menu

Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

zoeken in:
geplaatst:
Film Pegasus schreef:
Het zondagse weetje: De regisseur met de meeste films vorige editie was Steven Spielberg met 12 films.

Leuk, mijn huidige lijst heeft ook Spielberg op 1 staan met 12 films.

geplaatst:
23 Juni?

Nog tijd zat dus om nog een hoop titels te (her)zien.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Ik krijg nu al mooi lijstjes binnen zodat ik niet alles moet verwerken op de laatste dag. Maar je mag gerust wachten richting deadline als je nog wat films wil herzien. Als alles laat binnenkomt duurt het dan wat langer om alles te verwerken, maar dat lukt wel. Vorig jaar is ook alles goed gegaan en toen deed ik dat voor het eerst. Ondertussen al wat vlotter in het verwerken.

geplaatst:
Oh jeetje, ik wil hier zo graag aan mee doen, maar daarvoor heb ik echt nog te weinig shizzle gezien. Wil wel even melden dat de lijsten van de voorgaande edities altijd een uitstekend hulpmiddel zijn om fantastische films te ontdekken. Dus maak er weer wat moois van, luitjes.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Ik heb al 11 lijstjes verwerkt trouwens. De lijst begint stilaan vorm te krijgen, maar kan natuurlijk nog alle kanten uitgaan. Het belooft weer een mooie mix te worden.

geplaatst:
heb ik de namen die bij deze lijstjes horen gemist, of wou je die dit keer pas aan het einde onthullen?

welke film staat momenteel op nummer 1000?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
beavis schreef:
heb ik de namen die bij deze lijstjes horen gemist, of wou je die dit keer pas aan het einde onthullen?

welke film staat momenteel op nummer 1000?

Ik zal vanavond al een soort tussenstand meegeven met de deelnemers en de huidige nummer 1000. Wie nu nog zijn/haar lijstje doorstuurt kan dus mee tussen die namen staan.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Ik heb al lijstje binnen van beavis, Dopke, Edamboy, gauke, IH88, joachimt, joolstein, Knisper, MRDammann, Wendyvortex en mezelf natuurlijk. In totaal geeft dat 2.777 verschillende films en staat A few good man op nr 1.000. Maar elk nieuw lijstje kan alles terug overhoop gooien. Al kan je van een reeks films nu toch al zeggen dat ze er zeker bij zullen zijn. De vraag is dan hoe hoog ze genoteerd zullen staan natuurlijk. Dat ligt helemaal aan jullie lijstjes!

geplaatst:
10-15 nieuwe titels bij mij maar, schokkend weinig veranderingen in de top-100. Het belangrijkste is misschien nog wel dat door een herziening een van de films uit de top-3 van de laatste edities een aanzienlijk aantal plaatsen gestegen is in mijn lijst.

geplaatst:
eRCee schreef:
door een herziening een van de films uit de top-3 van de laatste edities een aanzienlijk aantal plaatsen gestegen is in mijn lijst.

De rijken worden rijker

geplaatst:
Normaliter houd ik daar ook helemaal niet van, dus laten we zeggen dat we in hetzelfde kamp zitten nu. (Welkom ! )

Maarre, volgens mij is het bovenaan vooral een onderlinge strijd, en die zie ik graag beslecht in het voordeel van de betreffende film.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Vorige editie moest ik toch vast stellen dat elk lijstje telt en de boel beetje bij beetje door elkaar schudt. De top 10 heeft er elkaar anders uitgezien trouwens. De nummer 1 is dan wel dezelfde, er is toch elke keer weer de nodige concurrentie in de buurt.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Tijd voor een zondagsweetje:

De hoogste vrouwelijke solo regisseur vorige editie was Sofia Coppola met Lost in Translation. De zussen Wachowski waren nog man toen ze The Matrix maakten. En Agnes Hranitzky maakte Werckmeister Harmoniak met Béla Tarr.

geplaatst:
Daar komt dit jaar verandering in met Andrea Arnold

geplaatst:
Was in 2017 toch ook al Andrea Arnold met American Honey? Of was Lost in Translation hoger geëindigd?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Lost in Translation op 68, American Honey op 72.

geplaatst:
Ik ga hoe dan ook mijn Arnold steentje bijdragen.

Woland, jij doet toch ook mee aan deze tweejaarlijkse traditie?

geplaatst:
Film Pegasus schreef:
De nummer 1 is dan wel dezelfde, er is toch elke keer weer de nodige concurrentie in de buurt.

Als dat diezelfde nummer 1 is als dat we al elke editie hadden, dan beginnen we een beetje onze eigen Bohemian Rhapsody te krijgen..

Daarover gesproken, hoe hoog zou dat gedrocht eindigen?

Daarover gesproken, ik mis nog eventuele personen die kunnen meedoen, dus even taggen: Ajax&Litmanen1, Basto, Ste* jullie ook zin hierin?

geplaatst:
Goeie, ik had dit tot nu toe gemist - ik ben erbij

geplaatst:
Ik ben van plan nog wat titels te kijken voordat ik mijn definitieve lijstje inlever. Helaas weinig tijd voor gehad de laatste paar maanden.

geplaatst:
John Milton schreef:
Ik ga hoe dan ook mijn Arnold steentje bijdragen.

Woland, jij doet toch ook mee aan deze tweejaarlijkse traditie?

Ik ook. Maar ja, ik ga ook mijn Sofia steentje bijdragen .

geplaatst:
mjk87 schreef:
(quote)

Daarover gesproken, ik mis nog eventuele personen die kunnen meedoen, dus even taggen: [usegr=32697]Ajax&Litmanen1[/user], Basto, Ste* jullie ook zin hierin?

Leuk idee, maar een minimum van 250 is wel erg veel voor mij aangezien ik nog niet eens 1000 stemmen heb.
Zou dus alleen kunnen als ik een top 50 of 100 zou kunnen indienen.

geplaatst:
Ste* schreef:
(quote)

Leuk idee, maar een minimum van 250 is wel erg veel voor mij aangezien ik nog niet eens 1000 stemmen heb.
Zou dus alleen kunnen als ik een top 50 of 100 zou kunnen indienen.

Met 273 stemmen van 4* en hoger kun je volgens mij een mooie top 250 maken!

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Een top 273 is ook toegestaan als je alle 4* dan wil meenemen.

geplaatst:
gauke schreef:
(quote)

Met 273 stemmen van 4* en hoger kun je volgens mij een mooie top 250 maken!

Hm, dat is meer dan gedacht, maar dan is er alsnog wel weinig ruimte tot het kiezen van echte favorieten...

Ik zal kijken hoe ver ik kom!

geplaatst:
Fijn dat er een deadline klaarligt, ga ik in mei in ieder geval nog even flink wat films bekijken.

En ook nog even een pak mogelijk geïnteresseerden/eerdere deelnemers/actieve users taggen

remorz otherfool Montorsi Shadowed Black Math wibro Macmanus gotti rep_robert HarmJanStegenga Chainsaw ArnoldusK danuz Maikeru Koert maerk dutchtuga niethie Zandkuiken Bottleneck sinterklaas BoordAppel Erwinner Mug FillumGek Warp

geplaatst:
Ik twijfel ook nog of er een top 250 uitkomt. Momenteel komt het pas op een top 100.

geplaatst:
Thanks voor het raggen maxcomthrilla, hou alleen al tijden geen stemmen meer bij, dus een top zoveel maken wordt erg lastig

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
danuz schreef:
Thanks voor het raggen maxcomthrilla, hou alleen al tijden geen stemmen meer bij, dus een top zoveel maken wordt erg lastig

Je hebt nog een kleine maand tijd.

geplaatst:
Ik ben ook inmiddels bezig met mijn top 250.
Wil nog een aantal titels (her)zien, ik denk dat ik hem enkele dagen voor de deadline zal inleveren.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.