menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
chevy93 schreef:
(quote)
Dat lijkt me een pittige klus. Ik weet ook niet meer welke still er vorige keer bij de film stond, dus of het echt nodig is weet ik niet.

Ik heb al van ongeveer de 600 hoogst genoteerde films van vorig jaar een nieuwe still gevonden. Kans is groot dat daar een groot deel opnieuw in de lijst kan komen. Ik heb enkele goeie sites waar ik snel mooie kwaliteitsvolle stills kan terugvinden.

geplaatst:
Ik begin nu ook wel te twijfelen om ik misschien ook een lijst ga indienen maar 250 vind ik toch veel en dan nog allemaal ranken. 50 of 100 zou mij misschien nog lukken. Het is mij allemaal te veel werk, hoewel niets in vergelijking met de verwerking die de organisator moet doen. En mijn filmsmaak is nogal gefocust op enkele genres, dus veel wat hier naar boven gaat komen zal niet mijn ding zijn.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
alexspyforever schreef:
Ik begin nu ook wel te twijfelen om ik misschien ook een lijst ga indienen maar 250 vind ik toch veel en dan nog allemaal ranken. 50 of 100 zou mij misschien nog lukken. Het is mij allemaal te veel werk, hoewel niets in vergelijking met de verwerking die de organisator moet doen. En mijn filmsmaak is nogal gefocust op enkele genres, dus veel wat hier naar boven gaat komen zal niet mijn ding zijn.

Het zou toch leuk zijn dat je ook een lijst doorstuurt. De top 1000 is een mooie mix van arthouse, blockbusters, horror, romantiek, oud en nieuw, SF, actie, klassiekers en leuke verrassingen, ... Het is net die mix wat voor een mooi lijst zorgt.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Ik begin nu ook wel te twijfelen om ik misschien ook een lijst ga indienen maar 250 vind ik toch veel en dan nog allemaal ranken. 50 of 100 zou mij misschien nog lukken. Het is mij allemaal te veel werk, hoewel niets in vergelijking met de verwerking die de organisator moet doen.

Ik ben het met je eens. Ik had ook graag mee gedaan, maar er gaat helaas te veel tijd in zitten. Bovendien is het moeilijk om de films te ranken die ik al een tijd niet heb gezien. Dat wordt nattevingerwerk en dat is niet mijn ding.

Inderdaad, Film Pegasus zal ongeloofelijk veel uren maken om dit allemaal in goede banen te leiden. Petje af.

Dit topic ga ik sowieso volgen.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Jullie hebben nog tijd om jullie te bedenken. Het lijstje moet idd wel een volgorde hebben met je favoriet op nr 1, maar het is ook geen moderne wiskunde natuurlijk. Dergelijke lijstjes zullen altijd wel in beweging blijven. Ik heb mijn lijst al gemaakt en het is een mooie afspiegeling geworden van mijn huidige filmsmaak.

geplaatst:
Die verplichte MM-codes gaan voor mij wel eens de doodsteek zijn..

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Prinz schreef:

Je kan gemakkelijk een export vragen van je stemmen, daarin staan de codes. Als het echt niet anders kan mag je de lijst zo doorsturen, maar dat geeft mij meer werk natuurlijk. Uitzonderlijk maak ik daar geen probleem over. Best wel met jaartal dan. Die MM-codes is om te zorgen dat ik zeker ben welke film jij bedoelt. Er zijn veel naamgenoten en een verwarring is snel gebeurd.

geplaatst:
Film Pegasus als ik de methode van Gang_Star toepas door mijn kast open te trekken en enkel de films uit mijn collectie te nemen dan zal ik wel nog aan 250 komen waarvan wel 75% of meer horror zal zijn. Maar dat ranken blijft voor mij ook een natte vingerwerk ander andere omwille van de redenen die Alexander1900 opgeeft. Ik zou dat te snel beu worden. Ze van de juiste MM-url voorzien is ook al werk genoeg

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Geef het een poging. Elke stem telt heb ik in het verleden gezien en zorgt voor een boeiende lijst.

geplaatst:
Even een vraagje aangezien het de eerste keer is dat ik hieraan meedoe, wat is juist de MM-code en waar kun je die vinden?

geplaatst:
Hollywood007 schreef:
Even een vraagje aangezien het de eerste keer is dat ik hieraan meedoe, wat is juist de MM-code en waar kun je die vinden?

MM-code is de code die bovenaan staat in de witte balk bij een film (in de url). De mm-code van jouw favoriete film (The Final Girls) is bijvoorbeeld 103043. The Final Girls (2015)

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Tip voor mensen die snel die MM-code willen hebben: je kan een export trekken van al je stemmen op Moviemeter. Dat kan via Mijn gegevens exporteren - MovieMeter.nl. Je krijgt dan een lijst in csv-vorm (de variatie op de excel) met daarin mooi alle gegevens die je nodig hebt.

geplaatst:
Prinz schreef:

Deed je de vorige keer ook mee? Heb je de lijst niet ergens opgeslagen? Als je het echt te veel werk vindt, dan stuur je de lijst eind mei/begin juni al naar Pegasus (zonder MM code). Misschien dat hij er dan iets minder problemen mee heeft .

geplaatst:

Ik zal alles morgen even doornemen wanneer ik eindelijk even een dagje vrij heb .

geplaatst:
Zo..na een tijdje ranken heb ik uiteindelijk een 'Top 5' kunnen maken, als ik dit tempo vast kan houden dan heb ik waarschijnlijk in 2021 een top 100. Dus het ziet er gunstig uit, wellicht dat ik in 2023 mee kan doen.

geplaatst:
Voor de mensen die zich vreselijk druk maken om de exacte volgorde en vrezen dat het een rotklus is om een ranked lijst te maken, zoals alexspyforever; zelfs met natte vingerwerk kun je nog titels steunen die je er graag inwilt.

Zoals ik eerder al eens aangaf: Napoléon (1927) kwam er niet in omdat ik geen lijst had ingeleverd 4 jaar terug (zo kun je het althans zien). We hebben toen berekend dat als ik hem wel had genomineerd hij er er wel in was gekomen, en of dat op plaats 30 of plaats 60 was geweest of misschien zelfs 120 (die getallen verzin ik even) had niet uitgemaakt. Wel voor de placering, maar niet voor zijn uiteindelijke belanden in de lijst

Je steunt je favoriete films ook door ze te selecteren, en of die volgorde exact klopt, maakt mij persoonlijk (zeker in de lagere regionen) niet vreselijk veel uit.

geplaatst:
MovieMind schreef:
Zo..na een tijdje ranken heb ik uiteindelijk een 'Top 5' kunnen maken, als ik dit tempo vast kan houden dan heb ik waarschijnlijk in 2021 een top 100. Dus het ziet er gunstig uit, wellicht dat ik in 2023 mee kan doen.

Moet ik anders meehelpen dan kunnen we misschien een gezamenlijke lijst indienen, wat we allebei leuk vinden, misschien halen we de deadline dan alsnog

geplaatst:
John Milton schreef:
Je steunt je favoriete films ook door ze te selecteren, en of die volgorde exact klopt, maakt mij persoonlijk (zeker in de lagere regionen) niet vreselijk veel uit.
Dat was ook mijn plan, is ook niet te doen (voor mij althans).
Al zullen mijn persoonlijke favorieten wel in de bovenste regionen staan.
(hoewel ik me nu bedenk dat al mijn nominaties persoonlijke favorieten zijn, anders nomineer ik ze niet )

alexspyforever schreef:
Moet ik anders meehelpen dan kunnen we misschien een gezamenlijke lijst indienen, wat we allebei leuk vinden, misschien halen we de deadline dan alsnog
Denk niet dat we mee mogen doen met een top 12!

geplaatst:
Prinz schreef:

Tip voor mensen die werken vanuit IMDb of andere site:
In sommige gevallen kun je met Excel alle MM-codes koppelen aan de films. Dan hoef je niet handmatig te zoeken. Dan ga ik er wel vanuit dat je op alle films hebt gestemd op MM.

Stel je hebt al een lijst met favoriete fimls op IMDb of iCM. Exporteer die lijst. De spreadsheet bevat IMDb-urls.
Exporteer ook je stemmen op MM. Dit bestand bevat de IMDb-code. Voeg dit toe aan de spreadsheet van IMDb of iCM.
Maak van de IMDb-codes in de MM-export echte IMDb-urls.
Gebruik de functie VERT.ZOEKEN om bij elke IMDb-url in de IMDb- of iCM-export de juiste MM-code te vinden.

Klinkt misschien ingewikkeld voor sommigen, maar het scheelt veel handmatig werk.

Voor velen hier is het waarschijnlijk het handigst een lijst te maken vanuit een MM-export. Dan hoef je geen MM-codes te zoeken. Ranking maken kan dan lekker in Excel. Filtertje aan, sorteren, etc...

Zonder Excel doe ik aan geen enkele poll mee.

geplaatst:
Als je je export met excel op volgorde kunt zetten ben je er eigenlijk al. Kwestie van schuiven met de regels.

geplaatst:
Film Pegasus schreef:
5. Doorsturen lijstjes:
Om het snel te verwerken is het gemakkelijk om alles in een Excel te gieten. Gewoon in 4 kolommen te verwerken met Plaats Filmtitel Jaartal Moviemeter-code. Mijn mailadres kan je in mijn profiel terugvinden. Wie toch niet zo vertrouwd is met Excel kan het ook nog gewoon doorsturen via persoonlijk bericht, weliswaar met alle nodige gegevens.

????
Maar bij je profiel staat:
E-mailadres: (verborgen) Begrijp ik hieruit dat je nog geen lijstje kan doorsturen?

geplaatst:
arno74 schreef:
Als je je export met excel op volgorde kunt zetten ben je er eigenlijk al. Kwestie van schuiven met de regels.

Klopt. Zelf hoef ik echter niet te schuiven, want ik heb altijd al een lijst klaar op icheckmovies. Ik hoef die alleen te exporteren. Ik moet echter dan nog wel 500 MM-codes toevoegen. Daarvoor is VERT.ZOEKEN dan weer handig. Dacht dat wellicht meer mensen hier baat bij kunnen hebben.

Als je bij nul begint, heb je gelijk.

geplaatst:
Ik maak de lijst ook op ICM, en exporteren naar Excel doe ik ook vaak. Scheiden in kolommen lukt me ook nog net.

Verder kan ik er nog niet veel mee, eens kijken hoever ik kom met je instructie, joachimt

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
joolstein schreef:
(quote)

????
Maar bij je profiel staat:
E-mailadres: (verborgen) Begrijp ik hieruit dat je nog geen lijstje kan doorsturen?

Ik heb het zichtbaar gemaakt. Stuur maar door dus.

geplaatst:
Ik blijf dit topic volgen voor de nodige tips maar ik ga zelf niet mee doen met maken van lijstjes. Helaas heb ik daar op het moment te weinig zin in, en moet ik eerst even uit dat irritante dipje ontwaken voordat ik weer ergens intensief aan mee wil ga doen !

geplaatst:
Kondoro0614 schreef:
Ik blijf dit topic volgen voor de nodige tips maar ik ga zelf niet mee doen met maken van lijstjes. Helaas heb ik daar op het moment te weinig zin in, en moet ik eerst even uit dat irritante dipje ontwaken voordat ik weer ergens intensief aan mee wil ga doen !

Ja hieraan wel meedoen en bij mij niet dan zou ik je idd kletsen gaan geven op je poep!

geplaatst:
Voor iedereen die geen tijd heeft om een lijst samen te stellen: ik heb nog wel eentje, kant en klaar, gratis en voor niks.

Je hebt er dus geen werk aan, en je kunt toch lekker meedoen.

geplaatst:
In al zijn simpelheid, alsnog behoorlijk briljant

geplaatst:
Ferdydurke schreef:
Voor iedereen die geen tijd heeft om een lijst samen te stellen: ik heb nog wel eentje, kant en klaar, gratis en voor niks.

Je hebt er dus geen werk aan, en je kunt toch lekker meedoen.

Dat klinkt al aantrekkelijk, maar ik ga denk ik toch voor:

MovieMind schreef:
Denk niet dat we mee mogen doen met een top 12!
Ik doe er anders nog een flinke schep bovenop met 6 films. Zo komen we er wel...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:51 uur

geplaatst: vandaag om 04:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.