- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Vind Hitchcock's The Lady Vanishes overgewaardeerd.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vind jou overgewaardeerd. 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik ben al blij dat LOTR de top 10 niet domineert. Alleen scarface is me wel eeen doorn in het oog, net als de numero uno van die lijst. Festen is een prachtig vormgegeven drama zonder daar al teveel de nadruk op te leggen. geweldig geacteerd enbevat enkele zeer scherpe dialogen, en ik vond hem soms best spannend.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Veel mensen hier zullen me nu misschien wel vervloeken, maar ik vind The Birds van Hitchcock overgewaardeerd. Wat loopt die film met een sisser af, zeg! En hij is niet spannend ook!
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Lord of the rings trilogy

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
maar ik vind The Birds van Hitchcock overgewaardeerd. Wat loopt die film met een sisser af, zeg! En hij is niet spannend ook!
Helemaal mee eens! De special effects zijn ook nog eens belachelijk.
Incognito
-
- 86 berichten
- 1219 stemmen
1. Das Experiment (-3,13 * onder het gemiddelde)
2. The Green Mile (-3,11 *)
3. The Lord of the Rings: The Return of the King (-2,70 *)
4. Wo Hu Cang Long (-2,58 *)
5. The Matrix (-2,57 *)
6. Léon (-2,36 *)
7. The West Side Story (-2,33 *)
8. Idioterne (-2,32 *)
9. C'est Arrivé Près de Chez Vous (-2,29 *)
10. Pirates of the Caribbean (-2,29 *)
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Meest overgewaarde films staan enkel bij mijn 0,5 sterrenlijst. Over/Onderwaardering is een uitermate persoonlijke zaak 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Lord of the rings trilogy
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8544 stemmen
Nou, 1 en 3 zijn vrij aardig tot goed 3 tot 3,5 sterren .... maar 2 is krap 3 sterren waard ..... leuk vermaak maar niet iets geweldigs. Zoals velen toch menen.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
ik vind The Birds van Hitchcock overgewaardeerd. En hij is niet spannend ook!
The Birds rules!
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nee, het spijt me, maar The Birds vond ik tijdverspilling!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De films van Polanski, ook een heel erg overschat regisseur vind ik.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Dat wou ik nou net zeggen, heb in korte tijd Chinatown en The Tenant gezien, en beiden waren niet de meesterwerken waar ik op hoopte (in tegenstelling tot Rosemary's Baby). Ik wil Repulsion en The Pianist nog zien maar eerstgenoemde twee vond ik zwaar overschat.
Andere overschatte films hier: Shawshank Redemption, Troy, The Last Samurai en Mystic River
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The Godfatherfilms zijn wat overschat. Het zijn wel goede films en de eerste 2 heb ik 4 sterren gegeven, maar zo hoog in de top 250 hoeven ze echt niet te staan.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
The Godfatherfilms zijn wat overschat. Het zijn wel goede films en de eerste 2 heb ik 4 sterren gegeven,
Dan hebben ze beide net 0.3 meer dan jouw waardering.
Zo veel overwaardering is dat toch niet?
Helix
-
- 8 berichten
- 71 stemmen
The Usual suspects, aardige misdaad film but that's it. Onbegrijpelijk overgewaardeerd.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Volgens mij is geen enkele film overgewaardeerd. Als een film hoog in de top 250 staat spreekt hij veel mensen aan en heeft van velen een hoog cijfer gekregen. Dan staat hij dus terecht in de top. Als ik het met een film die daar staat niet eens ben dan heeft dat te maken met mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik de film niet goed, in tegenstelling tot vele anderen. Dat geeft mij nog niet het recht om deze film met "overgewaardeerd" te bestempelen.
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Volgens mij is geen enkele film overgewaardeerd. Als een film hoog in de top 250 staat spreekt hij veel mensen aan en heeft van velen een hoog cijfer gekregen. Dan staat hij dus terecht in de top. Als ik het met een film die daar staat niet eens ben dan heeft dat te maken met mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik de film niet goed, in tegenstelling tot vele anderen. Dat geeft mij nog niet het recht om deze film met "overgewaardeerd" te bestempelen.
Amen! 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Als ik het met een film die daar staat niet eens ben dan heeft dat te maken met mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik de film niet goed, in tegenstelling tot vele anderen. Dat geeft mij nog niet het recht om deze film met "overgewaardeerd" te bestempelen.
Dan kan je overgewaardeerd maar beter uit de Vandale halen, want dan is niks overgewaardeerd. Volgens mij heeft dat woord net wel betrekking op persoonlijke smaking ivm het algemene beeld dat mensen hebben van een film.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Dan kan je overgewaardeerd maar beter uit de Vandale halen, want dan is niks overgewaardeerd. Volgens mij heeft dat woord net wel betrekking op persoonlijke smaking ivm het algemene beeld dat mensen hebben van een film.
Als mensen echt naar eigen gevoel en geweten zouden stemmen en niet hoog stemmen omdat de rest dat ook doet, of om dat het bijv. een Tarantino of Coen film is, dan is er geen sprake van overwaardering.
Ik denk wel dat dit wel gebeurd, mensen die achter de zgn. massa aanlopen en toch maar hoog stemmen op Pulp Fiction omdat ze bang zijn om kritiek te krijgen, of denken dat ze de film misschien niet goed begrepen hebben omdat de rest wel hoog stemt.
Dus ik geef je toch gelijk Onderhond, dat een film wel degelijk overgewaardeerd kan worden.