• 15.791 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.096 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Vind de acteur en performance lijsten die momenteel aan het lopen echt bedroevend qua resultaat. Cominbatie overbekende klassiekers en platte Hollywoodrommel.

Heb dan ook niet zoveel hoop voor de favoriete film lijst.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

de performance lijst is wel verrassender/leuker dan de acteur lijst, maar vooral in de bovenste regionen is het ook allemaal mijn smaak niet. vandaar ook mijn "oproep" aan mensen die wat breder kijken om hun input te geven. Maakt niet uit dat het niet overlapt, want er wordt wél naar gekeken voor tips heb ik de indruk, dus uiteindelijk zal het toch/hopelijk inspirerend werken

er is ook kans om titels door te geven voor doubling the canon momenteel. Als jou tip daar door komt, wordt het iig een officiële check en zal het zéker meer gekeken gaan worden!

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

wat voor lijsten zijn dat?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Op het ICM forum.

Deze is van acteurs/actrcies: ICM Forum's Favorite Actors & Actresses

Performances: Results: iCM Forum's Favorite Film Performances (nog bezig). Die is inderdaad behoorlijk suf.

Sowieso valt het me erg tegen op ICM. Als je de actieve forum leden zo eens bekijkt, is hun keus erg traditioneel. Ik ben ook best van de klassieke lijstjes en een redelijk courante smaak, maar dit wordt mij ook allemaal veel te gortig. De MoMe Top 1000 was echt stukken leuker als lijst (beetje teveel modale recente Aziaten - in vergelijk met andere continenten, maar soit)

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

MM-top1000 moet dit jaar echt terugkeren!

heb mijn lijstje al klaar

Spetie

• 38871 berichten
  • 8154 stemmen

beavis schreef:

een nieuwe ICM-poll, een nieuwe lijst

dit keer de favoriete/beste films allertijden

ik heb er een top200 van gemaakt

https://www.icheckmovies.com/lists/blown+away+by+light/beavis/

gelijk dus ook weer een nieuwe/alternatieve top10 en top100 eigenlijk, maar ik weet niet of ik dus nu gelijk weer moet aanpassen hier op MM... deze lijst blijft voorlopig wel op mijn ICM pagina te vinden

Zeer mooie lijst, op een paar missers na, maar dat mag de pret niet drukken. Erg uiteenlopend ook qua landen en tijd. Daarnaast ook nog hopelijk wat mooie tips en films, die ik al op mijn `to see lijst` had staan.

Ik zag er trouwens 111 uit je lijst.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Het gaat met die ICM Forum's Favorite Actors & Actresses - Results - s15.zetaboards.com.

In mijn geval komen de acteurs er wat beter af dan de actrices.

Een deelname van 34 users (ik weet niet hoeveel er op ICM zitten) vind ik best karig.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Was ook minder dan de vorige keer.

Voordeel: je eigen keuzes maken wat meer kans, maar tussen 150 en 80 ging dat nog wel, daarna was het op Maggie Cheung en Tony Leung na weinig bijzonders (en dat is voor Aziatische begrippen mainstream). Japanse acteurs bestaan alleen als ze in de Jaren 50 in een film van Kurosawa speelden - zo lijkt.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

beavis schreef:

een nieuwe ICM-poll, een nieuwe lijst

dit keer de favoriete/beste films allertijden

ik heb er een top200 van gemaakt

https://www.icheckmovies.com/lists/blown+away+by+light/beavis/

gelijk dus ook weer een nieuwe/alternatieve top10 en top100 eigenlijk, maar ik weet niet of ik dus nu gelijk weer moet aanpassen hier op MM... deze lijst blijft voorlopig wel op mijn ICM pagina te vinden

113 van gezien. Zoals altijd toplijstje weer. Mis wel een sloot aan vooral recent gegeven 5* films (en daar heb je er in totaal zo rond de 150 van geloof ik). In deze lijst zitten wel een aantal shorts, maar dus toch vooral gegaan voor films die hun waarde al meer hebben bewezen en minder voor de films die door recent enthousiasme misschien qua stem wat hoog zijn uitgevallen? Hoewel de laatste Pedro Costa er bijvoorbeeld wel weer gewoon instaat.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

cavalo dinheiro was wel weer zo'n bios-ervaring die gelijk een héle hoge notering verdient, en was dus ook een volle tien. andere 5-sterren scores van de laatste tijd kunnen 9,5 zijn, of een heel enkele keer zelfs 9 met een bonuspunt

.... en het blijft toch altijd weer heel erg een moment opname voor wat betreft de titels die zich 'nog niet over tijd bewezen hebben'...

shorts heb ik dit keer voor het eerst in een algemene top-lijst toegevoegd (drie op de 200, dus valt nog mee). alleen maar omdat ik recent die top100 shorts had gemaakt, en ik nu dus eindelijk een beetje overzicht had daarin. die drie hebben zich heel hard bewezen als essentiële films voor me, de rest blijft als short toch altijd 'minder' dan een feature.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Zag er 117. En veel van wat ik niet zag wil ik heel graag zien. Denk aan Menschen am Sonntag, Banshun, Hiroshima mon Amour, Ningen no Jôken, L'eclisse, Il Deserto Rosso, Ma Nuit Chez Maud, Punishment Park, Szindbád, Edvard Munch, India Song, Zerkalo, Jeanne Dielma, Nostalghia, Sans Toit ni Loi, Idi i Smotri, Kamen, A Casa, Abeland en Otets i Syn.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Dk2008 schreef:

Het gaat met die ICM Forum's Favorite Actors & Actresses - Results - s15.zetaboards.com.

In mijn geval komen de acteurs er wat beter af dan de actrices.

Een deelname van 34 users (ik weet niet hoeveel er op ICM zitten) vind ik best karig.

Belachelijke lijst met overwegend mannelijke acteurs. Eens te meer volgens MIJ het bewijs dat lijstjes maken vooral een liefhebberij van mannen is. Een onsterfelijke actrice als Vivien Leigh (Streetcar..., Gone with..., Waterloo Bridge, Ship of Fools, Lady Hamilton etc.) wordt niet eens genoemd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik vond mijzelf nog wel een (gematigde) Vivien Leigh liefhebber, maar bij mij heeft ze de laatste 100 zelfs ook niet gehaald. Er is later ene lijst gepost met alle 1780 (of zoiets) genoemde namen, ik kan daarin kijken hoeveelste ze geworden is. Een probleem met Leigh is dat ze maar heel weinig rollen heeft gespeeld (volgens mij nog geen 20) en dat naast Streetcar en Gone er maar weinig rollen heel bekend zijn. Dus dan ga je er al snel aan voorbij.

@ Verhoeven, als je ze niet zelf in bezit hebt, daar heb ik er ook nog van (en beavis waarschijnlijk ook).

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik heb er het geduld niet voor merk ik, zo'n lijst op dat forum doorploegen. Ik kan er ook niet zoveel mee, wat de forumleden hun favoriete acteurs en actrices zijn. Stuk minder interessant dan zo'n onder 400 checks lijstjes, voor mij althans. Ik ontdek door zo'n lijstje niet snel nieuwe dingen.

Mochizuki Rokuro over die weinig rollen, betekent dat dan dat een Maria Falconetti er ook niet instaat? Die zou van mij een plaatsje krijgen, ondanks dat ze maar een fatsoenlijke IMDb credit heeft. Dermate iconisch dat ik haar niet weg zou kunnen laten. Dan is twintig in verhouding nog best veel!

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

141/300 op de lijst van beavis.

Sterke lijst ook, van de 159 nog te zien ook véél dat me aanspreekt.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Op beavis' lijst van 300 nu 166 gezien. Nog steeds heel veel moois te gaan dus

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

ik kon het niet laten om gisteren toch nog de hele dag te blijven sleutelen!

en dat terwijl ik andere plannen had... maar er ontbraken toch nog wel wat essentiële titels

en achteraf verbaasde het me dat toch ook deze 300 weer helemaal "goed" voelt. Als ik er van onder naar boven door loop, worden de titels me inderdaad steeds liever. En van geen enkele titel vind ik dat hij er misschien als opvulling oid staat, het zijn stuk voor stuk nog steeds sterke titels en echte favorieten. Ik had eigenlijk zelfs eventjes 350 favorieten geselecteerd, maar tussen de overige 50 zaten toch wel te veel recente favorieten die nog moeten 'bezinken' en andere titels die gevoelsmatig net niet sterk genoeg waren voor de toplijst...

heb nog niet heel veel statistieken er op los gelaten, maar:

iets meer dan 1/3 van deze lijst staat op geen of slechts een enkele ICM lijst

mooie basis waarschijnlijk om een nieuwe lijst samen te stellen voor de "500<400" deze zomer

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Vivien Leigh heeft maar weinig rollen gespeeld. Het lijstje zal wel niet volledig zijn.

https://www.icheckmovies.com/lists/vivien+leigh+filmography/merylstreep/

John Milton schreef:

Ik heb er het geduld niet voor merk ik, zo'n lijst op dat forum doorploegen. Ik kan er ook niet zoveel mee, wat de forumleden hun favoriete acteurs en actrices zijn.

De meeste lijsten die ik als watchlist hebben aangevinkt zijn acteurs/actrices. Ik denk dat het wel nog veel meer met persoonlijke smaak te maken heeft dan films in het algemeen. Ik lette vroeger al op wie er in de films meespeelde. Een acteur/actrice die je bevalt zul dan weer heel snel een andere film opzoeken. Er zullen wel veel zijn die ook zo doen. Genre is vaak ook een belangrijk criterium.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Dk2008 schreef:

Vivien Leigh heeft maar weinig rollen gespeeld. Het lijstje zal wel niet volledig zijn. https://www.icheckmovies.com/lists/vivien+leigh+filmography/merylstreep/

(quote)
De meeste lijsten die ik als watchlist hebben aangevinkt zijn acteurs/actrices. Ik denk dat het wel nog veel meer met persoonlijke smaak te maken heeft dan films in het algemeen. Ik lette vroeger al op wie er in de films meespeelde. Een acteur/actrice die je bevalt zul dan weer heel snel een andere film opzoeken. Er zullen wel veel zijn die ook zo doen. Genre is vaak ook een belangrijk criterium.
Oh absoluut. ik selecteer er voor mezelf heel erg op. Maar dan voeg ik bijvoorbeeld 3-4 films van zo'n acteur toe aan mijn algehele watchlist... van mij favoriete acteurs en actrices kijk ik natuurlijk graag films. Maar een top van de favo acteurs en actrices van mij grotendeels onbekende forumleden draagt daar weinig aan bij. Hoogstens even interessant om een vluchtige blik op te werpen om te vergelijken met mijn eigen voorkeuren, maar veel meer niet, toch? Of zie je dat anders?

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Nee. Eerst wel, maar de laatste tijd niet. Neem de ICM-lijst, op 1 Bogart en 2 Stewart. Hoeveel mensen hier op de site weten nou nog wie dat waren. Zul je toch een liefhebber moeten zijn van oude films.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik mag ze graag zien, maar ik zou ze niet als mijn favoriete acteurs bestempelen. Maar op het ICM forum zitten ook wel de echte Die Hards volgens mij.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

Filmliefhebbers in het algemeen weten toch echt wel wie dat waren!

De vraag voor mij is meer of ze werkelijk zo goed acteren, of dat het een bepaalde stijl is die blijkbaar veel mensen aanspreekt. Ik zie meestal niet veel gebeuren in de gezichten van deze lui en hun rol komt voor een groot deel via de dialogen tot uiting, die dan ook vaak duidelijk 'geschreven' overkomen. Nu hebben ze wel het grote talent om dat toch allemaal natuurlijk over te laten komen. Ze doen duidelijk wat ze moeten doen, en doen dat goed. Het heeft alleen mijn voorkeur niet zo...

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

beavis schreef:

Nu hebben ze wel het grote talent om dat toch allemaal natuurlijk over te laten komen.

James Stewart

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

Je moet het ook in zijn tijd en plaats zien natuurlijk, niet alleen in je directe omgeving kijken.

Stewart is wel vaak heel erg van de speeches, dat vond men hem blijkbaar goed doen, maar hij heeft wat mij betreft ook zeker een paar mooie rollen. Vooral bij Hitchcock is hij erg op zijn plek.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Ook in zijn tijd gezien is Stewart een stijve hark. Net zoals Reeves binnen 50 jaar ook gewoon nog steeds een stijve hark zal zijn.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

beavis schreef:

Filmliefhebbers in het algemeen weten toch echt wel wie dat waren!

Dat mag je hopen. Moviemeter heeft altijd een vrij jong publiek gehad. Het merendeel van films die in de updates staan zijn van na 2000.

Ik had ze er allebei in gezet. Maar zou me dan toch vooral baseren op hoe ik ze vroeger vond.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik zou ze er ook inzetten omdat ik ze (en hun films) graag zie. Maar dat komt niet omdat ik ze zo geweldig vind acteren. Stewart heb ik zelfs een tijd niet goed gevonden (kentering kwam bij Vertigo) maar nu kan ik hem wel waarderen. Maar wat Beavis zegt klopt wel, als je die heren niet kent, mag je je van mij geen échte filmfan noemen, hoe oud je ook bent

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Haha, film en muziek hebben altijd te maken gehad met nieuwe generaties en hun nieuwe idolen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Het was een lijst van favoriete acteurs. Die hoeven niet de beste te zijn (zie Jackie Chan in de lijst). Ik mag James Stewart graag vanwege de geweldige mountain westerns waarin hij speelde (dat zijn niet de rollen waar iedereen het eerst aan denkt denk ik - ik wel) en ik vind zijn accent gewoon top. Ik vind het een feest om naar dat geknauw te luisteren. Misschien niet de meest valide argumenten in zo'n poll, maar dat is wel de reden waarom ik 'm ook in mijn Top 100 had staan.

John Milton, nog geen twintig films is echt wel heel weinig hoor, voor zo'n bekende naam.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.