- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
het gaat me er ook niet om om 'kenners'stemmen van 'niet-kenners'stemmen te scheiden. Het gaat om het feit dat mensen die de film niet hebben gezien zomaar punten geven om 'mee te zijn met de groep' of juist een 0.5 geven omdat ze een andere film een betere nr 1 vinden...
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Hmm, het beste lijkt mij toch dat gebruikers die in aanmerking willen komen om te mogen stemmen, verplicht een filmopleiding moeten volgen en ter controle een kopie van hun diploma aan moviemeter overhandigen. Op die manier worden films alleen beoordeeld door mensen met echt verstand van zaken en blijft de top 250 zuiver.
Waar haal je het vandaan... 
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
het gaat me er ook niet om om 'kenners'stemmen van 'niet-kenners'stemmen te scheiden. Het gaat om het feit dat mensen die de film niet hebben gezien zomaar punten geven om 'mee te zijn met de groep' of juist een 0.5 geven omdat ze een andere film een betere nr 1 vinden...
Dat kun je toch niet voorkomen..
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
niet voorkomen, wel proberen te ontmoedigen door elke keer als ze dat willen doen een hele uitleg moeten geven bvb. Maar ok, ze kunnen dat stukje tekst natuurlijk gewoon kopieren bij elke film dat ze dat doen. Waar zijn we idd mee bezig zeg...
donkied
-
- 334 berichten
- 618 stemmen
Films die door het grote publiek niet veel worden gekeken, bijvoorbeeld de non-hollywood films. daar kan je toch wel het best zien wat de kwaliteit van de film is omdat dat daar de echte filmkenners naar kijken.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
niet voorkomen, wel proberen te ontmoedigen door elke keer als ze dat willen doen een hele uitleg moeten geven bvb. Maar ok, ze kunnen dat stukje tekst natuurlijk gewoon kopieren bij elke film dat ze dat doen. Waar zijn we idd mee bezig zeg...
jah ontmoedigen is prima 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Deze films hebben nog maar enkele stemmen nodig om te promoveren naar de top 250:
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Deze films hebben nog maar enkele stemmen nodig om te promoveren naar de top 250:
Op deze manier ontmoedig je mensen niet heh! haha
Sorry .. grapje 
MovieFreak1995
-
- 123 berichten
- 449 stemmen
Meet The Spartans in the flop 100, daaaag. Super goede film. jullie hebben gewoon geen smaak
Dat is jouwn mening
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Running Scared moet terug in de top 250...
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat een top 250 wel zonder een televisiefilm kan. 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik vrees van wel als je kijkt naar het niveau kaliber 'Running Scared'.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Running Scared is een geniaal artistiek wonder in vergelijking met de rompslomp die doorgaans in de Top 250 terug te vinden is.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Hm.
De genialiteit is dan terug te vinden in de aftiteling die ik helaas heb moeten missen; tegen die tijd had ik de zaal al verlaten.
De cinematografie alsmede de special effecten waren weinig opzienbarend, eerder tamelijk banaal om maar over het scenario te zwijgen wat een aaneenschakeling betrof van uitgekauwde clichés.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Ik vond het inderdaad ook over komen als een misdaad tv-film met uitgekauwde clichés die mij als geheel weinig deden, wat ik van Taken overigens in iets mindere mate ook vind.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Kan je nagaan wat er in de top 250 staat.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik vond het inderdaad ook over komen als een misdaad tv-film met uitgekauwde clichés die mij als geheel weinig deden, wat ik van Taken overigens in iets mindere mate ook vind.
Running Scared is visueel de overtreffende trap en legt het visueel af bij Taken, als we de cliche's gaan optellen wint Taken het gemakkelijk.
Tuurlijk zijn de cliche's aanwezig bij RS., alleen spettert het visuele alles genadeloos weg.
Edit:
Verder onbegrijpelijk dat sommigen daar doorheen kijken en zich alleen maar op het verhaaltje richten.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik ben die "sommigen" hier nog niet tegengekomen in ieder geval. "mooie" plaatjes maken in mijn optiek een film niet per definitie goed om het maar eufemistisch te stellen.
En wat betreft "mooi" en "genadeloos", zoals de Engelsen dit zeggen: "It's all in the eye of the beholder" ^^
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
De cinematografie alsmede de special effecten waren weinig opzienbarend, eerder tamelijk banaal
Als je zo stelt, is er iets mis met je TV of laat je je teveel beinvloeden door de cliché's. Hetzelfde kan ik zeggen bij Sunshine.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Als je zo stelt, is er iets mis met je TV of laat je je teveel beinvloeden door de cliché's. Hetzelfde kan ik zeggen bij Sunshine.
Sunshine is inderdaad weinig opzienbarend. En met mijn TV scherm is niks aan de hand, daarbij kijk ik meestal films op het grote doek in mijn huis.
En voordat je wellicht zorgen gaat maken, er scheelt ook niets aan mijn ogen.
Wat is de volgende stap? Mijn mentale gesteldheid? Lijkt me eveneens weinig relevant.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Nee, ik begrijp dat jij het visuele niet op waarde kan inschatten, ieder zijn manco's . Het laat je waarschijnlijk koud.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Nee, ik begrijp dat jij het visuele niet op waarde kan inschatten, ieder zijn manco's . Het laat je waarschijnlijk koud.
Wat een pover argument, als je überhaupt van een argument kunt spreken. Met een " jij kan niet ", " jij hebt een gebrek '; kinderlijk geblaat waar ik niks mee kan, mijn hemel zeg.
Ik vind het prima hoor, 'de jouwe is de grootste', 'jij wint', om maar op hetzelfde niveau te blijven. "Jij" ziet het juist, "ik" zit met een gebrek. Prima.
Ik hou het zelf op gewoon verschil in smaak. Misschien ook een ideetje.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
U hecht er gewoon geen waarde aan, daar komt het toch op neer, of begrijp ik het nu verkeerd
Noem eens een film die visueel wél indruk maakt?
Jammer dat we de "jij vorm" niet meer mogen gebruiken.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Ik ben er zelf nog altijd niet van overtuigd wat Running Scared nou zo geweldig maakt en waar ik het nou mis mee had in m'n vorige post. Jullie hebben overigen beiden twee geweldige films in jullie top 10 op nummer 1 staan.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
U hecht er gewoon geen waarde aan, daar komt het toch op neer, of begrijp ik het nu verkeerd
Ik stel nergens dat ik geen waarde hecht aan visualisatie c.q. de cinematografie, ik stel alleen dat alleen "mooie plaatjes", mijns inziens, niet per definitie een film "goed" maken. Saillant detail.
Dat lijkt mij niet relevant, je verplaatst daarmee alleen een "discussie" naar een andere film. Zover het de moeite waard is om hier een discussie over te voeren. Het gaat hier slechts om een verschil van inzicht -slash- smaak.
Je mag het jammer vinden, ik zie alleen niemand die dit stelt.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Jullie hebben overigen beiden twee geweldige films in jullie top 10 op nummer 1 staan.
Dank 
Ithildin
-
- 183 berichten
- 3276 stemmen
Bij Himmel über Berlin, Der (1987):
Der Himmel in de top 250! hoera!!!
Ithildin
-
- 183 berichten
- 3276 stemmen
De vreugde mocht helaas niet van al te lange duur zijn...