- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Nederlands Film Festival - NFF
Nederlands Film Festival - NFF
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Hierbij open ik het NFF topic, als opmaat voor de NFF special die binnenkort op de site zal verschijnen.
Zaterdag gaan in ieder geval drie MM leden naar het college van een andere MM'er cornelis. Moeten we onze schaar meenemen?
Enfin, in dit topic kun je alles kwijt over het aanstaande festival.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het staat online op de home-pagina! Kapp gaat vanavond lekker verder knutselen, maar het begin is er, erg leuk! Voor de duidelijkheid: ik heb hier verder niets mee te maken, credits gaan volledig naar kappeuter (technisch en inhoud) en fisherking (inhoud)
ik ben benieuwd!
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Even applausje voor deze (naar ik weet?) eerste special op MovieMeter. Leuk ideetje, zo'n special, mag gerust vaker gebeuren. Alhoewel, zo vaak zijn er natuurlijk niet van zulke gebeurtenissen om er een special aan te wijden.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
IFFR? 
Iemand die vanavond naar de premiere van Phileine Zegt Sorry gaat btw? Da's ook meteen de enige film op het NFF waar ik wel benieuwd naar ben, de rest heb ik óf al gezien óf boeit me minder/niet.
Maar wel heel leuk dat FK een vooral kapp hier zoveel tijd en moeite in steken. Thumbs up!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Phileine Zegt Sorry de enige interessante film ?
Klinkt alsof je de special niet bestudeerd hebt.
Als steuntje hebben we elke dag een film van de dag.
Ik ben zeker benieuwd naar Phileine, maar ik ben veel meer benieuwd naar Cloaca (regisseur Familie), Verder dan de Maan (regisseur Daens) en De Ordening van Pieter Kuijpers. En Hollands Licht!
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Shit, you've got me
Heb idd even heel vluchtig de titels doorgenomen en alleen die ene viel me op. Stom natuurlijk, maar het leeft gewoon niet zo bij me denk ik..
Naar welke films ga jij eigenlijk?
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Leuk zeg.... zo'n NNF-special op de home-pagina.
Ook de film van de dag vind ik een zeer leuk idee.
En de vormgeving ziet er ook nog eens prima uit...

kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bedankt Pepijn!
Ik zit net aan mijn ontbijt. Na hard werken is het goed slapen.
Ik hoop dat ik vandaag ook wat foto's kan plaatsen van het festival. Vanaf vrijdagmiddag gaat John mij assisteren. Dan wordt het pas ECHT leuk!
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Mooi gedaan Kappeuter!
Ik was te laat voor Phileine... Maar wel de glamourparty achteraf meegemaakt. Een hoop BN-ers en bn-ers wannabees. Monique Hendrikx...erg le..eh..leuke meid.
Ook leuk om Cor in het echt te zien. Gratis drank was ook zeer prettig.
Dieptepunt echter was dat Ursul de Geer hard tegen me opbotste toen ik van de plee afkwam. Hij zei trouwens geen sorry. Maar verder groot feest. Alleen geen films gezien helaas, schijnt er ook bij te horen .
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Hij zei trouwens geen sorry.
En dat op de Phileine zegt sorry afterparty! 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Dieptepunt echter was dat Ursul de Geer hard tegen me opbotste toen ik van de plee afkwam.
ai, Stichting Correlatie al gebeld ?
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Die zijn failliet. Zal je net zien.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
De eerste foto's staan vers on-line. We duiken vanavond verder het avondleven in, in Utrecht.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
wow jullie hebben De Echte Stephan B. ontmoet
nog voor een interview weten te strikken?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Stephan staat op de Interview-list. Dit was wat een Chatsessie , later volgt nog een swingers-date
.
Overigens de Zaterdag Pagina is online. Any Way The Wind Blows-NL premiere.
Met dank nog van de recensie van sydney.
Best wel veel Vlaanderen hier in Utrecht.
Jan Declair in de picture.
Verder dan de Maan.
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Best wel veel Vlaanderen hier in Utrecht.
Mooi! Een echt Lage Landen Filmfestival dus.
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Ik was toevallig in NL op vakantie voor een familie emergency, en ben Donderdag naar Als Twee Druppels Water en Dorp Aan De Rivier geweest. Ik was ook om 6 uur bij de 'talkshow' met gast Fons Rademakers.
Bij de Als Twee Druppels Water re-release premiere zag ik ook Sylvia Kristel. Ze zag er goed uit maar bleef heel lang in het toilet. Ik las laatst dat ze niet meer aan de cocaine zit, maar wie weet!?
Bij Dorp Aan De Rivier zag ik een muis in het theater. Ik ben daar doodsbang voor.
Bij de 'talkshow' was Hugo Klaus ook aanwezig. Hij was dronken of is een beetje dement geworden (weet iemand?) maar sommige mensen hadden blijkbaar niet door dat deze man (die vanuit het publiek hardop meepraatte en telkens naar het podium liep om Fons' waterglas op te vullen) de bekende schrijver was. Iemand schreeuwde op een gegeven moment "Hou nou effe je kop dicht" tegen hem.
Toch nog een dagje film festival bij kunnen wonen, en ik sta ook op de foto met Fons.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Uitermate interessante lange dag.
Leuke voordracht van Job ter Burg met editing van Suzy Q, Van God Los en Liever Verliefd (waarbij duidelijk wordt hoeveel leuke grappige komische scenes in het begin (bijna onbegrijpelijk eigenlijk) zijn gesneuveld.
Maria Goos vertelde nadien over haar schrijverschap in een uitermate boeiend gesprek met Frank Ketelaar (ook scenarist en schrijver).
De herziening van Any Way the Wind Blows was echt mooi. Fantastische screening in Rembrandt 1.
Afterparty ook gezellig, de gehele cast incluis Tom Barman waren aanwezig. Leuk om te zien dat "Walter" uit de film ook hier een lange tijd de discjockey was.
Jan Decleir en Fedja van Huêt samen te zien spreken deed bijna Karakter herleven. Het lijkt wel of Jan Decleir zijn rol als Dreverhaven ook in het echte leven speelt 
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Is iemand naar de 1ste Hollandse Filmnacht geweest? Ik wou er graag naar toe, maar was druk op Vrijdag en Zaterdag. Ze lieten voor 5 uur lang clips en trailers zien van Nederlandse films, en ook korte films, van o.a. Paul Verhoeven.
Erg jammer trouwens dat er niet zo veel Nederlandse films op DVD zijn. Ik wil heel graag Blue Movie zien.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Job ter Burg genomineerd voor Van God Los. Da's mooi.
Veel meer nominaties dan ik dacht voor Phileine. Ik vermoed dat VGL de meeste kalveren gaat winnen, maar zeker weten doe je het nimmer.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Irritante stemmingmakerij van Dana Linssen en consorten. Het eeuwige oude liedje dat de kwaliteit van de NL-film zo tegenviel dit jaar.
Werd op slag depri van zo'n betoog. Bij hen is er altijd wat te zeiken. Een glas is half 'leeg' etc.
Als de kopstukken in Den Haag weer eens op de hoogte willen zijn hoe de vlag ervoor staat en ze lezen de krant, ja... dan zou ik ook de regelingen stopzetten. Pfff..
Gelukkig was de zaal wakker en reageerde op deze arti-farti opmerkingen met een applaus op de sneer van de Juryvoorzitter die daar ook blijkbaar moeite mee had.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Vanavond las ik in de Sp!ts dat er een handtekeningen actie is gestart tegen het stopzetten van de stimuleringsmaatregel. 
Weet iemand van jullie hier iets meer over?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Irritante stemmingmakerij van Dana Linssen en consorten. Het eeuwige oude liedje dat de kwaliteit van de NL-film zo tegenviel dit jaar.
Werd op slag depri van zo'n betoog. Bij hen is er altijd wat te zeiken. Een glas is half 'leeg' etc.
Als de kopstukken in Den Haag weer eens op de hoogte willen zijn hoe de vlag ervoor staat en ze lezen de krant, ja... dan zou ik ook de regelingen stopzetten. Pfff..
Gelukkig was de zaal wakker en reageerde op deze arti-farti opmerkingen met een applaus op de sneer van de Juryvoorzitter die daar ook blijkbaar moeite mee had.
Was Dana voorzitter en wie had waar er moeite mee? Wat was de sneer?
Ging het echt over de tegenvallende kwaliteit of over het gebrek aan persoonlijke artistiekere films? Want in dat geval heeft ze natuurlijk wel een beetje gelijk.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Vanavond las ik in de Sp!ts dat er een handtekeningen actie is gestart tegen het stopzetten van de stimuleringsmaatregel. 
Weet iemand van jullie hier iets meer over?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Ik heb meteen getekend!
En nu met z'n allen....DOEN!