menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste kinderfilms en tekenfilms

zoeken in:
Wat zijn nu eigelijk de beste en leukste kinderfilms of tekenfilms? Welke scoren hier op de site het hoogst?
Zijn daar lijstjes van?

Zijn het de Muppet-films, Willy Wonka of de tekenfilms van LOTR of Asterix?

Of die Japanse tekenfilms, dat mag ook natuurlijk.
Of Nederlandse jeugdfilms?

starbright boy (moderator)
De beste Nederlandse jeugdfilms zijn Minoes en het zakmes.

starbright boy schreef:

De beste Nederlandse jeugdfilms zijn Minoes en het zakmes.

Heel erg eens.

En de beste niet-Nederlandse jeugdfilms?
En tekenfilms?

kappeuter (crew)
Beste tekenfilm: Spirited Away

die schijnt erg mooi te zijn, ja.

Ikzelf kan me Willy Wonka wel herinneren, evenals die andere Dahl-films als De Grote Vriendelijke Reus en Mathilda.

En de Asterix-serie, waarvan de strips trouwens nog leuker waren denk ik.

En die Disney's natuurlijk.

Maar er moet toch veeeeel meer zijn?

The Goonies was leuk. En wat Scandinavische dingen.

Ramon K
The Neverending Story, The Dark Crystal.....

Zoals?

Hee, the Neverending Story ken ik wel.

Die was wel mooi dacht ik zo. Volgens mij vond ik hem zelfs wel eng vroeger. Ssst, niet doorvertellen.

starbright boy (moderator)
Ja,the neverending story als beste buitenlandse jeugdfilm. (de dvd is bijna voor niks trouwens)
beste disneys zijn imho Pinokkio, Dombo, Assepoester en Belle en het beest.
En fantasia, maar dat is niet zo'n kinderfilm.

Tekenfilm:
Watership Down
en een serie waar ik vroeger elke woensdagmiddag naar keek:
Dieren van het groene woud!

Voor de rest kan ik eindeloos kijken naar tekenfilms van Tex Avery.

Beste kinderfilm: Lang leve de koningin
Beste tekenfilm: Als je begrijpt wat ik bedoel.

FisherKing
Babe, en heel wat verfilmd werk van Annie MG Schmidt (Minoes) en Astrid Lindgren (Pipi, Ronja, Emil, Nils Karlsson)

starbright boy schreef:
Ja,the neverending story als beste buitenlandse jeugdfilm. (de dvd is bijna voor niks trouwens)
.

Gekocht. En die viel me na al die jaren flink tegen.

Watership Down is wel een geweldige tekenfilm inderdaad ja EmDee, misschien wel wat eng voor de allerkleinsten......maar misschien daardoor ook wel zo indrukwekkend voor ze

wizard of oz, of anders labyrinth wel.

The Goonies en Labyrinth waren voor mij de beste jeugdfilms. Ik heb ze grijs gedraaid in mijn jonge jaren.

Beste tekenfilms waren er niet of het moeten series geweest zijn. De echte tekenfilms waren waren eigenlijk allemaal van het zelfde laken een pak, maar niet echt pak natuurlijk...

De beste tekenfilm is natuurlijk Tonari no Totoro!

Spirited Away (natuurlijk). Grave of the Fireflies staat ook hoog. Echte kinderfilms schieten me zou gauw niet te binnen..

de meeste roald dahl verfilmingen (wonka, witches, mathilda), disneys, asterix, spirited away, astrid lingren verfilmingen...

zonder twijfel, Kuifje en Als je begrijpt wat ik Bedoel.

tovenaar
Transformers... Robots in disguise!
Transformers... More than meets the eye!

jaaaa transformers! en daarvoor (qua leeftijd dan) liegebeest op de brt. heb ik vroeger slecht van geslapen

yosemite44 schreef:

jaaaa transformers! en daarvoor (qua leeftijd dan) liegebeest op de brt. heb ik vroeger slecht van geslapen

Ja idd, hier precies zo
grappig...

altijd nog wel eens terug willen zien om te weten waarvoor ik al die slapeloze nachten heb gehad

ik snap trouwens niks van beastwars, ik keek zo af en toe en ze hebben steeds nieuwe dingen en nou ja ik volg het niet

Yak
yosemite44 schreef:

heb ik vroeger slecht van geslapen

Ik van een héél enge aflevering van Merlina, met een klopgeest. Huuu!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.