- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
En nog iets:
- Als de stemmen niet regelmatig gerefresht worden, kunnen films die bv op nummer 1 staan, nauwelijks dalen wanneer er door veel mensen negatief op gestemd wordt. Ik weet zeker dat als alle stemmen verwijdert worden en er opnieuw gestemd wordt, dat The Shawshank Redemption niet meer op nummer 1 zal staan, maar ergens in tussen de top 100 en 150.
Dus je stelt voor dat eens in de zoveel tijd alle stemmen bij een film verwijderd moeten worden en dat dan iedereen opnieuw moet stemmen? Ik ga me nu niet bezig houden met om de zoveel tijd terug over de 1000 stemmen aan te vinken...
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Ik kan me weinig storen aan lijstjes en stemmen. Ik vind het al geweldig dat er ook oude films in voorkomen, zeker als je kijkt naar de doorsnee leeftijd. Ongeacht of ik die goed of slecht vind is het prettig te zien dat niet alles wat oud is afgestempeld wordt als het is ouwe troep dus weg ermee.
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
Ik ben er wel voor om films met meer dan 1000 stemmen uit de top 250 te weren.
Ja, ik ook! Dat levert een interessante lijst op!
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
Ja, Shawshank is inderdaad een partij overrated van heb-ik-jou-daar. Maar goed. Dat zijn er wel meer. Ik vind de tip lijst veel interessanter omdat je daar goeie nieuwe films leert kennen. Iets wat bij de top 250 niet het geval is. Het leuke aan zo'n lijst vind ik dat er het verrassende aspect:
HOE KAN SHAWSHANK ZO HOOG STAAN???
of
HOE KAN NOSFERATU ZO LAAG STAAN??? HÛH!?
Dit soort topics zijn daarom ook geweldig. de rating leidt sowieso tot veel oeverloos geëmmer. En dat is altijd goed. Mede om die rede ben ik dus voor 1000+ te verwijderen. Alle stemmen van iedereen resetten zou ook een leuke lijst opleveren.
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
p.s. zou ik dan asjeblieft! op de delete knop mogen drukken?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Als je alle films met meer dan 1000 stemmen uit de top 250 haalt krijg je de tip 250 lijst .
PS Als je over een overated film praat dan is Green Street Hooligans toch de grootste !
badfans69
-
- 3998 berichten
- 6153 stemmen
Mijn mening is dat films in de top 250 minimaal 300 of 400 stemmen moeten hebben
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Nog 1 stem voor promotie naar de top 250:
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Ja, Shawshank is inderdaad een partij overrated van heb-ik-jou-daar. Maar goed. Dat zijn er wel meer. Ik vind de tip lijst veel interessanter omdat je daar goeie nieuwe films leert kennen. Iets wat bij de top 250 niet het geval is. Het leuke aan zo'n lijst vind ik dat er het verrassende aspect:
HOE KAN SHAWSHANK ZO HOOG STAAN???
of
HOE KAN NOSFERATU ZO LAAG STAAN??? HÛH!?
Dit soort topics zijn daarom ook geweldig. de rating leidt sowieso tot veel oeverloos geëmmer. En dat is altijd goed. Mede om die rede ben ik dus voor 1000+ te verwijderen. Alle stemmen van iedereen resetten zou ook een leuke lijst opleveren.
Maak er dan gewoon een aparte lijst van. Want om dat nou te doen, slaat nergens op. Dan staat Godfather opeens niet meer in de Top 250. En Pulp Fiction niet. En Scarface niet. En American Beauty niet. Slaat gewoon nergens op. De Top 250 gaat over wat de populairste film is onder de MovieMeter gebruikers. Punt. En het is heel erg logisch dat zoiets voornamelijk kaskrakers zijn, en geen underground filmhuis projecten.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
The Machinist staat zowaar in de top250!
Sven Vermant
-
- 472 berichten
- 4551 stemmen
The Machinist staat zowaar in de top250!
Terecht want de film is het waard.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Mijn mening is dat films in de top 250 minimaal 300 of 400 stemmen moeten hebben
Dan krijg je Veronica's top 250 filmlijst. 
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Terecht want de film is het waard.
jah idd(H)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Shawshank Redemption staat nu op 4.40
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Speranza heeft helemaal gelijk.
Het is een goede film, maar om met zo een verschil op de 1ste plaats te staan is gewoon belachelijk. Zo zie je maar weer hoe een grote groep mensen zich laat beïnvloeden door de cijfers.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Nieuw in de flop 100 op positie #1: Pledge This! (2006).
Geen idee of het terecht is, maar slecht is ie vast wel. 
PS: Go 2012 Doomsday!
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1901 stemmen
En het is nog wel met Paris Hilton in de hoofdrol.. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8220 stemmen
Tjonge balen zeg, dat ik die film gisteravond op tv nu net gemist heb. 
AddictedToMovies
-
- 1780 berichten
- 0 stemmen
Bij Saw (2004):
nummer 61 in de top 250, alsjeblieft...
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
nummer 61 in de top 250, alsjeblieft...
Dat gevoel had ik dus ook! Net als bij Butterfly Effect, toch weinig overtuigende films. Die beginscène van Saw, ze acteerden beide zo ontzettend slecht.
Sven Vermant
-
- 472 berichten
- 4551 stemmen
Ondanks dat ik hem 4* heb gegeven is dat toch wel te veel eer.
Plekje of 100, 150 lager was hij beter op zijn plaats geweest.
Ricky Roma
-
- 302 berichten
- 26 stemmen
Saw heeft zelfs nog op 40 ofzo gestaan niet zo lang geleden met een gemiddelde van 4,00 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Niets gek aan als je ziet op welke plek een gedrocht als Fight Club staat.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Saw heeft nog veel hoger dan 4,00 gehad, is langzaam aan het zakken, mja met zo'n gemiddelde blijft ie nog wel (lang) in de top 250..
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Dat gevoel had ik dus ook! Net als bij Butterfly Effect, toch weinig overtuigende films. Die beginscène van Saw, ze acteerden beide zo ontzettend slecht.
Butterfly effect vond ik wel erg sterk hoor;)
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Rocky for top 250 (and president) mja de score is niet hoog genoeg... Jammer..
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Het is zeker een hele goede film, niet fenominaal, maar voor mij goed genoeg. Er zat een ontzettend goed verhaal in, goed gespeeld, great script, maar het moet wel je genre zijn, er zullen er best mensen zijn die hem vinden tegenvallen. Ik vond trouwens The Green Mile beter, maar dat is mijn mening
Hij is wel heel goed, maar #1 is gewoon overdreven.