• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.015 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

niethie schreef:

Zie een pietsie op tegen die Grandrieux van 2,5 uur, na het debakel van White Epilepsy, twee jaar geleden. Maar we hopen maar op het beste

Smaken verschillen maar ja moet je ook meer opletten he tijdens de screening . Geweldige film die meer kunstproject dan film is en daarom nogal moeilijk te beoordelen is.

Iffr nummer 6 hier, na vorig jaar niet geweest te zijn. Met matig internet, in het buitenland zitten met de voorverkoop en een eeuwen lange wachtrij ben ik toch nog geslaagd om voor all mijn geplande films kaartjes te scoren. Mijn interesses liggen laatste tijd best wel op docus daarom probeer ik die veel mee te pikken(notfilm, Heated gloves, Rebel Citizen en other side lijken me allen erg boeiend) maar mis ik jammer genoeg het aanstekelijk uitziende Here Come The Videofreex. Voor de rest een hoopje klassiek spul waar van ik vooral benieuwd ben naar Dante no es unicamente severo en natuurlijk de nieuwe Grandrieux. Ik heb er ieder geval weer veel zin in.

Tijdschema zover(mogelijk doe ik nog een dag erbij later);

Vrijdag 29:

11.30: Sex Game

14.00 Dante no es unicamente severo

18.30: Malgre la nuit

22.00: Evolution

Woensdag 3:

11:30 Fata morgana

13:45 Cabezas cortadas

16:30 Esquizo

18:45 Heated Gloves

Vrijdag 2:

9.00( ) : Rebel Citizen

11:45 The Other Side

14:15 Oleg y las raras artes

17:15 Notfilm

cholopotter

• 135 berichten
  • 106 stemmen

Als iemand van een kaartje voor AAAAAAh! op vrijdag a.s. af moet, stuur me dan even een berichtje.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

cholopotter schreef:

Als iemand van een kaartje voor AAAAAAh! op vrijdag a.s. af moet, stuur me dan even een berichtje.

Wellicht ten overvloede: overboeken kan tegen betaling van admin kosten (van ik geloof 3 euro). Doe dat bij voorkeur aan de centrale kassa in de Doelen; de andere kassa's zijn soms minder in staat om dit soort verzoeken te verwerken zo herinner ik me.

Verder heb ik ook belangstelling voor de overname van een ticket (...al is het verzoek misschien vrij kansloos hier):

High Rise- 29/1 in de avond

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Mr Thee schreef:

(quote)

Verder heb ik ook belangstelling voor de overname van een ticket (...al is het verzoek misschien vrij kansloos hier):

High Rise- 29/1 in de avond

Hmm als je met mensen wilt gaan die al een ticket hebben vooral proberen maar anders gewoon wachten. Grote kans dat deze in de arthouses gaat draaien redelijk snel.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Publiekslievelingen:

01. Room (Lenny Abrahamson)

02. The Idol (Hany Abu-Assad)

03. Land of Mine (Martin Zandvliet)

04. An (Naomi Kawase)

05. The Daughter (Simon Stone)

06. Much Loved (Nabil Ayouch)

07. Les Chevaliers Blancs (Joachim Lafosse)

08. Halal Love (Assad Fouladkar)

09. Men & Chicken (Anders Thomas Jensen)

10. Tanna (Bentley Dean + Martin Butler)

Outsider: Francofonia (Aleksandr Sokurov)

Publieksonlievelingen:

150. Bang Gang (Une Histoire d'Amour Moderne) (Eva Husson)

151. Lampedusa (Peter Schreiner)

152. Tenemos la Carne (Emiliano Rocha Minter)

153. The Sky Trembles and the Earth Is Afraid and the Two Eyes Are Not Brothers (Ben Rivers)

154. Animal Político (Tião)

155. Tikkun (Avishai Sivan)

156. Bella e Perduta (Pietro Marcello)

157. The Bear Tales (Samuele Sestieri + Olmo Amato)

158. The Other Side (Roberto Minervini)

159. WINWIN (Daniel Hoesl)

160. Malgré la Nuit (Philippe Grandrieux)

The outsider: The Assassin (Hou Hsiao-Hsien)

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Een kleine aanvulling op deze sterke vermoedens

Publiekslievelingen anders dan LL (top 20):

California, coming of age

Arianna, drama

A Good American, docu, want ja gisteren op DWDD...

Vaak is er ook 1 NL film/ docu die vet scoort...The Land of the Enlightened?

Bij de niet geliefde films verwacht ik ook:

Evolution, ben er erg nieuwsgierig naar maar tegelijkertijd voel ik bij de trailer al enige afkeer vanwege het onderwerp.

Van het rijtje van niet geliefde films, ben ik benieuw naar Tikkun, Tenemos etc, WINWIN en Malgré la Nuit. Ze staan allen op mijn last minute lijst. Naar the Other Side kijk ik al maanden uit.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik verwacht toch wel de nieuwe Masao Adachi onderin eigenlijk.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Zal ook wel ergens onderaan eindigen:

Helmut Berger, Actor | IFFR

En deze ergens bovenaan:

Raiders!: The Story of the Greatest Fan Film Ever Made | IFFR

Vermoed dat Beyond Sleep het ook wel goed gaat doen.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Haha ja die Helmut joh. Kan zomaar een giller zijn die film.

Beyond sleep: dat is natuurlijk dé Nederlandse publiekslieveling bij uitstek!

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Malick schreef:

Zal ook wel ergens onderaan eindigen:

Helmut Berger, Actor | IFFR

Een van de beste programma keuzes van dit jaar zonder grap. Interessant onderwerp, interessant geven en zover ik kan zien aan de trailer interessante vormgeving. Zal alleen thematisch wat meer op BUT passen maar ja het past ook prima op iffr, zeker naast deze koddige docu Sex and broadcasting. Ik moet altijd lachen dat het IFFR publiek bij het stemmen altijd voor de meeste veilige opties gaan maar dingen als AAAAAAh! uitverkopen.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Helmut Berger, Actor was een van mijn eerste reserveringen dit jaar. Kan best een hoogte- en/of dieptepunt van het festival worden, ik heb er iig veel zin in!

The Other Side lijkt me geen flopmateriaal, hooguit middelmatig (onderwerp is niet echt origineel)

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Bélon schreef:

The Other Side lijkt me geen flopmateriaal, hooguit middelmatig (onderwerp is niet echt origineel)

Ik weet ook niet zo zeker of hij zo laag komt te staan, maar zeker een stuk lager dan het midden is vrees ik wel zo goed als zeker. De uitvoering is heel anders dan waar mensen op rekenen die op thema kiezen en dat is vaak een reden om laag te gaan eindigen. Lang niet ieders kopje thee, maar een top 10 film in 2015 voor me.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

De dagjesmensen kennende zullen ze het schokkend en exploitatie gaan noemen waardoor zo'n bijzondere en belangrijke film ergens onderaan zal eindigen. Hoop dat jullie daar doorheen kijken zodat er ook wat vijfjes gescheurd gaan worden.

Hetzelfde met Weerasethakul (vaag / traag) en Hsiao-Hsien (actieloos / onnavolgbaar / tempoloos). Maar verwacht dat daar ook veel liefhebbers van de regisseurs naartoe gaan waardoor die de diepe onvoldoendes kunnen opvangen. Zoiets.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Op naar Rotterdam. Heb er ontzettend veel zin in!

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Opvallend veel uitverkocht in het tweede weekend trouwens. Maar goed: Arianna, Mother en La Calle de La Amargura nog bij kunnen boeken, doet de teller op 21 uitkomen. Dus ik vind het mooi zo! Wild moet ik dan maar even last-minuten.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Ik ga komende week denk nog een dag bijboeken maar zie weinig wat ik wil zien uitverkopen. Dusja ik wacht nog even af

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

De kop is eraf met een sterke Nederlandse film. Vooral ook compromisloos, waardoor Beyond Sleep zeker niet al te hoog hoog gaat eindigen in de publieksstand (middenmoot schat ik in, de zaal was ook duidelijk verdeeld). Koole lost de belofte van zijn debuut in.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Over de waardering voor de film ben ik het eens. Itt starbright boy denk ik dat de bekendheid van het boek, enig chauvinisme en de smaak van de gemiddelde iffr bezoeker -die ik anders inschat dan die van heel Nederland- de film nog best een top 20 plek zou kunnen brengen.

Praktisch puntje: toespraak Beyer vooraf in Engels, maar geen Engelse subs bij Noorse en NL dialogen...

Nb. Indien je naar LV gaat loop dan niet de weg in van LV: die is halfin afgesloten. Loop dus vanaf metro naar cruise terminal.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Mijn selectie voor de Groninger versie:

Donderdag

Mother: Do 17:45 – 19:15

Oscuro Animal: Do 19:45 – 21:32

History's Future Do 22:00 – 23:34

Vrijdag

El Abrazo De La Serpiente: Vr 16:00 – 18:02/

The Land of the Enlightened Vr 19:30 – 20:55/

High-Rise Vr 23:00 - 00:52

Zaterdag

Arabian Nights vol 1: Za 11:00 - 13:05

Arabian Nights vol 2: Za 13:30 - 15:41

Arabian Nights vol 3: Za 16:15 - 18:20

Alone : Za 21:30 - 23:00

Ik kwam erachter dat The Assassin en Men & Chicken later in de normale première komen en dus dan goedkoper voor me zijn (€4,75 vs €7,50). Ik verheug me er weer op!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Mocht iemand zin hebben in een praatje rondom de film van Sono, of contacten met MM-leden juist persé willen vermijden: ik sta daar waarschijnlijk met een voor de bioscoop veel te grote, knaloranje rugzak (zo uit de trein gerold). Bij de films daarna ben ik waarschijnlijk lastiger te spotten, maar je kan uitkijken naar een groene jas en groen tasje van het "IFFR in Groningen".

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Ik ben te spotten aan een slodderige korte baard, een blauwe jas en een blik die zegt 'ik vind dit niet leuk' ook al vermaak ik me. Oftewel ik lijk op 25% van het IFFR publiek.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Zo, eens zien hoe lang ik Simulacrum Tremendum ga volhouden.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Khavn heeft uitgebreide voedselvoorziening op de piano klaarstaan.

Quote uit programmaboekje (72 pagina's): "persons attempting to find a plot (..) will be shot"

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

12 bezoekers, onder wie Kevin Jerome Everson. De uitgereikte polsbandjes lijken wat overbodig, als elke zaalwacht een paar gezichten kan onthouden komt het ook wel goed.

Volgens GJ is de helft van de tickets verkocht.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Succes.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Ben na twee uur weggegaan. Het is helemaal niet vervelend eigenlijk, met name dankzij het live pianospel, maar wilde een aantal korte filmprogramma's in LV gaan zien. Ik kijk straks wel weer even hoe het verder gaat.

update (22:00): Ik heb net drie kwartier gekeken naar volwassen mannen die aan het loomen waren.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Vandaag weer een goede dag, met een einde waar ik wel tegen de eerste absolute draak aan ben gelopen: MA.

Maar ook een dag waarop ik een debuut heb gezien van een regisseur waarvan ik niks meer wil missen: Kaili Blues. Ontdekking.

To Love moet nog even op mijn stem wachten. Staat in de wachtrij.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Voor mij zit het erop: 10 films in drie dagen, en over de kwaliteit niet te klagen. Hoogtepunt, enigszins onverwacht, Prejudice. Zeer sterke film die associaties oproept met Festen, maar in z'n karaktertekening subtieler is. De live jodel-act in De Schouwburg nadien was de spreekwoordelijke kers op de taart. Aanrader!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Eerste helft zit erop. Vanwege een sterke (opkomende) verkoudheid een late voorstelling laten schieten (hopelijk haal ik die dinsdag in), dus nu 16 films gezien.

Enkele rode draden tot nu toe:

- films met een belangrijke rol voor een hond

- Japanse films met een dierentuinbezoek

- Japanse films met een mannelijke protagonist die Tetsuo heet

Het is een heel gemiddeld festival, van die 3,5* films. Geen uitschieters dus nog helaas. Beste films tot nu toe: WINWIN, 100 Yen Love en The Fourth Direction. De aanstekelijkheid van Daniel Hoesl en zijn cast en crew is enorm.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.