zijn levensverhaal saaier had kunnen worden verfilmd. Overdreven pretentieus verfilmd bovendien.
* Rainman & Forrest Gump: Simplistisch. Misplaatst sentimenteel. Dom. Mijn idee.
* Leon: Zwaar over het paard getild. Vond er niks aan.
* Papillon: Lees de roman eens en zie wat men er van gemaakt heeft. Misplaatst bombastisch. Even saai als Ghandi.
Misschien is mijn repliek niet echt gemotiveerd, maar het is niet de bedoeling dat ik hier hele recensies ga schrijven, denk ik.
Kijk eens naar de films die ik vier of vijf sterren geef, en dan weet je wat ik goede (grote) cinema vind.
Jos2
-
- 1730 berichten
- 0 stemmen
Mooi lijstje. Wat het simplistsiche en zelfs wat saaie Schindlers List er in doet is mij een raadsel.
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Vind Schindler's List helemaal niet saai. Toegegeven,misschien beetje simplistisch, ja. Geen enkele film is perfect, he (alhoewel, 2001...). Maar voor de rest toch wel heel sterk vind ik. Briljant geacteerd, schitterende fotografie van Kaminski, dito soundtrack, subtiele montage etc.
Bovendien is het altijd moeilijk films in lijstjes te plaatsen. Waarom Schindler's List wel en pakweg Rear Window of Citizen Kane niet? Moeilijk te zeggen, he.
Eigenlijk heb ik een top-drie, en dan volgen zo'n vijftien a twintig films die eigenlijk allemaal in de top-tien mogen.
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Bandit, als jij Gandhi zo´n briljante film vindt, waarom spel je het dan niet zoals het zou moeten worden gespeld?
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Aangezien hij over het algemeen wel 'normale' stemmen heeft uitgebracht lijkt me het niet nodig om hem te royeren (alsof ik daar over mag oordelen), alhoewel Forrest Gump zo wel erg afdrijft van de top100.
Royeren? Omdat ik een paar 'gevestigde waarden' als Forrest Gump en Leon op niks trekken vind? Is het zo belangrijk dat Forrest Gump in de top 100 staat? Tenzij in de top 100 van overschatte films natuurlijk...
En waarom niet iemand royeren die Forrest Gump vijf sterren geeft? Of andere ondingen. Lijkt me ook geen 'normaal' stemgedrag.
Zo kunnen we nog lang bezig blijven, he.
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
En dan te bedenken dat eerste keus David Lean 'Gandhi' had kunnen maken. De filmgeschiedenis kan soms toch wreed zijn.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Maak je niet zo druk Pablito, er word alleen een beetje meer gelet op gebruikers (die niet veel zeggen via berichten e.d.) omdat er in het verleden (MM is al oud...
) dat soort gebruikers zich soms misdroegen en films expres naar beneden stemde.
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
En dan te bedenken dat eerste keus David Lean 'Gandhi' had kunnen maken. De filmgeschiedenis kan soms toch wreed zijn.
Ach, hij had op een bepaald ogenblik de keuze tussen Gandhi en Lawrence of Arabia. Ik ben toch blij dat hij voor die laatste heeft gekozen
Bandit
-
- 607 berichten
- 4031 stemmen
Pablito: Zoals Phooze al aangeeft, er zijn in het verleden mensen geweest die liepen te kloten met stemmen. Dat wil niet zeggen dat jij dat doet, integendeel je hebt je mening over de juweeltjes nu
uitgelegd.
Renske (of was 't nu Renszku): Ik heb Gandhi inderdaad verkeerd geschreven (Ghandi betekend kruidenier geloof ik). 
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Kunnen nieuwe leden geweerd worden vanwege hun bijnaam?
Het nieuwste lid heet SS.
(M. Rodriguez-fan is ook heel erg)
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Want? Hij is misschien wel fan van steven seagal!
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Want? Hij is misschien wel fan van steven seagal!
Reden genoeg hem te bannen 
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
what's gonna be new.
Hitler lover, neo-nazi of zijn dit gewoon de initialen van iemand????
T.O.
-
- 2419 berichten
- 2797 stemmen
Kunnen nieuwe leden geweerd worden vanwege hun bijnaam?
Het nieuwste lid heet SS.
(M. Rodriguez-fan is ook heel erg)
En Rzasa dan? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.