- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Aan iedereen: geniet vooral van de lijst. Van iedere deelnemers zitten er sowieso meerdere films in de top 1.000, dus er is zeker voor ieder wat wils! 
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
73/130, het valt nog mee met de mainstream. 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Eindelijk weer eens wat reuring op MM. Ga zo voort mensen!
(Toch mooi met z'n vijven Miami Vice in de top 900 gekregen. Degenen die daarop gestemd hebben zijn bijna net zo cool als die film.)
Stoux
-
- 84 berichten
- 644 stemmen
Klein detail bij de weergave, soms lijkt het niet helemaal goed te gaan bij de positie van vorige edities. Ik weet niet of dat handmatig of automatisch gaat, Film Pegasus.
Bijvoorbeeld bij;
876. Vredens Dag [Day of Wrath] (1943)
Editie 207: 979
En
902. Once (2007)
Editie 446 - Editie 674 - Editie 2017: 517
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Klein detail bij de weergave, soms lijkt het niet helemaal goed te gaan bij de positie van vorige edities. Ik weet niet of dat handmatig of automatisch gaat, Film Pegasus.
Bijvoorbeeld bij;
876. Vredens Dag [Day of Wrath] (1943)
Editie 207: 979
En
902. Once (2007)
Editie 446 - Editie 674 - Editie 2017: 517
Ik pas het aan. De samenstelling werkt met formules, dus de basis is nagekeken en correct. Maar het overzicht is wat knip en plakwer, dus daar kan soms wel iets fout gaan. Behalve bij de volgorde en de films zelf natuurlijk. 
Geef het gerust door als je ergens denkt een fout te zien. En dan heb ik het niet over de genomineerde films. 
Stoux
-
- 84 berichten
- 644 stemmen
Ik twijfelde ook niet aan de correctheid, hoor!
Het viel gewoon op, juist omdat alles er zo strak uit ziet 
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8916 stemmen
57/130
En veel van die 73 films zullen ook ongezien blijven. Met drie films van de 130 in de lijst ga ik denk ook wel mijn doel om met de minste films in lijst halen YES! 
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Als mensen deze lijst te mainstream vinden bij de nummers 1000 t/m 900 dan zou ik deze films toch wel eens voorleggen aan de gemiddelde bioscoopbezoeker. Ik denk dat het mainstream gehalte dan opeens toch wel een stuk minder wordt.
Dat MM users wat meer dan gemiddeld kijken en zich erin verdiepen en wat diverser kijken staat daar los van.
Daarnaast zal een lijst vanzelf mainstream-iger worden als er meer mensen gaan meedoen. Bekendere films zijn door meer mensen gezien en hebben dus meer kans op een plek in een top 300 of 500. Hoeft niet eens helemaal top notering te zijn.
Wil je een tiplijst moet je gaan vragen of mensen een top 50 / 100 insturen waarin alleen films mogen staan die minder dan 300 stemmen hebben ofzo.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Dat MM users wat meer dan gemiddeld kijken en zich erin verdiepen en wat diverser kijken staat daar los van.
Hoe kan dat er los van staan als dit de MM Top 1000 is? Als er gesproken wordt over "te mainstream", dan is dat uiteraard binnen de context van deze site.
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Het is ook niet meer dan dat natuurlijk. Bij vorige lijsten kwamen we ook Expendables, Avengers of Rambo tegen. De kans is nu eenmaal groter dat bekendere films in de lijst terecht komen. Een film moet al door meer mensen gezien zijn om in de top 1.000 te geraken. Ik zie het dan ook meer als een vaststelling en absoluut geen verwijt. Tenslotte zijn al deze 1.000 films wel een favoriet van verschillende mensen. Het is niet dat we ineens Spice World of Home Alone 4 te zien zullen krijgen. (wees gerust!)
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Voor een groot deel heeft de 'vermainstreaming' bij deze editie denk ik ook gewoon te maken met het feit dat een behoorlijk aantal users met een doorgaans eigenzinnigere smaak niet meedoen. Finisterra, TOR, starbright boy, Airbakke, Observator, om er maar een paar op te noemen, zijn helaas allemaal niet van de partij.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
(Toch mooi met z'n vijven Miami Vice in de top 900 gekregen. Degenen die daarop gestemd hebben zijn bijna net zo cool als die film.)
Ik wel het minst cool met mijn plek 413. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Als groep die Portugees stemt vrees ik dat we dit jaar geen enkele Portugese film in de lijst te zien krijgen. 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Jammer dat er toch vaak zo’n ‘mainstream is slecht’-toontje door de berichten heen sijpelt. Komt een beetje snobistisch over.
Dievegge
-
- 3170 berichten
- 8194 stemmen
Ik denk dat cinefielen vooral vrezen voor een lijst die te veel gedomineerd wordt door recente Amerikaanse films, met nogal wat sequels en remakes. In een lijst aller tijden zouden verschillende landen, periodes en genres voldoende vertegenwoordigd moeten zijn, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Tot nu toe heb ik slechts drie nieuwkomers gesteund: Brødre, The Piano en Il Postino. Ik ben vooral verrast dat die er vorige keer niet instonden. Op Lazzaro Felice zou ik misschien ook nog gestemd hebben, maar die heb ik pas na de deadline ontdekt.
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Jammer dat er toch vaak zo’n ‘mainstream is slecht’-toontje door de berichten heen sijpelt. Komt een beetje snobistisch over.
Niks mis met mainstream. Een film is niet slecht omdat hij een groot publiek bereikt. Ik ga Miami Vice zeker een keer terug opzoeken en ik ben blij met films als Sherlock Holmes en Taken bvb. Ik denk dat de bezorgdheid vooral is dat de lijst een mooie mix blijft. Maar er zijn nog veel films te gaan en ik denk wel dat we er ook dit jaar in geslaagd zijn om divers te blijven.
SimonSav
-
- 337 berichten
- 3414 stemmen
Als groep die Portugees stemt vrees ik dat we dit jaar geen enkele Portugese film in de lijst te zien krijgen.
Stond Aquele Querido Mês de Agosto (2008) er vorige editie niet nog in? Heeft mijn stem alvast wederom dit jaar 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik denk dat cinefielen vooral vrezen voor een lijst die te veel gedomineerd wordt door recente Amerikaanse films, met nogal wat sequels en remakes. In een lijst aller tijden zouden verschillende landen, periodes en genres voldoende vertegenwoordigd moeten zijn, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. .
Denk dat het ook wel mee zal vallen. Met de verschillende landen en genres zit het wel goed (horror is wat ondervertegenwoordigd maar voor de rest zit alles er weer in). Alleen de verschillende periodes is wat problematisch, maar er zijn nog veel films te gaan.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik word niet gestimuleerd om ooit nog een lijst in te sturen... Je bent er al uren mee kwijt en vervolgens wordt het niet in dank afgenomen... Bovendien heb ik een andere smaak dan de meeste hier.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Stond Aquele Querido Mês de Agosto (2008) er vorige editie niet nog in? Heeft mijn stem alvast wederom dit jaar
Ah ja die staat er gegarandeerd in. Dat is er in ieder geval een dan.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik word niet gestimuleerd om ooit nog een lijst in te sturen... Je bent er al uren mee kwijt en vervolgens wordt het niet in dank afgenomen... Bovendien heb ik een andere smaak dan de meeste hier.
Dat is juist de bedoeling. Volgens mij heeft niemand dezelfde lijst ingestuurd, en iedereen heeft een andere smaak. Kom op, niet te zwaarmoedig.
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Jouw lijst wordt van harte gewaardeerd! Jammer dat je er geen gestuurd had, maar gewoon doen zou ik zeggen.
phalluz
-
- 23 berichten
- 264 stemmen
Mischien volgend jaar tijd voor een 'Snob 1000 aller tijden'... 
Tot nu: 88/130 en van de 42 die ik nog moet zien, kan ik nog 31 ICM checks verdienen.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
Het zou met al die veranderingen zomaar eens kunnen gebeuren dat 2001 niet op #1 staat dit jaar! 
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Maar over 2 jaar doe ik niet meer mee aan deze lijst, dat heb ik me wel al voorgenomen; de kloof tussen de 'oudere'/vroegere' actieve MM-users en de nieuwe generatie actieve MM-users is daarvoor te groot. Deze lijst gaat niet 'mijn lijst' worden. Ik wil nog speciale dingen, niches, maffe dingen gaan ontdekken en ik vrees dat dit een lijst gaat worden die de mainstream omarmt, zeker als er over een jaar of 10 zo'n 500 deelnemers een lijst gaan insturen.
Zou toch zonde zijn als de nieuwkomers van de volgende editie die samuraifilm tips zouden mislopen vanwege het ontbreken van jouw lijst. 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Niks mis met mainstream. Een film is niet slecht omdat hij een groot publiek bereikt.
Overigens, als een lijst niet divers is dan is het sowieso een beperkte lijst.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Het zou met al die veranderingen zomaar eens kunnen gebeuren dat 2001 niet op #1 staat dit jaar!
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Pegasus heeft het antwoord al gegeven. Infinity War staat op nr 1. Ik denk dat dan sommige mensen hier letterlijk zullen ontploffen
.