- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Jammer dat ik niet op de hoogte was, anders had ik wel meegedaan.
Vivien Leigh heeft er trouwens wel in gestaan. IMDb: ICM Forum's favorite actors and actresses - 2012 - a list by jokevv nummer 55. Maar heb ik alleen Gone with the wind van gezien. Vind ik veel te weinig, dus die had ik er niet ingezet. 5 films of zo, dan kan je gaan spreken van favoriete actrice/acteur.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
En nu zag ik er 176. Wie biedt meer? 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
En nu zag ik er 176. Wie biedt meer?
Mochizuki Rokuro natuurlijk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
255 - ik zal kijken wat er veranderd is. Ik heb vandaag een IFFR dagje, maar dan niet in Rotterdam.
Zo nog naar Foxcatcher. Ik geloof voor het eerst vijf films op een dag, maar dan buiten een festival.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5073 stemmen
Ik sta op 142. Bijna de helft dus. Heb ook een paar handen vol nog klaarliggen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
81 gezien van de lijst van beavis. Ik heb mijn top 100 ook aangepast in december: https://www.icheckmovies.com/lists/film+pegasus+top+movies/film+pegasus/
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Daar heb ik 84 van gezien (dus 84%, tegen 85% bij beavis), Van de 16 die ik niet zag staan er vijf op mijn wensenlijst. Dat zijn hele diverse dingen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Dus het hoeft geen perfecte lijst te zijn, het hoeft niet eens gerangschikt te zijn, gooi die decennium lijstjes bij elkaar en dien het in!
Ik heb al mijn 4.5* en 5.0* films als 'favorite' aangevinkt op ICM (dat was één van de kerst projecten): https://www.icheckmovies.com/movies/favorited/?user=y+u+m+e . Dat zijn er 311. Ze staan per decennium (aflopend van nieuw naar oud) op volgorde van (aflopend vanaf beste). En enkele recente 4.5* staan helemaal onderaan. Dus ik zou ongeveer deze lijst indienen.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
Mochizuki Rokuro : 128/311
Beavis : 107/300
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Maar hoe kun je bij MR zien welke films je wel of niet gezien hebt? Ze staan namelijk allemaal aangevinkt. Van gebruiker Film Pegasus zag ik er tachtig. Steeds ontdek ik bij dit soort lijstjes titels die ik nog niet aangevinkt had. Ook fijn. 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Staat hij op public?. volgens mij op een andere optie, default public (?).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Als het goed is op public (check: ja!), maar je moet denk ik wel ingelogd zijn.
Ze staan namelijk allemaal aangevinkt!
zou je wel willen
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Bij mij staat checked / unchecked, niks. Bij beavis bijvoorbeeld wel.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ja maar beavis heeft een eigen lijst. Ik heb alleen een link naar mijn 'favorites' gemaakt, omdat ik geen lijst heb gemaakt. Het was een reactie op zijn oproep. Ik kan als niet-betalende user denk ik niet in 1 klik een lijst maken. Anders wil ik dat wel doen. Dan kan ik m ook gelijk 'unranked' indienen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Het blijft voor mij een ingewikkelde site, ook om dat alles in het engels is. Iedereen mag wel 1 toplijst invoeren. Ik weet niet of je dat bedoelt.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
62 niet gezien van de lijst van MR als ik goed geteld heb (alles is wel gearceerd, maar aan de kleine vinkjes achter de film kan je toch zien of je de film zelf ook gecheckt hebt)
Van Film Pegasus heb ik 82 checks, maar zie bij de nog ongecheckte een aantal titels die ik waarschijnlijk nooit ga zien.
Je hebt nog geen persoonlijke lijst gemaakt MR, dus dat zou deze kunnen worden. Gaat opzich snel (film opzoeken in de editor en op een plusje klikken om die aan de lijst toe te voegen). Er zijn via het ICM forum nog wel wat computer wizards te vragen of ze het nog sneller (voor je) kunnen doen, maar uiteindelijk ben je dan vast net zo snel...
Mooie lijst, doen! 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Er zijn via het ICM forum nog wel wat computer wizards te vragen of ze het nog sneller (voor je) kunnen doen, maar uiteindelijk ben je dan vast net zo snel...
Mooie lijst, doen!
Ik geprobeerd even voor hem aan te maken door een .csv export van zijn favorieten te maken en deze weer als file te importeren tijdens het maken van een nieuwe lijst (ik betaal, dus kan meerdere maken), maar krijg een error.
edit: Flink spijt van, want bij het verwijderen van dat lege MR lijstje liep de hele site vast en nu kan ik niet meer op mijn profiel komen. Andere ICM pagina's wel, maar niet meer van mezelf 
komen jullie wel op mijn profiel?
edit 2: pffff hersteld, en het lijstje is weg, MR 
Maar ik zou hem ook graag als list zien!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Jammer, kan het zelf niet.
Heb natuurlijk het bronbestand in word en excel, maar ik heb twee uur zitten klooien, maar krijg r geen overtuigende lijst uit.
Ik ga me eerst op de shorts richten.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Heb het maar even handmatig geteld. Zag er ongeveer 130 niet van 311. Niet verkeerd voor iemand die vijftien jaar jonger is dan MR. Heb nog even de tijd dus. Wie is de volgende? 
Deze titels heb ik nu op ICM aangevinkt door jullie lijstjes: Serdtsa Bumerang / Heart’s Boomerang, La Vallée, Blade, Asha Jaoar Majhe / Labour of Love en Ôinaru Gen'ei / Barren Illusion.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Heb het maar even handmatig geteld. Zag er ongeveer 130 niet van 311.
handmatig tellen moet ik echt zin in hebben 
Best of lijst op ICM is overigens wel een van de to-do dingen van 2015. Maken is niet zoveel werk, maar het bedenken... Mijn Hemel...
Zeker niet, maar je hebt ook Heel erg veel gezien. je hebt 5070 checks hier op MM (maar je aantal berichten is je aantal stemmen voorbij nu), daar kom ik lang niet aan. Nu is mijn MM stemlijst niet helemaal compleet (ik heb die duizenden stemmen twee jaar terug met de hand in moeten voeren
), maar zelfs als hij dat zou zijn, zou ik daar lang niet aan komen. Gek genoeg sta ik op ICM wel weer hoger met aantal checks en de ranking. Zal wellicht deels door de shorts verklaard worden.
Grappig trouwens, als ik op jouw profiel compare profiles doe, dan zie je wie hoger scoort op welke lijstjes, je ziet dan een heel duidelijk verschil wie graag waarnaar kijkt (of wie zich waarop heeft geconcentreerd). Vind ik leuk!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Vandaag mijn bijdrage voor de Top 100 shorts geplaatst: Top 100 Shorts by YUME
- de lijst is alfabetisch
- het zijn er iets meer dan 100, want ik had geen zin om nog meer te schrappen
- 'sadly missing' (1): mijn favoriete Buurman&Buurman episodes als Schilderij, Projector, Gym en Waterleiding
- 'sadly missing' (2): experimentele shorts van Bas-Jan Ader: Fall 1, Fall 2, Broken Fall (geometric), Broken Fall (organic), Nightfall. Aders werk is hier te zien (dat zijn alle bovengenoemde shorts, plus zijn bekende 'huilfilm' I'm Too Sad to Tell You): Bas Jan Ader: "Selected Works" (1970-71). Vooral Broken Fall (organic) is briljant.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Zeker niet, maar je hebt ook Heel erg veel gezien. je hebt 5070 checks hier op MM (maar je aantal berichten is je aantal stemmen voorbij nu), daar kom ik lang niet aan. Nu is mijn MM stemlijst niet helemaal compleet (ik heb die duizenden stemmen twee jaar terug met de hand in moeten voeren
), maar zelfs als hij dat zou zijn, zou ik daar lang niet aan komen. Gek genoeg sta ik op ICM wel weer hoger met aantal checks en de ranking. Zal wellicht deels door de shorts verklaard worden.
Grappig trouwens, als ik op jouw profiel compare profiles doe, dan zie je wie hoger scoort op welke lijstjes, je ziet dan een heel duidelijk verschil wie graag waarnaar kijkt (of wie zich waarop heeft geconcentreerd). Vind ik leuk!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Is dat import votes nog steeds niet goed gelukt dan? Ik ga ervan uit dat ik alles wat ik op IMDb heb, ook op ICM heb staan.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Bij IMDb 4655 en ICM 4662. Dat is 7 meer bij ICM.
nog steeds 7 verschil IMDb 4796 en ICM 4803 
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Is dat import votes nog steeds niet goed gelukt dan? Ik ga ervan uit dat ik alles wat ik op IMDb heb, ook op ICM heb staan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Is er een nieuwe toplijst bijgekomen of zo? Ik heb er ineens 130 'officiële' checks bij en ben een paar plekken opgeschoven. Ik zie er meer die ineens heel veel zijn opgeschoven. Maar niks gehoord of gelezen over een nieuwe lijst. En vreemd dat niet iedereen er dan van alles bij gekregen heeft - het lijkt heel selectief.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5073 stemmen
Is het niet gewoon de nieuwe 21st century lijst die officieel geworden is?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Maar dan zou toch iedereen zoveel checks zijn opgeschoten? Ik denk dat ik ergens vorige week nog naar de rangorde heb gekeken en ik stond toen ongeveer 25punten achter iemand, waar ik er nu eens 100 op voorloop.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12844 stemmen
21st century is inderdaad van 250 -> 1000 gegaan. De échte ICM freaks schieten daarmee weinig op (want die kijken gewoon lijstjes), de mensen die ruimer kijken schieten een vlot vooruit nu (omdat ze ook films daarnaast kijken, die nu dus wel officieel een check zijn geworden.
Reddit Top 250 is ook aangepast geloof ik, maar die impact zal wel een stuk kleiner zijn.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Vreemd. Ben geen meter opgeschoten terwijl ik nu in de Top 10 sta van de 'Top Users' met 737 checks ...
05 Februari:
- Checks 5803
- 2579 Top List Checks
- Rank #387
- Rank Title Movie star
- Awards 68
- Favorites 1
- Dislikes 1
- Owned 0
- Top lists 1
- Friends 23
12 Maart: