• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.356 stemmen

Seven of Saw?

zoeken in:

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Ik vond Seven wel oke, Saw heeft een paar dingen nagedaan (En verbeterd) , en die vind ik dan ook veel beter. Ik zie Saw als de verbeterde, ''wakkergeschudde'' Seven.

el-diego

• 71 berichten
  • 87 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Ik vond Seven wel oke, Saw heeft een paar dingen nagedaan (En verbeterd) , en die vind ik dan ook veel beter. Ik zie Saw als de verbeterde, ''wakkergeschudde'' Seven.

Saw is echt geen verbeterde seven.

het is ook geen rip off, maar gewoon een goede low budget film.

Seven daarentegen is beter, het verhaal, acteurs enz zijn net beter dat ligt ook aan het budget natuurlijk.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

7

Omdat de film meer biedt dan alleen maar een thrillerverhaal met een leuk gevonden plot. De interactie Freeman-Pitt is bijvoorbeeld erg goed en boeiend. Het decor waarin dit zich afspeelt (neerslachtige kamers en veel regen) versterkt het naderende onheil nog ns. Daarnaast is Spacey erg goed als serial killer.

Saw is niet meer dan een leuk plotje en wat schokkende beelden, daar blijft verder niet zoveel van over.

sangha

• 605 berichten
  • 517 stemmen

doe mij maar saw, ik vind de motivatie van jigsaw erg orgineel en boeiend. maar se7en vond ik ook een goede film, dus het scheelt absoluut niet veel (het is meer dat ik brad pitt gewoon niet kan uitstaan, hoewel hij in deze film nog wel oke is).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Se7en. Saw is een thriller zonder spanning, zonder goed acteerwerk, maar wél met een seriemoordenaar die belachelijke motieven heeft.

Se7en heeft daareentegen wel spanning, goed acteerwerk en de motieven van de seriemoordenaar zijn veel overtuigender.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Se7en, betere sfeer, acteerprestaties en meer spanning. Ik vind saw een overgehypte film die nog net een voldoende weet te scoren. Zoals the one ring hierboven al aangeeft, zijn de motieven van de jigsaw killer een beetje vaag. Z'n grote motief is wel duidelijk maar ik vind een paar van z'n slachtoffers en beweegredenen vreemd. Dat is bij se7en niet zo.

Se7en 4*

saw 3*

miepke

• 816 berichten
  • 0 stemmen

seven, zeker weten

saw is zo onrealistisch, en té overdreven, met ook nog geen fantastische acteerprestaties

seven; uitstekende acteurs, goed verhaal, briljant einde,,

Ja, deze is zeker voor seven (toch al een van mij favoriete films) en ik kan me in de moordenaar bij seven goed inleven

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 628 stemmen

Se7en. zeker weten, ondanks datik Saw nog niet heb gezien.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Seven voor het acteren

maar saw zou ik kiezen voor toch voor het geniaale idee

voor het verhaal.

Liwwie

• 151 berichten
  • 329 stemmen

Seven....

Seven heeft ook alles in zich om tijdloos te worden. Seven is briljant in opbouw, realistischer en verschikkelijk naargeestig in camerawerk en sfeer.

Saw heeft een geniaal uitgangspunt.... en daar blijft het ook wel bij. Slecht acteerwerk en een dader waarvan je vanaf het begin wist dat hij in het midden dan.

Van Saw vind ik dat het in een beeld past waarin alles wat boosaardigheid betreft moet worden overtroffen en dat het het doel voorbijschiet. Past ook in mijn visie op wat er in het eerste decennium van dit millennium verkeerd is aan de filmindustrie. Wat mij betreft zijn deze eerste zes jaren grotendeels een zwarte bladzijde in de cinematografie...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Liwwie schreef:

. Wat mij betreft zijn deze eerste zes jaren grotendeels een zwarte bladzijde in de cinematografie...

Dan zit je toch met je ogen dicht te kijken, want er wordt buiten mainstream Hollywood om ongeloofelijk veel leuks en origineels gemaakt.

Liwwie

• 151 berichten
  • 329 stemmen

Grotendeels Reinbo... grotendeels.... Wat mij betreft ligt de as van cinematografie nu in Europa en Azië.... eigenlijk al een paar decennia...

jayytjee

• 258 berichten
  • 0 stemmen

Saw komt nog niet eens in de buurt van Se7en vind ik !

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Seven. Betere acteurs, beter verfilmd.

j0zman

• 144 berichten
  • 459 stemmen

Se7en! Absoluut!

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Seven heeft een beter verhaal en is in zijn algemeen beter.

Saw is meer een schokking film en heeft de betere ''horror'' scenes. iets waarvoor ik wel eerder zou gaan zitten.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Seven is kwalitatief een stuk beter.

Gollem

• 153 berichten
  • 660 stemmen

Se7en is briljant, vooral het lugubere, schokkende einde.

Goed spel van Pitt, Freeman en Spacey.

Bovendien had Se7en David Fincher als regisseur.

Saw was geweldig om te zien, maar is geen briljante film, ook al had ie wel een goede ontknoping.

Gollem

• 153 berichten
  • 660 stemmen

Kun je Se7en en Saw eigenlijk wel met elkaar vergelijken?

Se7en is een thriller, Saw een horror.

Je kunt dan beter discusseren over bv. Se7en of The Silence of the Lambs, dat zijn beide thrillers die gaan over een seriemoordenaar!

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Maar Se7en en Saw gaan beiden over een man die slachtoffers zoekt die het volgens hem niet verdienen om te leven.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Gollem schreef:

Dat maakt toch niet uit als er goed geregisseerd wordt... Het gaat niet om de naam, maar om de manier waarop.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Heb overlaatst seven nog eens gezien en voor mij blijft saw toch beter. Het zijn beide 2 zeer goede films die sterk zijn uitgewerkt. Maar saw zet een goed verhaal neer met mindere bekende acteurs ook en het einde vind ik persoonlijk beter. Bij seven krijg je kleine tips op het laatste in de auto en bij saw is het wachten tot het laatste stuk en dan verwacht je totaal niet hoe het in elkaar zit.

Het verschil is niet groot voor mij tussen de 2.

thomzi50

• 1991 berichten
  • 2527 stemmen

jayytjee schreef:

Saw komt nog niet eens in de buurt van Se7en vind ik

Inderdaad, Se7en in ieder opzicht beter.

meintje

• 2 berichten
  • 16 stemmen

saw natuurlijk!

meintje

• 2 berichten
  • 16 stemmen

weet er iemand nog een goeie thriller? het liefste iets daat ook met passie te maken heeft, thnQ

Idol

• 235 berichten
  • 363 stemmen

Saw vond ik beter dan Se7en ten eerste was het einde veel verassender, en bij se7en zijn er veel minder spannende momenten, bij saw is het eigenlijk continue spanning.

eigenlijk moet je ze niet vergelijken.

metaledje

• 740 berichten
  • 859 stemmen

toch liever seven, met seven leef je je meer in de personages, met saw gaat het meer om de moorden en wendingen, saw is erg vermakelijk maar ik ga liever voor meer gevoel en dan is seven toch beter

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Gollem schreef:

Dat zou voor mij eerder een minpunt betekenen.. in het geval van se7en was het dat niet gelukkig. Veel betere film dan saw.

arshad

• 127 berichten
  • 556 stemmen

se7en

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

DUIDELIJK Se7en.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.