• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.292 stemmen

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Je liegt.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

You got me.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Diesel schreef:

Vind Hitchcock's The Lady Vanishes overgewaardeerd.

Sterker nog, ik vind al zijn films overgewaardeerd!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

xgogax schreef:

(quote)
Sterker nog, ik vind al zijn films overgewaardeerd!

Ik vind jou overgewaardeerd.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Ouch! That's hurts.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

"Jerry, Jerry"

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Festen

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik ben al blij dat LOTR de top 10 niet domineert. Alleen scarface is me wel eeen doorn in het oog, net als de numero uno van die lijst. Festen is een prachtig vormgegeven drama zonder daar al teveel de nadruk op te leggen. geweldig geacteerd enbevat enkele zeer scherpe dialogen, en ik vond hem soms best spannend.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8544 stemmen

Lord of the rings trilogy

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Veel mensen hier zullen me nu misschien wel vervloeken, maar ik vind The Birds van Hitchcock overgewaardeerd. Wat loopt die film met een sisser af, zeg! En hij is niet spannend ook!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Quentin schreef:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Flipman schreef:

maar ik vind The Birds van Hitchcock overgewaardeerd. Wat loopt die film met een sisser af, zeg! En hij is niet spannend ook!

Helemaal mee eens! De special effects zijn ook nog eens belachelijk.

Incognito

• 86 berichten
  • 1219 stemmen

1. Das Experiment (-3,13 * onder het gemiddelde)

2. The Green Mile (-3,11 *)

3. The Lord of the Rings: The Return of the King (-2,70 *)

4. Wo Hu Cang Long (-2,58 *)

5. The Matrix (-2,57 *)

6. Léon (-2,36 *)

7. The West Side Story (-2,33 *)

8. Idioterne (-2,32 *)

9. C'est Arrivé Près de Chez Vous (-2,29 *)

10. Pirates of the Caribbean (-2,29 *)

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Meest overgewaarde films staan enkel bij mijn 0,5 sterrenlijst. Over/Onderwaardering is een uitermate persoonlijke zaak

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Quentin schreef:

Deel 1 en 2 in ieder geval wel, binnenkort drie maar eens kijken. Hoewel ik er niet om sta te springen...

Quentin

• 10202 berichten
  • 8544 stemmen

Nou, 1 en 3 zijn vrij aardig tot goed 3 tot 3,5 sterren .... maar 2 is krap 3 sterren waard ..... leuk vermaak maar niet iets geweldigs. Zoals velen toch menen.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Flipman schreef:

ik vind The Birds van Hitchcock overgewaardeerd. En hij is niet spannend ook!

The Birds rules!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nee, het spijt me, maar The Birds vond ik tijdverspilling!

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Het spijt me ook wel.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De films van Polanski, ook een heel erg overschat regisseur vind ik.

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Dat wou ik nou net zeggen, heb in korte tijd Chinatown en The Tenant gezien, en beiden waren niet de meesterwerken waar ik op hoopte (in tegenstelling tot Rosemary's Baby). Ik wil Repulsion en The Pianist nog zien maar eerstgenoemde twee vond ik zwaar overschat.

Andere overschatte films hier: Shawshank Redemption, Troy, The Last Samurai en Mystic River

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

The Godfatherfilms zijn wat overschat. Het zijn wel goede films en de eerste 2 heb ik 4 sterren gegeven, maar zo hoog in de top 250 hoeven ze echt niet te staan.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

The Godfatherfilms zijn wat overschat. Het zijn wel goede films en de eerste 2 heb ik 4 sterren gegeven,

Dan hebben ze beide net 0.3 meer dan jouw waardering.

Zo veel overwaardering is dat toch niet?

Helix

• 8 berichten
  • 71 stemmen

The Usual suspects, aardige misdaad film but that's it. Onbegrijpelijk overgewaardeerd.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Volgens mij is geen enkele film overgewaardeerd. Als een film hoog in de top 250 staat spreekt hij veel mensen aan en heeft van velen een hoog cijfer gekregen. Dan staat hij dus terecht in de top. Als ik het met een film die daar staat niet eens ben dan heeft dat te maken met mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik de film niet goed, in tegenstelling tot vele anderen. Dat geeft mij nog niet het recht om deze film met "overgewaardeerd" te bestempelen.

Obiwannes

• 758 berichten
  • 898 stemmen

Hannibal schreef:

Volgens mij is geen enkele film overgewaardeerd. Als een film hoog in de top 250 staat spreekt hij veel mensen aan en heeft van velen een hoog cijfer gekregen. Dan staat hij dus terecht in de top. Als ik het met een film die daar staat niet eens ben dan heeft dat te maken met mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik de film niet goed, in tegenstelling tot vele anderen. Dat geeft mij nog niet het recht om deze film met "overgewaardeerd" te bestempelen.

Amen!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Hannibal schreef:

Als ik het met een film die daar staat niet eens ben dan heeft dat te maken met mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik de film niet goed, in tegenstelling tot vele anderen. Dat geeft mij nog niet het recht om deze film met "overgewaardeerd" te bestempelen.

Dan kan je overgewaardeerd maar beter uit de Vandale halen, want dan is niks overgewaardeerd. Volgens mij heeft dat woord net wel betrekking op persoonlijke smaking ivm het algemene beeld dat mensen hebben van een film.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Onderhond schreef:

Dan kan je overgewaardeerd maar beter uit de Vandale halen, want dan is niks overgewaardeerd. Volgens mij heeft dat woord net wel betrekking op persoonlijke smaking ivm het algemene beeld dat mensen hebben van een film.

Als mensen echt naar eigen gevoel en geweten zouden stemmen en niet hoog stemmen omdat de rest dat ook doet, of om dat het bijv. een Tarantino of Coen film is, dan is er geen sprake van overwaardering.

Ik denk wel dat dit wel gebeurd, mensen die achter de zgn. massa aanlopen en toch maar hoog stemmen op Pulp Fiction omdat ze bang zijn om kritiek te krijgen, of denken dat ze de film misschien niet goed begrepen hebben omdat de rest wel hoog stemt.

Dus ik geef je toch gelijk Onderhond, dat een film wel degelijk overgewaardeerd kan worden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.