• 13.713 nieuwsartikelen
  • 171.425 films
  • 11.369 series
  • 32.334 seizoenen
  • 633.753 acteurs
  • 197.089 gebruikers
  • 9.220.436 stemmen

Beste kinderfilms en tekenfilms

zoeken in:

soom

• 24886 berichten
  • 2723 stemmen

Casper.

Casper meets Wendy..

Charlie and the Chocolate Factory.

The Parent Trap.

Freaky Friday.

Lizzie Mcguire Movie.

Scruffy.

Polleke.

Watership Down.

Finding Nemo.

AGE-411

• 10299 berichten
  • 741 stemmen

Who framed Roger Rabbit?

Vandaag nogmaals gezien. Zeer leuk voor kinderen. Best wel geniaal om er als volwassene naar te kijken.

TRAILER

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Who Framed Roger Rabbit idd. Al heel lang niet meer gezien, maar vond 'm vroeger erg leuk. Tegenwoordig wel behoorlijk gedateerd heb ik het idee.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Die Undendliche Geschichte natuurlijk.

huVILEub

• 3081 berichten
  • 537 stemmen

The Land Before Time was een geweldige kinderfilm. Ook de kabouter plop films vond ik vroeger altijd heel leuk.

sweinsteiger

• 2278 berichten
  • 0 stemmen

ratatouille

anzjuhh

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Lepel

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Aantal weken terug zat ik met m'n nichtje samen naar oude tekenfilms te kijken, gewoon omdat ik m'n loempia's nog niet op had. Eerst kwam 'Boes' waar ik me echt ziek om heb kunnen lachen, wat een vreselijk droge humor zat daar eigenlijk in zeg . Ontzettend schattig getekend, vol geinige dieren. Hoewel de samenhang ver is te zoeken, beland je wel van de ene korte sketch in de andere.

Daarna kwam Alfred Jodocus Kwak, en wat zag dat er goed uit zeg . Dat zie je tegenwoordig NERGENS meer. Rot op met je simpele 3D computer animatie series met 13 in een dozijn personages (groepje vrienden: negert, nerd, meisje, wiseguy, tough guy...) en hun standaard problemen op school of thuis. Laten ze nou gewoon weer alles van vroegah uitzenden, toen het opgroeien nog gepaard ging met enige kwaliteit! Ik zou m'n kinderen iig stapels videobanden geven om te bekijken ipv de keuze van de grote netwerken.

Verdomme wat ben ik blij dat ik dit vroeger heb kunnen zien .

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

'Boes laat zich niet koeieneren. Boes Boes, Boes Boes. En Zijn fietsband repareren. Boes Boes.'

Boes is cool!

sweinsteiger

• 2278 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb 1 tekenfilm 5** gegeven :

The simpsons movie, zalig!!

Dk2008

• 11036 berichten
  • 760 stemmen

De 10 beste kinderfilms (het zijn natuurlijk gewoon familiefilms voor jong en oud, maar goed).

Best lastig, want ik heb er veel o.a. door al die vele CGI-animatiefilms tegenwoordig.

En worden vaak hier ook niet aangeduid met genre familie.

1 Stuart Little 2 (2002)

2 Lady and the Tramp II: Scamp's Adventure (2001)

3 Beverly Hills Chihuahua (2008)

4 Happily N'Ever After 2 (2009)

5 Shrek Forever After (2010)

6 Postman Pat: The Movie (2014)

7 Yogi Bear (2010)

8 Stuart Little (1999)

9 Sound of Music, The (1965)

10 Love Bug, The (1968) /Bambi (1942)

The Love Bug (Herbie) is de enige film die echt ken uit mijn jeugdtijd, de rest is pas van de laatste jaren.

De oude Disneyfilms hou ik meestal helemaal niet van. Bambi gezien op 23 augustus 2013.

The Sound of music, ondanks dat die ieder jaar wel op tv is, pas gezien op 31 december 2012.

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > Leuke kinderfilms:

Heb een broertje van 4 bijna 5 wat zijn leuke films om met hem te kijken veel films zijn vanaf 6 jaar maar ma en ik vertrouwen de kijkwijzer niet meer broertje heeft platvoetje gezien alle leeftijden en werd bang van die grote dinos ik zat zelf te denken aan robin hood en andere disney klassiekers dacht zelf ook nog aan de minions kunnen deze voor mijn broertje of hebben jullie nog andere tips groet geralt of rivia

kappeuter (crew films)

• 74639 berichten
  • 5941 stemmen

100 films die je als kind gezien moet hebben - Filmkrant

Filmkrant schreef:

De popmuziek heeft aan het eind van het jaar de Top 2000 Aller Tijden, de kinderfilm de Cinekid VPRO Top 100. Klassiekers als Lang Leve de Koningin en Home Alone ontbreken niet maar hebben dit jaar gezelschap gekregen van nieuwkomers als Captain Nova en de animatiefilm Mijn Moeder is een Gorilla.

Zie ook:

Nieuw in de VPRO Cinekid Top 100: The Princess Bride - VPRO Cinema

Panta Rei

• 493 berichten
  • 7 stemmen

In dit topic zie ik vnl. Amerikaanse tekenfilms voorbijkomen.

Heeft Nederland dan geen leuke tekenfilms? Ik kom zelf niet verder dan de al eerder genoemde Alfred Jodocus Kwak en 'Als je begrijpt wat ik bedoel.'

Zelf kijk ik regelmatig naar diverse kinderzenders (nickolodeon, disney channel en disney X) en daar komen regelmatig hele leuke tekenfilmseries langs.

Bijv: Amphibia, The Owl House, Huize Herrie, Gravity Falls, Ducktales (deze klassieker is bijkans naadloos geïntegreerd naar de moderne tijd; technische snufjes, beetje feminisme, en niet te vergeten het taalgebruik), Sponge Bob, Ladybug and Catnoir, Droners, Groen in de city.

kappeuter (crew films)

• 74639 berichten
  • 5941 stemmen

La Tortue Rouge (2016) is een internationale Studio Ghibli productie van de Nederlandse animator Michael Dudok de Wit.

A Single Life (2014) is een bekroonde korte animatie. Bingo! (2015) is ook erg leuk.

De stop-motionfilm Knor (2022) is geselecteerd voor de Berlinale. Hier ben ik erg benieuwd naar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.