• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.611 stemmen

De Oscars

zoeken in:

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Komen ze dan, ik typ op mijn mobiel dus hou ik het kort (hoop ik).

Beste film: Hidden Figures, maar Manchester mag van me winnen

Acteur: Casey Affleck, Manchester by the Sea, zekerheidje lijkt me

Actrice: Isabelle Huppert, mag ook winnen van me

Animatie: geen idee, Moana? Zootopia vind ik het leukst maar Zucchini heb ik niet gezien

Regie: Barry Jenkins (Moonlight), zekerheidje

Montage: Hacksaw Ridge, al vind ik het zelf too much

Foreign language: The Salesman, geen Toni Erdmann, daar kan preuts Amerika niet tegen

Adapted screenplay: Fences

Original screenplay: Manchester

En een lading kleinere prijzen voor La La Land

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

arno74 schreef:

Ik ben toch ook aardig vaak de naam Denzel Washington tegen gekomen voor deze categorie. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik heb hier geen verstand van, maar denk net als tbouwh dat het tussen La la land en Moonlight gaat voor beste film en tussen Portman en Stone voor beste actrice (beide keren geef ik de voorkeur aan de eerste).

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Denk dat Casey Affleck het meest vast staat als winnaar, alhoewel ik wel iets te hoge verwachtingen van de film had vooraf was Affleck weer zeer sterk. Beste film hoop ik Arrival maar zou ook tevreden zijn met Moonlight. Hoop verder ook niet dat Hacksaw Ridge prijzen gaat pakken in de belangrijkste categorieën... Het zou ook mooi zijn als Michael Shannon beste mannelijke bijrol zou winnen imo.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Hacksaw Ridge acht ik wel erg kansrijk bij montage of geluidsmontage.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Justinw schreef:

Hoop verder ook niet dat Hacksaw Ridge prijzen gaat pakken in de belangrijkste categorieën...

brrr... het idee al.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Best Picture: La La Land

Best Director: Damien Chazelle (La La Land)

Best Actor: Casey Affleck (Manchester by the Sea)

Best Actress: Emma Stone (La La Land)

Best supporting Actor: Mahershala Ali (Moonlight)

Best supporting Actress: Viola Davis (Fences)

Best adapted screenplay: Moonlight

Best original screenplay: La La Land

Best cinematography: La La Land

Best original score: La La Land

Best original song: City of Stars (La La Land)

Best Animation: Zootopia

Best Documentary: O.J. Made in America

Best Foreign Film: Toni Erdmann

Overigens hoop ik dat met name animatie iets anders wordt en dat dat vreselijke Hacksaw Ridge van Mel Gibson absoluut niks wint. Moonlight mag van mij ook cinematography winnen

stinissen (crew films & series)

• 23437 berichten
  • 76922 stemmen

kos schreef:

(quote)

brrr... het idee al.

Ik hoop juist wel dat Hacksaw Ridge wint , zo zie je maar weer eens ieder zijn smaak ik bijvoorbeeld moet al kotsen van La La Land...

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

arno74 schreef:

Bélon schreef:

Ik ben toch ook aardig vaak de naam Denzel Washington tegen gekomen voor deze categorie. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

Ik ben er ook bang voor. Daarnaast vrees ik ook dat het schijtlollige Toni Erdman de beste buitenlandse film zal worden, in plaats van Land of Mine.

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

Denzel Washington heeft de SAG gewonnen, wat de belangrijkste precursor is voor de Oscar. Washington is dus de frontrunner, maar die categorie gaat zeker spannend worden.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4511 stemmen

Ook weer tijd voor mijn voorspellingen. Shorts en docu’s interesseren me niet. En traditioneel niet alle films gezien bij animatiefilms en Best Foreign Language. Ook van de categorie Best Song niet alles gezien en 20th Centruy Woman (beste originele script) is dan de enige die nog mist. Verder zijn alle films uit de overige categorieën gezien.

#OscarsSoBlack

Na vorig jaar dus duidelijk meer gekleurde films genomineerd. Nu mag je als burgerrechtenbeweging je best druk maken (en dat is hard nodig ook) maar als je de laatste 15 jaar bekijkt hadden zwarte acteurs (als je op kleur wil selecteren is dat wel de beste manier) keurig gescoord naar hun omvang in de bevolking en/of binnen het acteursgilde: http://www.economist.com/blogs/prospero/2016/01/film-and-race

Sterker, je kan zeggen dat de drie films van de negen nu dus wel erg oververtegenwoordigd zijn. Net als zes acteurs van de twintig ook behoorlijk veel is. Vraag is hoeveel daarvan een nominatie hadden gehad als die discussie er vorig jaar niet was. Ik denk enkel dat Fences echt genomineerd was (want bekende naam Washington). Hidden Figures is zeker niet onaardig en zelfs typisch Oscar bait maar ook te onbeduidend normaal gesproken en Moonlight wordt dan wel geprezen maar zal normaal niet zo snel genomineerd zijn is mijn gok. Ook de genomineerde acteurs danken deels hun nominatie aan de discussie vorig jaar. Al zal Ali bij winst dat beeldje wel volledig verdienen. En Negga wint hem niet maar is wel terecht genomineerd.

Enfin, de categorieën (zonder shorts en docu's):

Best Movie

Mag winnen: La La Land, maar ook met Manchester by the Sea of Arrival kan ik heel goed leven.

Gaat winnen: La La Land

Best Director

Mag winnen: Mel Gibson, vanwege de beste oorlogsscènes sinds Saving Private Ryan.

Gaat winnen: Chazelle, ook als Best Movie eventueel naar Moonlight gaat.

Best Actor

Mag winnen: Casey Affleck. Ook geen enkele concurrentie. Garfield en Gosling niet bijzonder, Washington vond ik vreselijk (dacht nog op de planken te staan) en Mortensen had vooral een bijzondere rol.

Gaat winnen: Washington, om verder onverklaarbare redenen.

Best Actress

Mag winnen: Emma Stone, maar ook Huppert, Negga of Portman. Sterke categorie.

Gaat winnen: Emma Stone, zij was La La Land.

Best Supporting Actor

Mag winnen: Ali. Prachtig persoon.

Gaat winnen: Ali. Bridges misschien een beetje kans, maar toch iets te veel de reeds betreden paden. Net als Shannon. Hedges en Patel waren niet overtuigend genoeg.

Best Supporting Actress

Mag winnen: Geen voorkeur, hele matige categorie. Williams de beste, maar wel een heel erg klein rolletje.

Gaat winnen: Davis, vanwege een zwaar emotionele scène. En dit beeldje is vaker gewonnen voor een huilerig gezicht (Hathaway, iemand?). Verder een goed actrice, dus ik gun het haar wel.

Best Original Screenplay

Mag winnen: Manchester by the Sea, door niet in valkuilen te trappen en het sterke einde.

Gaat winnen: Manchester by the Sea.

Best Adapted Screenplay

Mag winnen: Arrival

Gaat winnen: Moonlight

Best Animated Feature Film

Mag winnen: Zootopia. Inhoudelijk ook erg sterk, naast dat het goed vermaakt. Red Turtle en Zucchini niet gezien.

Gaat winnen: Zootopia. Sinds wanneer zou Disney ineens niet winnen? Box Office-succes, ligt goed bij velen en de concurrentie is te zwak (Moana) of te apart om te winnen.

Best Foreign Language Film

Mag winnen: Te weinig gezien. Ove was wel heel aardig.

Gaat winnen: The Salesman, met dank aan The Donald.

Best Original Score

Mag winnen: Jackie, veruit de beste in een vrij sterk bezet veld.

Gaat winnen: La La Land, duh.

Best Original Song

Mag winnen: Geen favoriet, alle vrij matige liedjes.

Gaat winnen: City of Stars (La La Land) al kan die andere nominatie voor La La Land wel roet in het eten gooien dat een derde er vandoor gaat.

Best Sound Editing

Mag winnen: Deepwater Horizon, dat geluid was zalig. Idem voor Hacksaw Ridge, Sully en mindere mate Arrival. La La Land de enige echt mindere hier.

Gaat winnen: Hacksaw Ridge.

Best Sound Mixing

Mag winnen: La La Land

Gaat winnen: La La Land. Musical bij de genomineerden? Dan wordt het hem.

Best Production Design

Mag winnen: Dat had Star Wars moeten zijn, maar die zit er niet tussen. Doe maar Arrival dan. Hele matige genomineerden dit jaar. Ook een Florence Foster Jenkins had van mij een nominatie mogen krijgen.

Gaat winnen: La La Land.

Best Cinematography

Mag winnen: Ook al een matige categorie. Arrival of Moonlight mag wel winnen. Dat had The Neon Demon moeten zijn, of anders Jackie of Café Society.

Gaat winnen: Doe eens gek, Moonlight.

Best Makeup and Hairstyling

Mag winnen: A Man Called Ove (gewoon omdat die andere twee niet heel bijzonder zijn)

Gaat winnen: A Man Called Ove (gewoon, omdat ik niet weet waarom die andere twee zouden moeten winnen. En vorig jaar waren de verantwoordelijken hiervoor ook al genomineerd, toen voor de 100-jarige man.)

Best Costume Design

Mag winnen: La La Land, alleen al vanwege dat éne gele jurkje.

Gaat winnen: Jackie, had de mooiste kleding, maar dat is deels natuurlijk gekopieerd, dus daarom niet mijn favoriet maar wel mijn gok.

Best Film Editing

Mag winnen: Hacksaw Ridge

Gaat winnen: Hacksaw Ridge

Best Visual Effects

Mag winnen: Een film waarin de effecten baanbrekend zijn (geen een) of onzichtbaar (Star Wars). Star Wars dus. En wat een volbloed animatiefilm hiertussen doet is me een volstrekt raadsel.

Gaat winnen: Jungle Book, vanwege het hele oerwoud uit de computer (hoezo real life action ipv animatie?). De dieren zelf vond ik wel minder maar daar sta ik redelijk alleen in.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Ik sluit me grotendeels aan bij mjk87 (heb la la land overigens niet gezien). Alleen zou ik nooit voor Mel Gibson (Hacksaw Ridge) kiezen, hoe gaaf de gevechten ook waren.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Mijn ballot:

Film : La La Land

Regisseur : La La Land

Actrice : La La Land

Acteur : La La Land

Song : La La Land

Cinematography : La La Land

Montage : La La Land

Score : La La Land

Productie Design : La La Land

Original Screenplay : La La Land

Acteur Bijrol : Moonlight

Actrice Bijrol : Fences

Animatie : Zootopia

Costume Design : Jackie

Documentary : OJ Made In America

Buitenlandse film : The Salesman

Make Up : Star Trek Beyond

Sound Editing : Hacksaw Ridge

Sound Mixing : Hacksaw Ridge

Visual Effects : The Jungle Book

Adapted Screenplay : Moonlight

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Bij deze mijn lijst. Mijn voorkeur staat er ook bij, maar ik zeg erbij dat ik twee grote spelers nog niet gezien heb: Hacksaw Ridge en Hidden Figures. Hidden Figures moet nog uitkomen natuurlijk. Hacksaw Ridge was gek genoeg een film die compleet langs mee heen ging toen die uit kwam. Pas toen het te laat was merkte ik dat hij erg geliefd was. Ik pak ze beiden later nog wel mee, maar ik vermoed dat het niet echt mijn films zullen zijn.

Beste Film

Voorspelling: La La Land

Mijn keuze: Manchester by the Sea

Beste Mannelijke Hoofdrol

Voorspelling: Denzel Washington - Fences

Mijn keuze: Casey Affleck - Manchester by the Sea (en ik hoop toch dat die zijn momentum terug pakt en wint)

Beste Vrouwelijke Hoofdrol

Voorspelling: Emma Stone - La La Land

Mijn keuze: Isabelle Huppert - Elle

Beste Mannelijke Bijrol

Voorspelling: Mahershala Ali - Moonlight

Mijn keuze: Jeff Bridges - Hell Or High Water (op Dev Patel na allemaal zeer solide keuzes wat mij betreft)

Beste Vrouwelijke Bijrol

Voorspelling: Viola Davis - Fences

Mijn keuze: Michelle Williams - Manchester by the Sea (met enorme afstand)

Beste Animatie

Voorspelling: Zootopia

Mijn keuze: Kubo and the Two Strings (maar een zeer goede selectie dit jaar)

Cinematografie

Mijn keuze: La La Land

Kostuums

Voorspelling: Jackie

Mijn keuze: Jackie

Regie

Voorspelling: Damien Chazelle - La La Land

Mijn keuze: Kenneth Lonnergan - Manchester by the Sea

Beste Documentaire

Voorspelling: O.J.: Made in America

Mijn keuze: Ik heb alleen Fuocoammare gezien, dus geen stem

Beste Korte Documentaire

Voorspelling: 4.1 Miles

Mijn keuze: Niets gezien

Montage

Mijn keuze: Moonlight

Best Foreign Language Film

Voorspelling: Toni Erdmann (en ja, ik ben me bewust van de redenen om The Salesman te stemmen; ik hoop alleen dat de Oscars niet zó ver gaan)

Mijn keuze: Toni Erdmann

Make-Up en Haar

Voorspelling: Star Trek Beyond

Mijn keuze: Ik heb alleen Suicide Squad gezien en daarvan heb ik nog steeds spijt, dus die kan zeker geen blinde stem van mij verwachten

Originele Score

Mijn keuze: La La Land

Beste Lied

Voorspelling: City of Stars - La La Land

Mijn keuze: City of Stars - La La Land

Productie Design

Mijn keuze: Arrival

Beste Korte Animatiefilm

Voorspelling: Piper

Mijn keuze: Alleen Piper gezien en daar had ik niets mee...

Beste Korte Film

Voorspelling: Ennemis Intérieurs

Mijn keuze: Niets gezien

Sound Editing

Voorspelling: Hacksaw Ridge

Sound Mixing

Special Effects

Voorspelling: The Jungle Book

Mijn keuze: Doctor Strange

Bewerkte Script

Voorspelling: Moonlight

Mijn keuze: Moonlight

Originele Script

Voorspelling: Manchester by the Sea

Mijn keuze: Manchester by the Sea

Ja, ik vind Manchester by the Sea een van de beste films van de laatste jaren.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

The One Ring, een tikje onbeleefd, maar kunnen we nog één van die prachtige recensies van jouw verwachten bij Manchester By The Sea? Ik ben het namelijk eens met jouw laatste zin.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Lang niet alle Oscarfilms gekeken, maar Arrival mag van mij een mooi zootje winnen. Ongelooflijk trouwens dat Amy Adams niet is genomineerd, dat bestaat bijna niet. Verder Affleck aub, fantastische rol in MbtS. Verder is het natuurlijk vooral uitkijken naar wie de beste anti-Trump speech gaat houden

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Ik zou graag Viggo Mortensen het beeldje mee naar huis zien nemen.

Flat Eric

• 6443 berichten
  • 1026 stemmen

Leuk dat het live te volgen is op Net5.

Maar mijn oogleden worden helaas al zwaarder...

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Toch wint The Salesman dus, aardige film maar een tegenvallende en nogal in herhaling vallende Fahradi. Denk dat het een Politieke keuze is. Nou vond ik Toni Erdman ook tegenvallen, dus ik heb nog geen mening wie ik hem had gegeven.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Protest Oscar is een feit. Wel degelijke film.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Net 5 vertaalt cinematografie als camerawerk

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Gaat het nog lang duren tot beste film/regisseur/acteur/actrice?

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Wel ruim over de helft nu, ik weet alleen de volgorde van de uitreikingingen niet. Halfuurtje a drie kwartier is mijn gok, aangenomen dat beste score en de scenario's daar nog voor komen.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Beste Originele Scenario voor Manchester en

Beste Geadapteerde Scenario voor Moonlight.

Meest verdiende winnaars van de avond, IMO.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Na de Oscar voor Casey Affleck is mijn avond wel geslaagd.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Casey !!!

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Het moet toch wel raar lopen als Lalaland niet de Oscar voor best wint, na deze reeds succesvolle avond. Stiekem blijf ik hopen op Manchester by The Sea, en anders Arrival of Hell or High Water. Hacksaw zou een drama zijn.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Die had ik niet zien aankomen. Maar prima winnaars dit jaar, weinig controverse. Vooral blij met Casey, eindelijk die lang verdiende Oscar voor hem.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

WTF.....

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Is dit een grap?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.