• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.189 acteurs
  • 199.039 gebruikers
  • 9.373.532 stemmen

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

zoeken in:

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 628 stemmen

Art schreef:

Welke van de zes? Of vind je alle films van de Star Wars-reeks overgewaardeerd? Of is het alleen Star Wars: Episode IV - A New Hope die je een halve ster hebt gegeven?

Allemaal eigenlijk, maar heb daar al een hele discussie over gehad met Knarf Knobel, mocht niet alle 7 films van Star Wars een 0,5 geven, had ik eerst wel gedaan, maar moest ze weg halen, en dat heb ik ook gedaan, want was mischien niet zo slim om op alle star wars films een halve ster te stemmen.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ik vind full metal jacket en Braveheart zwaar overgewaardeerd.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Braveheart is inderdaad wat overgewaardeerd, maar Full Metal Jacket? Ik vind van niet.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Er zijn hier enorm veel films overgewaardeerd. Ik heb een top 10 samengesteld van wat ik de meest zware en bizarste overwaarderingen vind. Op het andere forum komt mijn top tien onderwaarderingen. Leuke topics...

1. A clockwork orange

2. Hostage

3. In the line of fire

4. Training Day

5. Cast away

6. El dia de la bestia

7. The big lebowski

8. Lock, stock and two smoking barrels

9. True romance

10. The green mile

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

The big lebowski is cool man

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind de humor veel te bizar voor een komedie.

mrdig

• 499 berichten
  • 2689 stemmen

Saw

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Hoe kan HUMOR te bizar zijn voor een komedie???

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

feanaro surion schreef:

Hoe kan HUMOR te bizar zijn voor een komedie???

Ik heb het niet over het begrip humor in een komedie (dat is een vereiste voor dit genre uiteraard) maar ik bedoel dat de aard van de humor veel te bizar was. Ik weet het niet, het leek het soort (intelligent getinte) humor, wat niet iedereen begrijpt (of er de humor van inziet: ik althans niet) en wat eerder voor een beperktere groep mensen weggelegd is. Een soort nieuwe vorm van komedie, waar ik echt niet mee kan lachen. Geef mij maar een Naked Gun, Home Alone, Dumb & Dumber, What about Bob of zelfs Mrs Doubtfire... Veel begrijpelijker, minder ver gezocht en werkt quasi onmiddellijk op de lachspieren (zonder dat je er al te veel hoeft bij na te denken)

Je bent altijd vrij om mij uit te leggen waarom TBL nu juist zo grappig en goed is. Ik snap er namelijk weinig van...

mrdig

• 499 berichten
  • 2689 stemmen

AHWA schreef:

(quote)

Een 4.11 * is gewoon te hoog, ik heb het idee dat mensen deze film voornamelijk hebben gewaardeerd op basis van het einde van de film en niet op basis van de hele film. Op zich logisch want het einde van een film blijft hangen, maar een film moet wel voor de gehele lengte worden beoordeeld.

Saw is een goede film, maar geen topfilm.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Klopt, niet meer dan vermakelijk. Op een paar punten maar verfrissend, verder allemaal clichés.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Een 4.11 * is gewoon te hoog, ik heb het idee dat mensen deze film voornamelijk hebben gewaardeerd op basis van het einde van de film en niet op basis van de hele film. Op zich logisch want het einde van een film blijft hangen, maar een film moet wel voor de gehele lengte worden beoordeeld.

Saw is een goede film, maar geen topfilm.[/quote]

Ditzelfde gelt volgens mij ook voor Arlinton Road. Op zich wel een goede film, maar alleen het einde is bijzonder. Ook deze film dankt daar zijn plaats in de top 250 aan volgens mij.

ikvoereendjes

• 196 berichten
  • 248 stemmen

Magnolia zwaar overgewaardeerd, vreemd het lijkt wel of iedereen deze film waardeerd omdat hij zo lekker vaag is.

ik kan je nog wel een vage film geven > Plan 9 from outer space van Ed Wood je weet niet wat je ziet

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

ikvoereendjes schreef:

Magnolia zwaar overgewaardeerd, vreemd het lijkt wel of iedereen deze film waardeerd omdat hij zo lekker vaag is.

ik kan je nog wel een vage film geven > Plan 9 from outer space van Ed Wood je weet niet wat je ziet

magnolia vind ik juist minstens een gemiddelde van 4.10 waard.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

De film "ed Wood" is vooral erg ondergewaardeerd

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

ikvoereendjes schreef:

Dat is echt lulkoek "ikvoereendjes". De meeste (waaronder ik) vinden de film briljant omdat het mooie verhalen zijn die briljant geacteerd en gefilmd zijn. Het "vage" einde is alleen maar een bonus.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Shawshank redemption - Clichematig en braaf

Before Sunrise - Oeverloos geleuter

La Vita e bella - Uitermate irritant

Saving Private Ryan- na 20 minuten wordt het een vreselijk zeurend en saai drama

Green mile - niet veel beter dan een woensdagavond rtl 4 drama

Don Gertus

• 1543 berichten
  • 0 stemmen

Scarface en Saw.

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

the green mile

scarface

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Irreversible, funny games en ja ook saw.

aldert007

• 156 berichten
  • 277 stemmen

mrdig schreef:

(quote)

Het einde van een film kan er juist voor zorgen dat het geheel ook goed is, en dat is het geval bij Saw, das mijn mening dan

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13404 stemmen

op imdb is The Princess Bride enorm overgewaardeerd. Hij staat met een 8.3 op #114. Ik heb m daar een 3 gegeven.

U-96

• 11875 berichten
  • 2064 stemmen

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Snatch.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

mrdig schreef:

Sterker nog, het is niet eens een goede film.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Snatch is btw ook wel erg geoverwaardeerd. Het is wel een leuke film, maar 1 van de beste nee dat zekr niet!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Snatch. is inderdaad overgwaardeert, maar Lilja 4-ever en Memories nog veel meer.

knowledge

• 178 berichten
  • 0 stemmen

djelle schreef:

(quote)

Ik heb het niet over het begrip humor in een komedie (dat is een vereiste voor dit genre uiteraard) maar ik bedoel dat de aard van de humor veel te bizar was. Ik weet het niet, het leek het soort (intelligent getinte) humor, wat niet iedereen begrijpt (of er de humor van inziet: ik althans niet) en wat eerder voor een beperktere groep mensen weggelegd is. Een soort nieuwe vorm van komedie, waar ik echt niet mee kan lachen. Geef mij maar een Naked Gun, Home Alone, Dumb & Dumber, What about Bob of zelfs Mrs Doubtfire... Veel begrijpelijker, minder ver gezocht en werkt quasi onmiddellijk op de lachspieren (zonder dat je er al te veel hoeft bij na te denken)

Je bent altijd vrij om mij uit te leggen waarom TBL nu juist zo grappig en goed is. Ik snap er namelijk weinig van...

als mensen niet af en toe de humor wat verder gingen zoeken , dan zou iedereen nog steeds zich een apebreuk lachen met bv. man struikelt over banaanschil (trouwens hilarisch gedemonstreerd in monty python live ) ... iedereen mag lachen met wat hij wil voor mijn part , maar elk genre verdient het om een gezonde evolutie te ondergaan , en iedere ware filmfan moet de inspanning kunnen leveren om mee in die evolutie te groeien ... en dan is de big lebowski nog niet eens zo revolutionair , wel ontzettend geestig natuurlijk

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2596 stemmen

Alien en Aliens zijn redelijke films, maar hadden van mij niet in de top250 gehoeven.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Films als Fightclub en die Blechtrommel (om maar eens wat te noemen) doen het voor mij niet en heb ik persoonlijk een lage waardering gegeven. Toch kan ik daarvan nog wel begrijpen dat mensen ze goed vinden en ik zou ze dan niet per definitie overgewaardeerd noemen. Dat een film als Gothika met ruim drie sterren aan de haal gaat vind ik erger. Een slecht, onwaarschijnlijk verhaal en ook nog eens zeer matig geacteerd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.