- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Lijkt me zeker geen toeval. Hidden Figures gaat ook nog over drie vrouwen. Zou me niet verbazen als de academy als statement met zo'n film als winnaar komt aanzetten dit jaar.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik heb de grootste domper gevonden. Geen Cliff Martinez/the Neon Demon voor beste score.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Vrij simpel hoor: zwakke film, sterke acteerprestatie.
Ik moet 'em stiekem nog zien
maar ik was wat verrast door Huppert dus. Had haar überhaupt niet verwacht in dit rijtje, slechte film of niet.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Lijkt me zeker geen toeval. Hidden Figures gaat ook nog over drie vrouwen. Zou me niet verbazen als de academy als statement met zo'n film als winnaar komt aanzetten dit jaar.
In dat kader maakt Moonlight veel meer kans. Hidden Figures is een politiek correcte nominatie (twee vliegen in één klap, black Oscars en feminisme), maar als film stelt 'ie weinig voor volgens mij.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
In dat kader maakt Moonlight veel meer kans. Hidden Figures is een politiek correcte nominatie (twee vliegen in één klap, black Oscars en feminisme), maar als film stelt 'ie weinig voor volgens mij.
. Gezien de ontwikkelingen in de VS de laatste tijd zou een 'politiek correct' antwoord van de filmwereld mij totaal niet verbazen. Moonlight wil ik ook zien maar die komt hier (Spanje) pas over twee weken uit.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
. Gezien de ontwikkelingen in de VS de laatste tijd zou een 'politiek correct' antwoord van de filmwereld mij totaal niet verbazen. Moonlight wil ik ook zien maar die komt hier (Spanje) pas over twee weken uit.
Omgekeerde wereld
Hidden Figures is pas verzet naar 9-3, Moonlight komt donderdag uit en zie ik (vermoedelijk) volgende week. Eerst Lion en a Monster Calls 
Dievegge
-
- 3170 berichten
- 8192 stemmen
Ik heb de grootste domper gevonden. Geen Cliff Martinez/the Neon Demon voor beste score.
Juist. Die had ook wel in andere categorieën genomineerd mogen worden, maar dat was niet te verwachten.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Geen Academyfilm
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Nee, ik maakte me geen enkele illusie over andere categorieën (al was cinematografie in een goede wereld ook een zekerheidje geweest)... maar de muziek? Kunnen ze echt niet omheen wat mij betreft. Maargoed, wel dus 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Riekt naar horror, daar lopen ze met een grote boog omheen.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik hoop alleen niet dat het politiek correct antwoord er te dik opgelegd zal zijn.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik ben bang van wel, al is het alleen maar om zich af te zetten tegen Donald Trump. Daar moet namelijk de filmwereld niets van hebben. Dus Moonlight en Hidden Figures geef ik een grote kans om in de prijzen te vallen. Echter niet als het aan mij ligt, want beide films spreken mij totaal niet aan.
Voor mij mag de oscar gaan naar Manchester by the Sea. Wat het verhaal betreft zonder meer de beste film van het afgelopen jaar. Ook La La Land mag van mij in de prijzen vallen. Die film - 2 keer gezien - gaf mij namelijk een ontzettend blij gevoel.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Van alle oscargenomineerden die ik gezien heb zou ik zelf voor Moonlight gaan en niet vanwege de politieke situatie, maar omdat ik het een bijzonder sterke film vond. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik hoop alleen niet dat het politiek correct antwoord er te dik opgelegd zal zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Vlak ook Hell or High Water niet uit, veel mensen zien Trump-land daar in weerspiegelt.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ja, ik heb inderdaad schrik voor zo een toestanden. Ik denk ook dat Streep die nominatie enkel en alleen te danken heeft aan Trump. Als je dan ziet dat Amy Adams niet genomineerd is.
Vlak ook Hell or High Water niet uit, veel mensen zien Trump-land daar in weerspiegelt.
Wat bedoel je daarmee? Dat die film minder kans heeft om in de prijzen te vallen door Trump? Ik vond het zelf leuk om een beeld daarvan te krijgen, hoewel Texas niet bepaald de game changer in het voordeel van Trump was. Die stemmen vanouds al zo conservatief. Voor echt Trumpland moet je naar de midwest gaan, naar de buiten in Pennsylvania, Wisconsin, Ohio en Michigan. Stiekem hoop ik eigenlijk nog op een heleboel biopics en films over deze verkiezingen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat niet zal gebeuren. Dat zal zeker nog gebeuren. Meer dan één zelf.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
TornadoEF5, nee, juist dat die wel kans gaat maken.
En die nominatie voor Streep is gewoon haar jaarlijkse, daar kijkt men ook vooral naar de naam. Ik vond haar manier van acteren vreselijk, tenzij ze juist niet acteert zoals in Adaptation, daar was ze briljant.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
TornadoEF5, nee, juist dat die wel kans gaat maken.
Ik snap de redenering niet bepaald, of is het meer in de zin van dat het een goed beeld geeft van wat de gemiddelde Trumpstemmer is, en daardoor de film relevanter is dan ooit, en mensen het milieu dan beter begrijpen als ze er niet in opgegroeid zijn?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Ik snap de redenering niet bepaald, of is het meer in de zin van dat het een goed beeld geeft van wat de gemiddelde Trumpstemmer is, en daardoor de film relevanter is dan ooit, en mensen het milieu dan beter begrijpen als ze er niet in opgegroeid zijn?
Dat ook. Maar ook toont het de teleurstelling van de Trump-stemmer (in vooral de overheid) en zou je de film kunnen zien als iets dat het tijdsbeeld goed neerzet en als waarschuwing waar we niet naar moeten afglijden. Overigens is dat niet iets dat ik er echt in zie, maar als je zo wat reacties en opiniestukken erover leest.
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5225 stemmen
Ik vermoed dat de kansen voor Salesman ook flink stijgen, als de Academy inderdaad een politiek statement wil maken.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
horizons
-
- 5687 berichten
- 2404 stemmen
Iranian Director Asghar Farhadi Won’t Attend Oscar Ceremony - The New York Times - nytimes.com
Weet iemand of Australië ook zo geboycot wordt?
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Ik vermoed dat de kansen voor Salesman ook flink stijgen, als de Academy inderdaad een politiek statement wil maken.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Nu de hoofdrolspeelster sowieso niet gaat en de regisseur wellicht ook thuisblijft, stijgt die kans enorm.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Fijne selectie van 2x3 films in het Oscarweekend:
badfans69
-
- 3962 berichten
- 6126 stemmen
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Even voor mezelf een klein overzichtje:
Van de negen genomineerde films voor beste film heb ik er vier gezien:
1. Manchester by The Sea - 5,0*
2. Hell or High Water - 4,0*
3. Arrival - 4,0*
4. Hacksaw "please give me one more" ridge - 2,5*
Aangezien ik voor de rest van de genomineerden geen moeite ga nemen om naar de bios te gaan, wordt het wachten op de blu-ray-release na de uitreiking.
Weet iemand overigens wat er met de film Paterson is gebeurd bij de nominaties? Voor mij na Manchester by The Sea de grootste verrassing van 2016.
Ja Manchester by The Sea, het absolute meesterwerk. Het zal toch niet gebeuren dat de Oscar aan Casey Affleck voorbij gaat.
Mijn voorspelling is dat La La Land en Manchester by The Sea de oscars gaan delen, met als absolute winnaar La La Land
Ste*
-
- 2070 berichten
- 1386 stemmen
Eindelijk! De Oscars 2017 worden uitgezonden door Net5
Yay! Dus het is afgelopen met brakke internetstreams zoeken en al dat gedoe (ik had zelf geen zenders waarop het te zien was).
Alleen jammer dat het van zondag op maandag is, denk niet dat er veel mensen zijn die de hele nacht opblijven als ze maandag weer moeten werken.
Ik kan gelukkig wel kijken, popcorn erbij, zin in. 
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik ga ook m'n wekker zetten (of opblijven), al verwacht ik daar nog wel spijt van te krijgen