- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
gukker
-
- 343 berichten
- 819 stemmen
Waar is the Dark Knight?
Batman Begins staat wel in de top 250 maar the Dark Knight is nergens te bekennen. Ik denk dat iedereen die deze film gezien heeft er wel over eens is dat deze in de top 250 moet komen toch?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
1. hij is nog geen twee jaar oud (release in de bioscoop in NL), dus nog even geduld
2. ben het niet eens dat hij in de top 250 hoort
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8222 stemmen
De vreugde mocht helaas niet van al te lange duur zijn...
Nee komt enigszins door mij, maar vooral door Deze user die ook nog eens mijn avatar gekaapt lijkt te hebben en die een aantal films die allemaal in de onderste regionen van de top 250 staan of stonden opvallend verlaagd heeft.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Volgens mij wou hij Midnight Cowboy er echt heel erg inhebben. Zoiets mag je gewoon aan een mod melden trouwens.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8222 stemmen
Dat zal ik dan nog wel even doen.
Edit: denk inderdaad dat het voor Midnight Cowboy is, dat had ik nog niet eens gezien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Erg opvallend, dat is gewoon opzettelijke beïnvloeding van het gemiddelde. Hier zou een moderator mogen ingrijpen denk ik.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Je ziet perfect wat hij voordien gestemd heeft. Echt iets voor de mods!
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wat dacht je van deze http:// deze users bij de nieuwe Harry potter. En dit is er nog maar een.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Die link in mijn vorige bericht deed het niet,maargoed die mensen die ik bedoel zijn er in overvloed dus heb ik hier gewoon weer een http://Zie hier
Dit is ook gemiddelde beinvloeden
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nu doet die link het wel.
Ik erger me ook aan dat soort types.
Die registreren zich hier op de site, stemmen één keer op Harry Potter (5* natuurlijk) en vervolgens zie je ze nooit meer.
Kan een moderator niet nakijken of dat een dubbelaccount is?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Nog 3 stemmen nodig voor opname in de top 250:
Ascenseur pour l'Échafaud (1958)
Nog 6 stemmen:
Nog 9:
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Wat houdt die alternatieve top 100 en die tip 250 in?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
De alternatieve top 100. Deze lijst is samengesteld uit de persoonlijke top 10-lijsten van de MovieMeter-gebruikers. Een nummer één positie is goed voor 10 punten, voor een nummer tien-notering in een persoonlijke top 10 krijgt een film 1 punt voor deze lijst.
De tip 250: films met een hoge waardering, maar die vanwege een laag aantal stemmen (nog) niet in de top 250 staan. Om voor deze lijst in aanmerking te komen moet een film minimaal 20 en minder dan 200 stemmen ontvangen hebben. Films die in de afgelopen 2 jaar in de bioscoop zijn gaan draaien komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Mocht dat zo zijn, dan is dat niet "gewoon".
Glacier
-
- 149 berichten
- 67 stemmen
Het *is* gewoon de beste film.
Punt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Treurig als je dat vindt. Heb je nog een hoop films te ontdekken lijkt mij....
Lang leven de middelmaat en de groots gemene deler.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1901 stemmen
Ooit al 'Seven' of 'The Godfather' gezien?
De reden waarom deze film zo goed scoort zal er wel mee te maken hebben dat het van een nogal hoog feel-good gehalte is en dat mensen er weinig bij moeten nadenken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja, de Efteling is niet voor niets het best bezochte pretpark. Gezellig 8 uur van huis om drie keer in de achtbaan te zitten en een keer door het sprookjesbos te lopen. Sommige mensen zijn zo snel tevreden..... 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb echt medelijden met mensen die zich vastklampen aan toplijsten om aan te tonen dat een film goed is. Bij die mensen ontbreekt blijkbaar het vermogen om zelf te bepalen wat goed is.
judgepaddy
-
- 550 berichten
- 2517 stemmen
Ik bedoel als een film het beste is, is dat niet "gewoon" maar een geweldige film.
Thats all. Het was maar een woordgrapje.
Ga dan vervolgens niet deze film verdedigen met stem tabellen. De meerderheid heeft het lang niet altijd bij het rechte eind.
Kijk maar naar de Top 40, Mcdonalds, onze regering, de opkomst van wilders en het meest verkochte boek waar copyright op rust: IKEA catalogus (= echt waar)
Om maar te zwijgen over Het meest verkochte boek allertijden; de bijbel, maar dat is weer een ander verhaal, hoewel ook wel te linken naar de populariteit van deze film met zn EO boodschap. 
Glacier
-
- 149 berichten
- 67 stemmen
Treurig als je dat vindt. Heb je nog een hoop films te ontdekken lijkt mij....
Lang leven de middelmaat en de groots gemene deler.
Treurig dat je zo krampachtig deze film wil degraderen en helemaal dat je op de man gaat spelen met "heb je nog een hoop films" te ontdekken. Triest.
Het *is* gemiddeld de beste film. Toplijsten zijn de beste afspiegeling.
Er is geen perfecte film en je ziet dan ook dat deze film gemiddeld 4.4 krijgt ipv 5. Jij mag deze film niet de beste vinden, prima.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat het gemiddeld de beste film op deze site en IMDb is kan iedereen zien. Wat zegt dat over wat jij van deze film vindt? Die mening is in tegenstelling tot het verwijzen naar genoemde toplijsten wel interessant en vormt de basis voor een discussieplatform over films waarbij altijd een confrontatie tussen aanbidders van een film en mensen die aanzienlijk minder met bewuste film hebben plaatsvindt op basis van de unieke individuele smaak van de gebruiker zelf.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Treurig dat je zo krampachtig deze film wil degraderen en helemaal dat je op de man gaat spelen met "heb je nog een hoop films" te ontdekken. Triest.
Als jij dit waarlijk de beste film ooit vindt denk ik dat. Er zijn immers zoveel films beter dan dit middelmatige feel good product. Kijk maar....
MoviefreakRob
-
- 220 berichten
- 99 stemmen
Ja maar eigenlijk... vind ik dat The Green Mile een plaatsje 2 moet gaan krijgen.
Hij staat op 4!
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Let op! Discussies over de top 250-notering van deze film horen in het forum, niet bij de film.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja maar eigenlijk... vind ik dat The Green Mile een plaatsje 2 moet gaan krijgen.
Hij staat op 4!
Kijk ook eens Salo. Ik heb zo het idee dat je die dan ook erg mooi zal vinden. Is ook een soort gevangenis film. 
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1901 stemmen
Het *is* gemiddeld de beste film. Toplijsten zijn de beste afspiegeling.
Er is geen perfecte film en je ziet dan ook dat deze film gemiddeld 4.4 krijgt ipv 5. Jij mag deze film niet de beste vinden, prima.
Om niet helemaal on-topic te blijven: als er iets eigen is aan toplijsten dan is het meeloopgedrag, mensen kunnen niet meer voor hun eigen uitmaken wat de beste film is, dat is al één reden waarom dit 'doorsneefilmpje' aanzien wordt als de beste, volgens die toplijst doet hij het zelfs beter dan meesterwerkjes als The Godfather en Pulp Fiction. Een andere reden is dat je bij deze film weinig moet nadenken, het kent een makkelijker te volgen verhaal dan de gemiddelde Scorsese- of F.F. Coppola-film. Nog een andere reden is het hoge feel-good verhaal. Waar films als Requiem for a Dream naar beneden worden gehaald vanwege het depressieve verhaal, daar wordt films als deze opgehemeld vanwege het hoge feel-good gehalte. En The Shawshank Redemption heeft dan ook nog eens het cliché happy end Hollywoodeinde waar iedereen van schijnt te houden. Dus deze film heeft alles om aan de top te blijven staan, en het is zoals Reinbo zegt: dikwijls zijn er mensen die 5* aan deze films geven terwijl ze nog heel wat meesterwerkjes niet gezien hebben..
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Kijk ook eens Salo. Ik heb zo het idee dat je die dan ook erg mooi zal vinden. Is ook een soort gevangenis film.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Dan toch wel een zeer ruime interpretatie.