- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
danuz, misschien heb ik de 'dader' van jouw dislike wel gevonden...http://i60.tinypic.com/23l1s9.jpg
Hoewel ik geen 'dislike' zie bij mij, zal McSavah wel even de verkeerde hebben aangevinkt, gezien het tijdstip
John Milton laat zien hoe het moet 
Dit kun je alleen zien van je vrienden overigens, dus mijn oog viel er toevallig op.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Niet per ongeluk Mochizuki Rokuro, was even een test of je inderdaad niet kan zien wie de dislikes geeft. Maar daarna kwam het breeduit op mijn pagina te staan en als jouw vriend zijnde kwam dat dus ook in jouw feed te staan
Dus daarna weer verwijderd (ik zal nog eens overwegen om een like te geven
). De lijst van danuz heb ik overigens geliked na zijn berichtje over die dislike 
Oh en 160 gezien, wel over de helft dus gelukkig!
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
De lijst van MR uiteraard ook geliked. Slechts 40 van de 300 gezien, maar daar hoef ik niet noodzakelijk ontevreden over te zijn, fijn nog veel om te zien en ik wist toch al dat ik nog niet zo veel Japans werk gezien had.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
De lijst van All Time Box Office (gecorrigeerd voor inflatie) is uitgebreid van 100 naar 200. Ik snap dat soort dingen toch slecht. Die titels staan allemaal al in de $200.000+ lijst (de andere box office lijst) en het zijn bovendien veel ontzettend nietszeggende recente titels als Night at the Museum, Hunger Games 1 t/m 7 en dat soort werk. Het was juist leuk om een wat compacte lijst te hebben met films uit de Jaren 30 tot nu.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8156 stemmen
De Rotten Tomatoes lijst is ook weer vernieuwd.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
De Rotten Tomatoes lijst is ook weer vernieuwd.
Ik merkte het, ik ging van Gold naar Silver. Ik had van de 17 nieuwe toevoegingen echter wel 12 gezien, dus een filmje en ik heb mijn zilver weer terug. Inside Out over een paar dagen 
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Daar ga ik ook van goud naar zilver inderdaad, maar dat komt ook wel weer terug in orde.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8156 stemmen
Ik ben mijn platina daar kwijt. Moet er nog 4, maar dat komt ook wel weer in orde t.z.t. Inside Out en The Babadook wil ik sowieso graag zien.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Gloria (2013) is in die lijst opgedoken. Echt nog nooit van gehoord of ergens tegengekomen*. Verder ook die twee titels die Spetie noemt een keer zien.
* Gelijk bij de bibliotheek meegenomen vanmiddag - is leuk voor 'samen op de bank'.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8156 stemmen
Gloria moet ik ook nog. Ik dacht eerst dat het de Cassavetes was, die ik was vergeten te checken, maar dit is een hele andere film. 
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
Gloria kon je niet omheen een tijdje terug, je hebt vast de trailers ook in de bios gezien... Maar is het type film dat je nooooooit zou gaan zien denk ik.... Behalve als het in lijstjes staat blijkbaar.... 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Nou zeker 
Opvallend dat ondanks hij het zo goed doet bij Rotten Tomatoes hij toch in geen enkele andere lijst staat. Sterker nog, het is zelfs de enige film in de Tomatoes lijst die in geen enkele andere lijst staat.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Uit de lijst van All Time Box Office heb ik Rocky III, Stir Crazy en Nine to Five aangevinkt. Kom ik op ruim 160 checks. Probleem bij mij zit hem in de vele Harry Potters, Hunger Games, Twilights en animatiefilms die ik wel of niet gezien heb in me jeugd. Peter Pan? Sleeping Beauty? Lady and the Tramp?
En uit de lijst van Best Of Rotten Tomatoes zag ik er ruim zeventig. Moet nog veel Amerikaanse Klassiekers inhalen. Wel Gloria gezien. 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik had Gloria vorig jaar al gedownd omdat hij zo hoog in de yearlist was geëindigd. Maar omdat hij me door het onderwerp zo niet aanspreekt is het daadwerkelijk kijken er niet van gekomen. And it still might be a while.
Ik wil die list eigenlijk ook wel platinum hebben. En zoveel werk is het niet.
Zie alleen als een berg op tegen Mary f*ckin Poppins... 
Donkerwoud
-
- 8664 berichten
- 3942 stemmen
Zie alleen als een berg op tegen Mary f*ckin Poppins...

Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Gloria ook wel gezien, maar zo verbluffend vond ik die niet.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
All Time Box Office: 184/200 gezien. (ik ben van alle markten thuis!
)
Best of Rotten Tomatoes: 98/100 Gloria, Inside Out... het zal er wel een keer van komen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
En Poppins valt wel mee hoor. Best leuk. 1 van de eerste films die ik in de buurtbios (lees: oude boerderij/projector/laken) zag.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Precies 
De tijd van magie, bewegend beeld! Maar als je hem nu voor het eerst zou kijken zou het vast anders zijn 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Box Office (195/200) Earthquake, Stir Crazy, The Caine Mutiny, Hunger Games 3 en Fast&Furious 7
Rotten Tomatoes (96/100) Inside Out, Gloria, Selma en Mr. Turner
Inside Out ga ik volgende week zien. Fast 7 heb ik gemist dus even wachten op de blu-ray en Hunger Games 3 wilde ik eigenlijk even mee wachten tot het laatste deel gaat draaien. Earthquake heb ik volgens mij al ooit gezien, net als Stir Crazy, maar kijk ze gewoon nog een keer voor de zekerheid. Gloria had ik nog nooit van gehoord zelfs (ik dacht ook meteen aan Cassavetes)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Misschien weer een leuke user-lijst in de maak op het forum: iCM Forums' Favourite Films on 0 Offical Lists
Ik heb zelf 46 films van 4.5* en 5.0* die niet een officiële toplijst staan. Eén ervan is uit 2015 (The Forbidden Room) die mag niet meedoen. Misschien dat ik het nog aanvul tot 50, 75 of 80 of zo.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14795 stemmen
kijk, er wordt door sommigen ook best wel buiten de lijstjes gekeken 
nu zelfs nog actief er naar op zoek... als ze het maar wel bij speelfilms houden...
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik vermoed dat we toch allemaal redelijk wat buiten lijstjes kijken, misschien meer dan we zelf denken? Als je naar het filmfestival gaat of naar de bios staat het meeste daarvan niet in lijstjes, althans nog niet.
Maar ik geef gelijk toe dat ik niet sta te popelen om daadwerkelijk een complete lijst af te gaan werken met 0 official checks, tenzij ik echt zou constateren dat hij bomvol parels staat, maar dat betwijfel ik enigszins.
als ze het maar wel bij speelfilms houden...
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
tenzij ik echt zou constateren dat hij bomvol parels staat,
Wat Spaanse films betreft zou dat zomaar kunnen aangezien de Nickel Odeon-lijst van Spanje dateert uit 1995... die mist dus alle Spaanse films die na dat jaar zijn uitgekomen.
Maar ik betwijfel dat de gemiddelde ICM-forumbezoeker daar oog voor heeft, dus vrees ik dat zo'n lijst vol zal staan met vooral Engelstalige populaire film of filmfestivalfilms die op 0 lijsten staan, maar geen parels.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Het nadeel van zo'n lijst is, dat mensen die films dan als tips gaan zien. Worden ze ook weer offical. Krijgen we wat Ramon K al opmerkte.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Dat is toch juist een voordeel ?? 
Gaan mensen die mooie films eindelijk een kijken!
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Bij de ene film wel, bij de andere niet. (Die zal dan nog meer aandacht krijgen, wat die zonder die lijst (misschien) niet had gehad).
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Zeg Dick, als je niets te melden hebt mag je best wat vaker je mond houden. Bij voorbaat dank!
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Sorry het is een forum. Lees je mijn berichten toch niet. Simpel.