- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Nederlands Film Festival - NFF
Nederlands Film Festival - NFF

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen
Speelfilm ‘Sweet Dreams’ is de grote winnaar bij het Gouden Kalveren-gala - NRC
Gouden Kalveren 2023
Beste film: Sweet Dreams, Erik Glijnis, Leontine Petit.
Beste regie: Sweet Dreams, Ena Sendijarevićc.
Beste hoofdrol: Sweet Dreams, Renée Soutendijk.
Beste bijrol: Sweet Dreams, Florian Myjer.
Beste camerawerk: Sweet Dreams, Emo Weemhoff.
Beste scenario: El Houb, Shariff Nasr, Philip Delmaar.
Beste montage: Kiddo, Fatih Tura.
Beste dramaserie: Santos.
Beste lange documentaire: Mijn Grote Broer, Mercedes Stalenhoef.
Gouden Kalf van het Publiek: De Tatta’s.

Richardus
-
- 2030 berichten
- 1075 stemmen
Een Bosnische regisseur nodig voor een winnende Nederlandse film.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen
Een Bosnische regisseur nodig voor een winnende Nederlandse film.
Dus...?

The Oceanic Six
-
- 60551 berichten
- 4108 stemmen
Je zal maar zo blij zijn omdat je een prijs wint in een van de slechtste filmlanden van de wereld.
Maar leuk dat ze hun veren-in-de-kont-steek feestje weer gehad hebben.

neo
-
- 15424 berichten
- 9960 stemmen
Ja, het is heel treurig met Nederland, maar gelukkig nog net iets beter als de Maagdeneilanden.... Waar baseer je het op? (Bon Bini deel 18?)

The Oceanic Six
-
- 60551 berichten
- 4108 stemmen
Deze week nog de kraker Grenzeloos Verraad gezien. Alom geprezen hier. Het was weer eens een waardeloze prul. De zoveelste bevestiging.
Ik heb goddank nog nooit een Bon Bini film gekeken. Anders hadden die ook bij het rijtje gepast.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen
Mja, dat is een no-budget film met grotendeels amateurcast. Die kun je vergelijken met andere no-budget films.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen

Stephan
-
- 7863 berichten
- 1379 stemmen
Jullie zouden eens de bagger moeten zien die ze in Amerika aan de lopende band maken. Dat zien we hier echter niet, want geen distributeur die het buiten de grenzen kan slijten. Hier zien we enkel de top 10%.
Neem het van mij aan, iemand die geregeld over de filmbeurzen loopt, dat 90% van de Amerikaanse films niet om aan te gluren is. Dan is Bon Bini nog een half meesterwerk.

badfans69
-
- 3628 berichten
- 5817 stemmen
Subsidiestop dreigt voor Nederlands Film Festival: "We zijn verbijsterd" - RTV Utrecht
Advies aan gemeente: stop met subsidie van 600.000 euro aan Filmfestival - ad.nl

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen
De voorverkoop is gestart!

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen
NFF krijgt definitief geen subsidie van gemeente Utrecht - Filmkrant
Ongelovelijk toch. Ik ken geen festival dat beeldbepalender is voor de stad (en IFFR uiteraard).

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen

mrklm
-
- 10586 berichten
- 9490 stemmen
Ik ben op vrijdag, zaterdag, maandag, dinsdag en woensdag in Utrecht voor het NFF. Ook bij de NFF Talentdag (maandag 23/9) en de NFF Conferentie (24/9) en Masterclas van Nasrdin Dchar (woensdag 25/9). Wie is er nog meer bij?

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen

Stephan
-
- 7863 berichten
- 1379 stemmen
NFF krijgt definitief geen subsidie van gemeente Utrecht - Filmkrant
Ongelovelijk toch. Ik ken geen festival dat beeldbepalender is voor de stad (en IFFR uiteraard).
Misschien dat het festival weer wat meer in dienst komt te staan van de Nederlandse film, in plaats dat de Nederlandse film in dienst staat van het festival. Afgelopen decennia werd vol trots elk jaar de steigende bezoekersaantallen als belangrijkste winst gemeld. Het werd een commercieel uithangbord voor de gevestigde orde en de kleine film kreeg al jaren geen kans meer.
Laat er maar weer de spirit van weleer doorheen waaien, dan kan het weer leuk worden.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5951 stemmen
Twee nieuwe Gouden Kalveren vanaf dit jaar - Filmkrant
Dit najaar worden er twee Gouden Kalveren meer uitgereikt dan vorig jaar. Zo wordt er een prijs uitgereikt voor de Beste Haar & Make-up. Daarnaast wordt er niet alleen een Gouden Kalf uitgereikt aan de regisseur van de beste lange documentaire maar ook aan de producent. Het totaal aantal Gouden Kalveren komt daarmee op 25.