• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.224 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Die ratten film staat er sinds deze week in.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

In de imdb top 250 zelfs op een hogere positie:

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Kan aan z'n afdaling beginnen dan.

clockwork72

• 2784 berichten
  • 1749 stemmen

Nou, alsof dat wat uitmaakt....Dit is gewoon 1 van de beste films die ooit is gemaakt. En dat vindt ik een feit omdat ie hier en op imdb op nummer 1 staat.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Nou, alsof dat wat uitmaakt....

Dat is nog eens een argument van jewelste.....

Dit is gewoon 1 van de beste films die ooit is gemaakt. En dat vindt ik een feit omdat ie hier en op imdb op nummer 1 staat.

Vind ik een feit, daar heb je de contradictie al. The Shawshank Redemption is toegankelijk, bekend, feelgood plus verkrijgbaar op dvd en uiteindelijk vinden veel mensen TSR DE beste film die ze ooit gezien hebben en vooral dat laatste vind ik erg belangrijk. Dat betekent dus ook dat vele vrienden van me TSR de beste film ooit noemen, ook al hebben ze slechts 100 films op tv gezien in hun leven. Dat zegt me niets.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

clockwork72 schreef:

Nou, alsof dat wat uitmaakt....Dit is gewoon 1 van de beste films die ooit is gemaakt. En dat vindt ik een feit omdat ie hier en op imdb op nummer 1 staat.

Dat ligt er maar helemaal hoe je 'de beste' definieert. Als je het het 'beste' definieert zo hoog mogelijk scoren bij de massa heb je gelijk. Maar je kan ook kiezen voor het meest verdienen, artistieke prestatie, de mate waarin de film andere filmmakers heeft beinvloed niet.

persoonlijk vind ik wat de massa ervan vind nogal interessant. Precies om de redenen dei Ramon K. aangeeft.

clockwork72

• 2784 berichten
  • 1749 stemmen

Dat betekent dus ook dat vele vrienden van me TSR de beste film ooit noemen, ook al hebben ze slechts 100 films op tv gezien in hun leven. Dat zegt me niets.

Daar geef ik jou vrienden dan gelijk in want dit is terecht een van de beste films die ooit is gemaakt. Schitterend verhaal, hele goede acteurs en een fantastische soundtrack.

Rizz

• 302 berichten
  • 1780 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat ligt er maar helemaal hoe je 'de beste' definieert. Als je het het 'beste' definieert zo hoog mogelijk scoren bij de massa heb je gelijk. Maar je kan ook kiezen voor het meest verdienen, artistieke prestatie, de mate waarin de film andere filmmakers heeft beinvloed niet.

persoonlijk vind ik wat de massa ervan vind nogal interessant. Precies om de redenen dei Ramon K. aangeeft.

Een zo groot mogelijk publiek vermaken vind ik wat ''de beste'' film hoort te doen. En dat doet het zeker.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Rizz schreef:

(quote)

Een zo groot mogelijk publiek vermaken vind ik wat ''de beste'' film hoort te doen. En dat doet het zeker.

Prima, voor mij is een film veel meer een persoonlijke ervaring. Wat de rest van de zaal ervan vindt zal me worst wezen.... En als ik al voor een keuze buiten mijn eigen smaak om zou gaan, dan kies ik veel eerder voor een film die de filmkunst verbreed heeft en heeft meehelpen vormgeven. Zeker niet iets wat doormiddel van een simpel op sentiment gestuurd verhaaltje de massa weet te pleasen.

Handsome Bill

• 269 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Dat is nog eens een argument van jewelste.....

(quote)

Vind ik een feit, daar heb je de contradictie al. The Shawshank Redemption is toegankelijk, bekend, feelgood plus verkrijgbaar op dvd en uiteindelijk vinden veel mensen TSR DE beste film die ze ooit gezien hebben en vooral dat laatste vind ik erg belangrijk. Dat betekent dus ook dat vele vrienden van me TSR de beste film ooit noemen, ook al hebben ze slechts 100 films op tv gezien in hun leven. Dat zegt me niets.

Dit is nog eens logica ... ultimo simplistica!

Als je enkel en alleen "de toppers" en Grad Damen luistert dan zijn dat de beste artiesten......

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Als je enkel en alleen "de toppers" en Grad Damen luistert dan zijn dat de beste artiesten......

Voor die personen wellicht wel ja. En dat is dus het probleem: die lui mogen ook stemmen in een muziekpoll. Ik snap je kritiek dus niet. Als een film als TSR de toppositie pakt terwijl 5000 van de 10000 hoogstemmers mensen zijn die in hun leven 200 films gezien hebben, die bijna allemaal binnen het 'recente' overwegend Amerikaanse videotheek/bios aanbod vielen dan zegt die topnotering mij, iemand die veel intensiever met film en filmachtergronden bezig is, helemaal niets.

De massa heeft wat dat betreft altijd ongelijk.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de grote filmliefhebbers TSR geen meesterwerk mogen vinden maar de positie in de lijsten doet mij helemaal niets. En het is absoluut ook geen feit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben benieuwd hoe de top 250 eruit zou zien op basis van de 100 users met de meeste stemmen. Al vrees ik ook daar een nivellering naar de middelmaat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb 't even uitgezocht. Op basis van de top 50 stemmers scoort SR een 4,09. Nog steeds erg hoog, maar wel flink lager. Op basis van de top 10 stemmers wel een 4,40. Blijkbaar houden de heelveelkijkers ook erg van feel good drama. Ook kwam ik de film verrassend vaak op de 1e plek tegen. (Schat een stuk of 6 keer)

Ben toch nog steeds benieuwd hoe de hele toplijst eruit zou zien op basis van veelstemmers.

Handsome Bill

• 269 berichten
  • 0 stemmen

Eigenlijk zeggen we dus dat het toekennen van punten aan films geen nut heeft.

Zie het ook in de tijd....over 100 jaar kan een film over het leven van Gordon wel plaats 1 hebben bereikt, weten wij veel hoe de mensheid degenereert?

Lekker ouwehoeren over films blijft uiteraard wel leuk en altijd een toegevoegde waarde houden denk ik.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Reinbo schreef:

Ben toch nog steeds benieuwd hoe de hele toplijst eruit zou zien op basis van veelstemmers.

En de veelstemmers, die staan bekend om hun uitmuntende filmkennis omdat...ze veel films hebben gezien? Sinds wanneer is kwantiteit belangrijker dan kwaliteit?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

En de veelstemmers, die staan bekend om hun uitmuntende filmkennis omdat...ze veel films hebben gezien? Sinds wanneer is kwantiteit belangrijker dan kwaliteit?

Hun referentiekader is wel breder en het zijn echte filmliefhebbers. Dus ja hun filmkennis zal meestal groter zijn. Maar het gaat er meer om, om zij die slecht sporadisch films kijken en nauwelijks iets buiten het Hollywood en rtl aanbod gezien hebben uit te sluiten. Ik ben gewoon benieuwd in hoeverre dat een andere toplijst oplevert.. Gewoon uit nieuwsgierigheid. De analyses en conclusies volgen daarna wel.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Hun referentiekader is wel breder

Is toch ook gewoon waar?

Maar het gaat er meer om, om zij die slecht sporadisch films kijken en nauwelijks iets buiten het Hollywood en rtl aanbod gezien hebben uit te sluiten.

En dat geldt ook voor literatuurpolls, schilderkunstpolls, muziekpolls etc. Als je het gepeupel mee laat beslissen, dan wordt Britney Spears de grootste musicus allertijden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Is toch ook gewoon waar?

(quote)

En dat geldt ook voor literatuurpolls, schilderkunstpolls, muziekpolls etc. Als je het gepeupel mee laat beslissen, dan wordt Britney Spears de grootste musicus allertijden.

Nee hoor, Michael Jackson.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Hun referentiekader is inderdaad breder, wat er op neer komt dat ze meer films hebben om te vergelijken, maar of dat een ruimere filmkennis oplevert of hoe zich dat verhoudt tot deze film (of welke film dan ook) is nog maar de vraag.

En verder, "het gepeupel" ... Klinkt elitair en geweldig arrogant als je het mij vraagt...

yeyo

• 6355 berichten
  • 4624 stemmen

Ik vind het toch typerend dat films als The Shawshank Redemption en The Green Mile meer stemmen hebben dan andere top 10 films zoals The Godfather en Once Upon a Time in the West.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, niets mis met elitair of arrogant, zolang je maar in de positie bent dat je het zelf kan zijn.

Verder lijkt het me logisch dat mensen die 3000+ films hebben gezien in de regel een grotere filmkennis hebben dan mensen die er slechts 200 hebben gezien. Als je dat al ter discussie stelt.....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

Ik vind het toch typerend dat films als The Shawshank Redemption en The Green Mile meer stemmen hebben dan andere top 10 films als The Godfather en Once Upon a Time in the West.

Meer stemmen kan ik nog wel inkomen, een hogere waardering geef ik ze in ieder geval niet, maar dat is een kwestie van smaak.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, niets mis met elitair of arrogant, zolang je maar in de positie bent dat je het zelf kan zijn.

Verder lijkt het me logisch dat mensen die 3000+ films hebben gezien in de regel een grotere filmkennis hebben dan mensen die er slechts 200 hebben gezien. Als je dat al ter discussie stelt.....

Ligt er maar net aan hoe iemand zo'n film bekijkt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Ligt er maar net aan hoe iemand zo'n film bekijkt.

Uitzonderingen bevestigen de regel....

Nog iemand een dooddoener?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Uitzonderingen bevestigen de regel....

Nog iemand een dooddoener?

Is mijn antwoord een rare ofzo?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, want ik heb toch al aangegeven dat het "in de regel" is.... Daarnaast lijkt mij mijn punt volledig duidelijk.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

En ik zeg dat dat helemaal aan de omstandigheden ligt hoe men naar een film kijkt.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Reinbo schreef:

Uiteraard stel ik dat ter discussie, wat had je nu gedacht?

Kijk, je hebt gelijk als je zegt dat die 3000 + mensen veel meer films kennen, maar of ze daarom meer van film weten....? Die twee dingen zijn niet hetzelfde, en zijn ook niet (altijd)met elkaar verbonden. Misschien dat dit voor jou wel geldt, dat ga ik niet betwisten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

En ik zeg dat dat helemaal aan de omstandigheden ligt hoe men naar een film kijkt.

aha, ik dacht dat je doelde op de geestelijke gesteldhied. Denk overigens dat de omstandigheden bij deze film niet zo uitmaken. Het gaat hier immers meer om het eind dan om de sfeer of het audio visuele aspect.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.