menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Je hebt nog even tijd om een lijst samen te stellen. We moeten het aantal van vorige editie toch overtreffen lijkt mij.

geplaatst:
Het zou ook leuk zijn als ieder nog een veto-stem uit zou mogen brengen en dat er dan 100 punten van het totaal van die film afgaat. Of het veel in de ranking uit zou maken weet ik niet, maar ik zou het heerlijk vinden om een boutfilm flink omlaag te kunnen helpen stemmen.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Als jij tussendoor een alternatieve top slechtste films wil organiseren, hou ik u niet tegen.

geplaatst:
John Milton schreef:
Ik maak de lijst ook op ICM, en exporteren naar Excel doe ik ook vaak. Scheiden in kolommen lukt me ook nog net.

Verder kan ik er nog niet veel mee, eens kijken hoever ik kom met je instructie, joachimt

Als het je niet lukt, roep je maar, John. Met een iCM-export en een MM-export van je stemmen heb ik het zo gedaan.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
De kop is er af (figuurlijk toch). Joachim heeft het eerste lijstje opgestuurd. De rest mag volgen!

geplaatst:
Kondoro0614 schreef:
Ik blijf dit topic volgen voor de nodige tips maar ik ga zelf niet mee doen met maken van lijstjes. Helaas heb ik daar op het moment te weinig zin in, en moet ik eerst even uit dat irritante dipje ontwaken voordat ik weer ergens intensief aan mee wil ga doen !

Joh, je hebt al een top 100. Die 150 films kunnen er toch ook nog wel bij. Niet al te pietlutterig zijn als het op ranking aankomt, en gewoon de films selecteren die je echt wilt. Doe ik de MM-codes wel . Hoeft niet veel werk te zijn.

geplaatst:
Uit mijn lijst van 2017.

Belachelijke volgorde natuurlijk. En waarom staat die of die überhaupt zo hoog/laag? Geen idee.
Ik ga hem voor deze editie eens flink door elkaar husselen. En ook uitdunnen, want er moeten een hoop nieuwe titels in.

Huiskamervraag: wat staat er in vredesnaam op nr. 157?

https://i.ibb.co/dQKsTsc/fragment2017.jpg

geplaatst:
Ferdydurke schreef:
Huiskamervraag: wat staat er in vredesnaam op nr. 157?

Is dit een quiz?

Höstsonaten?

geplaatst:
joachimt schreef:

Höstsonaten?

Uitslag quiz:

1. joachimt (winnaar)
2. Baggerman (bedankt voor het meedoen)

geplaatst:
Alexander1900, MovieMind of we kunnen met zijn 3en gewoon wat random films selecteren tot we aan 250 komen, gedeeld door 3 das zo rond de 83 voor ieder.
En veel turkeys selecteren dan weet Baggerman helemaal niet meer welke boutfilm hij naar beneden moet halen

geplaatst:
alexspyforever schreef:
En veel turkeys selecteren dan weet Baggerman helemaal niet meer welke boutfilm hij naar beneden moet halen

Nou, er stonden er vorige keer al genoeg in waarvan ik dacht:

geplaatst:
IH88 schreef:
(quote)

Joh, je hebt al een top 100. Die 150 films kunnen er toch ook nog wel bij. Niet al te pietlutterig zijn als het op ranking aankomt, en gewoon de films selecteren die je echt wilt. Doe ik de MM-codes wel . Hoeft niet veel werk te zijn.

Als we zo'n deal maken wil ik er best honderd vijftig bij doen. Zal ik die op Letterboxd maken en dan doorsturen?

geplaatst:
Kondoro0614 schreef:
(quote)

Als we zo'n deal maken wil ik er best honderd vijftig bij doen. Zal ik die op Letterboxd maken en dan doorsturen?

Deal .

geplaatst:
er zijn hier weer veel mensen te goed voor deze wereld;

geplaatst:
tbouwh schreef:

Verklaar u nader?

geplaatst:
Een beetje urlletjes verzamelen kunnen we toch best zelf ? Waarmee ik juist niet zeg dat het niet oké is om elkaar te helpen natuurlijk (ik ben ook niet al te handig met Excel Ed), als het maar niet uit onze pure luiheid voortkomt.

geplaatst:
tbouwh schreef:
Een beetje urlletjes verzamelen kunnen we toch best zelf ? Waarmee ik juist niet zeg dat het niet oké is om elkaar te helpen natuurlijk (ik ben ook niet al te handig met Excel Ed), als het maar niet uit onze pure luiheid voortkomt.

Laat mij dan maar te goed voor deze wereld zijn. Geen probleem mee.
500 urlletjes verzamelen kost handmatig een paar uur werk. 15 seconde per url ofzo? 500x15/60 = 125 min
Als het geautomatiseerd kan worden, wil ik best 2 min besteden om iemand 2 uur werk te besparen. Maar inderdaad niet uit luiheid van de ander, maar uit digibeterigheid.

geplaatst:
tbouwh schreef:

Ik denk dat je het niet te serieus moet nemen wat sommige onder ons zeggen, ik was vooral een beetje aan het gekken met MovieMind en Alexander1900. Ik zie persoonlijk wel een top 100 zitten maar 250 dan weet ik sowieso dat het harken wordt. En zo in volgorde zetten dat vind ik dan al helemaal geen fijne klus. Die url's zoeken vond ik zelf het minste probleem, dat gaat vrij vlug, maar welke films en de volgorde dat zie ik niet echt zitten;
Ik zal wel eens komen kijken af en toe of er misschien iets van horror tussen zit nu ik weet dat joolstein van plan is om mee te doen.

geplaatst:
alexspyforever schreef:

Ik zal wel eens komen kijken af en toe of er misschien iets van horror tussen zit nu ik weet dat joolstein van plan is om mee te doen.

Joolstein heeft zijn lijst van 350 films al ingeleverd. Al kom ik erachter dat ik er nu al een paar ben vergeten! Echter kijk/ nomineer ik ook meer dan alleen horror! Het is wel zo dat alleen als er meer deelnemers met een hart voor horror mee doen, er ook meer horror's hoger zullen eindigen! Bij de vorige editie was ik één van de deelnemers met de minste films (er waren er twee boven mij) in de lijst!

Edit: Toch vind ik het heel leuk om me te doen!

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Of het nu voor horror, animatie, gouden klassiekers of Gouden Palm winnaars is, elke stem kan cruciaal zijn. Vorige edities lieten mooi zien dat dit een boeiende gevarieerde lijst wordt.

Met mezelf meegerekend ondertussen al 5 lijstjes verwerkt.

geplaatst:
Ik ga ook meedoen . Een top 250 moet inmiddels wel te doen zijn, al wacht ik nog even met het insturen van m'n lijst.

Met mezelf meegerekend ondertussen al 5 lijstjes verwerkt

Hoeveel deelnemers zaten we vorige editie eigenlijk?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Vorige editie waren er 63 deelnemers.

geplaatst:
Goed punt Joachim en het ging me ook enkel om gevalletjes gemakzucht en niet om 'digibetisme'. Moet zelf ook nog maar zien of ik eruit kom want wilde graag je aanwijzingen gaan volgen.
Hoe meer deelnemers, hoe beter.
Met op dit moment niet meer dan een stem of 2000 gaat mn lijst er desondanks al ingrijpend anders uitzien dan de vorige keer.

geplaatst:
tbouwh schreef:

Gelukkig weet je de achtergrond informatie niet waarom ik 'geen zin' heb zoals ik eerder zei . Gelukkig kan ik het voor de rest goed vinden met IH, en zou ik in betere tijden ook voor andere klaar staan op deze site. Verklaart trouwens ook waarom ik niet meer dagelijks online kom, weinig films kijk en eigenlijk niet meer actief ben .

geplaatst:
Kondoro0614 schreef:
(quote)

Gelukkig weet je de achtergrond informatie niet waarom ik 'geen zin' heb zoals ik eerder zei . Gelukkig kan ik het voor de rest goed vinden met IH, en zou ik in betere tijden ook voor andere klaar staan op deze site. Verklaart trouwens ook waarom ik niet meer dagelijks online kom, weinig films kijk en eigenlijk niet meer actief ben .

Je bent aan het trainen voor een goddelijk lichaam en zo een vrouwenmagneet te worden
am I right?

geplaatst:
alexspyforever schreef:
(quote)

Je bent aan het trainen voor een goddelijk lichaam en zo een vrouwenmagneet te worden
am I right?

o.a. maar ook wat familieomstandigheden waar ik nu even mee knooi.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
am I right?

Ik loop er altijd zo bij en hoef er niet eens voor te trainen, dat is wel zo makkelijk:
https://i.ytimg.com/vi/kKpVxL0KbMQ/maxresdefault.jpg

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Het zondagse weetje: De regisseur met de meeste films vorige editie was Steven Spielberg met 12 films. Gevolgd door Hitchcock en Scorsese met elk 11 films.

geplaatst:
Film Pegasus

Maakt het je nog uit of ik de lijst morgen inlever of pas de laatste dag? (je krijgt hem met mm-codes en juiste schrijfwijze et cetera)

Als dat weinig uitmaakt ga ik wat films herzien allicht, mocht je hem liever z.s.m. hebben dan zal ik de lijst ergens wel volgende week naar je sturen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.