• 143.189 films
  • 7.038 series
  • 21.346 seizoenen
  • 481.074 acteurs
  • 286.408 gebruikers
  • 8.226.997 stemmen

Beste acteurs

zoeken in:

Ronaldinho

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Wie is nou de beste acteur op dit moment? Ik heb lang zitten te denken om bij deze vraag een mooi antwoord te formuleren en ik ben er niet geheel uit gekomen. Ten eerste is het natuurlijk subjectief, iedereen zal een andere acteur goed vinden omdat men verschillende genres leuk vind. Als je gek bent van romantiek en je bent een vrouw vind je al gauw Leonardo DiCaprio leuk. Dus het is moeilijk om een gezamelijk antwoord te krijgen.

ALs eerst heb ik nagedacht welke acteurs ik goed vind. Ik kwam op de volgende acteurs:

- Tom Hanks vond ik zeer sterk spelen in Philadelphia en apollo 13. Een goede persoonlijkheid en blijft naar mijn mening ook goed op de achtergrond. Ze ziet hem niet vaak in roddelbladen ect.

- Brad Pit vind ik ook goed. Bijvoorbeeld in FIght Club en Seven Years in Tibet vond ik hem sterk spelen.

- Anthonie Hopkins, ik denk een klasse apart.

- Will Smith vond ik uitstekend spelen in Ali, een Will Smith die we eigenlijk niet kenden. Een keer geen humor.

- Dustin Hoffman, uitstekend in the rain man.

- Russel Crowe, die geweldig speelde in the gladiator.

Maar wie is de beste?? Wie ben ik vergeten?? Is er wel een die er uitspringt??

Ik hoop dat andere mensen mij kunnen helpen met het zoeken naar de beste acteur en actrice. Ik hoop dat jullie reageren op mijn mening, wat natuurlijk niet alleen positief hoeft te zijn. Ik wacht geduldig af, Ronaldinho

Macmanus

• 13577 berichten
  • 3450 stemmen

Eward Norton ben je toch echt wel vergeten,.

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

Depardieu, Clooney, Depp, Eastwood, Bridges, Buscemi, Macey, Montand, Delon, om er maar even een paar te noemen !

narva77 (crew films)

• 11557 berichten
  • 6046 stemmen

David Morse (Dancer in the Dark, The Rock, The Green Mile, The Negotiator enz.)

Yak

• 4945 berichten
  • 827 stemmen

Dancer in the Dark, The Rock, The Green Mile, The Negotiator enz.

En vergeet de Langoliers niet! Ik ken iemand die daar echt he-le-maal weg van is, komt ook wel eens op deze site

narva77 (crew films)

• 11557 berichten
  • 6046 stemmen

Ken ik niet...

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

David Morse (Dancer in the Dark, The Rock, The Green Mile, The Negotiator enz.)
Dancer in the dark was toch echt een klein bij-rolletje

narva77 (crew films)

• 11557 berichten
  • 6046 stemmen

Bescemi

Oja, enne wie is dit dan?

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

Buscemi

Oja, enne wie is dit dan?

Ramon K

• 13580 berichten
  • 0 stemmen

Goede acteurs: Jack Nicholson, Al Pacino, Robert De Niro, Robert Duvall, Gene Hackman, Dustin Hoffman, Christopher Walken, James Caan, Marlon Brando, Gregory Peck, Robert Mitchum, Peter Sellers, Toshiro Mifune, Philip Seymour Hoffman, William H Macey.....en ga zo maar door.

Beste actrices: weet ik niet echt; ik vind Julianne Moore, Jodie Foster en Meryl Streep wel goed.

Steve Buscemi moet gewoon een keer een award krijgen voor zijn diversiteit aan prachtige bijrollen.

Keanu Reeves, Julia Roberts, Sandra Bullock, Meg Ryan, Paul Shore en Adam Sandler vind ik de grote schandes van het witte doek. Een acteercursus zou misschien kunnen helpen......

En Will Smith en Ben Affleck vind ik ook niet echt super!

Ronaldinho

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Maar de vraag blijft natuurlijk wie de beste is. Laten we nou is een top 5 samenstellen. Als iedereen nou eeen top 5 samenstelt van beste acteur. Dan kunnen we kijken welke het meest op een staat en dan kunnen we dus zien wie de beste ecteur is. Ik zal zelf maar beginnen:

1. Tom Hanks

2. Anthonie Hopkens

3. Al Pacino

4. Brad Pit

5. Will Smith

Ik wacht nu op jullie antwoorden en dan zullen we is zien wie de beste is.....

NERD

• 1649 berichten
  • 1207 stemmen

1. Brad Pitt

2. Edward Norton

3. Joachin Phoenix

4. Jeff Bridges

5. Mickey Rourke (...shoot me!:P)

Maar dit zijn slechts 5 van mijn favorieten (de acteurs waarvoor ik een film sowiezo ga kijken dus!!) er zijn zo veel goede acteurs, maar deze 5 schoten het eerst bij me te binnen. Brad Pitt is echter wel altijd mijn favoriet.

jedymaster

• 873 berichten
  • 2298 stemmen

Harrison Ford

jedymaster

• 873 berichten
  • 2298 stemmen

Harrison Ford vanwege:

1. Air Force One (1997)

2. Blade Runner (1982)

3. Clear and Present Danger (1994)

4. Devil's Own, The (1997)

5. Force 10 From Navarone (1978)

6. Frantic (1988)

7. Fugitive, The (1993)

8. Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

9. Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

10. K-19: The Widowmaker (2002)

11. Mosquito Coast, The (1986)

12. Patriot Games (1992)

13. Presumed Innocent (1990)

14. Raiders of the Lost Ark (1981)

15. Random Hearts (1999)

16. Regarding Henry (1991)

17. Sabrina (1995)

18. Star Wars IV: A New Hope (1977)

19. Star Wars VI: Return of the Jedi (1983)

20. Witness (1985)

tovenaar

• 6725 berichten
  • 0 stemmen

"Da" beste acteurs, net zoals Nerd, degene die me het eerst te binnen schoten, willekeurige volgorde:

1. Brad Pitt

2. Al Pacino

3. Tim Roth

4. Benicio del Toro

5. Robert de Niro

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

1. Steve Buscemi

2. Al Pacino

3. Edward Norton

4. Russel Crowe

5. Robert De Niro

EmDee

• 7194 berichten
  • 1417 stemmen

Daniel Day-Lewis

Christopher Walken

Steve Buscemi

Clint Eastwood

Bill Murray

NERD

• 1649 berichten
  • 1207 stemmen

Pfff, ik heb inmiddels al weer veel acteurs gezien waar ik net niet aan dacht...het enige waar je echt waarde aan mag hechten is nummer 1: Brad Pitt.

Macmanus

• 13577 berichten
  • 3450 stemmen

Depardieu!

Bleeeh hem vind altijd zo slecht, vind ik er niet in thuis horen.:)

aburefan

• 430 berichten
  • 952 stemmen

1. jack nicholson

2. johnny depp

3. marlon brando

4. james caan

5. jeff bridges/robert de niro

zoiets dan.

Macmanus

• 13577 berichten
  • 3450 stemmen

Een top 5 is te moeilijk maar dit zijn een paar favorieten.

Edward Norton

Al Pacino

Brad Pitt

Steve Buscemi

Tom Cruise

Philip Seymour Hoffman

William H. Macy (ik vind hem wel goed alleen hij speelt te vaak een sukkeltje, en ik vind acteurs beter als ze veel verschillende rollen kunnen spelen)

John C. Reilly

Victor Löw

(Thomas Acda) (meer omdat hij zo grappig is, vandaar dat hij tussen hakjes staat)

Vrouwlijke, Julianne Moore, Nicole Kidman.

Ik ben er vast nog wat vergeten....

Schaam Schaam ben gdvr gewoon Kevin Spacey vergeten, en Sean Penn is ook erg goed en Willem Dafoe, Sean Patrick Flanery, Norman Reedus, David Della Rocco, Billy Connolly ok de hele cast van Boondock Saints is goed.

Ronaldinho

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Zozo, er wordt veel op gereageerd, dat had ik niet echt verwacht. Het gaat lekker. Ik heb al weer erg veel acteurs gezien van ow ja die!!!! Neem bijvoorbeeld tom crouse. Hoe had ik die nou kunnen vergeten.

Maar effe een ander vraagje tussendoor:

Waarneer is een acteur een goede acteur????

Gaat het om het uiterlijk??? Is de 'goede' in een film eerder een goede acteur als de 'slechte'???? Wordt iemand die een loser speelt sneller over het hoofd gezien????

Ik hoop dat hier net zoveel reacties op komen en dat er een kleine discussie onstaat. En natuurlijk doorgaan met de TOP 5. Brad Pitt doet het trouwens goed!!!

tovenaar

• 6725 berichten
  • 0 stemmen

Een goede acteur is een acteur die je opvalt. Die boven de rest van cast uit steekt.

Ramon K

• 13580 berichten
  • 0 stemmen

Een goede acteur doet je iedere keer weer vergeten dat je naar een acteur aan het kijken bent. Zo'n acteur moet een grote diversiteit aan rollen kunnen spelen en niet in een stereotype rol blijven steken. Daarom kan ik een actrice zoals Meg Ryan of Julia Roberts ook niet waarderen. Tom Hanks en Antonio Banderas spelen ook altijd dezelfde karakters ( Hanks verbaasde me daarom ook in Road to Perdition). Uiterlijk speelt ook geen enkele rol voor mij bij de beoordeling van een acteur, ook al zal ieder castingsbureau in Hollywood daar nu juist wel rekening mee houden. Sterker nog, een Keanu Reeves kan niet acteren, maar heeft wel zijn uiterlijk mee.....en daar was Hollywood al lang tevreden mee.....

sydney

• 2224 berichten
  • 0 stemmen

Harrison Ford

Johnny Depp

Rebecka Liljeberg

Bruce Willis

Robert de Niro

Nastassja Kinski

Harry Dean Stanton

Ben Stiller

Peter Sellers

Dat zijn ze wel denk ik. Die er echt uitspringen voor mij.

aburefan

• 430 berichten
  • 952 stemmen

shit, peter sellers helemaal vergeten

Macmanus

• 13577 berichten
  • 3450 stemmen

Ramon ik moet het weer eens met je oneens zijn (helaas)

Tom Hanks speelt toch niet altijd hetzelfde.

Films als , Saving Private Ryan, Philadelphia, Forrest Gump, Cast Away, Apollo 13, Road to Perdition, The Green Mile.

Zijn toch er uiteenlopende rollen en hij vertolkt ze super vind ik.

aburefan

• 430 berichten
  • 952 stemmen

ben het toch wel eens met macmanus

neo (crew films)

• 15357 berichten
  • 8645 stemmen

acteurs: robert de niro,nicolas cage, al pacino, jack nicholson, james stewart, marlon brando, dustin hoffman, bruce willis enz.

actrices: angelina jolie, meryl streep, kathy bates

Macmanus

• 13577 berichten
  • 3450 stemmen

Angelina Jolie helemaal vergeten, ja die kan er ook wat van, maar haar uiterlijk helpt ook mee moet ik toegeven.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.