- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
in de hogere regionen is het gewoon ook érg moeilijk om te stijgen... iedereen gaat daar met dezelfde snelheid omhoog en af en toe komt er een nieuwe user langs schieten met belachelijk veel checks (een enkele keer ook eentje die zo random checkt dat er ook verloren films tussen zitten, maar laten we er vanuit gaan dat de meeste mensen niet zo nutteloos bezig zijn). Nieuwe lijsten of updates zijn eigenlijk inderdaad de enige mogelijkheid om eens een sprongetje te maken, daarbuiten blijf je vaak wat hangen of zak je gestaag wat plaatsen naar beneden... dat is bij mij niet anders en ik kijk toch ook wel blockbusters enzo...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
af en toe komt er een nieuwe user langs schieten met belachelijk veel checks (een enkele keer ook eentje die zo random checkt dat er ook verloren films tussen zitten, maar laten we er vanuit gaan dat de meeste mensen niet zo nutteloos bezig zijn).
Die zijn er toch ook met regelmaat. Pas was er nog een nieuwe nummer 1, die weer is verwijderd en nu lijkt er toch ook weer een grappenmaker actief.
Ach ja. Dynamiek! 
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12844 stemmen
toch vind ik het opvallend omdat ik toch het idee heb bovengemiddeld veel tijd te besteden (in vergelijking met mensen om mij heen) aan films kijken
Dus ik verwacht dat ik eind dit jaar nog ternauwernood in de Top 50 te vinden ben.
Echt?
Ik steek ook bovengemiddeld veel tijd in het kijken van film in vergelijing met mijn directe omgeving en ik sta net in de top 1000 daar. Op MM ben je de 6de stemmer, dan is het toch niet zo vreemd dat je op een site als ICM ergens onderdaan de Top 50 bengelt?
Als ik iets geleerd heb over het web dan is dat wanneer je goed bent in iets/bovengemiddeld veel kennis hebt over een onderwerp, je op het internet een massa mensen vindt die slimmer/gestoorder/alwetender zijn dan jezelf. 30 minuten rondzwerven op het ICM forum en dat zou toch wel moeten doordringen. De vastberadenheid en serieux waarmee daar over lijstjes wordt gediscussieerd is beangstigend gewoon
Als je niet aan lijsten "werkt" vind ik het al een klein mirakel dat je ooit in de top 50 bent geraakt.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+250/chevy93/
Hij heeft weer een update gehad. Heb even een lijst gemaakt met IMDb URLs en die gekoppeld aan het csv-export van MovieMeter. Hoef ik voortaan alleen nog maar de URLs op te zoeken van de platen die nieuw zijn! 
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
nog 33 te gaan blijkbaar!
maar met deze top 5 ongezien... blijft dat nog wel even zo denk ik
10 Intouchables
16 American History X
25 La meglio gioventù
33 Jagten
66 Earth
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12844 stemmen
Nog 4, waarvan ik Der Tunnel weiger te zien. Verder:
A Woman Under the Influence
Umberto D.
L'armée des ombres
Allen recente entries.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Wat is je aversie tegen die film, OH? Ik ken die film überhaupt eigenlijk niet, hoor er nooit
iemand over...
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12844 stemmen
Duitse TV film (die geloof ik nog eens zijn oorsprong kent in een miniserie) ... hoe zoiets in de Top 250 gesukkeld is
En schuurt ook weer tegen de 3 uur aan, dus ik hoop gewoon dat hij snel weer de toplijst verlaat. Maar dat hoop ik al 2 jaar geloof ik 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Duitse TV film (die geloof ik nog eens zijn oorsprong kent in een miniserie) ... hoe zoiets in de Top 250 gesukkeld is
En schuurt ook weer tegen de 3 uur aan, dus ik hoop gewoon dat hij snel weer de toplijst verlaat. Maar dat hoop ik al 2 jaar geloof ik
Ok dat zijn niet de meeste veelbelovende credentials, maar misschien is het stiekem wel de moeite? Ik vind dat stukje historie sowieso wel interessant, maar een hevig geromantiseerde, gedramatiseerde verfilming kan idd juist dan op de zenuwen werken.
Ik stoor me zelf het meest aan Blood in, Blood out (Bound by Honor). Dat acteerwerk 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
JimmyJammyDodger is een faker die moet de crew denk ik nog verwijderen, die popte ineens op hoog in de ranking met 100% complete lijstjes. Users zonder avatar, zonder vrienden die (curieuze) toplijsten 100% vullen en waarbij de verhouding total checks/toplist checks vrijwel 1 is kun je negeren.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
mailen jullie daar wel eens over? ik wel al een aantal keer.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ik heb geen idee of ik dat zelf ook ergens kan melden. Meestal worden dit soort grappenmakers na een paar dagen weer verwijderd, geen idee wie dat precies doet. Die JimmyJammyDodger is er sinds vorige week dinsdag of zo.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12844 stemmen
Op het forum is er een thread waar dat soort gebruikers helemaal geSherlockHolmesed worden.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Haha, inderdaad compleet onmogelijk. Er zijn toch een aantal films bij, die echt niet zomaar te zien zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ah, eindelijk die thread gevonden, dat forum is ook niet echt overzichtelijk. De genoemde Jimmy is daar al een tijd op de korrel. Er wordt zelfs een hele 'serieuze' discussie met zo'n grappenmaker gevoerd. De laatste ontwikkelingen van vandaag zijn trouwens best hilarisch. 't Komt er kort gezegd op neer dat hij niet wist dat sommige titels niet te zien zijn, omdat hij alle films uit zijn vaders archief heeft gezien en dat hij ze best digitaal wil ontsluiten aan anderen, maar nu even geen tijd heeft, omdat hij zijn proefschrift aan het schrijven is. Wel straffe kost - dat topic. 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Ik zie net dat alle films die ik nog niet gezien heb die op meer dan 15 official lists staan op één iPad scherm passen (normale weergave). Das het goede nieuws. Maar eerlijk gezegd zie ik dat de meeste titels hiervan wel zijn overgebleven omdat ik er een beetje tegenaan hik 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Geen idee waarom je hier tegenaan zou hikken.
Tati-komedies (Hulot en Playtime), de beste films van David Lean (Great Expectations), Carl Th. Dreyer (Ordet) en Francois Truffaut (Jules et Jim) en dan nog meer moois.
Ivan Grozny is de enige titel waar ik tegenop zou zien. En Spartacus is ook meer degelijk dan goed.
Greed is de enige titel die ik hiervan ook niet zag.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
En ook die is zeker de moeite !
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Van Greed heb ik ook hoge verwachtingen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Wil ik ook zeker wel zien. Hoop eigenlijk op een keer dat-ie in EYE/NFM komt en ik kan. Er is geen fatsoenlijke release van toch. Trouwens ook wel een film, waarvoor ik enige schrik heb vanwege de lengte, maar sinds ik La Roue van Gance zonder enig moeite heb uitgezeten is dat wel wat weggeëbd.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
Gezien in de korte versie op BBC.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Geen idee waarom je hier tegenaan zou hikken.
Tati-komedies (Hulot en Playtime), de beste films van David Lean (Great Expectations), Carl Th. Dreyer (Ordet) en Francois Truffaut (Jules et Jim) en dan nog meer moois.
Ivan Grozny is de enige titel waar ik tegenop zou zien. En Spartacus is ook meer degelijk dan goed.
Ik hik er ook niet tegenaan à la Meglio Gioventu en het is niet persé omdat ze me niet goed lijken. De Tati's heb ik eigenlijk wel zin in. Maar bij veel andere titels zijn er gewoon dingetjes waardoor ik vaak denk, meh, niet nu. Ordet leek mij qua onderwerp ver buiten mijn straatje, al vond ik Jeanne 4,5* zo uit mijn hoofd. Ook een Great Expectations lijkt me dan weer erg droog en stoffig, maar ik heb graag ongelijk met dat soort gematigde verwachtingen. En Spartacus verwacht ik ook wel leuk/goed te vinden, maar hij is zo lang.
Ik ga ze alsnog allemaal kijken hoor. Het is niet dat ze me niet goed lijken. Het zijn voor mij alleen niet de meest toegankelijke films.
Wil ik ook zeker wel zien. Hoop eigenlijk op een keer dat-ie in EYE/NFM komt en ik kan. Er is geen fatsoenlijke release van toch. Trouwens ook wel een film, waarvoor ik enige schrik heb vanwege de lengte, maar sinds ik La Roue van Gance zonder enig moeite heb uitgezeten is dat wel wat weggeëbd.
Van Greed heb ik beide versies digitaal, de kortere Colin Davis score en de 4 uur durende geremasterede TCM versie (Inc met stills aangevuld materiaal). Ik heb die laatste al een keer op gezet en was erg onder de indruk, maar heb hem toch oo de helft oid uit moet zetten om een of andere reden. Maar daar heb ik dus ook verwachtingen van. La Roue moet ik nog zien, maar ik heb Napoleon vorige zomer in de Ziggo Dome met grote grijns zitten kijken. Dus dat moet wel goedkomen met Mr. Gance. J'accuse draaide in Helmond (?) van de week op het grote scherm met live muziek, maar dat vond ik toch even te ver.
Maar mocht de geremasterede Greed ooit in Eye komen, dan ben ik daar zeker bij. Ik probeer van rereleases sowieso zoveel mogelijk mee te pakken, fantastisch om oudere films op het grote scherm te zien.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
Nog even geduld en dan hebben we eindelijk een goede officiële Italiaanse lijst op ICM
https://www.icheckmovies.com/lists/il+grande+cinema+italiano/tasselfoot/
97 uit 250 checks momenteel, waaronder tien nieuwe officiële
Samen met nog zeven andere nieuwe lijsten... nog geen verdere tipjes van de sluier, maar ik hoop op een Hongaarse lijst ook. Laat ze gewoon maar snel komen nu 
En in oktober is alweer een volgende adoptie-ronde gepland las ik. Het aanstellen van moderatoren op ICM werpt zo al heel snel zijn vruchten af. "the guys" hadden op dit gebied duidelijk wat assistentie nodig, en goed dat ze die ook gevraagd hebben.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
113/13 voor mij.
'Goede officiële Italiaanse lijst' is toch nog niet echt van toepassing vind ik. Ook uit deze lijst lijkt naar voren te komen dat de Italiaanse Cinema na 1970 blijkbaar non-existent is, zo zijn giallo, spaghetti, cannibali en poliziotteschi geheel aan de samensteller(s) voorbij gegaan. Toch weer erg eenzijdig dus.
En de film in de meeste toplijsten die ik nog niet heb gezien is, het zal geen verbazing wekken, La Meglio Gioventù. 
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Zag er zo rond de zestig. Hoop dat Locarno, Rotterdam en of het IDFA erbij zit in de volgende ronde. 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13389 stemmen
Schamele 27, maar ik heb een haat/liefde verhouding met Italiaanse Cinema. Umberto D. Was een van mijn drie beste dit jaar, maar Fellini en Rosselini kan ik tot nog toe minder mee...
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8153 stemmen
84 gezien. Ik houd wel van de Italiaanse cinema. Heb al veel moois gezien en hoop er nog veel moois uit te gaan ontdekken. Ik vind zo'n lijst een mooie toevoeging en zeker een verbetering van de oude lijst.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12844 stemmen
19 van gezien, waarvan 3 goeie. Wel opvallend dat 2 van de 3 niet met Italiaanse acteurs zijn. Stoor me toch vaak aan het té emotionele spel. Niet echt mijn filmland.