- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Niet slecht, maar 't leidt wel vrij automatisch tot overwaardering. Verder moet je mijn stelling vooral niet te serieus nemen hoor, ik wil enkel nog maar 's aangeven dat 'overwaardering' een zeer breed te interpreteren term is.
Elsenburg
-
- 113 berichten
- 67 stemmen
Ik heb net 2001: A Space Odyssee gekeken... ook erg overgewaardeerd. Kijk bij de film zelf voor m;n motivatie
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Een paar overgewaardeerde films die zeker niet in de top 250 of andere toplijst horen:
Ying Xiong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Lost in Translation 
Trainspotting
The Sixth Sense
Monsters, Inc.
Deze zijn wel goed, maar staan wel erg hoog:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
American Beauty
The Pianist
Raging Bull
Op ImdB:
The Searchers
Boonie and Clyde
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Sixth Sense
De film is wel goed maar om hem nu zo hoog te zetten in die top,dat verdient hij niet.
"Fear and Loathing in Las Vegas" vind ik wel zeer ondergewaardeerd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lost in Translation kan je beter in de tweede categorie plaatsen.
Ik nomineer: LOTR, al de 3 de delen.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Ik vind The Green Mile, A Beautiful Mind, LOTR en Scarface enorm overgewaardeerd op deze site.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
LOTR ROTK vind ik zowat de grootste overgewaardeerde film ooit
nr 3 op iMDB???????
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Trainspotting
Scarface enorm overgewaardeerd op deze site.

Persoonlijk vind ik LOTR niet zo goed...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Lost in Translation kan je beter in de tweede categorie plaatsen.
Ik nomineer: LOTR, al de 3 de delen.
Lost in Translation is oersaai
Die zet ik zeker niet in de tweede catogorie.
En vanwaar ineens vier reacties die LotR weg willen. Begint ineens iedereen die film te haten? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik stond al bekend als LOTR hater. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat wist ik, maar je moet niet besmettelijk gaan worden, hé 
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
En vanwaar ineens vier reacties die LotR weg willen. Begint ineens iedereen die film te haten? 
LOTR FOTR moet zeker in de top 10 komen
LOTR TTT zou zeker in de top 250 moeten staan
Maar ROTK was gewoonweg ooooooeeeeeeersaaaaaaai.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Allemaal braaf zijn of ik vraag aan Tovenaar om Lord of the Rings, Mulholland Drive én Schindler's List weg te toveren.

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
LOTR FOTR moet zeker in de top 10 komen
LOTR TTT zou zeker in de top 250 moeten staan
Maar ROTK was gewoonweg ooooooeeeeeeersaaaaaaai.
Waar slaat dat nou weer op ze waren allemaal van hetzelfde niveau het was gewoon 1 film 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ik vind overgens dat Scarface en LOTR 2 zeer ONDERgewaardeerd zijn op het IMDB
V
-
- 8369 berichten
- 3365 stemmen
Scarface nr 9!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LOTR II is sowieso niet veel soeps
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
Scarface staat inderdaad nummer 9 in de top250.
En jij hebt Scarface niet eens in je persoonlijke top 10.
Wat bedoel je dan met zeer ONDERgewaardeerd? 
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13402 stemmen
The Shawshank Redemption en The Green Mile staan belachelijk hoog naar mijn mening. Shawshank was wel goed, maar #200 had ook wel voldoende geweest en The Green Mile vond ik maar niks. Verder trek ik mijn twijfels bij films als Blade Runner, Raiders of the Lost Ark, The Untouchables, A Beautiful Mind en The Game
De volgende films zijn best goed maar staan veel te hoog:
Se7en
The Pianist
Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain
Cidade de Deus
Apocalypse Now
The Silence of the Lambs
Full Metal Jacket
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Zo hoog staat Full Metal Jacket toch niet... A beautiful Mind is idd overgewaardeert!
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Waar slaat dat nou weer op ze waren allemaal van hetzelfde niveau het was gewoon 1 film 
LOTR ROTK was gewoon 3 uur lang veldslagen.Allemaal indrukwekkend de eerste 15 min maar ik had het gevoel dat ik nooit meer uit de cinemazaal zou geraken.LOTR TTT had misschien een veldslagje van 30 min,dat vond ik persoonlijk veel beter.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
LOTR ROTK was gewoon 3 uur lang veldslagen.Allemaal indrukwekkend de eerste 15 min maar ik had het gevoel dat ik nooit meer uit de cinemazaal zou geraken.LOTR TTT had misschien een veldslagje van 30 min,dat vond ik persoonlijk veel beter.
Een beetje off-topic misschien, maar ik denk dat de film in zijn totaliteit nog geen 1 uur aan veldslagen kent. Ik kijk hier nu even in mijn boekje van de Extended Edition naar de scéne-indeling en de eerste veldslag begint pas bij scéne 36 na ongeveer een anderhalf uur tot 2 uur. Er zitten daarvoor wel wat spannende scénes, maar die zijn nog vrij kort gehouden. Daarbij duurt de film na de laatste veldslag ook nog 20 tot 30 minuten. Niet overdrijven dus 
Maar misschien kunnen de berichtjes over RotK beter naar dat topic verplaatst worden.
Epitaph
-
- 466 berichten
- 3439 stemmen
Lost in Translation
Lock,Stock
Memento
Clockwork Orange
Donnie Darko
U-96
-
- 11875 berichten
- 2064 stemmen
Ik heb Scarface (1983) een enkele keer gezien, dus ik oordeel niet zo gauw over overwaardering op MM, maar ik vind die film wel énorm overgewaardeerd betreffende de rondliggende populariteit. In sommige winkels heb ik zelfs een aparte Scarface-kast gezien en ik zie regelmatig kleine jochies in een Scarface-shirtje lopen. (ook een klasgenoot die dagelijks het bekende Montana-accent probeert te imiteren) Teruggehaalde populariteit? Ik denk het wel, maar vind het nogal bizar.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Ik denk dat die nooit weg is geweest. Misschien is die populariteit iets heviger geworden doordat hiphop ineens zo populair is. Laatst is er nog een CD uitgekomen met de titel Scarfaced. NL hiphop gebaseerd op de film. Op een aantal nummers niet de moeite waard trouwens.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Welke van de zes? Of vind je alle films van de Star Wars-reeks overgewaardeerd? Of is het alleen Star Wars: Episode IV - A New Hope die je een halve ster hebt gegeven?
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8549 stemmen
Vind eigelijk ook alle star wars films enorm overgewaardeerd.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Voor mij persoonlijk The Lord of the rings, maar ja dat schijnen toch volgens vele topfilms te zijn en het was toch een behoorlijke hit dus eigenlijk telt dat niet...
maar ja, ik vond het iig niks, maar vind wel dat The Ring wordt ONDERgewaardeerd, maar ach! 
Films die ik ken en naar mijn mening te hoog zijn gewaardeerd zijn :: The Village, The Greenmile, pulp fiction...