- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Haha deze zag ik niet aankomen... Moet wel in scène gezet zijn. Beetje flauw. Als het echt een blunder van Bonnie and Clyde was, zou dat hilarisch zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Inderdaad. Uitstekende keuze.
Ik denk dat een backstagemeneer of mevrouw volgend jaar niet meer mee mag doen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Volgende keer dus geen fossielen meer als kaartjesvoorlezer? Dit is was volgens mij wel degelijk echt.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Volgens Beatty had hij het verkeerde kaartje gehad, die van beste actrice. Dan had toch Streep moeten winnen, dat had verwarring voorkomen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
En dan toch voorlezen terwijl hij Emma Stone ziet staan en het niet begrijpt...
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Hhhm ik vrees toch dat het niet in scène is gezet. Stiekem toch wel het hoogtepunt van deze veel te lange en ietwat saaie nacht.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Wat een onnoemelijk surrealistisch moment. Is dit ooit eerder gebeurd? Edit: zeker niet in scène gezet.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
En dan toch voorlezen terwijl hij Emma Stone ziet staan en het niet begrijpt...
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Is dit ooit eerder gebeurd?
Nee eerste en laatste keer
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Lang niet alle films gezien, maar wel een paar zeer terechte winnaars: Casey Affleck en Maharshala Ali bijvoorbeeld. Beide echt steengoede rollen. Script voor Manchester by the sea is ook ontzettend terecht.
Vind het tot nu toe sowieso een goed jaar, al is wat ik gezien heb wel het beste denk ik. Vond Moonlight, Jackie, Hell or High Water en Manchester by the Sea echt erg goed.
Stukken beter de dan foreign language nominaties The Salesman en Toni Erdmann die me beide juist tegenvielen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
En dus alsnog een twijfelachtige winnaar. Mooie film hoor, maar ik zou hem niet in m'n top 25 van het jaar zetten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Net te laat wakker dus, show eindigde net toen de tv aanging. Al had ik gedacht dat het sowieso eerder zou zijn afgelopen.
Kostuums en make-up zijn wel verrassend te noemen, net als sound editing. Blij met Affleck. Met Moonlight kan ik leven maar vond het persoonlijk een zesje. Maar tenminste niet zo veilig als Spotlight vorig jaar.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Wat schreef ik op 29 januari:
Wat betreft Moonlight als grote kanshebber, dit vanwege politieke correctheid:
Ik ben bang van wel, al is het alleen maar om zich af te zetten tegen Donald Trump. Daar moet namelijk de filmwereld niets van hebben. Dus Moonlight en Hidden Figures geef ik een grote kans om in de prijzen te vallen. Echter niet als het aan mij ligt, want beide films spreken mij totaal niet aan.
Dat de oscar voor beste foreign language film naar The Salesman ging was daarom ook te voorspellen. De regisseur is een Iraniër en daar heeft Donald Trump een hekel aan want Iraniërs zijn moslims en daarom potentiële terroristen. Volgens de visie van Trump dus, voor mij nu al: the worst president of the United States ever. Dit is toch duidelijk een protest van de filmwereld tegen Trump. Als Hilary president was geworden, dan had de uitslag best wel eens anders kunnen zijn.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Vind Moonlght met Trump verbinden nogal vergezocht eigenlijk. Wat er politiek correct aan de film is, is dat het een zwarte film is. In die zin heeft de kritiek van vorig jaar de film wellicht eerder wat geholpen. Voor een anti-trump statement waren er veel betere films.
The Salesman is natuurlijk een ander verhaal doordat de regisseur zelf zijn film met Trump verbond,
Twee jaar op rij wint een film met 4 sterren voor me. Dat was voor het laatst begin jaren '90 (drie toen zelfs). En een tijd terug kwamen meerdere onvoldoendes achter elkaar nog regelmatig voor. Al heb ik nog steeds behoorlijke gaten in mijn lijstje. Argo, Birdman, The King's Speech, The Artist, Chicago en Shakespeare in Love bijvoorbeeld niet gezien (dit zijn ze van 1990 en later), maar daarvan verwacht ik eigenlijk alleen van Birdman echt wat (al ligt de regisseur me eigenlijk niet zo).
Filmkriebel
-
- 9958 berichten
- 4648 stemmen
Leuk dat de Academy Awards iets doen aan hun eigen voorspelbaarheid, vooral omdat Oscar voor beste film en regie meestal dezelfde film zijn. Oscar voor niet-engelstalige film moest gewoon the Salesman zijn. Jammer dat de Oscars zich altijd een beetje met politiek moeten bemoeien.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
The Salesman is natuurlijk een ander verhaal doordat de regisseur zelf zijn film met Trump verbond
Dit is toch duidelijk een protest van de filmwereld tegen Trump. Als Hilary president was geworden, dan had de uitslag best wel eens anders kunnen zijn.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Bij La La Land:
La La Land’s inevitable Oscars win is a disaster for Hollywood – and for us | Film | The Guardian - theguardian.com
De auteur van dit stuk kan weer rustig slapen: de Oscar gaat naar de zoveelste film waarin liefde triomfeert over ... wat dan ook. Hoera, Hollywood is gered!
Arri
-
- 913 berichten
- 347 stemmen
Kostuums en make-up zijn wel verrassend te noemen, net als sound editing.
Sound editing of sound mixing? Ik vind Arrival (editing) zeer terecht, geen ander kwam dicht in de buurt. Maar Hacksaw Ridge (mixing) had ik niet verwacht en vind ik zelf niet terecht. Komt beetje over alsof het uit sympathie met O'Connell is gedaan vanwege zijn 21ste nominatie. Mixing had ik verwacht naar La La Land, als musicalfilm heb je altijd een streepje voor. Zie ook het jaar van Les Misérables.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Jackie heeft dus niks gewonnen. Dat is nou een film die met visie en lef is gemaakt, dus wel weer typisch voor de Oscars wat mij betreft.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hier de video (na 2,5 minuut begint de verwarring):
Hahaha, wat erg dit. Schandalig. Wel weer legendarische tv denk ik.
Jammer dat Moonlight won, vond er weinig aan. De Oscars hebben weer behoorlijk op save gespeeld aan de winnaars te zien.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Sound editing of sound mixing? Ik vind Arrival (editing) zeer terecht, geen ander kwam dicht in de buurt. Maar Hacksaw Ridge (mixing) had ik niet verwacht en vind ik zelf niet terecht. Komt beetje over alsof het uit sympathie met O'Connell is gedaan vanwege zijn 21ste nominatie. Mixing had ik verwacht naar La La Land, als musicalfilm heb je altijd een streepje voor. Zie ook het jaar van Les Misérables.
Nee editing, Arrival stond bij de bookies toch ook niet hoog? Wel terecht verder. Mixing is minder verrassend voor mij, al had ik LLL verwacht om dezelfde redenen als jij.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Die fout met best picture kan gebeuren, maar dat ze drie minuten wachten voor er ingegrepen wordt is wel erg.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5825 stemmen
Moet die spoiler van Moonlight hier?
yeyo
-
- 6351 berichten
- 4613 stemmen
In welke mate dit een echte vergissing of gewoon een circusact betreft, zullen we nooit weten, maar in ieder geval functioneert het gebeuren als een mooi Hollywood fantasietje: de blanke establishment film haalt het, of nee, wacht, het is toch die belangrijke, vernieuwende, diverse, progressieve film! Een beetje alsof Hollywood nog hoopt te ontwaken van de Trump nachtmerrie, om vast te stellen dat Malia Obama eigenlijk de nieuwe president is.
"Here's to the mess we've made"
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
In een post blik ik terug op de Oscar-uitzending, benoem ik alles wat opviel en controleer ik m'n eigen voorspellingen.
Klik hier.
De best picture uitreiking was een heerlijk chaotisch slot van een verder wat conventionele en brave uitreiking. Daardoor gaat deze tóch de geschiedenis in als memorabel.