ad
  • 141.741 films
  • 6.854 series
  • 20.832 seizoenen
  • 469.559 acteurs
  • 285.239 gebruikers
  • 8.177.685 stemmen

Cult Videotheek

zoeken in:

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

MovieCenter sucks. Zoveel hebben ze niet maar doen wel lekker pretentieus plus ze zijn vreselijk duur. Ik koop interessantere titels in de bakken van de frc voor dezelfde prijs.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

MovieCenter sucks. Zoveel hebben ze niet maar doen wel lekker pretentieus plus ze zijn vreselijk duur. Ik koop interessantere titels in de bakken van de frc voor dezelfde prijs.

Goedkoop zijn ze niet, maar vertel mij maar waar je voor minder criterions kan huren....

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

Eeh domme mike vraagt wat een criterion is?

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

The criterion collection - de beste en mooiste dvd's die er zijn:

The Criterion Collection, a continuing series of important classic and contemporary films, is dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements. Criterion began with a mission to pull the treasures of world cinema out of the film vaults and put them in the hands of collectors. All of the films published under the Criterion banner represent cinema at its finest. In our seventeen years, we've seen a lot of things change, but one thing has remained constant: our commitment to publishing the defining moments of cinema in the world's best digital editions.

The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger. Each film is presented uncut, in its original aspect ratio, as its maker intended it to be seen. For every disc, we track down the best available film elements in the world, use state-of-the-art telecine equipment and a select few colorists capable of meeting our rigorous standards, and take time during the film-to-video digital transfer to create the most pristine possible image and sound. Whenever possible, we work with directors and cinematographers to assure that the look of our releases does justice to their intentions. Our supplements enable viewers to appreciate Criterion films in context, through audio commentaries by filmmakers and scholars, restored director's cuts, deleted scenes, documentaries, shooting scripts, early shorts, and storyboards. To date, more than 35 filmmakers have made our Director Approved library of laserdiscs and DVDs the most significant archive of contemporary filmmaking available to the home viewer.

zie http://www.criterionco.com/asp/

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

Ja, dan moet je inderdaad bij Moviecenter zijn. Ik huur liever films die op zich zelf staan. Ik vind meesterwerken toch vaak te saai voor 4,20

Onderhond

• 85579 berichten
  • 10117 stemmen

The criterion collection - de beste en mooiste dvd's die er zijn:

Maar als je op hun site kijkt zie je enkel een waardeloze selectie aan hedendaagse films. Voor hedendaagse cult ben je waarschijnlijk beter af bij een Tartan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Reinbo schreef:

Ik woonde vroeger in A'dam vlaak naats Moviecenter, die was iets beter, maar heeft dan ook 5 filialen. De Cultvideotheek vond ik altijd erug duur!

De cultvideotheek is goekoper dan Moviecenter hoor. Bij de cultvideotheek krijg je ook korting als je meerdere films huurt, bij Moviecenter niet.

En, mikey, ik ken geen videotheek (in Amsterdam) die meer heeft dan Moviecenter. Enige nadeel is dat ze veel oudere films nog niet op dvd hebben, ze hebben nog veel op VHS. En ze zijn idd duur.

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

Voor die prijs is hun collectie bijzonder matig. En je moet ook nog eens bereid zijn van hot naar her te fietsen. Ik ken ook nog wel leukere videotheken, zelfs in Diemen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik weet niet wat je bedoeld met "bijzonder matig", als ze meer hebben dan elders. Je kunt op hun site zien bij welk filiaal het ligt. Voor de bekendere films ga je natuurlijk naar de goedkope buurtvideotheek, maar voor de onbekendere films heb je bij Moviecenter de beste kans dat ze het hebben. Zelf ga ik liever naar de cultvideotheek of de bibliotheek, omdat je daar meerdere films voor een langere periode kan huren (en goedkoper), maar mijn ervaring is dat ze bij moviecenter toch het meeste hebben.

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

Bijzonder matig: verre van compleet. Maar voordat we in een welles/nietes situatie verzanden. De meeste films die ik zoek, hebben ze daar niet op dvd (maar dat zei je ook al). Dus ik moet kopen bij de fame etc...

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Bijzonder matig: verre van compleet. Maar voordat we in een welles/nietes situatie verzanden. De meeste films die ik zoek, hebben ze daar niet op dvd (maar dat zei je ook al). Dus ik moet kopen bij de fame etc...

Fame is wel compleet Noem mij een film die ze bij Fame wel hebben en bij Moviecenter niet? Ik kan in ieder geval er honderden noemen waar het tegenovergestelde van waar is.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tja, het kost voor hun natuurlijk ook veel geld hun hele vhs-collectie om te zetten naar dvd's, zeker voor oudere films die niet vaak gehuurd worden. Ik ben lid van zowel moviecenter, als cultvideotheek, als bibliotheek. Meestal heeft 1 van die 3 het wel als ik wat zoek en anders wordt het toch kopen, of op internet zoeken, of overslaan.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1580 stemmen

Weet iemand hoeveel het lidmaatschap(aanmelding) kost van de cultvideotheek in Amsterdam, ik wil misschien lid worden.

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

Reinbo, nou ja eeeh laatst zocht ik friday the 13th part 3 (2 wel maar ook sinds vorige maand) of Piranha. Niet bij Moviecenter maar wel bij Fame. Zoals nog duizenden. Wat mij betreft hoef je niet alles te hebben. maar hun assortiment spreekt me net te weinig aan voor de prijzen die ze hanteren.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

O.k. dat valt me van ze tegen. Maar ach ik woon er toch niet meer vlak naast.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

feanaro surion schreef:

Weet iemand hoeveel het lidmaatschap(aanmelding) kost van de cultvideotheek in Amsterdam, ik wil misschien lid worden.

Ik geloof 2,50.

En tja, films als Piranha en Friday the 13th... nee daarvoor ga je niet naar Moviecenter. die liggen volgens mij wel bij zo'n beetje elke 'gewone' videotheek, veel goedkoper ook.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1580 stemmen

Het is 4.50 en heb me gister eindelijk aangemeld. Gister gelijk Blood Simple gehuurd (de enige Coen die ik nog moest zien) en vandaag The Nightmare Before Christmas, Mean Streets en The Shining. Ben erg tevreden. 3.40 per film, 3 films 9 euro.

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2313 stemmen

[nana] Krijg ik voor 7 euro mee [/nana]

zwatanika

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Voor alle liefhebbers van cult, arthouse en meer films in Nederland is er natuurlijk sinds enige tijd de optie om een kijkje te nemen op de site van Zwatanika!!

Films komen gewoon in de bus en we staan open voor iedere suggestie!

www.zwatanika.com

kos

• 44994 berichten
  • 7830 stemmen

Leuk idee, maar ligt het aan mij of verspringt die site als ik op 'films zoeken' etc. wil klikken?

damon

• 1889 berichten
  • 0 stemmen

heeft iemand ervaring met zwatanika?

zwatanika

• 5 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Leuk idee, maar ligt het aan mij of verspringt die site als ik op 'films zoeken' etc. wil klikken?

Volgens mij niet en werkt de site prima!

Dragon

• 62543 berichten
  • 4503 stemmen

zwatanika schreef:

Voor alle liefhebbers van cult, arthouse en meer films in Nederland is er natuurlijk sinds enige tijd de optie om een kijkje te nemen op de site van Zwatanika!!

Films komen gewoon in de bus en we staan open voor iedere suggestie!

www.zwatanika.com

In de loop van januari 2006 ook in België. Perfect!!! Ga ik mij toch lid van maken denk ik. Er staan toch een hoop films tussen die mij erg interesseren en die ik niet vind in de plaatselijke videotheek.

zwatanika

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

In de loop van januari 2006 ook in België. Perfect!!! Ga ik mij toch lid van maken denk ik. Er staan toch een hoop films tussen die mij erg interesseren en die ik niet vind in de plaatselijke videotheek.

Dat maakt ons al helemaal blij, voor suggesties staan wij altijd open, we hebben intussen al een aantal geinteresseerde zuiderburen, dus we verwachten het Belgie abonnement snel te kunnen gaan invoeren, voor vragen ed stuur ons een mail:)!

zwatanika

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Vanaf heden Zwatanika ook in Belgie:)!

ewalk

• 767 berichten
  • 1059 stemmen

pjotr schreef:

En als tweede keus heb je dan ook nog Rush.

Het is geen cult-videotheek maar ze hebben wel èrg veel importfilms.

Rush zit in de Korrewegwijk.

Klopt! Hij heeft ook veel filmhuisfilms. Mijn videotheek bij uitstek in Groningen. De eigenaar, Henk, is ook niet te beroerd om te luisteren naar adviezen betreffende de aankoop.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Maar als je op hun site kijkt zie je enkel een waardeloze selectie aan hedendaagse films. Voor hedendaagse cult ben je waarschijnlijk beter af bij een Tartan.

Ik heb het over de kwaliteit van de dvd's beeldkwaliteit, extra's dat soort dingen, niet over de inhoud van de collectie die natuurlijk erg smaak gebonden...

Zuiderpark

• 75 berichten
  • 86 stemmen

In DVD en VHS > Winkels > goede videotheek in Den Haag:

Waarschijnlijk ben ik al de 100e die een nieuw topic hierover opent, maar soit

Een heleboel films die ik wil zien zijn nergens te huur. Weet iemand misschien een goede videotheek in Den Haag waar ze ook een beetje de betere cult films verhuren.

Films als Shoah, Idi i Smotri en Andrey Rublyov (niet perse cult films, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel )

als de admins dit bericht naar een ander topic willen verhuizen, ga uw gang ! Ik was te lui om te zoeken hehe :d

Henk K

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Jeroen! schreef:

Weet een van jullie of er een cultvideotheek ( of iets in die richting) in Groningen zit?

Sleaze is zeer uitgebreid, maar videotheek "Rush" aan de Floresstraat in Groningen is eigenlijk wel mijn favoriete videotheek. Zeer uitgebreid filmhuis, cult en art aanbod. verder (is ook belangrijk) erg goedkoop :7 films voor 7 dagen voor 7 euro! Uiteraard niet de dagfilms, maar deze gaan hier ook erg snel uit de dagverhuur.

mikey

• 26456 berichten
  • 4398 stemmen

Henk K schreef:

Sleaze is zeer uitgebreid,

Was vroeger wel wat uitgebreider toen alles nog om video ging. En jammer dat ze niets meer hebben in de kategorie wansmaak.

"Rush" aan de Floresstraat in Groningen is eigenlijk wel mijn favoriete videotheek.
Is dat bij het noorderplantsoen?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.