- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach dat deze film nummer 1 staat zegt meer over de mensheid dan over de film.....
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1901 stemmen
En de kloof tussen de SSR en The Godfather lijkt ook alsmaar groter te worden dus hij zal helaas niet zo snel dalen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Seven Pounds en Defiance staan erg hoog met veel stemmen.
Ik heb die niet gezien zeg ik eerlijk maar dit lijkt mij niet echt top 250 klasse.
Vooral Defiance lijkt me matig in sommige schriften scoort die 2 sterren en vooral het woord oppervlakkig komen er vaak in voort.
Naja ikweet niet maar volgens mij gaat de top 250 er niet op vooruit.
Maargoed ik kan er niks op zeggen heb ze niet gezien ik zeg het gewoon van buitenaf !
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1571 stemmen
Seven Pounds en Defiance staan erg hoog met veel stemmen.
Ik heb die niet gezien zeg ik eerlijk maar dit lijkt mij niet echt top250 klasse.
Hoe kan je daar nu over oordelen als je ze nog niets een gezien hebt? 
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3027 stemmen
%%%%%%, dat bericht trekt natuurlijk nergens op eh..
Van mij mag Running Scared wel in de top 250 verschijnen maar dat gaat hij net niet redden denk ik. Ik vind het in ieder geval een van de betere actiefilms.
Sven Vermant
-
- 472 berichten
- 4551 stemmen
Dat kan inderdaad niet.
Maar neemt niet weg dat beide films niet in de lijst thuishoren.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Running Scared heeft er wel in gestaan, maar ik ben blij dat eruit is. De film heeft zijn momenten, maar is verre van top 250 materiaal als je het mij vraagt.
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
Wat een leuke discussie hier zeg. Even mijn mening ventileren:
- Tuurlijk moeten films met >1000 stemmen niet verdwijnen uit de toplijst. Waarom zou ge films straffen die meer mensen gezien hebben en die dus een groter gedeelte van de mensheid representeren
- Tuurlijk moet men niet resetten, want idd wie wilt nu telkens opnieuw alle films punten gaan geven. En eerlijk gezegd, denk niet dat er een verschillend resultaat uit de bus zou komen als nu.
- Minimum aantal stemmen, daar kan imo nog over gediscussieerd worden. 200 stemmen is echt wel weinig, daar kan zelfs dan nog sprake zijn van favoritisme tegenover een film. Nuja, 250 stemmen is niet zoveel meer, maar zou natuurlijk mooi passen in de toplijst 'top 250'
Maar het grootste probleem ligt misschien nog altijd in het feit dat er mensen zijn die zomaar stemmen op films zonder dat ze die gezien hebben; op zich heb ik hier geen probleem mee, maar mede hierdoor gaan de 'goede' films automatisch hoog scoren, of net niet omdat men een andere 'goede' film hoger wilt plaatsen in de toplijst. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat iedereen een reactie moet plaatsen om te kunnen stemmen, en dat moderators stemmen verwijderen indien er geen fatsoenlijke uitleg wordt gegeven. Maar ik denk niet dat dat haalbaar is...
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Dat lijkt me nogal tijdrovend voor de gebruiker. Ik denk niet dat je zoiets kunt realiseren, maar dat gaf je zelf al aan 
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
bwa, der zijn toch ook genoeg 'illegale' downloadsites, waar mensen liedjes posten en de link voor het downloaden pas zichtbaar wordt eens ge een post hebt geplaatst. Dus tis niet onbestaande; het meeste werk zou echter zijn voor de moderators, want natuurlijk, wat is 'fatsoenlijke uitleg'. Het is uiteraard niet de bedoeling dat iedereen bij wijze van spreke de letter 'k' zet om toch maar te kunnen stemmen...
Ma ok, ben maar wat aan't mijmeren 
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Ik ben het eigenlijk wel eens met %%%%%. Je weet van tevoren wel ongeveer wat je van een film kan verwachten, en ik heb het idee dat in verhouding veel te veel nieuwe films boven de 3,75* scoren, komt omdat de users die met stemgemiddeldes van >4* op deze site rondlopen (zijn er nog al wat) voornamelijk de nieuwste (bioscoop)films kijken. Defiance bijv. lijkt mij een vermakelijk filmpje, maar niets bijzonders. Zelfde als die nieuwe Batman, die inmiddels wel al heb gezien. Verre van vernieuwend.
MinQkel
-
- 24 berichten
- 19 stemmen
Meet The Spartans in the flop 100, daaaag. Super goede film. jullie hebben gewoon geen smaak 
ILDIB
-
- 3063 berichten
- 2381 stemmen
Och mensen straffen budgetten af als ze een film tegen vinden vallen, en zo scoren slechte b en c films hoger dan matige a films.
Droevig maar waar.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Meet The Spartans heeft 30 miljoen dollar gekost, vind ik geen B of C film meer hoor. Daarnaast moet een film inde floplijst minstens 150 stemmen voor zijn. Aangezien bijna niemand B of C films kijkt, zijn het automatisch ongeloofelijk slechte films met een wat groter budget.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Ach dat deze film nummer 1 staat zegt meer over de mensheid dan over de film.....
Leg uit
?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Saw heeft zelfs nog op 40 ofzo gestaan niet zo lang geleden met een gemiddelde van 4,00
Saw is anders wel 1 van de betere horrorfilms. Het gaat hier echt over de psycho en dat maakt het zo mooi. Ik kan wel goed geloven dat velen hierop stemmen zonder ze die gezien te hebben. Op mijn middelbare school bv. is saw een van de meestbesproken films onder het genre. Maar goed 61/250 is wat overdreven denk ik. Bij mij staat saw ongeveer die positie in mijn filmlijst. 430 films in filmlijst
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Nieuw in de flop 100 op positie #1: Pledge This! (2006).
Geen idee of het terecht is, maar slecht is ie vast wel. 
PS: Go 2012 Doomsday!
Over Pledge This heb ik ook zo mn vooroordelen, maar heb hem nog niet gezien.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ja klopt, je moet je er inderdaad in verdiepen en dan merk dat er heel wat meer en mooiers te zien is dan wat de meeste videotheken hebben.
Videotheken houden geen rekening met hoe mooi de films zijn maar kijken veel meer op commercieel vlak. Mensen hebben al van de film gehoord, die halen we binnen. En dan ooh hier mooie film, maar toch net iets te speciaal en onbekend. Pas op het is logisch! , ik zou het ook doen moest ik in hun schoenen staan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je neemt me de woorden uit de mond. Moet ik die uitleg niet meer hertypen.
Als je geen oudere films kan appreciëren, dan kijk je ze toch gewoon niet. Waarom moeten die uit de toplijst verdwijnen?
Maar vertel eerst eens welke van die oude films dat jij hebt gezien. Want ik kan ze niet in je stemmenlijst terugvinden.
En niet lullig bedoeld hoor, maar als je een film als Shichinin no Samurai niet hebt gezien, dan moet je je niet uitlaten over de plaats in de toplijst van die film!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zie enige oplossing voor het aanpakken van stemmen van mensen die de film misschien nog niet gezien hebben. Het is een beetje overdreven dat elke user eerst een bericht moet nalaten voor hij goed/slecht stemt. Dit is niet direct mogelijk altans dat denk ik toch niet. Is het technisch gezien dan wel mogelijk om alle users die slecht stemmen op een film die een heel goede score heeft toch verplicht is om een bericht na te laten zodat dit gecontroleerd kan worden door moderators enzovoort.
Ik bedoel bv. iemand dit 0.5* stemt op Shawshank Redempton og iemand die 5* stemt op Pledge This. Dit zou in mijn ogen het eerlijkste zijn maar weet niet of dit technisch mogelijk is.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Als je geen oudere films kan appreciëren, dan kijk je ze toch gewoon niet. Waarom moeten die uit de toplijst verdwijnen?
Maar vertel eerst eens welke van die oude films dat jij hebt gezien. Want ik kan ze niet in je stemmenlijst terugvinden.
En niet lullig bedoeld hoor, maar als je een film als Shichinin no Samurai niet hebt gezien, dan moet je je niet uitlaten over de plaats in de toplijst van die film!
Wel zou echt oude films bekijk ik niet zo vaak. Heb wel een paar '70 en '80 films gezien. Dit zijn de oudste: De klassiekers dus
, maar je uitleg leek me gewoon erg goed uitgelegd. Nog even zeggen dat ik me niet 'uitlaat' over de plaats in de toplijst van een film, want oude films die ik nog niet gezien heb stem ik gewoon niet op.
Basket Case (1982)
Beverly Hills Cop (1984)
Damien: Omen II (1978)
Deer Hunter, The (1978)
Escape from Alcatraz (1979)
Exorcist, The (1973)
First Blood (1982)
Alternatieve titel: Rambo: First Blood
Fright Night (1985)
Grease (1978)
Halloween (1978)
Halloween II (1981)
Hills Have Eyes Part II, The (1985)
Hills Have Eyes, The (1977)
Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
Jaws (1975)
Jaws 2 (1978)
Jaws 3-D (1983)
Alternatieve titel: Jaws III
Karate Kid, The (1984)
Alternatieve titel: Het Uur van de Waarheid
Nightmare on Elm Street, A (1984)
Octopussy (1983)
Peter Pan (1953)
Pinocchio (1940)
Alternatieve titel: Pinokkio
Poltergeist (1982)
Raiders of the Lost Ark (1981)
Alternatieve titel: Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark
Rambo: First Blood Part II (1985)
Rocky (1976)
Rocky IV (1985)
Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
Alternatieve titel: Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen
Sound of Music, The (1965)
Star Wars (1977)
Alternatieve titel: Star Wars: Episode IV - A New Hope
Taxi Driver (1976)
Terminator, The (1984)
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Heb ook al grote stukken gezien van La Passion De Jeanne D'arc en The Great Escape. Films zoals Apocalypse Now wil ik allemaal wel zien maar die worden bijna niet meer op tv getoont. Trouwens , mijn top tien is ook niet volledig supperrecent. Platoon , Escape From Alcatraz..
starbright boy (moderator films)
-
- 22431 berichten
- 5131 stemmen
Irritante post + reacties verwijderd.
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
Ik zie enige oplossing voor het aanpakken van stemmen van mensen die de film misschien nog niet gezien hebben. Het is een beetje overdreven dat elke user eerst een bericht moet nalaten voor hij goed/slecht stemt. Dit is niet direct mogelijk altans dat denk ik toch niet. Is het technisch gezien dan wel mogelijk om alle users die slecht stemmen op een film die een heel goede score heeft toch verplicht is om een bericht na te laten zodat dit gecontroleerd kan worden door moderators enzovoort.
Ik bedoel bv. iemand dit 0.5* stemt op Shawshank Redempton og iemand die 5* stemt op Pledge This. Dit zou in mijn ogen het eerlijkste zijn maar weet niet of dit technisch mogelijk is.
Of waar ik nog aan denk: users met in totaal minder dan x stemmen moet een berichtje achterlaten bij elke film waar ze op stemmen. Ervanuitgaande dat mensen met pakweg 1000 (lijkt me al beetje veel, ma soit... bij wijze van voorbeeld dus) stemmen 'weten' hoe te stemmen, en niet zomaar meegaan met de meute. Of is dat een verkeerde veronderstelling?
Nuja, MM moet zelf maar beslissen wat ze wel en niet willen doorvoeren natuurlijk; ik probeer alleen maar beetje raad te geven om het systeem nog beter te maken...
BraveSirRobin
-
- 20 berichten
- 158 stemmen
Hmm, het beste lijkt mij toch dat gebruikers die in aanmerking willen komen om te mogen stemmen, verplicht een filmopleiding moeten volgen en ter controle een kopie van hun diploma aan moviemeter overhandigen. Op die manier worden films alleen beoordeeld door mensen met echt verstand van zaken en blijft de top 250 zuiver.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8220 stemmen
Hmm, het beste lijkt mij toch dat gebruikers die in aanmerking willen komen om te mogen stemmen, verplicht een filmopleiding moeten volgen en ter controle een kopie van hun diploma aan moviemeter overhandigen. Op die manier worden films alleen beoordeeld door mensen met echt verstand van zaken en blijft de top 250 zuiver.
Dus moviemeter mag jou stemmen ook verwijderen, of wil je juist beweren dat jij toevallig in het bezit bent van zo'n diploma? 
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
ik vind het systeem van deze site prima.. Er zijn relatief maar weinig mensen die bij een film echt gestructureerd letten op acteerwerk,verhaal etc... Het gaat er om wat het grote publiek van een film vindt en niet alleen kenners of experts..