menu

Film / Toplijsten en favorieten / Welke films zag je het vaakst?

zoeken in:
We hebben allemaal films die je zo ongelooflijk vaak zag, dat het bijna een beetje verontrustend is. Vaak zijn dat niet eens je favoriete films (zoals bij mij), maar films die je om wat voor reden dan ook keer op keer bekijkt.

1. Point Blank (1998) (Combinatie van jeugdsentiment, vermakelijke onzin, korte speelduur en een soort van missie deze film zo vaak mogelijk te bekijken). Ik zag hem vaker dan 25 x
2. Die Hard (Een van de eerste films die ik ooit zag (buiten tekenfilms om) en zo vermakelijk dat ik hem elke keer op TV kijk en regelmatig de dvd erin gooi). Een stuk of 20 x bekeken
3. Pulp Fiction (Zo vermakelijk, dat ik hem keer op keer kan bekijken, blijft leuk) iets minder dan 20 x gezien
4. The Big Lebowski (Vond het de eerste keer niets, maar bij een herziening een paar jaar terug doe ik hem bijna om de maand in de dvd-speler. Keertje of 15, houd ik het op.
5. Dumb and Dumber (feelgood en grappig op een heerlijke niet veeleisende manier. Laagdrempellig en gaat ook sinds het begin van mijn verzamelobsessie mee. En bovendien vaak op TV.) Stuk of 15 keer gezien.

6. the Matrix
7. South Park: BLU
8. Life of Brian
9. Saving Private Ryan
10. Braveheart

Allemaal meer dan 10 x gezien.

basketballerke
Een jaar of twee geleden ik elke maand wel twee keer de Jurassic Park trilogie en The Godfather trilogie iets korter geleden. In mijn nog jongere jaren keek ik erg veel naar de Platvoet films. LOTR trilogie ook al een stuk of 6 keer gezien.

De film die ik ongetwijfeld het meest gezien heb is The lion King. In de tijd dat de film uitkwam was ik 7 jaar en waarschijnlijk 8 toen we hem op video kregen. Ik durf geen schatting te maken van hoevaak ik hem toen gezien heb, maar ik zou niet verbaast zijn als het 50 keer was. Zo eens in de 2 jaar zie ik hem weer eens en elke keer blijkt dat ik de gehele film van begin tot einde mee kan praten.

De Lord of the Rings films keek ik eerst ook maandelijks en deel 1 zal ik dan ook wellicht 15-20 maal gezien hebben. Eigenlijk zo vaak dat als ik de films nu weer kijk ze me een stuk minder kunnen boeien, omdat ik al precies weet wat er gezegd en gedaan wordt.

Monty Python and the Holy Grail heb ik waarschijnlijk ook al een stuk of 10 keer gezien en Life of Brian waarschijnlijk niet veel minder.

En zo zijn er de laatste 2 jaar nog een aantal films bijgekomen die ik om de zoveel tijd in mijn dvd-speler stop. Het LotR-effect probeer ik echter te voorkomen. Deze films zijn:

Strangers on a Train (kan ik ook al vrij goed meepraten)
The Big Lebowski (eigenlijk de meeste Coenfilms, maar deze in het bijzonder)
The Sting
Dr. Strangelove
Casablanca
The Truman Show

Geen een van deze heb ik echter ooit 10 keer gezien. 5 maal op zijn hoogst.

1. Speed (+/- 150x)
2. Dumb & Dumber (+/- 50x)
3. First Blood (+/- 20x)

Natuurlijk ook een hoop Bondfilms en tekenfilms van Yogi Bear, Bugs Bunny, enz.

Ik dacht dat je elke maand Das Boot keek. Waar is die in deze lijst?

Art
Dan zal denk ik The Big Lebowski zijn

Reinbo
Escape from New York
Bad Taste
Toxic Avenger
Big trouble in Little China
Wild at Heart
Commando

Heb ik allen meer dan 15 keer gezien.

Chainsaw (moderator)
De zeven Nightmare films. Van de eerste viewing tot nu moet ik elk deel toch zeker zo'n 40 á 50 keer gezien hebben. Inmiddels haal ik ze minder vaak, maar nog steeds om de zoveel tijd eens uit de kast.

De laatste tijd zie ik overigens bijzonder weinig films überhaupt vaker dan één keer.

Ik dacht dat je elke maand Das Boot keek. Waar is die in deze lijst?

Das Boot niet zoveel gezien als die andere films iig.

1. The Lion King (ongeveer 10 x gezien )

Voor de 1ste keer gezien in de bioscoop. Een paar jaar later de video gekocht. En sinds kort de dvd. Ik kijk deze film minstens 1x per jaar.

2. Jurassic Park ( ongeveer 9x gezien )

Ook in mijn basisschooljaren in de bioscoop gezien en sindsdien nog vele malen op tv en dvd. Ik speelde vroeger vooral veel met auto`s en dinosaurussen.

3. The Net ( ongeveer 7x gezien )

Leuke film, die nooit echt verveeld. Ik heb hem alleen iets te vaak op tv gezien.

4. Road Trip ( ongeveer 6x gezien )

Dit blijft 1 van mijn favoriete tienercomedy `s. Heerlijk zorgeloos vermaak met enkele hilarische scènes.

5. American History X ( ongeveer 5x gezien )

Sinds ik deze film voor het eerst zag, begin 2005, heb ik hem nog vaak bekeken. Binnenkort weer aan de beurt.

6. Halloween 5x
7. American Pie 5x
8. A View To a Kill 5x
9. American Beauty 4x
10. Goldeneye 4x

En nog veel meer films 4x gezien, onder meer: Speed, The Man With the Golden Gun, Trainspotting, Mulholland Drive en ongetwijfeld veel andere disneys.

Omdat ik me eigenlijk pas sinds medio 2005 serieus bezig houd met films kijken, is mijn smaak toendertijd veel veranderd. Waardoor ik veel films die ik 4,5* of 5,0* geef, schandalig weinig heb gezien. Maar de behoefte om ze weer te zien is er.

kiriyama
amadeus (8)
once upon a time in the west (5)
ghost in the shell (5)
dumb and dumber (5)
donnie darko (4)
pulp fiction (4)
forrest gump (4)
south park (4)

Wordt hier niet een beetje overdreven? Hebben jullie (dan heb ik het vooral over diegenen die een film meer dan 15 keer gezien hebben) de film ook daadwerkelijk van de eerste tot de laatste minuut gekeken?

Het is natuurlijk een schatting, maar ik heb de films die ik noem (toch zeker in mijn top 5), i.i.g. vaker dan 15 maal gezien. Valt op zich mee; is een jaar lang elke maand dezelfde film eenmaal zien en in december 4x. Jij hebt geen film die je zo vaak zag?

Ja ik heb bv een Scarface of de Indiana Jones trilogie enorm vaak gezien. Maar velen van die keren niet de hele film maar bepaalde scenes die ik op dat moment graag weer wou terugzien.

Pulp Fiction
O Brother...
The Man With The Movie Camera
Electric Dragon 80KV

Ik zet sowieso wel vaak films op voor een aantal (specifieke) scenes.
Denk dan aan het kaliber 'The Wild Bunch' eindscene en de muzikale skits uit 8 Femmes.

lowhusky
Ik denk Pearl Harbor, titanic of Rocky II, matilda, home alone en al die kinderachtigen.

[flauw]Ik zag Ice Age wel 400x in de Media Markt[/flauw]

Ik zou het eigenlijk niet weten, maar films die vaak op tv komen kijk toch keer op keer weer opnieuw. Zoals Coming to America laatst of The Goonies.

IcU
1. Jurassic Park
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2. Home Alone
3. Home Alone 2
4. The lost world: Jurassic Park
5. The Mask
6. Batman
7. Batman Returns
8. Scream
9. A Nightmare on Elmstreet
10. Space Jam

Elke film minstens 5 keer gezien. Jurassic Park misschien wel 10 keer, Home Alone 1+2 al 6 jaar lang standaard iedere kerst en heel soms in de zomer.

Hackers

dutchtuga schreef:
Wordt hier niet een beetje overdreven? Hebben jullie (dan heb ik het vooral over diegenen die een film meer dan 15 keer gezien hebben) de film ook daadwerkelijk van de eerste tot de laatste minuut gekeken?

ik wel iig

kArIzMa_TuRk
Four Brothers
The Mask
Dumb And Dumber
Home Alone 1, 2 (uiteraard)
Space Jam
Like Mike
Jackie Chan's First Strike
Scary Movie 1, 2
Scream 1, 2
Rocky films
Titanic
Celtic Pride

zoiets..

Titanic (ong 8 keer)

606
hellraiser

scarface

zoiets ongeveer

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest. (6 keer)
the Sweetest Thing. (zeker 10 keer, en misschien wel meer)
Walk to Remember. (6 keer schat ik)
de Kleine Zeemeermin. (zeker 30 keer..)
the Breakfast Club( 9 keer nu)

Dit zijn er maar 5, maar als ik een film leuk vind, kijk ik hem gerust meerdere keren achter elkaar.

kArIzMa_TuRk
soom schreef:
Dit zijn er maar 5, maar als ik een film leuk vind, kijk ik hem gerust meerdere keren achter elkaar.
Dat is bij iedereen wel zo...

kArIzMa_TuRk schreef:
Dat is bij iedereen wel zo...
Ik zeg alleen maar dat ik sommige films die ik leuk of mooi vind, soms meerdere keren kan kijken.. Dat heeft heus niet iedereen hoor, lijkt me. Het topic heet niks voor niks Welke Films je het meest zag. Die films, die ik opnoemde, heb ik gewoon het meest gezien.
Het ligt het trouwens ook aan smaak of je een film 100 keer kan kijken, ja of nee. Dus heus niet alle mensen kijken een film meerdere keren.

Terug on topic maar.

kArIzMa_TuRk
maar dit,
maar als ik een film leuk vind, kijk ik hem gerust meerdere keren achter elkaar.
Als ik een film leuk vind kijk ik het meestal ook wel 5x ofzo, en ik zeg dat dat bij iedereen wel zo is.. maargoed

nu weer On topic..

Film Pegasus (moderator)
Ik zal eens moeten zien... Zowiezo de Bondfilms die ik om de tijd nog eens bekijk. En wat ik ook veel heb gezien vroeger was Titanic. Dat was nog in de tijd dat ik veel ging babysitten en 9 kansen op 10 als er een meisje was, moest die film echt wel op. 9 kansen op 10 kreeg de broer van zus ook een pak slaag als hij moest lachen met DiCaprio.

jeugdfavoriet the Breakfast Club heb ik héél vaak gekeken en wil ik nog wel om het jaar ofzo een keer opzetten.
Andere films in die categorie zijn the Last Dragon, Better off Dead, Big Trouble in Little China, Wolfen, Near Dark, Conan the Barbarian, Weird Science, Commando, Predator, Enter the Ninja ... als ik er over nadenk kan ik er zo vast nog een stuk of twintig bedenken die ik zeker meer dan 5x heb gezien en waarschijnlijk heel veel meer.
Vroeger hing ik ook altijd voor de tv als er een James Bond of Police Academy film was, maakte niet uit welke, altijd leuk (van die filmseries waarvan je echt gaat zitten voor de openingstune, indiana jones heeft dat ook eigenlijk, ook heel vaak gezien)
De laatste jaren kijk ik veel meer in de bios en nauwelijks nog tv, ben ook altijd opzoek naar de laatste films en nieuwe ontdekkingen; maar recente favorieten die ik al meerdere keren heb gezien zijn de Matrix serie, the Big Lebowski, LOTR: the return of the king.
Eternal Sunshine of the Spottless Mind staat bij mij nu pas op 2x maar ik weet zeker dat dat er nog wel meer gaan worden.

Hababam Sinifi!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.