• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.256 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.880 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Het was wat geforceerd geacteerd, maar wat hierboven wordt geschreven vind ik wel érg overdreven...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ging mij ook om het interviewtje op de rode loper, kan het niet vinden op youtube. Al vind ik dat stukje bij de uitreiking ook al erg genoeg. Zo jong en dan al zo zelfingenomen...

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Vanuit mijn herinnering deed hij heel verlegen en gaf hij nauwelijks antwoord, en ja, als je de zoon bent van twee (niet zo hele grote) sterren en meespeelt in een film met je pappie dan krijg je wel eigendunk.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2287 stemmen

Wat keek Ennio Morricone verveeld toen Clint Eastwood aan het speechen was over zijn carrière

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2845 stemmen

Pieter Montana schreef:

Wat keek Ennio Morricone verveeld toen Clint Eastwood aan het speechen was over zijn carrière

Ik geef hem geen ongelijk, en dat maakt nog steeds films ook. Kort en bondig is nou eenmaal niet een van de kwaliteiten van Clint. Laat hem maar cowboytje spelen.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Pieter Montana schreef:

Ik denk dat het eerder een soort van verlegenheid was, hij wist zich geen houding te geven omdat iemand op het podium uit al de 'belangrijke' mensen in de zaal juist over hem aan het praten was.

Of misschien verstaat hij ook geen Engels

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Dat schijnt zo te zijn, inderdaad.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Mensen gaan er vanuit dat hij zoveel Engelstalige films scoort dat hij de taal dan wel heeft opgepakt. Niet dus. Hij kent vast wel wat woordjes, maar heeft ooit besloten om te weigeren de taal ooit te spreken. Als hij gevraagd wordt voor een film in een andere taal dan zijn eigen taal, laat men altijd speciaal een ondertitelde versie voor hem maken. Hij bespreekt alles met eventuele tolk erbij. Iedereen mag naar Rome komen om dingen te bespreken... En van alle 100den films is overigens het overgrote gedeelte nog altijd Italiaanse cinema.

gotti

• 14075 berichten
  • 5887 stemmen

Had Eastwood overgens wel in z'n poncho verwacht, toen ie de oscar aan Morricone uit ging reiken...

movie*freak

• 422 berichten
  • 21 stemmen

Weet iemand waar je de herhaling kan bekijken, alvast bedankt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Gewoon de torrent even opzoeken.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2287 stemmen

Jon Stewart To Host Oscars

Jon Stewart has been named the host for the 80th Academy Awards, marking the comedian's second appearance as emcee for the awards show. Stewart, who has won numerous Emmy awards for his work on Comedy Central's The Daily Show, previously hosted two years ago, when the top award went to Crash. It was announced the previous day that Oscar veteran Gilbert Cates was tapped as producer of the show, his 14th go-round. In the AMPAS official release, Cates was quoted as saying, "Jon was a terrific host for the 78th Awards. He is smart, quick, funny, loves movies and is a great guy. What else could one ask for?" Stewart himself said, "I'm thrilled to be asked to host the Academy Awards for the second time because, as they say, the third time's a charm." Last year's show was hosted by Ellen DeGeneres and drew 39.9 million viewers, just slightly above Stewart's audience of 38.9 million in 2006. The show is set to air on Sunday, February 24th.

-----------------------

[email protected]

gotti

• 14075 berichten
  • 5887 stemmen

Alles beter dan afgelopen jaar, zou ik zeggen...

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

The Daily Show is nu niet echt geweldig, maar misschien maakt hij er wat van, ik heb de Oscars uit 2006 nooit gezien dus heb geen idee hoe hij het toen deed.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Daily Show is behoorlijk leuk. Tenzij je Jensen o.i.d. leuk vindt, dan kan ik me voorstellen dat je dit niks vindt.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik vind zo´n andere talkshow aardiger, iets in de richting als Jensen alleen zijn die domme spelletjes er niet bij e.d. Ben de naam vergeten.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Hey, wie worden dit jaar de genomineerden voor beste film? Ik vraag het omdat het jaar al bijna voorbij is, en ben benieuwd wat jullie denken.

Alvast bedankt voor reacties!

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

The Kite Runner wordt het meeste genoemd als potentiele winnaar. Andere kanshebbers: Atonement, No Country for Old Man, Gone Baby Gone, American Gangster, There Will Be Blood, The Savages en Charlie Wilson's War onder andere.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De films die het meeste kans maken moeten nog gereleased worden. Typische Oscarfilms worden vaak (vrij bewust) rond november/ december uitgebracht, zodat ze nog vers in het geheugen liggen bij de jury. In Nederland verschijnen ze zelfs pas vaak aan het begin van het nieuwe jaar. Er valt nog geen zinnig woord over te zeggen denk ik.

Al staat het waarschijnlijk vast dat Ratatouille beste animatie gaat winnen.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

De films die het meeste kans maken moeten nog gereleased worden. Typische Oscarfilms worden vaak (vrij bewust) rond november/ december uitgebracht, zodat ze nog vers in het geheugen liggen bij de jury. In Nederland verschijnen ze zelfs pas vaak aan het begin van het nieuwe jaar. Er valt nog geen zinnig woord over te zeggen denk ik.

De films die starbright boy net allemaal heeft opgenoemd komen bijna allemaal aan het begin van volgend jaar uit. Dus ja, ik denk dat het wel waar is wat jij zegt. Maar toch jammer dat dat soort films in NL pas aan begin van het volgende jaar uitkomen.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

starbright boy schreef:

Andere kanshebbers: (..) Gone Baby Gone, (..)

Meen je dat nou? Omdat het Miramax is? Of omdat Mystic River het zo aardig deed bij de Oscars? Ik zou het namelijk onbegrijpelijk vinden.

There Will Be Blood

Film nog niet gezien, maar ik vind het nu al gegund.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Miramax is altijd een pre, een regisserende acteur ook en het thema ook. Redelijk goed ontvangen in de Amerikaanse pers. Geen topfavoriet, maar wordt redelijk vaak genoemd als outsider voor een nominatie.

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

The One Ring schreef:

Ik zou Persepolis niet onderschatten. Eigenlijk gewoon de betere film, maar natuurlijk geen Pixar-schatje en al helemaal niet Amerikaans, dus dat is wel een nadeel.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Corran schreef:

(quote)

Ik zou Persepolis niet onderschatten. Eigenlijk gewoon de betere film, maar natuurlijk geen Pixar-schatje en al helemaal niet Amerikaans, dus dat is wel een nadeel.

Het lijkt me stug dat Persepolis gaat winnen. Ratatouille is razend populair en wordt door critici aanbeden.

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

Het is wel het zoveelste ongeïnspireerde "be all you can be" genrefilmpje met de gebruikelijke Disney-moraal die er vanaf druipt, daar waar Persepolis een politiek gevoelig en moeilijk onderwerp op intelligente wijze aanpakt, met zowel drama als humor, met zowel diepgang als zelfrelativering.

Het zal wel aan mij liggen, die Pixars, dat vind ik equivalenten van de leukere Ben Stiller en Will Ferrell-films. Ja, allemaal heel leuk en grappig, je verveelt je geen seconde, maar het is erg vluchtig entertainment en voor een grote prijs mag de lat wel wat hoger liggen dan kleuterklasdiepgang.

OK, de rat heeft erg veel gedetailleerde haartjes en dan moeten ze in Hollywood met prijzen gaan gooien, want dat is toch wel het belangrijkste, het ziet er duur uit. Maar toch, ik hoop toch op een hoop stemmen van academy-leden die zich wensen te profileren als arthouse-snobs.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Corran schreef:

Het is wel het zoveelste ongeïnspireerde "be all you can be" genrefilmpje met de gebruikelijke Disney-moraal die er vanaf druipt, daar waar Persepolis een politiek gevoelig en moeilijk onderwerp op intelligente wijze aanpakt, met zowel drama als humor, met zowel diepgang als zelfrelativering.

Ik ben alleen bang dat de academy zich niets van jouw mening aantrekt. Films als Ratatouille doen het altijd goed bij de animatie-Oscar. Politiek gevoelige, obscure, volslagen onbekende, Europese tekenfilms daarentegen... Ik betwijfel zelfs of hij genomineert gaat worden.

Maar toch, ik hoop toch op een hoop stemmen van academy-leden die zich wensen te profileren als arthouse-snobs.

Dan moet je naar Cannes. De Oscar is nooit de belangrijkste prijs voor arthousefilms geweest. Hoogstens arthouse-light zoals Million Dollar Baby en Crash.

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

Persepolis is gewoon de Franse oscarinzending voor Foreign Language en Frankrijk is toch een belangrijk filmland. Natuurlijk valt dat in het niet in vergelijking met het gehypte marketinggeweld dat achter Ratatouille zit, maar zo'n obscure shit is Persepolis nu ook weer niet.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Corran schreef:

Persepolis is gewoon de Franse oscarinzending voor Foreign Language en Frankrijk is toch een belangrijk filmland. Natuurlijk valt dat in het niet in vergelijking met het gehypte marketinggeweld dat achter Ratatouille zit, maar zo'n obscure shit is Persepolis nu ook weer niet.

Voor de Oscars is Persepolis wellicht wel te obscuur. Nogmaals, je moet de Oscars niet verwarren met Cannes, die eigenlijk elkaars tegenpolen zijn. Ik denk dat zelfs The Simpsons Movie meer kans heeft om te winnen dan Persepolis.

Corran

• 368 berichten
  • 388 stemmen

Les Triplettes de Belleville haalde toch ook een nominatie en toen waren ze 'r bij Pixar met Finding Nemo toch ook niet helemaal gerust in.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.