menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste acteurs

zoeken in:
Ik vind het sowieso al raar dat er hier nu juist een top 10 acteurs topic gebumpt werd en een beste acteurs recent gebumpt werd

Opvallend op dit moment zijn voor mij toch wel:

Jake Gyllenhaal
Tom Hardy
Steve Buscemi (nog steeds)
Leonardo Di Caprio
Idris Elba

Dick2008
TornadoEF5 schreef:
Ik vind het sowieso al raar dat er hier nu juist een top 10 acteurs topic gebumpt werd en een beste acteurs recent gebumpt werd

Arme bumper. Je zult nog veel meer dingen gaan raar vinden.
De vraag is eigenlijk
Ronaldinho schreef:
Wie is nou de beste acteur op dit moment?
Maar je zal alleen maar (heel) oude(re) films kijken, dan wordt de vraag iets moeilijker. Films vanaf 2010 tot nu. Ik denk dan geen.

kappeuter (crew)
TornadoEF5 schreef:
Ja maar er staat een lijst met beste actrices in cast & crew. En de beste acteurs staat hier. Het is ofwel het ene of het andere hé.

Terechte opmerking. We hebben nu gelijk getrokken en zo nodig verplaatst naar toplijsten en favorieten. Er waren nog wat topics die ook verkeerd stonden.

Oké mooi.

Top 25 (in alfabetische volgorde):

Humphrey Bogart
Lon Chaney
Charles Chaplin
Robert De Niro
Charles Farrell
Henry Fonda
Morgan Freeman
Jean Gabin
Cary Grant
Alec Guinness
William Holden
Buster Keaton
Shah Rukh Khan
Jack Lemmon
Tony Chiu Wai Leung
Fredric March
Marcello Mastroianni
Yves Montand
Paul Newman
Jack Nicholson
Philippe Noiret
Michel Piccoli
Alberto Sordi
James Stewart
Spencer Tracy

mijn top 3 van het moment:
- Michael Shannon
- Christian Bale
- Jake Gyllenhaal

Ivan Mozzhukhin
Gian Maria Volonté
Ivan Mykolaichuk (mijn avatar: Propavshaya Gramota (1972)
Jim Broadbent
Oliver Reed
Michel Simon
Peter Finch
Michel Bouquet
Kurt Raab
Volker Spengler
Brian Cox
Rip Torn

Ik hou niet echt van de Amerikaanse acteerstijlen, waarbij de persoonlijkheid van de acteur vaak te veel domineert als basis voor de zogenaamde "methode". Acteurs die uit niks een totaal nieuw karakter kunnen creëren of acteurs die de expressie en het grote gebaar opzoeken heb ik het meeste respect voor.
Jammer genoeg wordt dat vaak als over-acteren gezien, wat dan automatisch slecht zou zijn.
Ik zou nog veel meer acteurs kunnen noemen, maar de bovenste 10 staan wat mij betreft echt aan de top, qua veelzijdigheid, emotie, expressie, geloofwaardigheid en humor.

Na ontdekking van dit forumonderwerp heb ik mijn bericht van top 10 acteurs weggehaald en hier geplaatst:

Beste acteur: Robert De Niro
Favoriete acteur: Brandon Lee
Beste actrice: Sigourney Weaver
Beste Nederlandse acteur: Ko van Dijk junior
Best kindtalent: Heather O'Rourke

Kleine toelichting nu ik bezig ben.
Van De Niro krijg ik een brok in mijn keel. Onwerelds geweldenaar van een acteur.
Brandon Lee heeft maar aan één grote film kunnen werken waarin hij uitblonk en dat was er eentje waarvan ik er véél meer had willen zien. Zijn uiterlijk en uitstraling zat hem allemaal mee en met the Crow had ik het vertrouwen dat hij helemaal ging doorbreken.
Weaver vond ik het gezicht van de Alien franchise en erg sterk, ook in Avatar.
Ko van Dijk was al overleden voor ik geboren werd en als toneel- en hoorspelacteur pas bekend in de laatste jaren van zijn leven. Zijn imponerend stemgebruik is wat zijn acteerwerk, zo niet al zijn werk, extra dimensie gaf. Ik had Ko zo graag in een grote Nederlandse film willen zien schitteren. Spijtig dat er van zo iemand als hij maar weinig zijn.
Toen ik als kind Heather O'Rourke zag spelen in de Poltergeistreeks kon ik maar moeilijk geloven dat ze een jong meisje was. Ik vond haar acteren zo goed dat ik dacht dat het een volwassen persoon was met een groeistoornis. Haar overlijden was ook in Nederland nieuws, als ik het me juist herinner.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:10 uur

geplaatst: vandaag om 22:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.