- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
How to Train Your Dragon = een prachtige originele score.
Kijk maar op youtube, het staat bijna bij iedereen op nummer 1.
Ook op: www.filmmuziek.be (grote filmmuzieksite) was HTDYD nummer 1 van het jaar.
Inception vind ik ook erg goed, Hans Zimmer is geweldig.
Ik snap dat mensen het niet origneel vinden, maar ik blijf het een top score vinden.
TSN is een techno score en naar mijn mening echt niet eerlijk dat die won.
En Powell is zeker geen 2e rangs animatiefilmcomponist. Hij schrijft ook scores voor grote projecten zoals Knight and Day en de Bourne films.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoezo niet eerlijk? (Knight & Day en Bourne zijn toch ook 2e rangs films.)
En dat er een nummer op een staat wil toch niet zeggen dat de hele score goed is.
Edit: Net even geluisterd. Wat ik al dacht het zoveelste strijkorkest. Het is volijk en up tempo, maar 30 jaar na Star Wars en Indiana Jones is dat toch niet meer iets speciaals.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Hoezo niet eerlijk? (Knight & Day en Bourne zijn toch ook 2e rangs films.)
En dat er een nummer op een staat wil toch niet zeggen dat de hele score goed is.
Edit: Net even geluisterd. Wat ik al dacht het zoveelste strijkorkest. Het is volijk en up tempo, maar 30 jaar na Star Wars en Indiana Jones is dat toch niet meer iets speciaals.
²²²²²²²²²²²²
Nogal belachelijk om te klagen nu er één keer eens een ander soort score wint. Ik heb alle vorige jaren toch ook niet zitten te klagen?
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Nu weet ik eindelijk dat de Oscars ook veel corruptie is.
WEER een belachelijke keuze van The Best Score!
Totaal oneens. De winst van Trent Reznor (je weet wel, die grootheid van Nine Inch Nails) is zeer verdiend en nogal gewaagd. Het gaf mij in ieder geval valse hoop dat de leden van The Academy zich een beetje ontdaan hebben van hun stoffige imago.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Gelukkig weet ik dat ik samen met veel filmmuziekliefhebbers gewoon vind dat HTDYD had moeten winnen. Maar omdat het niet gebruikelijk is dat een animatie score wint...tsja.
Technische troep vind ik het, het mag de naam filmmuziek eigenlijk nog geeneens dragen.
Maar zo zijn er vaker teleurstellingen, maar deze had ik toch niet zien aankomen. Ook die keer (2006 Oscars) toen Memoirs of a Geisha verloor van Brokeback Mountain...belachelijk.
Ik mag klagen want dit is gewoon mijn mening.
Ik wil er gewoon met jullie over discussiëren, dat mag toch Flylo?
The Best Original Score is een beetje een categorie die soms over het hoofd wordt gezien.
Maar oh zo belangrijk is voor de film. Als ik wat statistieken bekijk zie ik ook dat Hans Zimmer 9 x genomineerd is en ook maar 1 x won. Jerry Goldsmith maar liefst 17 x en won 1 x. En Thomas Newman 9 x en hij won nog nooit. Nou zeg ik niet dat je mensen moet voortrekken, maar dat moet best bitter voelen.
Inception vond ik echt geweldig, die had ook mogen winnen van mij, al weet ik dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn haha!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat jij vind dat het 'technische troep is die geen muziek genoemd mag worden' is nog geen enkel bewijs van corrupte. Verder geeft het blijk van een hele enge en beperkte visie op muziek. Zal ja dan ook niet meer serieus kunnen nemen op dat vlak.
En de reden dat de score van animatiefilm zelden wint, komt omdat het in die muziek, evenals in dat soort film vaak ontbreekt aan enige diepgang. Maar hier op MM won overigens wel een animatiefilm bij de beste filmmuziek ko.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Dat jij vind dat het technische troep is die geen muziek genoemd mag worden is nog geen enkelmbewijs van corrupte. Verder geeft het blijk van een hele beperkte visie op muziek. Zal ja dan ook niet meer serieus kunnen nemen op dat vlak.
En ook dat is een volslagen rare reactie.
Een ego heb ik niet, maar wat betreft de filmmuziek weet ik meer dan dat jij weet.
Ik vind het technische troep, en ik vind inderdaad niet dat hij had mogen winnen.
Maar om nou gelijk te spreken dat ik geen serieus woordje kan zeggen over filmmuziek, dat vind ik jammer en onterecht.
Bovendien had ik het ook niet eerlijk gevonden als Alexandre Desplat had gewonnen.
The Best Original Score van dit jaar lag me niet zo heel erg.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Maar hier op
MM won overigens wel een animatiefilm bij de beste filmmuziek ko.
Ahh welke?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ghost in the Shell
En als jij in die technische troep geen muziek herkend weet ik zeker dat ik er een betere kijk op heb dan jij. Ik heb er overigens best een aardige kijk op, hen zelf zo'n 50 soundtracks gehad op lp en cd. Lp's helaas ooit weg gedaan. Ik krijg erg de indruk dat jij enkel van bombastische harmonieuze orkestraties houdt, maar muziek is zoveel breder en rijker.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Ik mag klagen want dit is gewoon mijn mening.
Ik wil er gewoon met jullie over discussiëren, dat mag toch Flylo?
Dit is toch geen discussie? Gewoon wat op en af schreeuwen langs elkaar heen.
Er heeft dit jaar een score gewonnen die niet in jouw specifieke hokje over filmmuziek past, en dat vind jij onbegrijpelijk. Ok, dat kan. Daarom moet ik jouw mening nog niet delen.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ik was gewoon benieuwd naar jullie meningen, maar het leuke is dat hier op moviemeter de Oscar voor Best Score wel wordt geaccepteerd.
Maar op filmmuzieksites wordt HTTYD gezien als de beste score.
Ik was eigenlijk gewoon benieuwd hoe jullie dat hier vonden.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Zijn de Oscars elk jaar alleen maar op FILM 1 te volgen eigenlijk?
Of ook nog ergens anders?
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Nope zover ik weet heeft film1 de rechten in Nederland.
ABC de algehele rechten.
Dus in Nederland alleen Film1 of een internet stream.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Nope zover ik weet heeft film1 de rechten in Nederland.
ABC de algehele rechten.
Dus in Nederland alleen Film1 of een internet stream.
Zonde, dan moet je dus FILM 1 ervoor aanschaffen...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet op welke filmmuziek sites je allemaal doelt. Maar voor zover ik het gevolgd heb, was TSN huizehoog favoriet bij iedereen.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Zonde, dan moet je dus FILM 1 ervoor aanschaffen...
Dat dacht ik dus ook. Maar had je UPC dit afgelopen weekend dan had je geluk. Ook al was je geen abonnee van Film1. Ze zonden het evenement gratis uit voor alle UPC kijkers.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Maar op filmmuzieksites wordt HTTYD gezien als de beste score.
Dat is toch heel begrijpelijk? De score van TSN lijkt in niets op wat over het algemeen als filmmuziek wordt aanzien (Zimmer & co). Dat de meesten die aanpassing/verruiming niet kunnen verteren is niet verrassend ofzo.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond de sound track van TSN anders erg lijken op die van Fight Club, qua sound dan.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Dat is toch heel begrijpelijk? De score van TSN lijkt in niets op wat over het algemeen als filmmuziek wordt aanzien (Zimmer & co). Dat de meesten die aanpassing/verruiming niet kunnen
verteren is niet verrassend ofzo.
Zimmer en Co = nice, maar geef mij dan maar John Williams. Ik ben toch meer van die stijl/tak filmmuziek. Dus Goldsmith, Williams etc.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ik weet niet op welke filmmuziek sites je allemaal doelt. Maar voor zover ik het gevolgd heb, was TSN huizehoog favoriet bij iedereen.
Filmmuziek.be
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Ik kan me de muziek van TSN niet eens meer herinneren. Die van Inception daarentegen wel. Zegt ook wat. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is er slechts een, en een vrij kleine vermoed ik.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Dat is er slechts een, en een vrij kleine vermoed ik.
Vermoed? Je neemt nog geeneens de tijd om rustig te kijken?
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ghost in the Shell.
(Ik heb gezocht op score, soundtrack en muziek)
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Ghost in the Shell (I) was ook ge-wel-dig. Kenji for Emperor.
Ik heb mijn offline van Caged er veelvuldig gebruik van gemaakt... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb net gekeken. Duidelijk een Williams /Silvestri georienteerd clubje. Harmonieuze orkestbak liefhebbers. Hecht er niet zo veel waarde aan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
(Ik heb gezocht op score, soundtrack en muziek)
O dacht dat die gewonnen had, maar OUATITW is idd nog mooier.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Heb net gekeken. Duidelijk een Williams /Silvestri georienteerd clubje. Harmonieuze orkestbak liefhebbers. Hecht er niet zo veel waarde aan.
Mag ik vragen waarom je het een Williams/Silvestri club vindt?
Je moet je mening wel kunnen uitleggen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kijk naar de top 10 volgens die site, staan ze samen 7 keer in.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
En de reden dat de score van animatiefilm zelden wint, komt omdat het in die muziek, evenals in dat soort film vaak ontbreekt aan enige diepgang.
Toch even aanvullen dat dat vooral voor Amerikaanse populaire animatiefilms geldt. Japanse animatie kent een aantal legendarische en/of gewaagde scores.