menu

Film / Toplijsten en favorieten / Titanic slechtste film ooit?

zoeken in:
Titanic heeft misschien een slecht en makkelijk liefdesverhaal maar de shots van het schip en de zinkende scenes zijn gewoon top. en vergeet niet dat het echt gebeurt is (stom liefdesverhaal uiteraard niet) dankzij deze film krijg je een beetje een beeld hoe erg het moest zijn geweest om op dit schip aan boord te zijn.

Pastichio Rocker
Respect voor Zavo dat een kuttopic zoals dit na 6 jaar nog altijd loopt.

komt omdat men nog al uiteenlopende meningen heeft over titanic

lekker overdreven topic titanic is zeker niet DE beste film ooit, ookal zullen er natuurlijk mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, maar titanic is zeker ook niet de slechste film ooit. de Special effects zijn goed gedaan voor zijn tijd. verhaal romantisch, en karakters mooi uitgediept. niet slecht.

bild
Wat een belachelijk topic is dit !

Inderdaad. Slaat he-le-maal nergens op. Titanic sléchtste nog wel Sommige figuren stellen zomaar iets samen zonder er naar het geheel op een fatsoenlijke manier te bekijken (niet over de MM-leden, maar diegene die dat poll hebben verzonnen).

Zeker niet de slechtste film ooit, daar zijn er te mooie beelden voor. Maar een goede film vind ik het ook niet, daar is het een veels te slecht verhaal voor, lees ik liever de Donald Duck, das nog bruikbaarder als script... Buurman Bolderbast op de titanic ruziënd met Donald . Dagobert als rijke stinkerd uiteraard aan boord, buisiness klas, en de zware jongens die hem aan boord willen beroven... Willy Wortel die wat uitvind zodat de ijsberg verdwijnd. Ja dat lijkt me wel wat .

U-96 schreef:
De sfeer, het realisme van zo'n zinkend schip.

Het realisme was een stroming in de 19e-eeuwse beeldende kunst en literatuur, waarin gestreefd werd naar het weergeven van de (maatschappelijke) werkelijkheid. De stroming was vooral sterk in Frankrijk rond het midden van de eeuw en wordt gezien als reactie op de Romantiek.

--

film_kaza schreef:
Als het om rampen films gaat is Titanic wel een erg zwakke presentatie.

Dan is Titanic een echte ramp.
Dan nog liever Twister.

W.M.J.M schreef:
Nauw niet de slechtste, de zinkende boot was erg mooi gemaakt.

Gaat Titanic dan over een boot?
Die scene heb ik dan vast gemist. Ik zie enkel een oud mens die een verhaal vertelt van een jongen en een meisje die zeer slecht acteren. Met alle cliché's en wansmakelijke quote's.

De slechtste film ooit? Neh, wel een van de sentimenteelste films ooit

U-96 schreef:
De sfeer, het realisme van zo'n zinkend schip.

AGE-411 schreef:

Het realisme was een stroming in de 19e-eeuwse beeldende kunst en literatuur, waarin gestreefd werd naar het weergeven van de (maatschappelijke) werkelijkheid. De stroming was vooral sterk in Frankrijk rond het midden van de eeuw en wordt gezien als reactie op de Romantiek.

Nu weet ik niet zeker of dit een erg flauwe grap is of gewoon een van de meest domme reacties ooit op MovieMeter.

The One Ring schreef:
(quote)

(quote)

Nu weet ik niet zeker of dit een erg flauwe grap is of gewoon een van de meest domme reacties ooit op MovieMeter.

Ik vond het ook een waardeloze opmerking. Ik zie nergens iets in Titanic dat maar ook met het realisme zou te maken hebben.

Je beseft toch dat realisme meerdere betekenissen heeft..

Ik wou zeggen. Films worden op deze site regelmatig om hun realisme geprezen, maar vermoedelijk verwijst men daarmee nooit naar de kunststroming.

Dan nog klopt de zinsbouw niet.
(Of realisme ook officieel andere betekenissen heeft laat ik even in het midden. Ik ken de woordenboek niet vanbuiten)

Ik ook niet, maar het is wel vreemd dat jij bij 'realisme' denkt aan een betekenis die veel minder conventioneel is dan waar iedereen bij dat woord aan denkt. Als iemand tegen je zegt 'Wordt eens realistisch' denk je toch ook niet dat je als een oude kunststroming moet worden, of wel?

AGE-411 schreef:
Dan nog klopt de zinsbouw niet.
(Of realisme ook officieel andere betekenissen heeft laat ik even in het midden. Ik ken de woordenboek niet vanbuiten)

De zinsbouw klopt als een bus hoor. Je hoeft trouwens geen wandelend woordenboek te zijn om te weten dat realisme slaat op iets dat gelijkend is met de werkelijk. Waarom zou iemand in godsnaam Titanic in betrekking brengen met een kunststroming die afstamt uit een tijdperk dat er nog niet eens cinema bestond?!

Wat een 7 jaar oude opmerking van U-96 toch niet allemaal teweeg kan brengen.

U-96 schreef:
Wat een 7 jaar oude opmerking van U-96 toch niet allemaal teweeg kan brengen.

Toen was je nog een klein U96etje Amper 15

sweinsteiger
Verre van de slechtste, VEEL dichter bij de beste film ooit!!

Waar slaat dit topic eigenlijk op? Er zijn talloze slechtere films die gewoon op alle fronten falen.

sweinsteiger

Titanic is de beste/mooiste/meest indrukwekkende film ooit gemaakt.

Helaas geen van allen.

Titanic is een zeer mooie film. Dat mensen die niet mooi vinden, begrijp ik. Maar in de Top 10 Slechtste films???

Titanic in het lijstje van allerslechtste films zetten is inderdaad erg overdreven. Doet me een beetje denken aan IMDB waar bijna elke film wel een 'worst movie ever!' topic heeft. Hoezo dramatisch Persoonlijk vind ik Titanic een indrukwekkende film vanwege de soundtrack van James Horner en de manier hoe het schip in beeld is gebracht. Het romantische verhaaltje doet het voor mij niet maar echt storend kan ik het ook niet noemen. Misschien is de film overrated en dat mensen uit frustratie Titanic dan de slechtste film aller tijden noemen. Zo'n scenario onstond ook toen Avatar uitkwam. Laatst genoemde film vind ik visueel best mooi om naar te kijken maar daar houdt het dan ook bij op. Dan toch liever Titanic. Wat betreft Cameron's andere films: Aliens en beide Terminator films staan nog steeds boven Titanic naar mijn mening.

Het de allerslechtste film vinden is overdreven? Vraagje, is het dat ook als je hem in het lijstje van allerbeste films zet?

Wie heeft dit topic verzonnen

Film Pegasus (moderator)
filmliefhebber92 schreef:
Wie heeft dit topic verzonnen

Aan de eerste post te zien is dit naar aanleiding van een poll bij de BBC in 2003.

Ach ik vind het onzin. Dat die mensen van de BBC maar eens naar een film uit de flop top 100 kijken.

Zijn die films wel relevant?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.