- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- MovieMeter's muziekfestival topic
MovieMeter's muziekfestival topic
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Lowlands is al uitverkocht. Heb geen kaartte, maar kan me niet echt boeien, vind de line-up niet heel erg sterk. Nu is het echter niet te hopen dat ze nu ineens namen als The Horrors, Patrick Watson, Bat for Lashes en Animal Collective eraan toevoegen. Dan zou ik toch wel een beetje dood gaan.
Zou best kunnen. Er is nog maar een klein deel van het programma bekend.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Ben benieuwd of het optreden van Depeche Mode as zondag op Pink Pop doorgaat? Zo niet dan moeten we het waarschijnlijk doen met Oasis (toch een pak minder) alhoewel er ook nog een klein kansje op The Prodigy zou zijn.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1899 stemmen
Ik ga deze zomer voor een dagje (donderdag) naar Rock Werchter, line-up voor die dag: Lilly Allen, Placebo, Pendulum, Oasis, The Prodigy en nog wat andere artiesten. Verder gaan ik ook nog 3 dagen naar Pukkelpop waar o.a. The Offspring, Faith No More, The Arctic Monkeys, Razorlight, Snow Patrol, dEUS, Eric Prydz en Deftones gaat optreden.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Rock Werchter en msschn Pukkelpop
Ik heb overigens een Hyves opgezet, FestivalMaatjes.Hyves.nl - Ontmoet maatjes om mee af te spreken voor Pinkpop, Rock Werchter, Lowlands, Sziget en nog veel meer festivals. - Hyves.nl
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Pukkelpop ben ik vroegah erg veel geweest, heb daar heel veel gave optredens gezien.
DM komen trouwens definitief niet naar Pinkpop en er is nog niet bekend wie ze gaat vervangen...
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1899 stemmen
Nieuwe namen voor Pukkelpop: Placebo, Eagles of Death Metal, Ladyhawke en nog vele anderen zijn toegevoegd bij de line-up. Dan zien ik Placebo zowel op Werchter als op Pukkelpop
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Gisteren mijn kaarten weer verkocht aangezien Depeche mode niet komt. 
Was bang dat ik een grote vervanger zou missen maar komen ze met Krezip op de proppen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Inderdaad opmerkelijk.
Als er geen grote buitenlandse act meer te contracteren is, neem dan een Nederlandse band die hot is.
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Was wel een beetje te verwachten toch wel, Krezip is meestal the last resort bij nederlandse festivals. Erg raar wel maarja.
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Vermoedde al een beetje dat het Krezip zou worden. Op zich niet onaardig hoor, het zijn toch plaatsgenoten he. Heb ze al zien optreden toen ze nog eindexamen moesten doen en Jacqueline ging wel eens op stap in dezelfde kroeg als waar ik ook vaak kwam. Niet helemaal mijn muziek maar ze hebben toch veel bereikt. Zal nu wel een nieuwe vaste "invalband" voor Neerlands festivals moeten worden gezocht. Misschien De Staat...? Was wel lekker wakker worden zo, die gasten weten wel hoe ze moeten rocken.
Moet zeggen dat ik Placebo een meer dan waardige afsluiter vond. Ik heb sowieso meer met Placebo dan met Depeche Mode dus dat ze een 20 minuten extra mochten spelen was alleen maar tof.
Andere hoogtepunten; Bruce Springsteen uiteraard, die man gaat maar door en door, The Killers, Volbeat, White Lies, Amy mcD, Franz Ferdinand en Snow Patrol Absolute dieptepunt; The Hollywood Undead en De Jeugd van Tegenwoordig 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Dit Belgish/Franse festival ziet er pas lekker uit zeg..
Animal Collective, The Horrors, Fuck Buttons, Aphex Twin, Venetian Snares, Crystal Castles, Isis
Wauw, inderdaad. Ook nog ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead, Richard Devine en anderen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Budgetair gezien maak ik altijd een keuze van festivals en optredens. Dit jaar al tickets gekocht voor Graspop met headliner Marilyn Manson. Ben wel benieuwd. 
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1899 stemmen
Nieuwe namen toegevoegd aan de affiche van Pukkelpop, vooral Engelse bands: Maxïmo Park, New Found Glory, The Maccabees, Jack Penate, Andrew Bird, en nog enkele anderen..
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Andrew Bird 
Die ga ik echter niet zien, want ik ga waarschijnlijk alleen naar de Pukkelpop vrijdag, met Placebo, Patrick Wolf, dEUS en Future of the Left.
(Kraftwerk en Squarepusher wil ik ook wel zien).
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Nog mensen naar Summerfestival in Antwerpen geweest?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ben vorige zondag naar Graspop Metal Meeting geweest in Dessel (Vlaanderen). Geweldige optredens, veel zon en heel goed geamuseerd daar.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ben vorige zondag naar Graspop Metal Meeting geweest in Dessel (Vlaanderen). Geweldige optredens, veel zon en heel goed geamuseerd daar.
ja graspop heeft altijd wel een paar leuke groepen, ik ben juist terug van Rock Werchter (voor de eerste keer dat ik 4 dagen ging), en het is me heel goed bevallen
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
ja graspop heeft altijd wel een paar leuke groepen, ik ben juist terug van Rock Werchter (voor de eerste keer dat ik 4 dagen ging), en het is me heel goed bevallen
Niets verloren?
Daarnet op het nieuws de verloren voorwerpen op Rock Werchter: Autosleutels, Gsm's, zonnebrillen, portefeuilles, ...
Heb je die windhoos ook gezien ?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat ik nog eens een keertje naar Tomorrowland ga, het volledige weekend. Is alweer een aantal jaren geleden dat ik nog eens een festival heb bezocht, maar de affiche ziet er bijzonder fraai uit dit keer, met als headliner een dj-set van Moby.
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Dit Belgish/Franse festival ziet er pas lekker uit zeg..
Animal Collective, The Horrors, Fuck Buttons, Aphex Twin, Venetian Snares, Crystal Castles, Isis
Dour is inderdaad een topperke. Ik ben er vorig jaar geweest. Geweldige sfeer, relatief goedkoop (100€ voor combiticket & je mag eigen drank meenemen op de festivalweide. Spaart ook ineens uit aan drankbonnetjes) en altijd wel ergens een goede groep die aan het spelen is. Hoogstwaarschijnlijk ben ik dit jaar weer van de partij.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Op het populaire Belgische muziekfestival Rock Werchter liep drie dagen een bezoeker rond met de Mexicaanse griep. De bezoeker kwam niet uit België. Waar hij wel vandaan komt is nog niet bekendgemaakt.
Andere bezoekers van het festival hoeven waarschijnlijk nergens bang voor te zijn; volgens het Belgische Interministerieel Commissariaat Influenza is de kans klein dat de man anderen heeft besmet. "In de open lucht en bij korte contacten, zoals tijdens een muziekfestival, is het risico uiterst klein", zegt een woordvoerder van de commissie.
Doorverwezen
De man bezocht het festival samen met vier vrienden. Zij kwamen op donderdag 2 juli aan in België en bezochten het festival op 3, 4 en 5 juli.
Op 3 juli vertoonde de man de eerste symptomen en hij ging twee dagen later naar de Rode Kruis-tent op het festivalterrein. Daar werd hij doorverwezen naar het ziekenhuis waar vanmiddag een test uitwees dat hij inderdaad de Mexicaanse griep heeft.
Bron: nos.nl
Misschien een bezoekje aan de huisarts morgen 
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1899 stemmen
Gelukkig dat ik alleen een dagticket voor donderdag 2 juli had..
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Op het populaire Belgische muziekfestival Rock Werchter liep drie dagen een bezoeker rond met de Mexicaanse griep. De bezoeker kwam niet uit België. Waar hij wel vandaan komt is nog niet bekendgemaakt.
Andere bezoekers van het festival hoeven waarschijnlijk nergens bang voor te zijn; volgens het Belgische Interministerieel Commissariaat Influenza is de kans klein dat de man anderen heeft besmet. "In de open lucht en bij korte contacten, zoals tijdens een muziekfestival, is het risico uiterst klein", zegt een woordvoerder van de commissie.
Doorverwezen
De man bezocht het festival samen met vier vrienden. Zij kwamen op donderdag 2 juli aan in België en bezochten het festival op 3, 4 en 5 juli.
Op 3 juli vertoonde de man de eerste symptomen en hij ging twee dagen later naar de Rode Kruis-tent op het festivalterrein. Daar werd hij doorverwezen naar het ziekenhuis waar vanmiddag een test uitwees dat hij inderdaad de Mexicaanse griep heeft.
Bron: nos.nl
Misschien een bezoekje aan de huisarts morgen
mja de kans dat je die kerel bent tegengekomen is bijna 0 ofzo, en buiten wat keelpijn (en dat komt zoiezo doordat het in mijn tentje snachts kouder was dan ik op voorhand dacht) voel ik me kiplekker 
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Nog MM'ers die naar Tomorrowland gaan?
Ja, het hele weekend. Mijn verwachting naar Moby toe zijn groot. Verder ga je me vooral vinden bij de nineties stand en natuurlijk David Guetta.
Have fun!!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
En, wat vond je ervan? Moby was echt geweldig! Al dat vuurwerk op de climax van Go. Kippenvel en tranen in de ogen. Heb voor de rest veel tijd doorgebracht in Kozzmozz, Vandit, I Love the '90's en Mainstage.
Dit waren voor mij de hoogtepunten:
Derrick May
Stacey Pullen
Push
Thrillseekers
Giussepe Ottaviani
Moby
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
En, wat vond je ervan? Moby was echt geweldig! Al dat vuurwerk op de climax van Go. Kippenvel en tranen in de ogen. Heb voor de rest veel tijd doorgebracht in Kozzmozz, Vandit, I Love the '90's en Mainstage.
Dit waren voor mij de hoogtepunten:
Derrick May
Stacey Pullen
Push
Thrillseekers
Giussepe Ottaviani
Moby
Inderdaad, Moby was het ultieme hoogtepunt, maar dat hebben ze er inderdaad ook wel van gemaakt met die lasers en het prachtige vuurwerk. Memorabel gewoonweg!
Verder heb ik veel tijd doorgebracht in de I Love the 90's stand. Dj Sash was toch wel een guilty pleasure voor mij. De meeste ambiance voor mij kwam van Wout en DJ Regi, de één hit na de ander.
Andere hoogtepunten waren The Subs en Armand Van Helden. Van Dada Life had ik meer verwacht.
Bij Kozzmozz en Vandit ben ik niet geweest. Wel jammer natuurlijk achteraf. Maar we hadden vooral voorkeur voor de grote namen op de line-up en we wouden zondag ook niet te veel meer wandelen (gewoon lekker op het gras liggen in de Main Stage
). Ook bij de Q-dance zijn we niet geweest. Ik hoorde de muziek al van ver en het was niet echt mijn ding.
Toch wel twee mooie dagen gehad met inderdaad Moby als hoogetepunt. Het was ook zondag drukker dan zaterdag, dus denk wel dat de meeste mensen voor Moby kwamen.