• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9717 stemmen

Dk2008 schreef:

Even nog een vraag. Als je meerdere lijsten zelf hebt gemaakt kun je de volgorde dan nog veranderen. Om niet per ongeluk in die van 2023 wijzigingen aan te brengen doe ik die liever zoveel mogelijk onderaan, maar ze staan allebei bovenaan. Maar slepen lukt niet wel die lijsten van andere mensen in mijn watchlist.

Nee, je kunt je eigen lijsten niet slepen in een gewenste volgorde. Wel kun je de volgorde aanpassen obv andere criteria. Standaard zijn je eigen lijsten gesorteerd op aantal keer "favorited", zoals je hieronder duidelijk bij mijn lijsten kunt zien.

https://i.imgur.com/IgD6BWv.png

Lijsten met een gelijk aantal favorites zijn volgens mij gesorteerd op wanneer ze gemaakt zijn, de nieuwste onderaan.

Als je met je muis rechtsboven op het woord "favorited" hangt, kun je kiezen voor een andere volgorde, bijvoorbeeld "last updated". Als je de volgorde wilt omkeren, kun je dezelfde keuze nogmaals aanklikken. Wellicht vind je dan een volgorde die het best bij jouw wensen past.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ok. Bedankt voor de uitleg/toelichting.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Een aantal van mijn awards zijn van gold naar bronze gedegradeerd. Er staan nu allerlei series bij. Is dat de bedoeling?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2198 stemmen

Ik hoop het toch niet.. ik ben zelfs een paar gold awards kwijt geraakt..

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9717 stemmen

Nitefall schreef:

Een aantal van mijn awards zijn van gold naar bronze gedegradeerd. Er staan nu allerlei series bij. Is dat de bedoeling?

Welke lijst(en)?

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9717 stemmen

Ik geloof dat ik het al lees op icmforum.com. Allerlei IMDb-lijsten staan nu series op. Niet de bedoeling.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9717 stemmen

Kort antwoord:

Er wordt aan gewerkt....

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

Ik had het forum ook al even gecheckt toen ik zag hoewel nieuwe toevoegingen er bij al die lijsten waren en het antwoord al gevonden, had het hier ook even moeten delen.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

als ik een film check en vervolgens naar mijn profiel ga of de filmpagina ververs, is de check niet bijgeschreven en op de filmpagina weer ongedaan gemaakt. Meer mensen dit probleem?

Tanguy

• 455 berichten
  • 2051 stemmen

Ik ervaar geen problemen. Alleen dat de ranking van de officiële checks nu eens per week wordt gewijzigd.

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

nee ik ook niet, en gisteren wel films gechecked.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Omdat ik de website even wat minder gebruikte, heb ik mijn basic plan opgezegd. Gisteren heb ik dat geheractiveerd, maar ik word nog steeds gebombardeerd door ads…

Tanguy

• 455 berichten
  • 2051 stemmen

Nitefall schreef:

Omdat ik de website even wat minder gebruikte, heb ik mijn basic plan opgezegd. Gisteren heb ik dat geheractiveerd, maar ik word nog steeds gebombardeerd door ads…

Opmerkelijk, ik heb er eigenlijk nooit hinder van ondervonden.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Moet net vijf keer op het vinkje klikken (met eindeloos 'laden' als gevolg) en daarna de pagina eerst weer eens refreshen voor ik de gewenste 'check' krijg. Gaat die functionaliteit ooit nog geheel soepel werken?

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

Haha herkenbaar

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik wil deze film Het Bittere Kruid (Film, 1985) daar toevoegen in mijn lijst doet het niet. Hij vindt hem als ik op save druk blijft hij niet staan. Contact opnemen doet ook niet.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Edit. Excuses, stond er al in. (2x dezelfde film wordt zo vermeden)

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Zojuist de lijst van de Tiger Awards Competition bijgewerkt - de lijst van de Tiger Award was al door KoenR bijgewerkt. Ieder nieuw jaar onder Vanja lijken de films steeds minder gezien te worden. Steeds minder vaak geselecteerd te worden voor andere filmfestivals.

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

https://i.ibb.co/B2B83f20/image.png

joachimt

Weet je wellicht of er iets met de IMDb import ratings functie is op ICM? Ik heb het geprobeerd als onveranderde .csv (zoals IMDb hem exporteert), van mijn publiek toegankelijke ratings, maar ook met gegevens in kolommen en als excel werkmap ipv.csv... Allemaal foutmelding.

Ca. 15k stemmen wellicht teveel? Maar @Dk2008 heeft hetzelfde issue, en die komt daar bij mijn weten lang niet aan.

-IMDb stemmen april 2025.csv - Google Drive

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9717 stemmen

John Milton

Speelt al een tijdje. Ik geloof dat er wel een workaround is, maar ik heb het gesprek hierover nauwelijks gevolgd. Er wordt wel wat over heen en weer gekletst op het officiële forum.

Attention Required! | Cloudflare - discuss.icheckmovies.com

Alternatief is je IMDb ratings en je iCM checks te exporteren en die te vergelijken in Excel. Dan zie je welke verschillen er zijn en kun je de ontbrekende checks aanvullen.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Biennale College Cinema - Venice Film Festival

Biennale College Cinema is a project by La Biennale di Venezia promoting new talents and offering them the opportunity to work with masters for making new micro-budget feature films. Since the first edition in 2012, 68 features by emerging filmmakers have been made, after a selection of over 2700 applications submitted from all over the world.
Van de 41 langspelers zag ik er 22. Met Mary Is Happy, Mary Is Happy, Memphis, La Soledad, Una Hermana, Strange Colours, Yuva, Deva, La Tana, Al Oriente en Január 2 als absolute favorieten. Ik ben benieuwd wat jullie van de selectie vinden.

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Daar kan ik weinig over zeggen. Ik zag er welgeteld twee. Die waren beide goed.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Wat moet ik me bij Januar 2 voorstellen?

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Knosper

Január 2 (Film, 2024)

Het verhaal van een scheiding in zeven autoritten. Een minimalistisch drama op de vierkante meter. Geen grote drama's.maar fraai uitgewerkt alledaagse issues Geen verhaal met begin en einde maar meer scenes uit een scheiding. Erg goede film uit Hongarije. In 2024 op 20 in mijn jaarlijstje. Dat is een van de twee die ik zag. De andere is Mary is Happy, Mary Is Happy. Dat is een speelde en erg vindingrijke Thaise coming of age film. Ook heel goed.

Op basis van deze twee films zou ik er veel meer moeten zien.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9717 stemmen

Voor wie mijn lijst van alle films op Netflix gebruikt.....

Ik heb zojuist een deel 2 van de lijst moeten toevoegen, want het aantal films op Netflix is te groot voor één lijst.

https://www.icheckmovies.com/lists/netflix+all+movies+currently+on+dutch+netflix+part+1/joachimt/

https://www.icheckmovies.com/lists/netflix+all+movies+currently+on+dutch+netflix+part+2/joachimt/

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

Nieuwe Lijstjes!

Leuk. Ik ben er wel blij mee, vooral de animatie en de pre-code.

Flavio

• 4893 berichten
  • 5223 stemmen

Die pre-code vind ik wel leuk, voor de rest, hmm.

Probleem met de altijd maar verder uitdijende lijstjes is dat de term 'toplijst' wel steeds meer aan inflatie onderhevig raakt.

Die animatiefilms stonden vrijwel allemaal al op een of meer toplijsten. En een toch niet zo heel bijzondere film als Chariots of Fire staat inmiddels op 16 (!) toplijsten.

Op een gegeven moment is het wel klaar toch?

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

Dat vind ik ook wel veel voor Chariots of Fire.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Dat ligt niet per se aan de curators maar eerder aan de keuze van de lijsten zelf.

Laten we chariots of fire eens analyseren:

#4 in TIFF - People's Choice Award's

#16 in Arts & Faith's Top 100 Films

#19 in BFI's Top 100 British Films

#36 in BAFTA Award - Best Film

#50 in National Board of Review Award - Best Film

#55 in Academy Award - Best Picture

#66 in The Athletic's Top 100 Sports Movies

#71 in ASC's 100 Milestone Films in Cinematography of the 20th Century

#100 in AFI's 100 Years...100 Cheers

#172 in The Guardian's 1000 Films to See Before You Die

#330 in Academy Award - Best Picture Nominees

#662 in Box Office Mojo's All Time Adjusted Box Office

#670 in 1001 Movies You Must See Before You Die

#678 in Halliwell's Top 1000: The Ultimate Movie Countdown

#843 in David Thomson's Have You Seen

#1120 in TSPDT's 1,000 Greatest Films: 1001-2500

Veel awardlijsten en lijsten met 1001 films. Beetje definitie van een overschatte film en een film die misschien "in zijn tijd" meer gewaardeerd werd, maar vadertje tijd is heel hard. Voor sportfilms, wel 100 sportfilms is veel, dus dat is ook niet zo verrassend dat die daar de lijst haalt. Dat is zelfs nog de meest logische van alle lijsten.

Het toont misschien wel een beetje het probleem aan met die toplijsten. Een film die in een heleboel toplijsten staat is niet per se beter dan één die geen lijsten haalt. En dat is eigenlijk een gegeven dat die community niet genoeg rekening mee houdt. Ik vind dat men te veel waarde hecht aan die toplijsten. Terwijl het op het einde van de dag een heleboel lijsten ook niet perfect zijn, hun bias'en hebben en dat wie bepaalt welke toplijsten officieel worden ook veel macht hebben. Welke niches verken je? Latijns-Amerika heeft bijvoorbeeld toplijsten per decennia, maar Azië en Europa hebben dat bijvoorbeeld ook niet. Er zijn een honderdtal sportlijsten waarschijnlijk, welke kies je dan.

En zo kan je blijven doorgaan. Het feit dat je een ranking voor alles krijgt zorgt er voor mij een beetje voor dat bepaalde gebruikers een beetje overdreven focussen op films die veel toplijsten halen en klassiekere films. En voor de liefhebber van de laatste is ICM wellicht ook een heel goede site. Het heeft ook perfect weer welke films bekend zijn zeker uit de 20ste eeuw. Maar je wordt niet aangemoedigd om zelf te verkennen en films te kijken die het nu goed doet of misschien niet zo bekend zijn maar wel goed zijn. Al zijn er wel wat projecten zoals DtC (maar dat concept ontmoedigt de love it or hate it picks) en ICM <400 waar je enorm hevig bent aan een vrij kleine sample size van doorgewinterde filmliefhebbers die opnieuw over het algemeen enorm focussen op de 20ste eeuw (al zorgt dat wel nog steeds voor één van de mooiste toplijsten imo).

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

John Milton schreef:

Nieuwe Lijstjes!

Leuk. Ik ben er wel blij mee, vooral de animatie en de pre-code.

De animatielijst is voor mij de leukste. Met de rest kan ik niet zo veel (al heb ik er ook niets op tegen). Ook logisch, want op OFCS na wat een beetje te veel gericht is op oude Amerikaanse klassieke animatiefilms en te weinig op de indie- en animefilm staan alle animatielijsten in mijn top 20 lijsten waar ik een hoge ranking van heb. En het is misschien wel van alle genres/landen enzovoort hetgeen waar ik de grootste basis voor heb. Misschien enkel nog een stuk meer anime zien en een heleboel indie-animaties nog maar over het algemeen heb ik (samen met de Belgische film) toch wel het belangrijkste gezien wat ik moet gezien hebben. Op een paar uitzonderingen na zoals Ghost in the Shell bvb.

Het enige waar ik misschien een beetje moeite mee nog kan hebben is als het te experimenteel is, als het te melig of eerder "cringe" wordt (zoals bij sommige dreamworks films), of als de sci-fi/cyberpunk/steampunk een beetje te moeilijk te begrijpen is. Maar over het algemeen kan ik echt veel verdragen en vind ik het resultaat vaak heel mooi (zeker vanuit visueel, muzikaal en technisch pov).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.