• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.167 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.374.010 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

39/64 gezien

Slechts 10 films die ook een 'daadwerkelijke' toplijst hebben gehaald. Toch vind ik de oogst in namen groter dan ik aanvankelijk dacht.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Malick schreef:

Gebruiker KoenR heeft de lijst met de Tijgerwinnaars van het IFFR geupdate. Zag er nu precies de helft met nog een aantal op DVD.

Holy Crap. Kom ik aan met mijn miezerige score van 1 (Nolan, jaja!)

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12844 stemmen

Heb er 8, nog best aardige films ook ... behalve Old Joy. Hoe is die daar ingesukkeld?

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Is die slechter nog dan nieuwere Joy?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Die zijn beiden erg bijzonder maar gewoon niet jullie 'smaak'.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik heb ook de helft gezien. 32 van de 64.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Toekomstplannen ICM

The two payment tiers are reduced to one (the cheapest one ) and you'll hopefully be able to pay for a whole year in advance.

Most of of the paid features will become free! That includes creating lists, which means that anyone will get to create a many lists as they like. Exactly what features will remain paid we have not yet decided upon, but it won't be many.

onbeperkt lijstje maken beavis, Mochizuki Rokuro, Onderhond, Verhoeven en Woland

Eens kijken welke features er betaald blijven. Misschien kan ik me die euro in de maand wel besparen. I'm gonna be rich

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik las het net

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12844 stemmen

Hmmm, leuk maar ik ben er niet zo heel veel mee. IMDb lijstjes zijn toch vaak makkelijker en ik heb eigenlijk maar 1 lijst verder

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Ah, goed om te horen want ik was net begonnen met het samenstellen van een lijstje van de 21ste eeuw.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Ik acht de kans behoorlijk aanwezig dat ik het aanmaken van lijstjes voortaan op Letterboxd zal doen. Toch net even mooier. Maar ik ga ze eerst een tijdje naast elkaar gebruiken voor de plus en minpunten. Ik blijf ICM sowieso voor de official lists gebruiken.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

Leuk meegenomen, maar lijstjes maken is voorlopig nog niet echt aan mij besteed. En misschien kan ik het beter voor me houden, maar ik sta welgeteld op nul tijgerwinnaars. Nog genoeg te kijken dus.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

John Milton schreef:

Most of of the paid features will become free! That includes creating lists, which means that anyone will get to create a many lists as they like.

. Ik vind 1 wel erg weinig.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Ik was vanaf eerste week paid member voor een eurootje in de maand. niet om lijsten aan te maken, maar om te kunnen sorteren op andere data en snel te kunnen zien hoeveel je nog moest tot een award.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Heb nog steeds, 1, bronzen award, voor de Dutch Film Top 50. Hoofdreden is nog steeds, gewoon films checken, zonder waardering eraan toe te kennen. IMDb-import blijft ook top. En lijstjes zijn meer voor de naslag.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

De update van Doubling the Canon staat nu ook op ICM

maar liefst 310 nieuwe binnenkomers waaronder nu ook de eerste officiële checks voor fijne arthouse favorieten als baxter vera baxter, himiko, imburnal, kamen, mandara, shura en la vie nouvelle

ik ga van 537/1183 naar 553/1250 checks

de rankings moeten nog verwerkt worden, maar ik verwacht wel een stijging, van die 310 nieuwe heb ik er toch 127 al gezien)

het blijft een rare lijst, maar samen met 500<400 toch wel de lijst die het meest in mijn richting zit. Veel cinefiel spul dat uit de lijstjes van Rosenbaum, Cahiers en Sight&Sound komt, plus mooie obscure/cult aanvullingen. Vooral Portugal heeft ook een paar mooie nieuwe binnenkomers die ik al op mijn kijklijst had gezet.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

beavis schreef:

De update van Doubling the Canon staat nu ook op ICM

maar liefst 310 nieuwe binnenkomers [...].

ik ga van 537/1183 naar 553/1250 checks

de rankings moeten nog verwerkt worden, maar ik verwacht wel een stijging, van die 310 nieuwe heb ik er toch 127 al gezien)

Ik zie in de versie van 09-04-2014 toch echt ook 1250 films.

Op die lijst had ik 222/1250, op de huidige 189/1250. Das geen vooruitgang

Is voor mij ook geen lijst waar ik echt iets van uitzoek. Als ik daar de bronze award van binnensleep voor ik mijn laatste adem uitblaas, dan zal ik daar vermoedelijk gek bij staan te kijken.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

ik heb geen oude versie teruggekeken, maar gewoon gisteren mijn score genoteerd

waarschijnlijk gaat dat terugkijken dus niet helemaal goed...

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

http://www.icheckmovies.com/signature/925/top+latin+american+films+2000-2009.png

Omdat ik afgelopen week En la Cama + El Aura zag ben ik voorbij de vijftig. Trots.

http://www.icheckmovies.com/signature/925/doubling+the+canon.png

Pittige lijst.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

top100 Canadian update is ook eindelijk doorgevoerd nu

met als nieuwe offical checks voor me o.a. favorieten Ryan en Laurence Anyways

C.R.A.Z.Y. heeft ook veel fans. Is na My Winnipeg (die al offical was) de hoogste nieuwe binnenkomer op plaats 9

Al met al is deze Canadese lijst nu dus vele malen sterker dan de vorige. Duidelijk te zien dat het aantal voters hier sterk is toegenomen

ik ben +33 in de rankings voor deze lijst, en dat met slechts 38/134 checks!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

En opeens is Denis Côté daar met twee titels. Eindelijk.

http://www.icheckmovies.com/signature/925/100+canadian+films.png

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

Malick schreef:

(afbeelding)

Omdat ik afgelopen week En la Cama + El Aura zag ben ik voorbij de vijftig. Trots.

Beginner

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

+25 op DtC naar positie 43, dat is meer dan ik nog had verwacht eigenlijk!

gelijk mijn lijstjes top10 in

http://i58.tinypic.com/2vs2fbc.jpg

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik ben +189 bij gegaan bij Doubling the Canon, maar ik sta dan ook niet hoog (232/1250 checks, positie 423).

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

nog veel moois te zien!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

In een vroege editie van het '1001 Films' zit Een Vlucht Regenwulpen van Ate de Jong. Hoe die in dat boek is terechtgekomen is me een raadsel maar kwam vervolgens wel dit lijstje tegen. Zag er 662 van de 1312.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

908

nooit echt een lijst, welke editie dan ook, waar ik echt door geïnspireerd raak, te veel 'usual suspects' aangevuld met, inderdaad, totaal random zaken (die dan vaak ook weer snel verdwijnen). De consensus lijst van They Shoot Pictures lijkt me dan de betere keuze.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Toen ik het boek tien jaar geleden kocht - schoolperiode - vond ik het heel fijn. Heb vele soorten films / documentaires / shorts door dit boek opgezocht en gekeken. Heeft me echt geholpen om de volgende stap te zetten in me liefde voor het medium film. En nu nog steeds gebruik ik het boek vaker dan menig ander. De korte, rake beschrijvingen / recensies / invalshoeken zijn nog steeds ongekend. Bijvoorbeeld bij Andrey Rublyov: ''Andrej filmt Andrej''. Zo treffend.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Hoewel ik me wel kan vinden in de analyse van beavis (usual suspects en random zaken) zie ik ook wel wat in het beeld van Verhoeven. De boek en de lijst hebben altijd wel mijn sympathie, omdat het voor vrienden, collega's etc die bovengemiddeld in film geïnteresseerd zijn, maar niet op het maniakale af (zoals wij hier), het een ideaal boek is om net even buiten die gekende titels te kijken. Ik heb het al aan meerderen cadeau gedaan. Dat het dan wat random titels zijn is dan minder erg, omdat de lijst niet een totaal overzicht wil zijn of zo. Zo krijg je ze toch net naast Once Upon a Time in the West en Pulp Fiction toch net weer aan dingen als Wong Kar-wai en zo. Ik merk dat ze vaker bereid zijn om nieuwe 'exotische dingen' te proberen dan stoffige zwart/wit cinema die op alle standaard lijstjes staat. En die vind je dan precies in dat boek/die lijst. Maar voor de maniakalen biedt het inderdaad minder dan TSPDT en dergelijke.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik heb al een tijdje geen overzicht over hoe ik het doe op de afzonderlijke lijstjes. Ik merk wel dat ik in de totaal rangschikking langzaam (maar toch vastberaden en gestaag) aan het dalen ben. Ik kan toch niet zeggen dat ik minder ben gaan kijken, maar ik blijf toch vooral mijn eigen koers varen en heb het idee dat er toch velen zijn die systematischer lijsten afwerken.

Zeker met nieuwe films in de bios is alleen eer te behalen als het tot de (6-10) titels behoort die een Palm, Beer, Kalf of zoiets winnen óf meer dan 200.000$ binnenharken aan de Box-Office (toch al niet mijn lievelingsding). Dat telt toch sneller aan dat dat random gegraas van mij. Niet dat het me heel erg boeit, toch vind ik het opvallend omdat ik toch het idee heb bovengemiddeld veel tijd te besteden (in vergelijking met mensen om mij heen) aan films kijken Dus ik verwacht dat ik eind dit jaar nog ternauwernood in de Top 50 te vinden ben.

Bij updates van 21st Century TSPDT lijsten heb ik dan meestal wel veel baat, omdat zo'n beetje de enige plek is waar er nog nieuwe titels opduiken. Het effect van de verse versie van Doubling the Canon heb ik niet direct gezien, maar afgaande op de situatie nu is dat voor mij ook wel gunstig geweest. Ik sta in elk geval 30e in de Top users lijst met net boven de 50% gecheckt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.