menu

Film / Toplijsten en favorieten / Titanic slechtste film ooit?

zoeken in:
Mikoz, lees eerst ff de rest van het topic door Totaal niet serieus bedoeld blijkt...

kijkert
BoordAppel schreef:
Zo'n poll is echt onzin natuurlijk. Die mensen die gestemd hebben hebben nog nooit echt slechte films gezien. Kijk maar even in de flop 100 hier en in de bottom 100 op IMDb.

Ik ben er vrij zeker van dat er nog massa's films bestaan die veel slechter zijn dan wat er in de flop 100 en bottom 100 staat.

Slaat nergens op, idd een bagger poll.

Zavo schreef:
De top 10 van slechtste films

2. A.I.
5. Blair Witch project
6. Batman and Robin
8. Battlefield Earth

Kom op he. Zelfs al mag je A.I. slecht vinden, dan is dat toch NIKS vergeleken met B&M of Battlefield?

BlueSword
vanilla sky en titanic vind ik beide geweldig, deze poll stinkt.

Vito Corleone
Ik vind dit wat overdreven. Titanic is geen superfilm, maar ik vind het persoonlijk nog wel om aan te kijken.

1. Titanic - erg mooie film film
2. A.I. - goeie film
3. Pearl Harbor - mooie film maar begrijpelijk dat hij slecht kan worden gevonden
4. Vanilla Sky - 1 van mij favorieten. Totaal onterecht (Abre los ojos nog niet gezien)
5. Blair Witch project - perfect gemaakte low budget film die zo realistisch is dat mensen denken dat het echt gebeurd is.
6. Batman and Robin - te lang geleden gezien. Maar ik zie dat ik hem matig heb beoordeeld
7. The Avengers - niet gezien
8. Battlefield Earth - niet gezien
9. Eyes Wide Shut - goeie film met een meesterlijk sfeertje
10. Highlander 2 - niet gezien

Bwa dat is allemaal zo relatief he, smaken verschillen gewoon
Met een paar in dat lijstje ben ik het eens (Pearl Harbour, Battlefield earth) maar met andere totaal niet (Vanilla sky- wth doet die film daartussen?, AI)
Titanic vond ik destijds trouwens een prachtige film, overtuigende rol van Leonardo, prachtige effecten en sets, het feit dat dat drama allemaal waargebeurd is en je dit op groot scherm ziet, de bijpassende muziek enzo, ik vond hem héél aangrijpend en ben em zelfs 2x in de cinema gaan bekijken. Ondertussen hoort hij niet meer bij m'n favoriete films maar dit een slechte film noemen vind ik absoluut onterecht

Reinbo
7. The Avengers
10. Highlander 2

staan terecht in deze lijst

BBC plaatst slechtste poll ooit ....

Onbegrijpelijk dat Blair Witch en Eyes Wide Shut hierin staan. Mafketels.

Wanneer er aan mensen de vraag wordt gesteld wat ze erg slechte films vonden komen ze ook vaak met grote films opzetten. Vaak Blockbusters. Waarschijnlijk zullen veel mensen eerder denken aan dingen als Titanic, A.I. , War of the Worlds, The Vilage en nog maar films die volgens de meerderheid gewoon tegenvielen.

orbit
Ik ben niet dol op titanic (verschrikkelijke sentimentele draak eigenlijk), maar slechtste film ooit? Dan kan ik nog wel wat ergers bedenken. Titanic is nog altijd behoorlijk vakkundig gemaakt, zo ook meer films die hier worden genoemd
Vaag topic.

De film die meer opgebracht dan wat voor film dan ook beschouwen als de slechtste film.
Op zo'n onzin ga ik niet verder in.

Film Pegasus (moderator)
Inderdaad nogal onozele mensen om dan toch hun geld massaal uit te geven aan die slechtste film ooit. Net als in de muziek met 'foute nummers' heb je ook 'foute films' die door het megasucces zijn uitgeperst en zo afgezaagd dat ze niet meer serieuse genomen worden. Titanic, Pearl Harbor, Day after tomorrow, Independence day, Armageddon, The Mummy, ... zijn allemaal van dit soort films. Qua acteerwerk is het in zo'n films zeker niet het beste. Maar ze hebben toch de nodige sensatie, entertainmentgehalte en er zijn toch enorm veel mensen naar gaan kijken. Dit zijn meer foute films en niet de echte slechte films zoals die in de flop 100 staan.

Die lijst moet je dus echt niet serieus nemen.

L. luchtloper
Ik vind Titanic absoluut geen slechte film

Alleen vind ik het verhaal tussen Rose en Jack wat minder en een beetje cliché maar voor de rest vind ik Titanic een superfilm!

Het is gewoon een prachtige documentatiefilm, over hoe de Titanic van binnen en van buiten uitzag. Het interieur is mooi nagemaakt bijvoorbeeld. Dat zie je overduidelijk bij de eerste klasse. De restaurants, bar, en niet te vergeten die mooie trap. Vraagje, ik heb helaas de dvd versie niet: Is alles nagebouwd van de Titanic in samenwerking met special effects, of zijn er ook stukken opgenomen op andere schepen? Zoals de gangen van de derde klas.

Daarnaast zijn de special effects van de Titanic van buiten mooi gemaakt.

Het is natuurlijk ook een mooie documentatiefilm over hoe de Titanic vaarde en hoe hij uiteindelijk ten onder ging.

Ook sterk in de film vind ik de de arrogantie van sommige opvarenden, daar bedoel ik mee: dat het elitaire gezelschap aan boord steeds het idee heeft dat de Titanic onzinkbaar is, de kapitein kan zelfs ondanks zijn jarenlange ervaring het niet laten om harder te varen, zelfs met de ijsberg waarschuwingen. Dit tot het genoegen van mediaman J. Bruce Ismay. Hier moeten ze uiteindelijk een dure prijs voor betalen. Het schip zinkt, dit is zeer generend, de kapitein blijft aan boord en pleegt min of meer zelfmoord. De ontwerper van het schip (Thomas Andrews) wilt ook graag met zijn ontwerp ten onder gaan.

Daarnaast vind ik de opbouw van de film best goed, Eerst het afdalen naar het wrak van de Titanic, daarna de aankomst van de oude Rose. Uiteindelijk het verhaal van Rose dat heel lang best rooskleurig is. De sfeer is aangenaam aan boord van het schip. Na het botsen tegen de ijsberg, gaat het langzaam achteruit. Mensen worden eerst rustig in de boten geplaatst. Maar de derde klas is in de benarde situatie opgesloten. Zodra het water dichtbij komt breekt er totale paniek uit en zeker als het schip rechtop dreigt te gaan staan en als er bijna geen reddingsboten meer zijn.

Ik moet hem nog steeds knijpen met die scènes waar Rose Jack bevrijdt, ze kan eerst geen hulp vinden, na zijn bevrijding staat het water tot aan hun nek en kunnen ze maar net op tijd van de verdrinkingsdood ontsnappen.

Het drama van de overgebleven passagiers is ook goed, dat mensen in paniek dekking zoeken, mensen sterven al voor het zinken, als de stewards ze bijvoorbeeld dood schieten. Ook bijvoorbeeld als die schoorsteen losbreekt. De muzikanten spelen gewoon door tot aan hun dood, een gentleman hoeft geen reddingsvest omdat hij als gentleman wilt sterven. De pastoor gaat zijn laatste psalm voorlezen aan de mensen, hij gaat gewoon door als het schip rechtop begint te staan.

Een hele sterke scène vind ik als Rose net boven water is en dat je de hele oceaan bezaait ziet met schreeuwende mensen, dan besef je pas echt hoeveel mensen daar gestorven zijn

Kortom, voor mij is Titanic absoluut geen slechte film en ik kijk er steeds met plezier naar.

Vraagje, ik heb helaas de dvd versie niet: Is alles nagebouwd van de Titanic in samenwerking met special effects, of zijn er ook stukken opgenomen op andere schepen? Zoals de gangen van de derde klas.

Aanraadbaar om de 4-disc DVD aan te schaffen, dan kom je haast alles te weten. Of anders de IMDB-trivia.

kArIzMa_TuRk
het is juist de beste film ooit van het Genre 'Drama/Romantiek'

Waarom in gods naam de slechtste film ooit? dat snap ik niet , dat kan eigenlijk ook niet. Het is niet de beste maar ik vind hem persoonlijk erg de moeite waard eigenlijk.

lowhusky
CAPIpsv schreef:
Waarom in gods naam de slechtste film ooit? dat snap ik niet , dat kan eigenlijk ook niet. Het is niet de beste maar ik vind hem persoonlijk erg de moeite waard eigenlijk.

ja, raar. Pearl Harbor hoort op nr. 1

verder kArIzMa_TuRk, ik vind het onbekende "Map of The Human Heart" de beste drama/romantiek film

kArIzMa_TuRk
lowhusky dat mag je van mij vinden maar alsnog is titanic niet de slechtste film ooit.. vind je niet?

Lis
De BBC had zeker even niets te doen of zo. Tjonge jonge. Titanic is toch gewoon geweldig? Behoeft geen verdere uitleg. Zelfs de meest keiharde man ( of vrouw) moet dit toch een geweldig drama vinden! Nou ja..weer een (vreemd) topic erbij, zullen we maar zeggen...

kArIzMa_TuRk
juist heb je absoluut gelijk in Lis oké dan

Lis
Welja, Moviemeter is toch nog lang niet vol en druk genoeg
Ik heb Titanic nu zo'n 10 x gezien en ik blijf erom janken, het is gewoon zo'n mooie film!
I can still smell the fresh paint..... prachtig;-)

kArIzMa_TuRk
oké dan

Gizzmann schreef:
Wanneer er aan mensen de vraag wordt gesteld wat ze erg slechte films vonden komen ze ook vaak met grote films opzetten. Vaak Blockbusters. Waarschijnlijk zullen veel mensen eerder denken aan dingen als Titanic, A.I. , War of the Worlds, The Vilage en nog maar films die volgens de meerderheid gewoon tegenvielen.

Jup je noemt sneller een bekende film ondat je stem anders toch niet boeiend is. Er zijn duizenden uber slechte films ooit gemaakt maar die noem je niet , nee dan noem je een grote film die dan tegenviel.

kiriyama
Titanic is niet de slechtste film ooit gemaakt maar (in mijn opinie) wel uiterst matig. (2.5*) Ik snap ook niet echt wat er zo bijzonder aan zou moeten zijn. Gewoon een veredeld liefdesverhaaltje als je het mij vraagt.

film_kaza
Als het om rampen films gaat is Titanic wel een erg zwakke presentatie.

Mensen die zeggen dat Titanic de slechste film ooit is, hebben vast films als Volle Maan nog niet gezien

Ik vond het een mooie film, ondanks de speelduur gaat de tijd zo voorbij. Al minstens 20x gezien en blijft boeien. Als een film dat kan, dan hoort ie ook in mijn persoonlijke top 10 thuis.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:50 uur

geplaatst: vandaag om 22:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.