- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Misschien weer een leuke user-lijst in de maak op het forum: iCM Forums' Favourite Films on 0 Offical Lists
Ik heb zelf 46 films van 4.5* en 5.0* die niet een officiële toplijst staan. Eén ervan is uit 2015 (The Forbidden Room) die mag niet meedoen. Misschien dat ik het nog aanvul tot 50, 75 of 80 of zo.
Heb mijn lijst inmiddels ingediend.
1: een 'statement', omdat ik vind dat deze lijst officieel zou moeten zijn (er zijn meer met deze docu op 1).
2-50 op volgorde van favoriet.
51-149 op alfabetische volgorde.
Beetje vreemd aantal, want ik had Womb twee keer.
Hier is de lijst: IMDb: Zero Top Lists (hmmmm) - a list by Rokuro
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
O dus zo werkt het. Als user kan je een lijst indienen met motivatie. Als de crew het goed genoeg acht dan wordt het officieel.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Heb mijn lijst inmiddels ingediend.
1: een 'statement', omdat ik vind dat deze lijst officieel zou moeten zijn (er zijn meer met deze docu op 1).
2-50 op volgorde van favoriet.
51-149 op alfabetische volgorde.
Beetje vreemd aantal, want ik had Womb twee keer.
Hier is de lijst: IMDb: Zero Top Lists (hmmmm) - a list by Rokuro
Nice MR! Slechts vier van gezien, dus kan hem niet zo heel goed beoordelen. Maar ik ben het volledig eens met The Story of Film, Miss Bala, Coma en Miele kan ik ook goed mee leven! Verder zeker een aantal titels bij die ik graag zou zien, zoals Abenland. Maar begreep dat dat nog niet zo makkelijk was...
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Waarom heb je daarvoor geen lijst op ICM aangemaakt, MR? Is voor ons makkelijker checken. 
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Waarom heb je daarvoor geen lijst op ICM aangemaakt, MR? Is voor ons makkelijker checken.
Ja dat viel me niet eens op gek genoeg? Als je wilt dat je lijst officieel wordt is het dan niet handig dat het eerst een ICM lijst is?
Overigens zie ik ook op IMDb direct mijn aantal stemmen omdat ik beide bijhoud, in dit geval wel makkelijk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
(bijna) Iedereen levert zijn lijsten aan in imdb, dat is in verband met de verwerking door de 'spelleider'.
Dat gebeurt daar eigenlijk standaard.
Geen idee waar jullie 'het verhaal' van officieel worden vandaan halen, want dat staat hier volkomen buiten. Er wordt door gebruikers gewoon een toplijst gemaakt van films die niet in een officiële toplijst staan. Niets meer, niets minder.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
:? Je schrijft zelf
een 'statement', omdat ik vind dat deze lijst officieel zou moeten zijn
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Oh, dan begrijp je me verkeerd.
Ik vind dat de lijst ' The Story of Film - An Odyssey' (deze dus: www.icheckmovies.com/lists/the+story+of+film+an+odyssey) officieel zou moeten zijn. En dus stem ik op de docu, waar die lijst bij hoort. Dat hebben er meer gedaan heb ik al gezien. De docu en de lijst zijn twee verschillende dingen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Inderdaad. Verkeerd gezien. Je doelt op je nummer 1. Niet op je gehele lijst.
.
(Maar als ik het goed begrijp is het gewoon de crew die bepaald wat offcieel is).
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Wat is het verschil tussen default public en public. (Dat is bij optie lijsten).
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Standaard staat hij op default public. (Zal wel goed zijn)
John Milton of iemand anders. Ik heb drie geprobeerd een lijst te maken. (Tot nu toe heb ik steeds favorite aangeklikt).
De titel maken gingen goed. Vervolgens kun je films toevoegen. Na zo'n zes stuks heb ik hem "gesavd" vervolgens kon ik niks meer toevoegen. Vreemd. Of moet je hem in een keer maken en dan pas saven?
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Nee hoor je kunt eindeloos aanpassen, ik save ook vaak tussendoor. Het lijkt af en toe wat buggy. Ik moet soms ook meerdere keren klikken op de juiste titel tussen die zoekresultaten rechts, voordat hij links in de lijst verschijnt. Probeer eens refresh, of anders andere browser?
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
(Ik gebruik nu Chrome)
Ik heb de titel en 1 film + save. En hoe ga ik verder?. (Dat schermpje rechts wat er eerst was is nu weg).
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
je hoort gewoon nadat je save heb geklikt direct rechts in beeld in dat zelfde venstertje verder te kunnen gaan met film toevoegen, het is echt tussentijds opslaan, je blijft al die tijd in hetzelfde scherm.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dan werkt er iets niet goed. (IE/Chrome maakt niet uit, schoongemaakt.....venstertje wat er eerst was is er niet meer). (Tijd terug hetzelfde probleem, dus daarom doe ik favorite aanklikken).
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Rechts naast de titel van je lijst staan een aantal icoontjes. Om je lijst aan te passen, klik je op de meest rechtse, het pennetje/potloodje.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
true, maar dat zou niet nodig moeten zijn als je tijdens het toevoegen (tussentijds) op save klikt onder je lijst. Ik krijg dan'Your top list "Watchlist for this month" has been updated.' en kan gewoon direct door met toevoegen. potloodje niet nodig, dus ik begrijp niet precies waarom Dick hier tegenaan loopt.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Pennetje potlood is inderdaad juist. (Als je op een later tijdstip verder gaat). Bedankt voor jullie hulp.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik kan zien wie hem favorite, zo blijkt. Niet wie hem disliked.
Beetje onzinnig om een Personal list te gaan disliken lijkt me
Ik had pas twee titels ingevoerd daarna heb ik dus gevraagd over dat toevoegen. Toen was ik al gedisliked.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Lol. Das nog erger. Ik was nog bij 5 
(Het betrof mijn '5 classics die ik deze maand wil kijken' lijstje)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Doen iemand van jullie hier nog aan mee?
Lists that should be official - VOTING
Niet minder dan 269 lijsten waarop je kunt stemmen, zodat ze officieel worden.
Geen idee hoeveel ze er willen promoveren.
Het gaat wel ver, en 269 is natuurlijk idioot.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12844 stemmen
Moeilijk om een gefundeerd oordeel over te vellen zonder eerste een volledige week onderzoek te doen, maar op basis van wat steekproeven lijken de lijsten weer min of meer dezelfde hoeken op te zoeken. Leuk om een HK of Taiwanese lijst te zien, maar als het dan van hun jaarlijkse filmprijzen is dan is de lol er ook weer snel af.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
sure you do. Maar je moet wel even (uiterst) links bovenin op log in drukken of registreren.
Ik kan na inloggen gewoon de lijsten zien. Eens kijken of ik me daarmee wil bemoeien. Edit: crap, dat is wel heel veel werk voor wat inbreng.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Heb geen account en ook geen behoefte toe. Het is trouwens niet de eerste keer dat MR een linkje plaatst naar het forum maar wel de eerste keer dat ik als buitenstaander geen toegang heb tot het forum.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ik kom er niet vaak, maar een account ergens aanmaken om iets te zien is voor mij niet heel anders dan iets zeggen of iemand wenken. Het is af en toe nodig om informatie te verkrijgen en meestal zo gepiept. En daarna vergeet je het weer 
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
http://i58.tinypic.com/2vs2fbc.jpg
+25 op DtC naar positie 43, dat is meer dan ik nog had verwacht eigenlijk!
gelijk mijn lijstjes top10 in
Na drie maanden weer eens een update
http://i59.tinypic.com/e6rp5k.jpg
- sta op exact 15 lijsten binnen de top50 users
- weer twee lijsten uit de laatste batch toevoegingen die de top binnen stormen
- doubling, cahiers en 500<400 hebben wel mijn aandacht (en er zit best wat overlap tussen die lijsten), de rest van de verschuivingen is toeval 
- volgens dit overzicht heb ik best verstand van Chinese en Japanse cinema... en met Tjechen kom ik waarschijnlijk ook een eind
ben dus voorlopig niet weg te slaan uit het persoonlijke toplijst topic.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Laatste keer dat ik dat opzocht was alweer in 2013. Tijd voor een update:
http://i57.tinypic.com/o08z8.png
Statistieken:
- Checks: 6390
- Rank: #309
- Rank Title: Movie Star
- Awards: 69
- Top Lists: 1
- Friends: 11
Minder dan vijf stemmen:
- FESPACO - Étalon de Yennenga (03 / 22)
- 53 Magyar Film - Best Hungarian Films (03 /53)
- Contracampo's Top Brazilian Cinema (02 / 80)
- Guide to African Cinema (01 / 42)
- Top 100 Bollywood Films (03 / 83)
- National Film Archive of India 125 Great Indian Films (03 / 125)
- Criterion's Eclipse Collection's icon Criterion's Eclipse Collection (03 / 165)
- Total Film's 50 Amazing Films You've Probably Never Seen (01 / 50)
- Cien años sin soledad: The Greatest Latin American Films of All Time (01 / 50)
- 1910s (00 / 50)