- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste 'lange' films
Beste 'lange' films
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Titanic - 194 min.????
Het is al een aantal keer gezegd om in dit topic enkel films te vermelden die 200 minuten of langer zijn. Titanic is dus niet zo'n heel lange film.
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Het is al een aantal keer gezegd om in dit topic enkel films te vermelden die 200 minuten of langer zijn. Titanic is dus niet zo'n heel lange film.
Ah oke
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2079 stemmen
lords of the rings trilogy
the stand
the longest day
it
king kong (peter jackson)
casino
schlindlers list
braveheart
gladiator
the departed
the shining remake
the curious case of benjamin button
saving private ryan
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Alleen de LOTR trilogie en the stand zijn goed, de andere zijn geen 200 min.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Heb 200 minuten als ondergrens genomen:
- As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty (Jonas Mekas)
- Eureka (Shinji Aoyama)
- The Lord of the Rings (Peter Jackson)
- La Meglio Gioventù (Marco Tullio Giordana)
- Lawrence of Arabia (David Lean)
- Spiritual Voices (Aleksandr Sokurov)
- Heaven's Gate (Michael Cimino)
- Sibiriada (Andrey Konchalovskiy)
- Florentina Hubaldo, CTE (Lav Diaz)
- O Thiasos (Theodoros Angelopoulos)
En Frost van Fred Kelemen natuurlijk.
-fal
-
- 2028 berichten
- 2281 stemmen
4*:
Welt am Draht (Fassbinder)
Ludwig (Visconti)
Philosophy of a Knife (Iskanov)
Riget (von Trier, miniserie)
Zweite Heimat - Chronik einer Jugend, Die (Reitz, maxi-serie)
4,5*:
Once upon a Time in America (Leone)
Sátántangó (Tarr)
Ai no Mukidashi (Sono)
Ningen no Jôken (Kobayashi)
Yûrika (Aoyama)
Erosu Purasu Gyakusatsu (Yoshida)
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
2000 - 5 - Commune (Paris, 1871), La
1974 - 5 - Edvard Munch
1975 - 5 - Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
1973 - 5 - Maman et la Putain, La
1927 - 5 - Napoleon
2014 - 5 - River of Fundament
1994 - 5 - Satantango
1969 - 4.5 - Erosu Purasu Gyakusatsu
2012 - 4.5 - Florentina Hubaldo, CTE
1997 - 4.5 - Frost
2008 - 4.5 - Imburnal
2003 - 4.5 - Lord of the Rings: The Return of the King, The
1972 - 4.5 - Ludwig
2014 - 4.5 - Mula Sa Kung Ano ang Noon
1923 - 4.5 - Roue, La
1954 - 4.5 - Shichinin no Samurai
1973 - 4.5 - Welt am Draht
1993 - 4.5 - Wild Palms
2000 - 4.5 - Yurika
volgens de zoekmachine, dus op alfabet. en Wild Palms is niet echt een film... maar wel een aanrader.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Is Florentina Hubaldo, CTE ook jouw favoriete Lav Diaz?
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Om een top 10 te vullen heb ik 186 minuten als ondergrens genomen:
01. 4,5 Scener ur ett Äktenskap (1973)
02. 4,5 Andrey Rublyov (1966)
03. 4,5 Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)
04. 4,0 Céline et Julie Vont en Bateau (1974)
05. 4,0 Fanny och Alexander (1982)
06. 4,0 Megalexandros, O (1980)
07. 4,0 Thiasos, O (1975)
08. 3,5 Sátántangó (1994)
09. 3,5 Edvard Munch (1974)
10. 3,5 Doctor Zhivago (1965)
Met Bergman, Tarkovsky, Akerman, Angelopoulos en Tarr aan het roer is lengte bepaald geen straf. Watkins en Rivette vergen meer van mij als kijker, maar lonen uiteindelijk wel. Hun langspelers staan op de lijst. Notoire Lav heeft me na een uur Ebolusyon ng Isang Pamilyang Pilipino, twee uur Florentina Hubaldo, CTE en het volledige Ang Babaeng Humayo onvoldoende kunnen boeien om de speelduur te billijken. Alhoewel, de rondstruinende geiten in Florentina wisten verrassend lang de aandacht vast te houden van mijn kat, die normaliter bar weinig interesse toont in de films die ik opzet.
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
De top 10 films die allemaal boven de 200 minuten uitkomen .
1. Ben-Hur (1959)
2 Gettysburg (1993)
3. Boot, Das (1981) (director's cut)
4. Dances with Wolves (1990) (director's cut)
5. Shichinin no Samurai (1954)
7.Lawrence of Arabia (1962)
8.Once upon a Time in America (1984)
9.Lord of the Rings: trilogy
10.Ten Commandments, The (1956)
Jakobb
-
- 17 berichten
- 281 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Beste lange films:
Het tegenovergestelde van mijn eerdere vraag over wat jullie favoriete korte (<90 min) films zijn. Zoals ik al zei vind ik films vaak te lang maar welke lange films, langer dan 140 of 150 minuten zeg maar, zijn zo goed dat hun speelduur geen probleem vormt. Ik denk zelf bijvoorbeeld al aan The Lord of the Rings.