• 15.900 nieuwsartikelen
  • 178.668 films
  • 12.255 series
  • 34.046 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.187 gebruikers
  • 9.383.118 stemmen

De Oscars

zoeken in:

sju

• 537 berichten
  • 2445 stemmen

cordiacovens schreef:

weet iemand waar je op internet de oscars kunt zien?

Ben ook zeer benieuwd. Van vorig jaar waren er op MM een aantal links geplaatst. Iemand tips voor dit jaar?!

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Co Jackso schreef:

Dat is nu nog moeilijk te zeggen. Maar de Golden Globes heb ik live kunnen volgen via internet, dus dat moet voor de Oscars ook zeker lukken dit jaar.

Wellicht is dit al een optie: http://www.atdhe.net/tv/watch_abc.html. Maar zoals eerder gezegd, op de avond zelf worden er waarschijnlijk meer opties duidelijk.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Film 1 zendt het uit, dacht ik....

We hebben sinds kort film 1

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Film 1 schijnt het gratis uit te zenden voor alle digitale kijkers. Maar welk Digitenne-kanaal ze dan in gedachten hebben is me een raadsel...

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Ik weet het. De link(s) zijn ook bedoeld voor de gebruikers die geen digitale televisie hebben of niet naar het Nederlandse commentaar willen luisteren.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Alles over de Nederlandse filmwereld en de Oscars:

Nederland en de Oscars - neerlandsfilmdoek.nl

dimi303

• 3421 berichten
  • 3700 stemmen

Beste film: Precious: Based on the novel 'push' by Sapphire

Beste regisseur: Kathryn Bigelow

Beste acteur: Jeff Bridges

Beste acteur bijrol: Christopher Waltz

Beste actrice: Carry Mulligam

Beste actrice bijrol: Mo'nique

Beste animatiefilm: Up

Beste docu: The cove

Beste niet Engelstalige film: Das weisse band

Heel de week is het Oscar week op prime met aansluitend de show om 2h00 op 7 Maart.

Fabian123

• 335 berichten
  • 3850 stemmen

Een bespreking van de belangrijkste categorieën, met voorspelling van de winnaars:

BLIK - Tijdschrift voor audiovisuele cultuur - blikonline.nl

Ya_Shex

• 18 berichten
  • 156 stemmen

In Film > Algemeen > oscaruitreiking 2010:

weet iemand misschen op welke zender komt de oscaruitreiking 2010?? Nl zender of buitenlandse zender?

graag laat een bricht achter

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Ben nog aan het twijfel voor mijn blog. Ga ik de winnaars voorspellen of ga ik mijn eigen winnaars selecteren. Denk toch maar het laatste.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

The One Ring schreef:

Mijn definitieve voorspellingen voor de Oscars van volgende week.

Beste Film: The Hurt Locker.

Ik denk toch dat die rel rond de producent van deze week serieus roet in het eten gaat gooien... Je mag nog wisselen

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

(quote)

Ik denk toch dat die rel rond de producent van deze week serieus roet in het eten gaat gooien... Je mag nog wisselen

Helaas kwam de rel pas toen bijna alle stemmen al binnen waren

Daarbij is het Oscartraditie dat de grootste kanshebbers altijd een controverse hebben. Denk maar aan Slumdog Millionaire vorig jaar toen de kinderen die in die film speelde niet genoeg betaald zou zijn of zoiets. Ik herrinner me nog vooral de titel van een internetartikel toen: "Suddenly a lot of movie controversies pop up. It must be Oscar season." Of iets dergelijks.

kramersietse

• 356 berichten
  • 0 stemmen

De Britse komiek Sasha Baron Cohen mag dan toch geen presentatie doen op het gala van de Oscars. De producer van de show vreest dat zijn act te ver gaat en heeft hem daarom maar ineens afgevoerd.

Baron Cohen zou verkleed als een vrouwelijke avatar uit de gelijknamige film van James Cameron op het podium verschijnen. Collega-komiek Ben Stiller zou zijn speech fout vertalen, waardoor Baron Cohens personage kwaad zou worden en uiteindelijk onthullen dat ze zwanger is van Cameron. Waarna ze in het publiek op zoek zou gaan naar hem.

Volgens de producer gaat de act te ver.

kramersietse

• 356 berichten
  • 0 stemmen

Rockmuzikant Lenny Kravitz en acteurs Keanu Reeves en Danny Houston dragen zondagnacht tijdens de Oscaruitreiking een maatpak van de Belgische ontwerper Stijn Helsen.

De pasbeurten vonden plaats in het Chateau Marmont in Los Angeles. "Vroeger droegen de acteurs en sterren jeans en XXL-truien, nu is er een grote comeback van maatpakken", aldus Helsen die erom bekend staat stijlvolle pakken te maken die perfect passen.

Helsen werkte mee aan films als "Spiderman" en "Pirates of the Caribbean".

kramersietse

• 356 berichten
  • 0 stemmen

De film "Precious" van de Amerikaanse cineast Lee Daniels heeft vijf prijzen gewonnen tijdens de uitreiking van de Independent Spirit Awards, de prijzen van de onafhankelijke filmmakers.

"Precious" werd uitgeroepen tot beste film van het jaar en actrices Gabourey Sidibe en Mo'nique kregen respectievelijk de prijs voor beste actrice en beste actrice in een bijrol.

"Crazy heart" was goed voor twee onderscheidingen. Oscarfavoriet Jeff Bridges kreeg de Independent Awards voor beste acteur. In de nacht van zondag op maandag worden de Oscars uitgereikt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

mijn gokjes:

Beste Film: Avatar

Beste Regie: Kathryn Bigelow

Beste Acteur: Jeff Bridges

Beste Actrice: Sandra Bullock

Beste Acteur (bijrol): Christopher Waltz

Beste Actrice (bijrol): Mo'Nique

Beste Animatiefilm: Up!

Beste Niet-Engelstalige Film: El Secreto de Sus Ojos (Argentinië)

Meestal is de bijrol een wat wiebelige categorie, maar die zijn nu absoluut het makkelijkst voorspelbaar.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Beste Film: Avatar

Beste Regie: Kathryn Bigelow

Beste Acteur: George Clooney

Beste Actrice: Sandra Bullock

Beste Acteur (bijrol): Christopher Waltz

Beste Actrice (bijrol): Mo'Nique

Beste Animatiefilm: Up!

Beste Niet-Engelstalige Film: Das weisse Band

Best Achievement in Cinematography: Inglourious Basterds, Robert Richardson.

Beste Docu: The Cove

Beste Originele Scenario: Inglourious Basterds.

Beste Bewerkte Scenario: Up in the Air.

Zelf zou ik, District 9 voor beste film en regie doen. Gabourey Sidibe best actrice, erg povere kandidaten bij de actrices. Bullock is vreselijk gaat om onbegrijpelijke redenen wel winnen. Best acteur Clooney. Beste Animatie Fantastic Mr. Fox hoewel Up ook erg leuk is.

starbright boy (moderator films)

• 22416 berichten
  • 5120 stemmen

Mijn voorspelling:

Beste Film: The Hurt Locker

Beste Regie: katherine Bigelow

Beste Acteur: Jeff Bridges

Beste Actrice: Vrij moeilijk, maar ik gok op Meryl Streep, al zie ik Bullock en eventueel Sidibe ook nog wel winnen.

Beste mannelijke bijrol: Christopher Waltz

Beste Vrouwelijke bijrol: Mo'Nique

Beste Animatie: Up!

Beste Niet Engelstalige film: Gaat niet naar de twee favorieten( Weisse band is te neerslachtig en te weinig concreet en Un Prophete is teveel een genrefilm), ik gok op de Argentijnse film, El Secreto de Los Ojos.

Beste Docu: The Cove

Beste Originele scenario: Inglorious Basterds

Beste Bewerkt scenario: Up In The Air

Verder wint Avatar een hele zwik (misschien zelfs wel alles waarvoor de film een nominatie heeft) technische oscars, ook cinematopgraphy.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

starbright boy schreef:

Verder wint Avatar een hele zwik (misschien zelfs wel alles waarvoor de film een nominatie heeft) technische oscars, ook cinematopgraphy.

Montage en vooral muziek lijken me moeilijk te behalen voor Avatar.

starbright boy (moderator films)

• 22416 berichten
  • 5120 stemmen

Muziek tel ik niet mee als technische oscar. Montage zie ik zo gebeuren. Daar gebeuren wel vaker gekke dingen m.i. Titanic won ook bijvoorbeeld en dat is nou geen film die daar specifiek in uitblinkt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

starbright boy schreef:

Montage zie ik zo gebeuren. Daar gebeuren wel vaker gekke dingen m.i. Titanic won ook bijvoorbeeld en dat is nou geen film die daar specifiek in uitblinkt.

Nee, maar Titanic had op dat gebied geen tegenstanders. The Hurt Locker is juist een film die meer dan enige andere techniek op de montage steunt. Het is zo'n film waarbij je de montage opvalt, op een goede manier. Dat zal waarschijnlijk helpen voor de overwinning.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Omdat Bigelow al een unicum wordt vanwege eerste vrouw (eigenlijk na Marleen Gorris) als Best Director komt Avatar bovendrijven vanwege 'andere redenen'. Eenmaal geschiedenis schrijven per uitreiking lijkt me voldoende.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Omdat Bigelow al een unicum wordt vanwege eerste vrouw (eigenlijk na Marleen Gorris)

Er heeft ook al een vrouwelijke regisseur gewonnen voor beste kortfilm. Volgens mij was zelfs Morris niet de eerste.

Eenmaal geschiedenis schrijven per uitreiking lijkt me voldoende.

Ik weet even niet waar je naar verwijst. Op welke manier zou de Academy nog meer geschiedenis kunnen schrijven naast Bigelow (behalve door Up als eerste animatiefilm Best Picture te geven, maar ik neem niet aan dat je het daar over hebt)?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Door Bigelow ook die Picture Award te geven (of haar producers). Ik ben er van overtuigd dat Avatar moet gaan winnen vanwege alle successen eromheen. Enne kortfilms tellen natuurlijk niet

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Up in the Air of District 9 hoort natuurlijk gewoon de Oscar voor beste film te winnen en Tarantino voor beste regie

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Up!

Macmanus schreef:

Up!

starbright boy schreef:

Up!

Overtuigingskracht!

kramersietse

• 356 berichten
  • 0 stemmen

Traditiegetrouw zijn aan de vooravond van de Oscar-uitreiking in Los Angeles de Razzies uitgereikt, de prijzen voor de slechtste prestaties op filmgebied.

Sandra Bullock werd uitgeroepen tot slechtste actrice voor haar rol in All About Steve. Voor haar rol in Blind Side is ze genomineerd voor een Oscar. De Razzie voor slechtste film ging naar Transformers: Revenge of the Fallen.

Battlefield Earth, naar een roman van scientology-oprichter L. Ron Hubbard, werd uitgeroepen tot slechtste film van de afgelopen tien jaar. Eddie Murphy en Paris Hilton werden slechtste acteur en actrice van de laatste tien jaar.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

kramersietse schreef:

Traditiegetrouw zijn aan de vooravond van de Oscar-uitreiking in Los Angeles de Razzies uitgereikt, de prijzen voor de slechtste prestaties op filmgebied.

Sandra Bullock werd uitgeroepen tot slechtste actrice voor haar rol in All About Steve. Voor haar rol in Blind Side is ze genomineerd voor een Oscar. De Razzie voor slechtste film ging naar Transformers: Revenge of the Fallen.

Battlefield Earth, naar een roman van scientology-oprichter L. Ron Hubbard, werd uitgeroepen tot slechtste film van de afgelopen tien jaar. Eddie Murphy en Paris Hilton werden slechtste acteur en actrice van de laatste tien jaar.

De Razzies hebben een eigen topic

kramersietse

• 356 berichten
  • 0 stemmen

Zondagnacht worden in het Kodak Theatre in Los Angeles voor de 82e keer de Oscars uitgereikt. In de categorie beste film nemen dit jaar voor het eerst tien films het tegen elkaar op.

Door meer films te nomineren wil de Academy of Motion Picture Arts de uitreiking spannender maken, met een mix van kaskrakers en onafhankelijke films.

Toch vloeit er vooral inkt over de sciencefictionfilm "Avatar" van James Cameron en het Irakdrama "The hurt locker" van Kathryn Bigelow. Beide films zijn 9 keer genomineerd en bij de bookmakers is het een nek-aan-nek-race.

Zelfs als "The hurt locker" de prijs voor beste film niet wint, zou het toch nog de avond van Bigelow kunnen worden.

Ze kan immers de eerste vrouw worden die het beeldje voor beste regisseur wint. James Cameron en Quentin Tarantino kunnen allebei hun tweede Oscar voor beste regisseur winnen.

Doordat er tien films genomineerd zijn, lopen er meer sterren dan ooit in de kijker op de rode loper. De recente aardbevingen in Haïti en Chili en de aanhoudende economische crisis zullen de sterren ertoe aanzetten om voor een sobere stijl te kiezen.

Er zijn ook een aantal nieuwe gezichten die hun entree maken op de rode loper, zoals Carey Mulligan ("An education") en Gabourney Sidibe ("Precious"), die beiden genomineerd zijn als beste actrice. Zij nemen het op tegen gevestigde waarden als Helen Mirren en Meryl Streep. Toch geldt Sandra Bullock als topfavoriete.

Dat Jeff Bridges zijn eerste Oscar zal winnen als beste acteur, lijkt voor velen al een vaststaand feit. Bridges is genomineerd voor zijn rol van countryzanger Bad Blake in "Crazy heart". De acteur was eerder al vijf keer genomineerd (twee keer als beste acteur en drie keer voor beste acteur in een bijrol).

Bij de Oscars voor de bijrollen zitten Christoph Waltz en Mo'nique gebeiteld. Beiden kruipen in de huid van extreme personages, wat meestal wel gewaardeerd wordt door de Academy. Waltz zet een geschifte nazi neer in "Inglourious basterds" en Mo'nique speelt een moeder die haar kind misbruikt en laat misbruiken in "Precious"".

De Oscaruitreiking heeft dit jaar een Belgisch tintje. In de categorie beste animatiefilm is de Iers-Frans-Belgische productie "Brendan and the secret of Kells" genomineerd. De Belgische producer Viviane Vanfletteren zal de show in Los Angeles bijwonen.

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

Bullock zal heus wel slecht geweest zijn, maar ze hebben haar duidelijk laten winnen omdat ze vanavond waarschijnlijk ook die Oscar zal binnenhalen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.