• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Seven of Saw?

zoeken in:

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Leno schreef:
Beide films zijn goed, en totaal anders

Ik vind juist van niet... Beide een (zieke) psychopaat die mensen vermoorden omdat ze het leven niet waard zijn...

Alleen vind ik dat 'Saw' een film is die van meedere films wat gejat heeft en dat zichzelf een goede thriller noemt...

De film is niet slecht, dat niet... Maar 'Se7en' vind ik veel orgineler en stukken beter

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Se7en vertoont perfect acteerwerk en een strak plot maar het plot bij Saw is gewoon überstrak.

Net zoals bij Saw wordt ik hier voor een verschrikkelijk dillema gezet.

Ik geef Saw het voordeel van de twijfel.

Deze film is gecreeërd door een onervaren en onbekende regisseur en zat met een zeer crap budget.

Ook de acteurs waren tot dusver zo goed als onbekend ( op Glover na dan).

Dus dat ze met zo weinig toch zo'n sterke film hebben gemaakt, dat is echt knap.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Saw is iets leuker vind ik.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Achilles schreef:

omdat dit topic een keuze verlangt

héhé, dan kies ik voor uhh Saw. Omdat het moet

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ongetwijfeld Seven.

Saw bevat teveel clichés, is slecht geacteerd, is niet origineel (volgens mij nog altijd een flauw aftreksel van Seven en Cube) en bijlange niet zo spannend als Seven.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Niet te geloven dit topic, het magistrale en brilljante Se7en vergelijke met het aardige werkje SAW is als het verelijken van Mercedes Mclaren met een Lada uit 1950.

Belachelijk dus.

Films zijn zoals Leno zei, meilenver uit elkaar op de geniale gestoorde moordenaar na, maar zulke zitten in nog wel 1000 films.

SAW wordt teveel de hemel in geblazen vanwege de goede en orginele einde, voor de rest had de film niet zoveel om het lijf.

ondertussen 16-12 voor het geweldige Se7en, zelfs het voordeel om nog zeer vers in het geheugen te zitten helpt SAW niet over Se7en heen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Al vind ik de moordenaars in beide films alles behalve gestoord, ze zijn briljant. Sterker nog, ik ben het eens met ze (op John Doe's argumentatie voor zijn vraatzucht moord na), ik vind dat ze een heel sterk punt hebben.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Niet te geloven dit topic, het magistrale en brilljante Se7en vergelijke met het aardige werkje SAW is als het verelijken van Mercedes Mclaren met een Lada uit 1950.

Daar komt het wel een beetje op neer, maar sommige mensen hebben gewoon iets tegen Mercedes en stemmen dan op Saw. Ik ken overigens weinig films waar zo slecht n geacteerd wordt als in Saw. (En ik heb een hoop films gezien. )

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Naomi Watts schreef:

Al vind ik de moordenaars in beide films alles behalve gestoord, ze zijn briljant. Sterker nog, ik ben het eens met ze (op John Doe's argumentatie voor zijn vraatzucht moord na), ik vind dat ze een heel sterk punt hebben.

Mee eens.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Ik ken overigens weinig films waar zo slecht n geacteerd wordt als in Saw. (En ik heb een hoop films gezien. )

De magische drievoudige miscast in Se7en is niks beter.

Saw weet ten minste z'n donker sfeertje nog te verzilveren, de belabberde score en het acteerwerk in Se7en zorgen ervoor dat je naar een donkere versie van Murder Mystery on the Titanic zit te kijken.

En wat de killers zelf betreft, doe mij die uit Saw maar. Ten minste eentje die een keer niet idioot genoeg blijkt om te sterven. Plus dat z'n spelletjes veel zieker zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heb ik toch een andere kijkervaring gehad. Ik geef toe dat Bratt Pitt enigszins gemiscast is, maar dat geldt niet voor de andere twee. Bovendien vond ik de art-direction en de cinematografie van Se7en geweldig mooi. (Vond Titanic ook mooi. )

Saw heb ik eigenlijk nooit echt in kunnen komen door het belabberde acteren, zal het eens in de herkansing gooien, maar verwacht niet dat ik mijn mening bijstel.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

De magische drievoudige miscast in Se7en is niks beter.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Mjah, sorry, maar Morgan als "disgrunted cop" ? Elke rol waar een personage boos moet kijken is niet weggelegd voor Freeman.

Spacey als gestoorde psychopaat ? . Speelt erg leuke sullige personages, maar iemand die geen paraplu kan openen omdat hij anders met de wind wordt weggeblazen past niet helemaal.

Pitt als new kid on the block viel mij dan nog het beste mee. Al loopt hij er ook soms bij als een landloper in een advocatenpak.

Nee, dan kijk ik liever naar drie onbekenden die wat belabberder "acteren".

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Mjah, sorry, maar Morgan als "disgrunted cop" ? Elke rol waar een personage boos moet kijken is niet weggelegd voor Freeman.

Spacey als gestoorde psychopaat ? . Speelt erg leuke sullige personages, maar iemand die geen paraplu kan openen omdat hij anders met de wind wordt weggeblazen past niet helemaal.

Pitt als new kid on the block viel mij dan nog het beste mee. Al loopt hij er ook soms bij als een landloper in een advocatenpak.

lol.

Je geeft er wel een goede argumentatie aan, dat waardeer ik. Maar ik kan me er zo niet in terugvinden. Ik vind het allemaal wel geloofwaardig zo. Seriemoordenaars zijn trouwens vaak sulliger en meer teruggetrokken en verlegen dan je zou denken...

Maar euh, even uit nieuwsgierigheid, wie had je dan wel graag gecast gezien?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

wie had je dan wel graag gecast gezien?

Moet zeggen dat het me eigenlijk niet zo geweldig boeit, maar het ging over het acteerwerk, dus

Wat minder opgeblazen soundtrack + majesteuze "woah!" cameraswoops en een minder melig buddy/cop verhaaltje, dat had beter geholpen. Se7en blijft voor mij veel te blasé en afgestofd voor een "duistere" thriller.

Acteerwerk vind ik veelal maar een formaliteit in dit soort films.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Onderhond schreef:

pff niet te geloven. Zelden een post gelezen die ik zoveel onzin vond bevatten.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Ik vind dat dat 'slechte' acteerwerk in Saw sowieso wordt overdreven. Middelmatig misschien, maar slecht kun je het toch niet noemen. Het lijkt wel alsof men elkaar naroept daaromtrent waardoor het min of meer een eigen leven gaat leiden.

Bovendien kijk je idd niet naar een film als Saw voor mooi geacteerde karakters. Als er echt slecht geacteerd wordt is dat zeker wél irritant, maar daar is gewoon geen sprake van.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Jawel hoor, mensen als Elwes en Glover zijn echt belachelijk bezig.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Vind ik dus ook...

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Buiten dat is het nog wel een leukere film dan Se7en .

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Misschien moet ik de film nodig herzien (of juist niet!). Denk niet dat ik er dan anders over denk, bovendien vind ik het ook niet zo relevant in dat soort films.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Glover vond ik ook niet best maar Elwes was prima. Deed wat ie moest doen.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Glover was niet eens storend, enkel aan die dokter (Elwes ?) heb ik me wel een paar keer geïrriteerd. Zat er soms bij alsof hij net wat fout had gedaan op een auditie.

De rest van Saw is alleen zoveel leuker dan Se7en.

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13391 stemmen

Se7en was best een sterke film, Saw vond ik niet veel aan. Se7en dus. Maar het seriemoordenaargenre is wellicht mijn minst favoriete.

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

ik moet zeggen dat ik moeilijk kan kiezen, ze zijn allebei steengoed.

je krijgt gauw de neiging om saw te zeggen omdat je se7en al zo vaak hebt gezien maar toch ga ik voor se7en het verhaal vind ik gewoon veel beter er zit veel spanning en actie in en toch nog een klen beetje humor vanwege het groentje met de ik ga bijna met pensioen guy. van beide films vond ik de ontknoping wel meesterlijk

mijn keuze

se7en

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Saw is goed, Seven is subliem.

Fincher's film komt vooral vlotter over dan Saw.

Die laatste wilde men persé met plottwists vullen en na een hysterische climax hadden ze er blijkbaar nog niet genoeg van en moest er nog één komen. Nét iets te veel van het goede, waardoor Saw overkomt als geforceerd.

Saw duurde me ook te lang. Deze had véél korter gemogen. Gans het stuk met Glover had er voor mij uit gemogen.

Ik ben ook iemand tegen het feit dat films blijkbaar minimum 90 minuten moeten duren. Als het kan in 60 minuten, waarom dat dan niet in 60 doen?

Seven had dat probleem minder omdat die meer als verhaal overkomt en Saw meer rond gimmicks draait.

Ik ga, moest dat nog niet duidelijk zijn, voor Seven.

Wanneer beginnen we eens een topic waar we Missing in Action met Rambo 2 vergelijken ?

mental_jos

• 263 berichten
  • 770 stemmen

lastig, beide films staan in mijn top10. maar ik kies toch voor seven

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Saw. Se7en vond ik niet zo bijzonder, Saw wel. Een onverwacht einde, bij Se7en zag je het einde wel aankomen.

Tony Montanja

• 162 berichten
  • 34 stemmen

AHWA schreef:

Saw. Se7en vond ik niet zo bijzonder, Saw wel. Een onverwacht einde, bij Se7en zag je het einde wel aankomen.

Dan ben jij vast helderziend...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Zo onverwacht is dat eind echt niet. Ik wist ook precies wat er komen zou. alleen die vorm van de doos al .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.