- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Welke films zag je het vaakst?
Welke films zag je het vaakst?
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
Ik ben ook verrast hoe duur VHS-cassettes waren bij jou. Van welke periode spreken we dan? Wij hadden een kast vol met videocassettes waarop we dingen hadden opgenomen. Ik had het gevoel dat ze niet zo duur waren. Meestal kon je die in een pakket van 5 kopen. Eens als ik iets had opgenomen dat ik niet meer kwijt wilde, nam ik er ook niets meer over op.
Ja een vergelijking kan moeilijk uitblijven tussen private Ryan en Longest Day omdat ze beide rond de landing in Normandië handelen. Maar het zijn natuurlijk totaal verschillende films met heel andere karakters.
Ik heb misschien teveel films inderdaad waardoor ik weinig kan herbekijken. Aan de andere kant snoei ik wel eens in mijn collectie. Gisteren heb ik er tussen de 30 en 40 uit de dozen gehaald waarvan ik weet dat ik ze toch nooit meer ga bekijken. Ik ga ze wellicht aan een heel zacht prijsje van de hand doen. Op die manier heb ik nog veel films, maar er zitten ook heel wat films bij die voor mij een grote collectiewaarde hebben. Ik vind van mezelf dat ik een eigenaardige smaak heb en heb mijn verzameling op die manier opgebouwd. Daar zou ik niet zomaar afstand van kunnen doen. Hetzelfde heb ik met mijn stripboeken gedaan.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Eerst vhs recorder 1989. Later kwamen inderdaad pakketjes vanaf 3 stuks. Videobanden met films erop waren ook "duur" ongeveer 40 gulden. Ook zelden gekocht.
Dvd's aanvankelijk ook niet.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Aan de andere kant snoei ik wel eens in mijn collectie. Gisteren heb ik er tussen de 30 en 40 uit de dozen gehaald waarvan ik weet dat ik ze toch nooit meer ga bekijken. Ik ga ze wellicht aan een heel zacht prijsje van de hand doen.
De vraag van de dag
Ga je ze vooraf niet eerst kijken?. (Ben je daar zo zeker van). Ik bekijk ze eerst en dan besluit ik houden of weg ermee. Dit laatst is verre van gemakkelijk, vooral als je ze al een tijd in bezit hebt. Ruilen met andere mensen heb ik altijd een goede manier gevonden, het gaat alleen erg langzaam.
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
De vraag van de dag
Ga je ze vooraf niet eerst kijken?. (Ben je daar zo zeker van). Ik bekijk ze eerst en dan besluit ik houden of weg ermee. Dit laatst is verre van gemakkelijk, vooral als je ze al een tijd in bezit hebt. Ruilen met andere mensen heb ik altijd een goede manier gevonden, het gaat alleen erg langzaam.
Mijn beste, ik heb ze op een enkele allemaal eens gezien en ik weet dat ik ze niet meer hoef te zien. Ik vind een film die in de kast of doos blijft liggen eigenlijk zonde. Moest je interesse hebben je kan altijd op mijn Get rid list gaan zien. Ik denk toch dat ik deze publiek heb gemaakt. Ik zal het nog eens controleren. Ondanks onze verschillende interesses is er misschien toch nog iets bij voor jou
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Die heb ik (helaas) al. Ik zou er ook een apart topic voor aanmaken.
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb er eens een topic voor aangemaakt, maar dat duurt me allemaal een beetje te lang. Het merendeel van de mensen hier komt uit Nederland en die verzendkosten schrikken toch wel af.
TornadoEF5
-
- 5577 berichten
- 1557 stemmen
In De Site > Gebruikers > Welke film heb je al het meest gezien?:
Ik ben benieuwd naar welke film je al een tiental keer hebt gekeken. Naar welke film blijf je keer op keer kijken. Welke film leg je jaarlijks als traditie op?
Bij mij moet het Project X zijn denk ik. Die heb ik al een keer of vijf gezien. Naar The Lion King moet ik ook al ontzettend veel gekeken hebben. Geniale film toch.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Uit mijn hoofd Home Alone, Free Willy en Titanic. Een drietal geweldige films. De Kameleon ook wel veel vroeger, leuke jeugdfilm.
Noodless
-
- 9391 berichten
- 5913 stemmen
Simpel....eigenlijk de films die mijn top 10 al jaren beheersen zoals :
de westerns Once upon a time in the West en The Good, The Bad , The Ugly ( bij 10 keer blijft het er niet bij)
Alien en Aliens : minstens ook 10 keer
en dan old classics zoals Ben Hur, Planet of the Apes......
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
The Good the Bad and the Ugly
Evil Dead 1 en 2
Kill Bill vol.1
Pulp Fiction
Zombie 2
En gek genoeg Sjakie en de chocoladefabriek; Een neef en ik wilden deze film meerdere keren bekijken.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
The Great Gatsby denk ik, een keurige pak 'm beet vijf keer. En het meeste aantal kerenin een (half) jaar zijn The Neon Demon en Arrival, met allebei drie keer in 2016.
centurion81
-
- 2053 berichten
- 1858 stemmen
Shounen Keniya (1984) wel 100 keer gezien vroeger
Verder ook Alice in Wonderland (1951) en Labyrinth (1986) heel veel gezien...
In mijn studententijd Fear and Loathing in Las Vegas (1998) , Trainspotting (1996) en Reservoir Dogs (1992) ..alledrie de videoband ongeveer van kapotgedraaid, of hoe je dat ook noemt bij videobanden
centurion81
-
- 2053 berichten
- 1858 stemmen
Shounen Keniya (1984) wel 100 keer gezien vroeger
Verder ook Alice in Wonderland (1951) en Labyrinth (1986) heel veel gezien...
In mijn studententijd Fear and Loathing in Las Vegas (1998) , Trainspotting (1996) en Reservoir Dogs (1992) ..alledrie de videoband ongeveer van kapotgedraaid, of hoe je dat ook noemt bij videobanden
Tegenwoordig vind ik het meestal leuker om iets nieuws te kijken, al vind ik het ook aardig om mijn vriendin kennis te laten maken met klassiekers die ik dan eens een keer extra zie...Tot slot zie ik eigenlijk alle Marvel Cinematic Universe films sowieso 2 keer..1x in de bios met vrienden en nog een keer met vriendin zodra ze op Netflix staan
Warp
-
- 949 berichten
- 2738 stemmen
Spring breakers heb ik het vaakst gezien, ik denk rond 12-14 keer ongeveer. Op een gegeven moment bleef hij maar beter worden en wist ik hoe ik de film steeds beter kon ervaren. Ook vaak zat de film opgezet en gewoon wat scenes uit de tweede helft van de film gezien.
Cidade de Deus heb ik ook rond de 10 keer gezien, deze film heb ik ook vaak met andere gekeken.
Daarna denk ik mulholland Drive op ongeveer 7-8 keer.
Meerdere films heb ik 5-6 keer gezien zoals Drive, Pulp Fiction, Inglourious Basterds, Home Alone en nog een paar.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Home Alone
Was dat heel toevallig rond kerst?
Warp
-
- 949 berichten
- 2738 stemmen
Ieder jaar was het weer hetzelfde verhaal
nathaniel177
-
- 564 berichten
- 2549 stemmen
Twister, meer dan 20 keer minimaal, vandaag ook nog gezien zelfs . Heb soms gewoon weer zin om hem weer is in de dvd-speler te gooien.
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
The chronichles of narnia echt miljoenen keren beken toen ik 7 was. .
Angel9999
-
- 227 berichten
- 1520 stemmen
Drive, The notebook, The bridges of madison county en Good Will Hunting (de laatste spant de kroon bij mij door de vreselijke mooie dialogen) komen alle vier richting de 10 keer bekeken door mij. Niet echt een logisch rijtje. Nog een paar films zitten rond de 5 keer bekeken te hebben.
Duke Nukem
-
- 1555 berichten
- 1842 stemmen
Al deze films zag ik ontelbare keren:
Alle Bud Spencer & Terence Hill films
Alle James Bond films (behalve die gedrochten met George Lazenby en Daniel Craig)
Alle Dirty Harry films
Alle Hostel films
Alle Back to the Future films
Bijna alle Saw films
Alle Mission Impossible films (behalve de tweede)
Alle National Lampoon's Vacation films
Alle Poirot films met Peter Ustinov
Alle Pink Panther films (met Peter Sellers)
Laurel & Hardy films
Charlie Chaplin films (vooral The Great Dictator)
Jacques Tati films
De meeste Woody Allen films
Alle Indiana Jones films (behalve de laaste)
The Good, the Bad and the Ugly (en de Dollar films)
My Name Is Nobody
De eerste drie Die Hard films
Scarface (met Al Pacino)
Bullitt
The Odd Couple
Duel
Groundhog Day
Planes, Trains & Automobiles
Dumb & Dumber
kappeuter (crew films)
-
- 73751 berichten
- 5867 stemmen
Marvel-fan ging Avengers: Endgame duizelingwekkend aantal keer bekijken - Vertigo
Marvel-fan Ramiro Alanis heeft Avengers: Endgame 191 keer in de bioscoop gezien en daarmee het Guinness World Record van grootste aantal bioscoopbezoeken van dezelfde film gebroken.
Alanis liet zich deels inspireren door de vorige recordhouder, YouTuber NemRaps. Hij zag Avengers: Infinity War 103 keer op het grote scherm.
TornadoEF5
-
- 5577 berichten
- 1557 stemmen
Ik rewatch niet zoveel, volgens letterboxd
Assassination Nation
Spring Breakers
2001: A Space Odyssey
The Shining
It Follows
zijn de enige films die ik drie keer heb gezien.
Misschien dat er een animatiefilm is uit mijn kindertijd die beter doet, geen idee. The Lion King zou wellicht ook al drie keer bekeken moeten zijn.
Er zijn wel veel films die ik graag wil terugzien, maar die ik bewust uitstel of niet herkijk omdat ik te veel films wil zien die ik nog niet gezien heb.
ZAP!
-
- 5177 berichten
- 3567 stemmen
Blood Simple
Fargo
Best in Show
A Mighty Wind
Waiting for Guffman
For Your Consideration
The Usual Suspects
Se7en