• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.370.024 stemmen

Seven of Saw?

zoeken in:

fasawgor

• 5 berichten
  • 160 stemmen

Saw natuurlijk! De beweegredenen van de dader zijn goed uitgediept + meer spanning en meer beeldaspecten. ( ook op het einde ).

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Hoeveel staat het nu?

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Hoeveel staat het nu?

Seven - Saw, ruststand = 27-17

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

fasawgor schreef:

Saw natuurlijk! De beweegredenen van de dader zijn goed uitgediept

Die zijn net dezelfde als in Seven (mensen straffen voor hun zonden) en minder goed uitgediept dan in deze film.

Avitas Sibannac

• 521 berichten
  • 621 stemmen

fasawgor schreef:

Saw natuurlijk! De beweegredenen van de dader zijn goed uitgediept + meer spanning en meer beeldaspecten. ( ook op het einde ).

De beweegredenen van de dader in Se7en niet dan??? Die zijn nog in geen enkele andere thriller zo goed uitgediept. Wat die eindes betreft, ik vond het einde van Saw érg goed (de hele film trouwens), maar Saw kon me toch zeker niet zoveel kippenvel bezorgen als Se7en.

Ieder z'n ding natuurlijk...

Scratt

• 466 berichten
  • 0 stemmen

Se7en is slimmer, maar wel minder goor. Maar er zit gewoon veel meer in Se7en. Het is niet alleen horror en een gestoorde psycho hunt maar het draait hier ook allemaal rond relaties. Het beste politieduo is persoonlijk voor mij David Miller en Somerset (daarna mischien Vincke en Verstuyf=> Alzheimer) ze zijn elkaars tegenpolen en ook de relatie tussen David en z'n vrouw. Je voelt dat ze elkaar doodgraag zien zonder van die achterlijke kusscènes en romantische muziekjes enz.. Nee, een liefdesverhaal verwerkt in horror ? ja.. hier vind je dat terug. Humor ? vind je ook terug, die Brad Pitt is echt lachen. Naast deze elementen is natuurlijk de spanning te snijden. Het einde grijpt ja echt bij de keel en het blijft dagen.; wat zeg ik weken in je hoofd hangen, evenals Spacey, dé serial killer, wat niet Hannibal Lecter is vind ik.

Saw is een goede film zeker weten.. maar zeker niet zo goed. Hier draait het allemaal rond de gore aspecten en niet rond dé mensen. De motieven van Jigsaw zijn ook wat zwakker dan die van John Doe, maar zeker even gestoord. Saw II, viel me toch maar tegen :S het begon wat Scream trekjes te krijgen.. krijsende achterlijke mensen bv. Hopelijk wordt het derde deel wat

Nick Theunis

• 495 berichten
  • 2256 stemmen

Allebei supergoeie films, maar Saw is gewoon super

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

Se7en veruit superieur. En dat einde is echt een knaller dat kan ik van Saw niet zeggen.

Maar wil je echt een superpsycho mafkees killer freak zien probeer dan Michael Mann's Manhunter.

Saw heeft niemand het over een paar jaar meer over. Se7en zal de film geschiedenis ingaan als een ware film klassieker.

Iemand had het over de relatie tussen de twee agenten in se7en dat die beter uitgediept werden. dat vond ik ook. het ging in de eerste instantie helemaal niet over de moordenaar. Het verhaal van de twee agenten was primair en erg sterk. Veel sterker en intelligenter dan ze het bij Saw hadden gedaan.

De sociale context in se7en was ook nogal heftig. Stiekum kon ik me toch ergens vinden in de uiteindelijke uitleg van John Doe over de hoe en waarom hij tot deze gruwelijke daden kwam. Sterker nog als meneer niet aan het moorden was geslagen zou ik hem nog gelijk geven ook. En dat is nogal een heftige gewaarwording die ik toch miste bij Jigsaw. bij Jigsaw had ik echt zoiets van So what? john Doe daarin tegen was een ware sign of the time incarnatie. Hij staat voor alles wat in de donkerste hoeken van de hedendaagse discontente mens huist en elk moment kan boven komen drijven. ik vind hem een hele sterke metafoor van de anonimeit waar in vele moeten van ons moeten vertoeven en als we gehoord willen worden moeten we dat op een hele extreem heftige wijze doen anders luisteren mensen niet meer. Hij is de alegorie van deze wereld van apathy.

een van mijn favoriete zinnen uit se7en is dat freeman tegen Pitt zegt over john Doe "dat hij niet raar moet opkijken als zijn hoofd opensplijt en er een UFO uit komt zweven"

En nogmaals dat einde van se7en is echt een killer. De studio wilde eigenlijk een ander einde maar Fincher hield gelukkig voet bij stuk.

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

dr walgvogel schreef:

Saw heeft niemand het over een paar jaar meer over.

Absoluut wel. Saw is dan wat minder classy dan Seven, het einde blijft nog steeds geweldig, en ik persoonlijk kon dat van Seven helemaal niet zeggen. Saw bracht me ook op het puntje van mn stoel, Seven absoluut niet. Geloof mij maar: Saw is een klassieker.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Saw is een bagger film eerste klas. Onrealistisch, slecht geacteerd en niet eens de gore en suspense die je zou verwachten.Se7en vond ik ook niet gweldig, maar veel beter dan dat Saw was. Een echte filmliefhebber die Saw goed vond, moet zich diep schamen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

YuLaw16 schreef:

Een echte filmliefhebber die Saw goed vond, moet zich diep schamen.

Of je kan overdrijven...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

YuLaw16 schreef:

Slaat werkelijk nergens op.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

YuLaw16 schreef:

Ik kijk inderdaad ook veel liever naar Bloodsport.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Of je kan overdrijven...

nee helemaal niet.Ik heb saw een 2.5 gegeven, alleen omdat het met een klein budget toch met iets gekomen is, maar een meesterwerk, nee dat nooit

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Slaat werkelijk nergens op.

De film heeft niets voor niets 45% op rottentomatoes.com

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Jorick schreef:

(quote)

Ik kijk inderdaad ook veel liever naar Bloodsport.

Jahoor, kwachtte altotdat iemand met deze kwam. Maar Bloodsport is voor mij puur jeugdsentiment/

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

YuLaw16 schreef:

(quote)

nee helemaal niet.Ik heb saw een 2.5 gegeven, alleen omdat het met een klein budget toch met iets gekomen is, maar een meesterwerk, nee dat nooit

Ik zeg niet dat Saw een meesterwerk is. Mijn woorden niet verkeerd interpreteren! Ik zeg gewoon dat je serieus overdrijft wanneer je zegt dat al wie deze film goed vindt zich moet schamen. Dat is complete onzin en enorm denigrerend tegenover veel mensen.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Juist. En dat het op Rottentomatoes 45% krijgt zegt mij helemaal geen reet. Is voor mij geen maatstaf, net zo min als een top 250 hier of op IMDB. Maar ook al zou je daarvan uit gaan; Saw krijgt hier wel een enorm hoge score.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Ik zeg niet dat Saw een meesterwerk is. Mijn woorden niet verkeerd interpreteren! Ik zeg gewoon dat je serieus overdrijft wanneer je zegt dat al wie deze film goed vindt zich moet schamen. Dat is complete onzin en enorm denigrerend tegenover veel mensen.

Soms is provocatie nodig om mensen wakker te schudden

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

dutchtuga schreef:

Juist. En dat het op Rottentomatoes 45% krijgt zegt mij helemaal geen reet. Is voor mij geen maatstaf, net zo min als een top 250 hier of op IMDB. Maar ook al zou je daarvan uit gaan; Saw krijgt hier wel een enorm hoge score.

Echte filmkenners vinden over het algemeen Saw een bagger film, dat wilde ik ermee zeggen

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Ik bén een echte filmkenner; ja dat durf ik van mezelf te zeggen, en ik vond Saw GEWELDIG! en Seven SAAI! Beetje minder veralgemeniseren mag dus wel.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

hehe, "veralgemeniseren"

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ach feit blijft dat in dit topic ondanks het voordeel van Saw dat het nog vers in het geheugen ligt, het superieure Seven evengoed makkelijk de vloer met Saw aanveegt.

Dennis Evahi

• 842 berichten
  • 565 stemmen

Ik ben geen echte filmkenner maar ik vind het leuk om er mee bezig te zijn. Ik ben het eens met stukje van Dr. Walgvogel. Heel goed verwoord door de dokter.

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Seven is niet superieueueur !

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Wel superieur aan Saw .

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 628 stemmen

Se7en is erg goed

Saw nog nooit gezien, maar ben het zeker van plan om binnenkort te gaan kijken.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

YuLaw16 schreef:

(quote)

Echte filmkenners vinden over het algemeen Saw een bagger film, dat wilde ik ermee zeggen

Dan mag jij me toch even uitleggen wanneer je dan precies een echte filmkenner bent. Die alleen houdt van de Quality Film Collection dvd `s? Of moet je alleen maar afgaan op films waarbij er een flink budget is gebruikt? Of moet je je klassiekers kennen? Erg raar om te veronderstellen dat Saw er vooral is voor de niet - filmkenners. M.a.w. als je Saw goed vind dan ben je geen filmkenner dan ben je een of andere puber die nog niet weet wat echt goede films zijn.

Ik ben het er ook niet mee eens dat sommige films in de top 250 staan, maar terdege besef ik mij dat ze voor andere misschien wel charmant zijn.

Trouwens Se7en is zeker niet superieur aan Saw, het verschil tussen beiden is maar 0,07. Als een voetbalploeg 1x meer scoort dan zijn tegenstander dan is er meestal sprake van een spannend duel!

Se7en is superieur aan The Hillside Strangler om maar wat te noemen.

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Of aan Hannibal, terwijl ik dat best een leuke film vond.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Se7en wint dit hands down! Alleen al vanwege het briljante script en de aanwezigheid van Kevin Spacey!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.