menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Cult Videotheek

zoeken in:
us_raider
Kijk nu al uit om daar te gaan studeren.

Als je toevallig aan de Letterenfaculteit van de RuG gaat studeren, heb je net als ik gratis toegang tot het lenen van 'de betere film': cult, mainstream, van alles. Heb op deze manier al heel wat Bergmannetjes verslonden.
Na een paar jaar ontdek je wel de hiaten in de collectie, maar dat mag de pret niet drukken.

Queto Yurlunyur schreef:
Ik zou niet al te veel aandacht hechten aan de Filmfreak-verkooppraatjes. Ze zullen best e.a.a. hebben (zelf huur ik buitenlandse klassiekers bij hun vesting op de Vierambachtsstraat), maar een al te groot aanbod is het vast niet. Zowel 'cult' als 'arthouse' is nogal ruim interpretabel trouwens, en kan zowel op de minder bekende moderne film als op klassiekers duiden.

De openbare bibliotheek van Den Haag schijnt wel e.e.a. te hebben, maar is in verhouding nogal duur.

De Bieb in Den Haag hoef je iig NIET heen te gaan voor je films. Kwaliteit is echt ruk. Ik heb al 2 keer een film voortijdig moeten uitzetten.

Kent iemand misschien nog een goede Belgische bibliotheek in de streken van Brussel, en dan vooral rond de noordrand?

XfofaXX schreef:
Kent iemand misschien nog een goede Belgische bibliotheek in de streken van Brussel, en dan vooral rond de noordrand?

Om even op mijn eigen vraag te antwoorden:
Ja, XfofaXX, kijk:
http://www.video-excellence.be/nl/film.php?p=about

Heb de website nog maar pas onder ogen gekregen maar na even zoeken zie ik dat ze bvb al het hele oeuvre van Tarkovsky aanbieden (op 2 na), om maar iets te zeggen.

Ik ben niet zoveel bezig met videotheken, maar deze lijkt me best wel de moeite.

XfofaXX schreef:

De HOB heeft wel een mooi, vrij ruim filmaanbod maar dat is in het centrum van Brussel. Bovendien mag je de films 1 week houden en kost dat je maar 1 € per dvd.

mikey schreef:
(quote)

Was vroeger wel wat uitgebreider toen alles nog om video ging. En jammer dat ze niets meer hebben in de kategorie wansmaak.
(quote)
Is dat bij het noorderplantsoen?

Nee, Floresplein, zijstraat van de Korreweg bij de Zionskerk en naast wijkcentrum "de Kar".

Cultvideotheek Amsterdam is finito: http://www.cultvideotheek.nl/

Door de steeds groter wordende groep mensen die het internet afstruint naar gratis films zijn wij gedwongen om de winkel te sluiten.
En hierdoor natuurlijk: "He [Quentin Tarantino] [...] left the video rental store "Cult Video" with an unpaid bill of about $150."

Tja...Triest wel.. Dat er uberhaupt films worden gemaakt zou je bijna denken.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:02 uur

geplaatst: vandaag om 19:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.