- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Moet nog Arietty, The Wind Rises en When Marnie Was There, waarvan ik de Miyazaki natuurlijk al gezien had moeten hebben, wat in december alsnog gaat gebeuren.
Masters of Cinema - 46/220
Jonathan Rosenbaum's Essential Films - 191/1080
beavis
-
- 6630 berichten
- 14833 stemmen
Van de oude Miyazaki heb ik alles gezien, van de jonge nog niets. Van Takahata moet ik er in totaal nog zeven, maar ik weet niet of die allemaal onder de Ghibli vlag gemaakt zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Vreemd eigenlijk dat er naast de César-winnaars lijst geen echte goede Franse official top list is, behalve die van 'De beste Franse films volgens Times'. Deze laatste vind ik toch wel merkwaardige keuze en zou moeten worden ingewisseld tegen een écht Frans alternatief.
beavis
-
- 6630 berichten
- 14833 stemmen
Dat zou dat uiteraard deze moeten zijn
https://www.icheckmovies.com/lists/louis-delluc+prize/veterini/
Malick
-
- 9143 berichten
- 640 stemmen
Gisteren het magistrale Raise the Red Lantern (Zhang Yimou) gezien en daarmee kom ik precies op:
http://www.icheckmovies.com/signature/925/the+great+movies.png
John Milton
-
- 24240 berichten
- 13417 stemmen
Gisteren het magistrale Raise the Red Lantern (Zhang Yimou) gezien en daarmee kom ik precies op:
(afbeelding)
Oh... Gong Li... Wat een plaatje...
Ik zit op 237 daarvan. Afgelopen jaar specifiek van die list een vijftiental titels gekeken om de bronze award even binnen te slepen, volwassen als ik ben. Leuke list vind ik het, al zullen sommigen zeggen dat er weinig te ontdekken valt, het zijn voornamelijk grote namen.
Ik ga er nu wat ingooien op basis van ICM, weet alleen nog niet wat. Van drie lists hoef ik er nog maar eentje om ze compleet te hebben.
Edit: damn, vergeten Scrooge (1951) te kijken deze Kerstdagen. Ik had hem speciaal laten liggen en het is de laatste die ik nog moet van de fantasy list. Meer een film om met de vriendin te kijken, misschien dit weekend toch een verlate kerstfilm dan? Nu 'Z' maar eens kijken, dan heb ik iig Thriller compleet.
En ik ga proberen om komend jaar wat meer aandacht aan deze jongens te besteden:
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3572 stemmen
Ik kom ook precies op 200 checks.....
Opvallend hoog deze House of Games (1987) 
John Milton
-
- 24240 berichten
- 13417 stemmen
Praktisch hetzelfde als ik, Prinz
Benieuwd trouwens wanneer de nieuwe vormgeving van de site uitgerold wordt. Die screenshots destijds zagen er leuk uit. Vraag me af of er dan ook iets wezenlijks aan de functionaliteit gaat veranderen.
Wat ranking betreft was ik gestegen van 312 tot 275 maar rond de feestdagen alweer wat gezakt door het herkijken van de vele verplichte klassiekers en vele tafelen en borrelen. Misschien vandaag/morgen maar weer wat kijken.
Aangezien we weer in een nieuw jaar zitten, even de 20 lijsten (excuus voor de grote afbeeldingen) waar ik ten opzichte van andere gebruikers het meeste van heb gezien (hoogste ranking):
Weer behoorlijk veranderd sinds augustus 2014, door het afkijken van de genrelijstjes.
En de vijftien waarvan ik relatief het minste heb gezien (de laagste ranking):
Opvallend veel lijsten waarvan ik toch best wel wat heb gezien (zoals 33/50 van de 1970's of 41/100 en 46/100 van de beide AFI lijsten), maar desondanks dus relatief laag scoor...
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Krijgt ook een nieuw design. (En dat lijkt me wel een verbetering)
Ja, .. en toen?
John Milton
-
- 24240 berichten
- 13417 stemmen
En toen gebeurde er heel langs niets, zo blijkt. Jammer.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Zo'n redesign kan wel even duren, zeker als je het in één ruk wil doen. Vaak is het slimmer om het wat gefaseerder aan te pakken, maar daar staan de meeste sites niet voor open.
John Milton
-
- 24240 berichten
- 13417 stemmen
Dat geloof ik hoor! Het is ook niet niks, maar ik had verwacht dat het nu toch wel eens een keer klaar zou zijn. Het zag er erg strak uit.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Waarschijnlijk veel problemen met edge cases, browser bugs en louche designuitzonderingen op lang vergeten paginas waar amper ooit iemand komt.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Blijft toch leuk om te zien hoeveel lijstjes er eigenlijk op staan. Ben eens begonnen met cartoon shorts te zien en dan zijn dit soort dingen toch ideaal:
Complete Warner Bros. Looney Tunes and Merrie Melodies cartoons
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Over het design.
Dan we zien wel. Ik het vroeg het meer omdat ik er niks meer van vernam. Het kost ook tijd zoiets, dat was wel vermeld. Ik dacht ook misschien ging het niet door.
Malick
-
- 9143 berichten
- 640 stemmen
Minder dan vijf stemmen:
- 100 Korean Films (02 / 100)
- 1910s (01 / 50)
- Best Cartoons Ever - A Gift List From Jerry Beck (00 / 50)
- Cien años sin soledad: The Greatest Latin American Films of All Time (01 / 50)
- Contracampo's Top Brazilian Cinema's icon Contracampo's Top Brazilian Cinema (02 / 80)
- Criterion's Eclipse Collection's icon Criterion's Eclipse Collection (01 / 165)
- FESPACO - Étalon de Yennenga (02 / 21)
- Guide to African Cinema (01 / 42)
- National Film Archive of India 125 Great Indian Films (03 / 125)
- Top 100 Bollywood Films (03 / 83)
- Total Film's 50 Amazing Films You've Probably Never Seen (01 / 50)
- TV Mini-series (03 / 50)
- Yle News' Best Finnish Films of All Time (03 / 92)
Schaam!
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
- TV Mini-series (03 / 50)
Trots!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dat is een van de twee lijsten waar ik ook onder de vijf kom. Weliswaar eentje meer: 4.
Die andere is de Amanda lijst. Niet geheel gek, omdat de Noorse film bij mij nogal een blinde vlek is, al staan er nog wel een paar van die lijst op de to-see lijst.
Die Koreaanse lijst is trouwens niet zo heel gek (heb er zelf 10), maar daar scoort niemand heel hoog.
Viel mij trouwens op dat de Sundance lijst ook relatief laag scoort. Bij de meeste gebruiker trouwens. De Sundance winnaars uit de jaren 80 en 90 zijn niet makkelijk te vinden blijkbaar. Of het zijn geen aansprekende titels. Ik heb er daar maar 15 van de 35 (de winnaar van dit jaar staat er nog niet bij).
John Milton
-
- 24240 berichten
- 13417 stemmen
Minder dan vijf stemmen:
- 100 Korean Films (02 / 100)
- 1910s (01 / 50)
-etc.
Schaam!
Och, valt reuze mee hoor. Veel van die lijsten kom ik ook niet aan 5, ik scoor slecht op deze (zelfs 2 lijstjes meer dan jij):
- Goya Award 2/28
- Bodil Award Winners for Best Danish Film 4/66
- Amanda Award - Best Film 1/29
- Total Film's 50 Amazing Films You've Probably Never Seen 1/50
- Ariel Award 3/60
- Nickel Odeón Top Spanish films until 1995 3/100
- Yle News' Best Finnish Films of All Time 1/92
- Criterion's Eclipse Collection 4/165
- Polish Film Institute's 100 Years of Polish Cinema 2/100
- Cien años sin soledad: The Greatest Latin American Films of All Time 4/107
- Contracampo's Top Brazilian Cinema 2/80
- Golden Foundation of Czech and Slovak Cinema 4/112
- 1910's 4/50
- DIFF's The 100 Greatest Arab Films 3/104
- 100 Korean Films 1/100
Die best cartoons heb ik platinum, overigens
En miniseries kom ik ook nog tot aan 8, net als Sundance overigens, al wil ik daar wel wat aan doen! Schaam me vooral voor de Poolse lijst.
beavis
-
- 6630 berichten
- 14833 stemmen
een nieuwe ICM-poll, een nieuwe lijst
dit keer de favoriete/beste films allertijden
ik heb er een top200 van gemaakt
https://www.icheckmovies.com/lists/blown+away+by+light/beavis/
gelijk dus ook weer een nieuwe/alternatieve top10 en top100 eigenlijk, maar ik weet niet of ik dus nu gelijk weer moet aanpassen hier op MM... deze lijst blijft voorlopig wel op mijn ICM pagina te vinden 
John Milton
-
- 24240 berichten
- 13417 stemmen
Nice list, beavis
Ik kom slechts tot 59, maar het gros ervan staat al wel op mijn watchlist.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
84 van gezien, da's toch best aardig. De rest veelal in het vizier omdat ze op vele lijstjes voorkomen, maar niet zo veel waar ik actief achteraan zou gaan.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Ik maar 14, maar goed ik heb maar één overeenkomst met beavis. We zijn beide gek op lijstjes. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Nog 28 te gaan, dat valt me dan weer mee.
10 daarvan staan op mijn eigen wensenlijst (Terayama, Varda oa) en een aantal liggen nogal bij mij vandaan (Costa, Dumont). Met de hele lijst zal dat beavis en mijn smaak kennende zo zijn. Soms veel overeenkomst, soms een wereld van verschil. "'t Kan Verkeren" Terrorama, Pentimento, de NL-se titels: geen idee, staan wel op mijn tiplijst (wat iets anders is dan de wensenlijst).
Ik zal straks de hele lijst even bekijken. Nu alleen even een check op 'unchecked' gedaan.
edit: vele hele goede en mooie films, maar het valt altijd op dat we (beavis en MR) keuzes en accenten net anders leggen, dus uiteindelijk weinig overeenkomst hebben, al staan hier titels van 2001 to La Grande Bellezza en Sokurov, die ik ook zou opnemen.
Ik weet zelf niet of ik nog een lijst maak, met al mijn decennium lijsten in een recente update is dat niet heel veel werk, maar een hele lijst voelt altijd wat moeilijker. La Chute de la Maison Usher naast Mommy (bij wijze van spreken), ik weet het niet.
Hoort dit trouwens in het ICM of in een ander topic?
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Het voordeel van ICM is, je kunt razendsnel zien hoeveel films je ook hebt gezien. Dus op de vraag van beavis of hij het op MM moet aanpassen. Ik zou het niet doen, maar moet je zelf weten. Maar dan had ik niet gereageerd. Veel te veel werk dat gekijk in die lijsten. 
beavis
-
- 6630 berichten
- 14833 stemmen
veel reacties al, erg leuk!!
inderdaad is zo'n ICM lijst veel handiger dan een lap tekst plaatsen in het "persoonlijke top100" topic
...maar uiteindelijk gaat MM toch voor ICM 
Ik denk dat mijn smaak/sympathie vaak bij de wat sombere films ligt, met wat schurende randjes en losers dan wel ander soortige outsiders in de hoofdrol... dus kan me voor stellen dat de meeste mensen dat accent liever net even anders leggen. Maar dan nog zou ik al deze films iedereen graag willen aanraden. Zit geen slechte tussen 
beavis
-
- 6630 berichten
- 14833 stemmen
Ik weet zelf niet of ik nog een lijst maak, met al mijn decennium lijsten in een recente update is dat niet heel veel werk, maar een hele lijst voelt altijd wat moeilijker. La Chute de la Maison Usher naast Mommy (bij wijze van spreken), ik weet het niet.[/i]
Hoewel ik het bij ICM aanvankelijk anders zou verwachten, kan de top1000 die uit deze poll gaat rollen best nog wat goede art-house input gebruiken. Er staat in de lijst van vorig jaar best veel spul dat wat mij betreft niet zou mogen kunnen
Dus het hoeft geen perfecte lijst te zijn, het hoeft niet eens gerangschikt te zijn, gooi die decennium lijstjes bij elkaar en dien het in!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Maar de vraag is dus of ik dezelfde input geef. Het lijkt dan op elkaar, maar met net de verschillende accenten en dus stemmen, maken we nog geen verschil. En Abendland op 196, dat schiet natuurlijk niet op