- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Seven of Saw?
Seven of Saw?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3278 stemmen
Die vorm is inderdaad een weggevertje, daar kon echt maar één ding in zitten
.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Zo onverwacht is dat eind echt niet. Ik wist ook precies wat er komen zou. alleen die vorm van de doos al .
Het einde van Se7en is idd minder verassend, maar wel schokkend. Meer dan die van Saw. Moeilijke keuze dus, maar ik blijf toch bij Saw.
Tony Montanja
-
- 162 berichten
- 34 stemmen
Zo onverwacht is dat eind echt niet. Ik wist ook precies wat er komen zou. alleen die vorm van de doos al .
Toen je hem de 2e keer zag ja...
T.S.S.A.
-
- 257 berichten
- 1504 stemmen
Saw (Zonder twijfel de beste thriller ooit gemaakt) en se7en valt ver buiten de top3 ik snap niet wat mensen aan zo'n saaie film vinden. Het enige positiefe aan se7en waren de acteurs die echt super acteerde.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Saw (Zonder twijfel de beste thriller ooit gemaakt) en se7en valt ver buiten de top3 ik snap niet wat mensen aan zo'n saaie film vinden. Het enige positiefe aan se7en waren de acteurs die echt super acteerde.
Maar ondertussen heb je Seven wel op een 4.5...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Maar ondertussen heb je Seven wel op een 4.5...
Mensen doen altijd andere dingen dan wat ze zeggen
.
Dennis Evahi
-
- 842 berichten
- 565 stemmen
Het is in-en in triest dat Saw in 1 adem genoemd wordt met Seven! Dit is appels met peren vergelijken. In de lijn van Ocean 12 versus Pulp Fiction. Saw is intens slecht en Seven is meesterlijk, no doubt about it! Aub wat meer doordachte stellingen........
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11899 berichten
- 5305 stemmen
Saw is intens slecht en Seven is meesterlijk, no doubt about it!
Dus wel een twijfel. Ik ben dus iemand die Saw meesterlijk vond en bij Seven half in slaap viel. Nadenken dus voordat je wat zegt 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
iedereen heeft zijn eigen mening de truc is om ik vind overal voor te zeggen en niemand kan je aanvallen.
ik vind saw en se7en allebei en meestelijke film maar se7en vind ik toch beter (ik had al gestemd)
ik kan wel begrijpen dat ze met elkaar vergeleken worden het zijn beide meesterlijke films met een meesterlijke moordenaar.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Se7en natuurlijk, Saw is niet meer dan een middelmatige thriller met een origineel gegeven, ik was daar niet echt weg van
-
- 11899 berichten
- 5305 stemmen
se7en saw was iets te bloederig
seven was ook helemaal niet goor wil je zeggen?
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Se7en was inderdaad niet goor. Saw is in dat opzich toch behoorlijk wat harder.
Wat zonde overigens om deze twee films te gaan vergelijken. Ze zijn beide extreem goed!
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik vind ze beide goed.
Het goede van Saw is dat ze een sterke film hebben gemaakt met een low budget, en het is de perfecte sfeer!
Acteurs waren onbekend, maar dat maakte bij Saw niet uit, je zat er gewoon gelijk in!
Het goed van Se7en is toch wel het uitgewerkte verhaal, de acteurs, de sfeer, maar ook zeer zeker de menselijke emoties!!!
Bij Se7en vond ik het een klein beetje jammer dat je alleen steeds het eindresultaat zag van het moorden.
Maar ik vind ook dat beide killers erg scary zijn neergezet in beide films!
Moet toch zeggen dat ik voor Se7en ga, toch om het uitgewerkte verhaal en wat voor mij echt de doorbraak geeft zijn de menselijke emoties die je in Se7en zo sterk kan zien!
Had na de film echt even een rot gevoel.
Bij Saw had ik dat totaal niet.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
Beide films zijn wel goed en hebben een origineel plot. De acteerprestaties in Sven zijn evenwel beter.
De twee zijn ongeveer even goed, maar aangezien ik wel een liefhebber ben van het horrorgenre, ga ik hier toch voor Saw.
25-15
Laura Mars
-
- 30 berichten
- 21 stemmen
Seven is de favoriet, al is het alleen maar voor Brad Pitt
Ik vind Seven ook intelligenter van opzet. Heeft echt een basis. Saw is een bijelkaar geraapt zooitje, heeft niets origineels, is ordinair. Seven is na 11 jaar nog steeds een veel besproken film. Seven heeft sterker acteerwerk ook nog met een geweldige cast van acteurs. Seven is een meesterwerk.
-
- 11899 berichten
- 5305 stemmen
Seven is de favoriet, al is het alleen maar voor Brad Pitt
Ik vind Seven ook intelligenter van opzet. Heeft echt een basis. Saw is een bijelkaar geraapt zooitje, heeft niets origineels, is ordinair. Seven is na 11 jaar nog steeds een veel besproken film. Seven heeft sterker acteerwerk ook nog met een geweldige cast van acteurs. Seven is een meesterwerk.
Dat wordt Saw ook. En wat is er zo ordinair en bij elkaar geraapt aan Saw? Onderbouw!
Laura Mars
-
- 30 berichten
- 21 stemmen
Mijn onderbouwing op bovenstaande quote:
Nee Saw wordt geen klassieker. Die status zal de film nooit krijgen. Waarom niet?....om het simpele feit dat de film niet veel A-acteurs heeft. Het enige wat ik heel bijzonder aan Saw vind, is dat de film met een laag budget is gemaakt. De film had de tijd mee. Een gelukstreffer. Er zijn veel films die als onderwerp een seriemoordernaar hebben. Bij Seven vind ik de insteek van de bijbel schitterend bedacht. De film Saw vind ik in de lijn van bijvoorbeeld Copycat passen. Een aardig geslaagde film. Het einde van Saw vind ik ook niet echt heel schokkend. Bij Seven liep ik echt met een heel vervelend gevoel de bioscoop uit bij Saw had ik die gevoelsemotie niet. Ordinair vind ik Saw, ordinair moet je dus eigenlijk lezen als "gewoontjes".
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
seven was ook helemaal niet goor wil je zeggen?
Minder goor 
-
- 11899 berichten
- 5305 stemmen
Mijn onderbouwing op bovenstaande quote:
Nee Saw wordt geen klassieker. Die status zal de film nooit krijgen. Waarom niet?....om het simpele feit dat de film niet veel A-acteurs heeft.
Nou en? Zat films die klassiek zijn maar toch geen A-acteurs hebben. En in Saw zitten toch wel degelijk A-acteurs: Tobin Bell en Danny Glover. Ik geef toe, geen klappers zoals het trio uit Seven, maar toch.
Ik was dus totaal niet verrast door het einde van Seven. Vond het ook om een bepaalde reden niet bij de rest van de film passen. Bij Saw had ik echt dat lekkere 'wow!'-gevoel. Maar Seven vond ik ook helemaal geen enge film. Saw had hier en daar een paar aardige nagelbijt-scenes.
el-diego
-
- 71 berichten
- 87 stemmen
se7en is beter dan saw.
maar saw is als je naar budget, cast en de filmtijd kijkt ook een zeer goede film.